Väsynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksin suhteessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yksin suhteessa

Vieras
Istun ja kuuntelen pienen tuhinaa.
Olen itkenyt jo tunnin ja loppua ei näy.
Olen niin väsynyt, fyysiseti ja psyykkisesti..
Meillä vauvan myötä parisuhde alkanut hajoamaan liitoksista.
Helppoa ei ole ollut ennenkään, mutta nyt alkaa minun voimat olla loppu.
Takana vaikea raskaus, unettomuutta, itsellä todella ikäviä kipuja selässä, hartioissa, jaloissa ja lisäksi miehen yrityksen kasvavat työpaineet.
Eilen riideltiin ja mies viimeisenä, ennenkuin lähti töihin totesi, että aletaan jakamaan omaisuus.
Laitoin viestiä, että alan etsimään asuntoa lapsien kanssa.

Eilen lähti iltapäivällä firman juhliin, joihin olisin itsekin halunnut mukaan ja johon minut oli kutsuttu. Kuukausi sitten suunniteltiin, kuinka otetaan hotelli, nautitaan omasta rauhasta yksi yö, ollaan yhdessä miehen kanssa.
Mitä lähemmäksi juhlien aika koitti, sitä vaitonaisemmaksi mieheni meni. Ei enää hotelleja, ei yhteistä aikaa, ei mitään keskustelua juhlista.

Alkuviikosta aloin epäröimään ja perumaan lähtöä, sillä hän on tehnyt tämän ennenkin samalla kaavalla ja se tarkoittaa, että ei tahdo minua mukaan. Ei rohkaisua, jotta lähtisin, ei mitään. Totesi vain, että jos lähden, niin kai olen järkännyt lapsenvahdin. No, en ole kerennyt, kun olen hoitanut kipeitä lapsia ja itseäni terveeksi. Tiedän, että jos hän oikeasti olisi minut mukaansa halunnut olisi hän auttanut lapsenvahdin hommaamisessa.

Koen riittämättömyyttä, väsymystä, arvottamuutta.

Puheissaan on puhunut, kuinka aikoo ottaa hallitusti, sillä tänään lähtee poikaporukalla ajamaan ja soittamaan. Luotin siihen.

Viiden aikaan hoiperteli kotiin ympäripäissään. Olen itse saanut nukuttua noin tunnin ja senkin pätkissä, viime yönä ehkä kolmisen tuntia, lapsi heräsi kolmen aikoihin ja sain vasta sen rauhoittumaan uudelleen.
Seuraavasta nukkumisesta ei ole kuin hauraita haaveita.
En oikeasti tiedä, miten jaksan viikonlopun yli. Mies reissussa sunnuntaihin asti. Reissu luonnollisesti sisältää holtitonta juomista, eli sunnuntaina kun kömpii kotiin, ei siitä ole edes avuksi.

Maanantaina lähtee töihin ja taas minun on vain jaksettava, sillä onhan minulta jo vaadittu joustoa, kun firmalla ja erityisesti miehelläni niin kovat paineet pitkäaikaisen sairausloman vuoksi. Tottakai joustan ja autan, onhan mieheni toiveet ja unelmat niin kaikenylittävän tärkeitä..

Ero kuulostaa salaiselta puutarhalta, jossa voin keskittyä lapsiini ja tuntea, että minäkin olen tärkeä.

Kuten itsekin sanoit, sun on jaksettava. Ja jaksat!

Ja vuoden päästä kaikki on toisin. Ero selvitetty, olet purkanut viimeisetkin muuttolaatikot ja huomannut että jaksat taas hymyillä elämälle.

Nokka pystyyn ja eteenpäin!

Oisko ap neuvolassa sitä perhetyöntekijää joka vois konkreettisesti auttaa sua lasten kanssa? Ei siun tartte yksin jaksaakaan. Ei se erokaan helppoa ole eikä nopeaa vaikka tulos ois se vapauttava. Kuulostaa sille että sää tarvit apua nyt. Väkisin yksin pärjäämällä harvoin on hyviä seurauksia.

Kiitos teille..
Tiedän, että tarvitsen apua.
Olen miehelleni yrittänyt puhua tästä pohjattomasta epätoivosta joka meiän suhdetta varjostaa.
En osaa, en löydä oikeita sanoja, jolla hän ymmärtäisi tilanteen muullakin lailla, kuin että yritän kiusata ja hankaloittaa hänen elämäänsä.
Meillä ei vaan puhuta ja piste.

Tiedän nyt, että tulen olemaan yksin vahvempi ja ehjempi kuin koskaan tämän liiton aikana.
Kuinka helpottavaa onkaan kirjoittaa paha olo sisältä pois!

