The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Vaan miepä tarttisin just nyt isomman pään. Semmosen kuin lehmällä :heart:. Ja mieluusti samoilla toiminnoilla, jotta mikään muu ei heiluis kuin korvat ja sarvet. Ei tarttis nyt tuntua niin mikään missään. Se on puhelinpalaverien paikkaa ja yhden jos toisenkin kokoon kursimista ens alkuun ja tekohengityksen antamista ja sen jälkeen hetimmiten mäkeen tuulettumaan.

Saispa olla muuten keksittynä semmonen pumppulääkekin. Hetkellistä kivettymishoitoa tänne, kiitosta vaan. Tai suojapukua. Tai se kuuluisa on- off- nappula.

Kasvunpaikkaa! Musta tulee sitten melkoinen jätti kaiken tämän jälkeen :D
Mä monasti kysyin erillistä vaihtopäätä. Virkapäätä, siviilipäätä, humpansoittopäätä ja hevosenpäätä joka vois murehtia koska se on isompi. Mut ainutkaan pääkaupassa myynnissä olleista ei sopinut mun kaulani kierteisiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;30564451:
Uus verokorttiki suvaitsi saapua postissa, nyt sitte pähkäilen, jotta nostellako tulorajoja, vaiko eikö. Ehkäpä sitä pitäs ku kerta pähkätyttää.
Nois on semmoinen juttu, et sä voit aina pyytää työnantajaa maksamaan isommalla prosentilla. Se ei vaadi mitään.

Jos taas tahdot pienentää ennakonpidätystä, niin verottaja ei o siihen halukas jos kyseessä on pienikin riski mätkyistä.

Verot menee aina vuositulojen mukaan. Jos tulot on tiedossa, niin verot voi laskea sentilleen vaikka etukäteen.
 
nuo routakisun pläjäykset uhkaa kohota peräti yinksun tasolle mystisyydessään
:snotty: (suosittelen skippaamaan yli mutta tulipahan nyt tähän laitettua)

...voisin mie suoraankin sanoa, mutta en viitti oksentaa sitä tilannetta tähän kenenkään silmille luettavaksi sellaisena kuin se nyt on - ehkä vihon viimeiseksi nyt vielä itellenikään, vaikka sen tulen tekemään tavalla tai toisella. On pakko. Olkoon se sitten silloin itteni terapointia tai mitä vain. Eli olen valitettavasti nyt tämmönen epämääräinen mutta kuitenkin periaatteitani vastaan, kun tätä epämääräisyyttäkin viljelen :|- vain sen takia, että saan jotain otetta tästä päivästä murusia ripottelemalla toisaalle (anteeksi hirveesti, toimitte nyt kuitenkin oksennuspussinani kaikki tyynni :() - kunnes saan tuon vahvan arkienkelini yhteyksiin, jonka kanssa voin tämän suoraakin suoremmin elämän makuisesti jauhaa silpuiksi. Jos kuitenkaan aivan kokonaan hänellekään, ei arkinekelinikään tarvii kaikkea jaksaa kantaa...

Sen sanon, että tätä tilannetta ja siinä hyvinkin keskiössä olemista en toivo teille kellekään enkä edes pahimmalle vihamiehelleni. Ja tuon :heart: haluisin kokonaan pois pelistä, vois olla todella paljon helpompaa tämä hengittäminen, kun ei tuntuis oikeesti miltään. Helppoa olis vain olla semmonen paljas tunturinlaki, missä ei paljoa tuulet eikä myrskyt näy.

Mäkilaskureissu koki peruutuksen tai se muuttui kotipihamäenlaskuksi ja puhelinpäivystykseksi. Veitsenterälläkeikkumiseksi. Ja se on oikeestaan se ja sama, mihin suuntaan siitä sitten kellahtaa - lopputulos ei tule olemaan yksinkertainen eikä helppo eikä ihan hetkessä edes hallittavakaan. Mutta - jollain kierolla tavalla mä kuitenkin käännän tämän siten, että olen tässä mukana ja syvällä sen takia, koska voin, pystyn ja kykenen. Olen juuri se oikea tähän myllerrykseen :). (pässiltäpä tuntui tuo hymiönkin laittaminen tuohon, mutta - se sopii nyt siihen)

Hajoilen sitten aikanaan.

