Mitä teette vanhoille tyynyille ja peitoille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mom"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Soittelen löytöeläinpalveluun ja kysyn onko tarvetta. Usein on.

Ja mä pesen ne tyynyt ja peitot vielä ennen viemistä, pyykkikoneessa niin kuumalla kuin uskaltaa ja ILMAN pesu-ja huuhteluaineita.

[QUOTE="Heini";30567082]Soittelen löytöeläinpalveluun ja kysyn onko tarvetta. Usein on.

Ja mä pesen ne tyynyt ja peitot vielä ennen viemistä, pyykkikoneessa niin kuumalla kuin uskaltaa ja ILMAN pesu-ja huuhteluaineita.[/QUOTE]

Niin ja tuonne löytöeläinpalveluun meiltä menee myös vanhat pussilakanat, lakanat ja pyyhkeet.

[QUOTE="vieraana";30567098]Anna kaverille, jolla koiria, /tarhaan/koppiin pehmikkeeksi. Mutta kelpaa ne varmaan myös eläinsuojiin / löytöeläintaloihin tmv. samaan tarkoitukseen.[/QUOTE]

Muoks. Jäi yksi kirjain pois. Eli annan kaverille...

Köyhän on pakko kuluttaa loppuun. Eli menee roskiin kun ei enää pysy kasassa. Kun joutuu ostamaan niitä kympin kappale versioita niin käyttöikä on maksimissaan pari vuotta. Pesen tyynyt ja peitot kerran-pari kuukaudessa, sekin kuluttaa.

Tyynyt kierrätän oman koiran pedin sisustyynyinä sitten roskiin. Peittoja käyttänyt esim. Puutarhakalusteiden istuintyynyjen täytteenä ja koiran koppien lämmikkeinä.

Teen itse vapaaehtoistyötä eräässä rescue koira järjestössä ja peitoilla sekä tyynyillä ei tehdä yhtään mitään. Heitämme niitä valtavat määrät roskiin. Kaiken huippu ovat likaisena tuodut. Lakanat ja pyyhkeet (puhtaina huom!) ovat tarpeellisia.

Joko poltan tai heitän roskiin. Niin teen vanhoille vaatteillekin, just viime syksynä heitin 5 jätesäkillistä ehyitä vaatteita roskikseen kun ei ne mennyt enää lapsille päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei peittoja ja tyynyjä;30569413:
Teen itse vapaaehtoistyötä eräässä rescue koira järjestössä ja peitoilla sekä tyynyillä ei tehdä yhtään mitään. Heitämme niitä valtavat määrät roskiin. Kaiken huippu ovat likaisena tuodut. Lakanat ja pyyhkeet (puhtaina huom!) ovat tarpeellisia.

missä ne koirat nukkuvat?
mietin vaan kun mun omat koirat nukkuvat pehmoisten peittojen päällä ja tyynyt ovat mieleisiä joten omille koirille kyllä vanhat peitot ja tyynyt menevät käyttön

Roskiin vaan. Ei nyt ainakaan ihmisillle tarkoitettuun kierrätykseen. Tuo aiemman viestin kertomus soitosta löytöeläintaloon tai kenneliin on varteenotettava asia.

Tyynyjen puhtaana piti koiratarhassa on mahdotonta. Eli mielellään käytetään helposti puhdistettavia esim muovikorit materiaaleja. Kenenkään aika tai resurssit tarhalla ei riitä ylimääräiseen pyykkiin, isosta kuivaustilasta tai pitkästä kuivausajasta puhumattakaan.

Sohvatyynynpäälisen sisään kaksi tyynyä. Tarvittaessa saa sit napattua vierasvaraksi.
Peitoista olen tehnyt koiranpedin, lapselle pötköttelyalustan, tai sänkyyn patjansuojan.

Mitenhän joku pelastusarmeijan kontti..? Siis jos perussiistejä kuitenkin

Tyynyjen puhtaana piti koiratarhassa on mahdotonta. Eli mielellään käytetään helposti puhdistettavia esim muovikorit materiaaleja. Kenenkään aika tai resurssit tarhalla ei riitä ylimääräiseen pyykkiin, isosta kuivaustilasta tai pitkästä kuivausajasta puhumattakaan.

Niiii, en minä ainakaan olettanu että niitä sielä pestäis, mutta eikö niitä edes hetken voisi yhdellä eläimellä?

Ensisuojat (paikka minne voi mennä päihtynyt koditon henkilö) ottavat mielellään puhtaita peittoja ja tyynyjä vastaan :) Olen vienyt esimerkiksi Lahden ensisuojaan useita kertoja (soittanut ensin että onko ok) ja aina on sanottu että tuo vaan heillä niille on tarvetta koko ajan :)

Untuvapeittojen ja -tyynyjen kanssa ei ole tarvinnut miettiä hävitystapoja, säilyvät herra ties kuinka pitkään hyvällä hoidolla. Joskus olen vanhat vierasvaratyynyt tyhjännyt vanusta uusiin käyttötarkoituksiin, täyttänyt niillä uudestaan littaantuneita pehmoleluja, tehnyt neulatyynyjä, uusia pehmoleluja jne.

Yhteistyössä