Viimeistään vuoden päästä...hymyilen.

Mä olen vuosien saatossa tajunnut/ymmärtänyt että oman onnellisuuden takana on itse,ei kukaan muu.

Jos mies ei auta,sä hankit sitä apua. Jos mies ei tästä tykkää, niin se on voi voi.

Kenen takia sä siellä kärvistelet oikein? Miehen?
Mä en sitä ymmärrä miksi kärvistellään, ihmetellään elämän kurjuutta,toisen huonoa käytöstä yms. kaikki kun on kuitenkin vain susta kiinni mitä siedät ja jaksat kokea.

Tietysti elämän yllätyksiin ei voi ennalta arvata ja tietää, mutta tuollainen mihin itse voi vaikuttaa niin en ymmärrä miksi sitä maristaan ja naristaan?

Anteeksi jos tulee suoraan ja satuttaa,mutta jos mies käyttäytyy törpösti ja inhottavasti niin miksi siedät sitä? Mikset sitten jaa omaisuutta ja hymyile jo nyt...etkä vasta vuoden päästä?

Mä olen vuosien saatossa tajunnut/ymmärtänyt että oman onnellisuuden takana on itse,ei kukaan muu.

Jos mies ei auta,sä hankit sitä apua. Jos mies ei tästä tykkää, niin se on voi voi.

Kenen takia sä siellä kärvistelet oikein? Miehen?
Mä en sitä ymmärrä miksi kärvistellään, ihmetellään elämän kurjuutta,toisen huonoa käytöstä yms. kaikki kun on kuitenkin vain susta kiinni mitä siedät ja jaksat kokea.

Tietysti elämän yllätyksiin ei voi ennalta arvata ja tietää, mutta tuollainen mihin itse voi vaikuttaa niin en ymmärrä miksi sitä maristaan ja naristaan?

Anteeksi jos tulee suoraan ja satuttaa,mutta jos mies käyttäytyy törpösti ja inhottavasti niin miksi siedät sitä? Mikset sitten jaa omaisuutta ja hymyile jo nyt...etkä vasta vuoden päästä?

Tää ei kyllä mulle kuulu, mutta.

Ei heti pysty. Sattuu, kun on haudattava unelma yhdessäelosta. On ikävä miestä, niitä hyviä puolia siis. Ja lapsilla on vaikeaa, tottakai se vaikuttaa (kumpaankin) vanhempaan.

Vasta kun onegelmat on setvitty ja saatu etäisyyttä yhteiseloon, alkaa omillaan olo tuntua hyvältä. Aika vissiin parantaa haavat.

Tää ei kyllä mulle kuulu, mutta.

Ei heti pysty. Sattuu, kun on haudattava unelma yhdessäelosta. On ikävä miestä, niitä hyviä puolia siis. Ja lapsilla on vaikeaa, tottakai se vaikuttaa (kumpaankin) vanhempaan.

Vasta kun onegelmat on setvitty ja saatu etäisyyttä yhteiseloon, alkaa omillaan olo tuntua hyvältä. Aika vissiin parantaa haavat.

Olen erimieltä tästä.

Kyllä pystyy jos vaan haluaa itselleen paremman elämän. Ikinä oma onni ei saisi olla toisen käsissä. Ja varsinkin jos on lapsia on heidän onni sinun käsissä. Miten he voivat olla onnellisia jos isä ja äiti vaan ratkovat ongelmia eikä niihin ratkaisua tule?

vb olet aivan oikeassa.
Nuo sanat eivät satuta, suoruutta arvostan.
Olisin kaivannut jonkun jo aikaa sanomaan nuo asiat minulle.
En osaa edes itselleni selittää, miksi en ole lähtenyt aiemmin.
Niinkuin Tiibii kertoikin, on vaikea lähteä kun on niin paljon asioita mihin ero vaikuttaa ja jostain typerästä syystä itse uskon aina siihen parempaan huomiseen myös suhteessa.

Kesken en luovuta sillä olen kaikkeni tehnyt yrittäessäni saada suhteen toimimaan.
Oma terveys on vain asia jota en saa menettää.

Tänään vain tajusin, että mieheni käytös ei tule muuttumaan, ei vaikka olisin jollain tapaa "parempi" ihmisenä, puolisona.
Itseasiassa, hymyilin tänään, hymyilin, sillä minulla on ihania ystäviä jotka tukevat minua täysin ja auttoivat minut saamaan itseni kasaan, nukkumaan, syömään, ymmärtämään että olen tärkeä ja ehkähieman sekin, että vein kaikki särkylääkkeet, kun lähdin ystävän luo nukkumaan. Typerää, mutta saahan siitä vähän tasoitusta ;)

Yhteistyössä