"Elämämme kaikki taistelut opettavat meille jotain - nekin jotka häviämme."

Pannukakulle, kelepaako? Mansikkahilloakin ois tarjolla. Jos vaikka loiventas...ja tietysti tavaramerkkiäni - hitoksen pahhaa kahavia :D. Join me if you dare :rolleyes:...

Ja ihanan kaunis orastava loimottava auringonlasku :heart:...uutta päivää siis tekeillä hissuksiin (vaikka tätäkin on vielä jäljellä) :).
 
Mä monasti kysyin erillistä vaihtopäätä. Virkapäätä, siviilipäätä, humpansoittopäätä ja hevosenpäätä joka vois murehtia koska se on isompi. Mut ainutkaan pääkaupassa myynnissä olleista ei sopinut mun kaulani kierteisiin.
Eikö olekin ketukasta :hug: : /.

Mutta toisaalta taas - tähän päähän täytyy tyytyä, koskapa se kantaa näitä hajatelmia kaikista parhaiten :p
 
Nois on semmoinen juttu, et sä voit aina pyytää työnantajaa maksamaan isommalla prosentilla. Se ei vaadi mitään.

Jos taas tahdot pienentää ennakonpidätystä, niin verottaja ei o siihen halukas jos kyseessä on pienikin riski mätkyistä.

Verot menee aina vuositulojen mukaan. Jos tulot on tiedossa, niin verot voi laskea sentilleen vaikka etukäteen.
Tiiän nuo kyllä ja veroprosenttia aionkin korottaa muutamalla prossalla tohon korttiin suoraan.

no onko verkokarhu arvioinu sun tulot liika pieniks
No kun tässäpä onkin se ongelma, kun se taitaa olla nippanappa, että riittää tuo 2 viikon tuloraja, joka meillä on siis palkkakausi. Sitte kun tulee lisiä ja/tai ylitöitä, niin ei taida raja riittää. Siksipä pähkäilen kannattaako nostaa vielä, vai haittaneeko se sitte jos siitä muutamasta satkusta menee se 41%.

Nii ja mä siirryn nyt sitte vakituisesti 3-vuoroon, niin se jo nostaa sitä palkkaa, sekä mulla pitäis nyt sitte muutenkin toi palkka nousta, ku työnkuva vähän muuttuu, siksipä tätä tässä pähkäilen, että mitenkä ois fiksuinta.
 
Viimeksi muokattu:
Aakoo - kiitos :kiss: Arvostan isosti. Et arvaakaan. No words.

Ja CdG, Ihkunen...kiitos.

Oikeestaan te kaikki. Ootte oikeesti arvokkaita. Jo siinä kun ootte. Siellä jossain toisaalla mutta kuitenkin lähellä.

:heart:

Tossa. Vaikka se on nyt..sitä mitä se on ja siinä kunnossa missä se nyt on, niin ihan tasan tarkkaan sieltä vielä löytyy semmoinen sopukka, tärkeä sopukka, mihin teijet mieluusti laittaisin. Ja laitankin, nyt en lupia kysele :D.

Mie annan nyt tekohengitystä ja sitä voimaa ja apua ja rakkautta niin isosti kuin pystyn ja voin. Eli - isosti. Kaiken tämän muun ohessa, en voi oikeesti tässä vaiheessa olla kuin isosti kiitollinen sinne jonnekin, mikä kuitenkin mahdollisti mulle nämä eläväiset tässä :heart: - vaikka se nyt onkin niin ristiriitaista.
 
AK:n ajatus on hyvä. Jos voidaan jotenkin jeesata, niin laita vaikka yv:nä tulemaan.
En taatusti laita. Ongelma on henkilökohtainen. Vain itse pienen pääni sisällä voin sen ratkaista. Missään tapauksessa en sorru ketään rasittamaan yksityisviestein, koskaan.

Ketjuun voin kirjoittaa. Se ny ei just eroa hölmöjen runojen kirjoittamisesta pöytälaatikkoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä