Oletko ikinä mennyt humalassa/krapulassa töihin?

Tiedittekö että krapula tai hmala on ihan yhtä pätevä syy olla pois töistä kuin sairaus, kunhan se ei ole jokaviikkoista. Kun krapulainenn ihminen ei voi oikein mitään tehdäkään töissä.
Siis ethän ole tosissasi??? :O
Sairaana olemiseen et voi itse vaikuttaa,mutta siihen voit,juotko töitä edeltävänä päivänä.
Ei krapula ole mitenkään hyväksyttävä ja pätevä syy olla työstä pois.
 
Humalassa en ole koskaan ollut töissä. Kerran soitin että olen sairas kun olin niiin kännissä vielä aamulla klo 11 kun työt alkoivat klo 12. Mutta silloinkaan mun poissaolo ei haitannut mitään. Olin ilmoittautunut sunnuntai töihin vain jotta olisin saanut vapaata seuraavalle viikolle. Töissä meitä olisi ollut liikaa.... Noloa silti. Krapulassa en ole ollut töissä kun mulle ei koskaan nuorempana tullut krapulaa :D

Nyt en edes ottaisi jos olisi töitä huomenna.
 
Kyllä, krapulassa useinkin, joskus "entisessä elämässä". Ja kerran ihan umpitunnelissakin.. Tosin se oli sellanen tilanne, että oli keskellä yötä levykone jumittunut, eikä kukaan muu kuin minä osannut sille mitään tehdä. Kävivät sitten hakeen mut kotoo, kun en oikeen auton rattiin soveltuvassa tilassa ollut.
 
juu kyllä
Kyllä ja ihan aikuisiällä olen krapulassa kerran töissä ollut ja niin oli kaikki muutkin työkaverit ja toimitusjohtaja tiesi että ollaan krapulassa, itse ei edes kyennyt työmaalle... Hilpeä päivä oli, kukaan ei ollut oksennuskunnossa muttei kyllä ihan parhaassa tikissäkään.
 
En humalassa enkä krapulassa, sen verran fyysinen työ ja asiakaspalvelua ettei parane tutista töissä.

Vai että krapula on pätevä syy olla pois. Kyllä se vaan niin on että krapulan/humalan takia pois oleminen johtaa hoitoon ohjaukseen työnantajan puolelta jos siis syy työnantajalla tiedossa. Ainakin meidän alalla.
Voihan se olla että joissain paikoissa katsotaan sormien läpi mutta kyllä laki määrää asiaan puuttumaan.
 
"vieras"
olen kerran kun olin 19v vastavalmistunut. päiväkotiin menin krapulassa :O ai jestas nyt jälkeenpäin kun ajattelee ja kauhistelen että jos siellä on vielä töissä samanlaista idiootti sakkia niin ompa kiva laittaa lapset moisille hoitoon. hyi hyi HYI minä!!
 
Katata
Opiskeluaikana useinkin menin krapulassa kaupan kassalle, siivoamaan tms. Väitöskirjaa saatoin kirjoittaa kännissäkin (tein siis palkattuna yliopistolle). Nyt en muista et olisin muutaman vuoteen tehny kumpakaan.
 
chajajaja
jaaha. tänään viimeksi. vituttaa.

aamulla hirveä tremolokankkunen, päässä vispasi ihan helvetisti.

ajelin rauhassa töihin ja poltin aamuröökin

saman tien krapulapaskat housuun

pomo näki

pilli suuhun ja potkut

eikun himaan sitten

ratsia. vittu

törkeä ratti matkalla kotiin

pääsin just laitokselta

ei saatana
 
lääkäri
Tottakai lääkäri voi kirjoittaa krapulan takia saikkulapun! Itse kirjoitan siihen diagnoosiksi (se on F10.jotain) alkoholin käytön aiheuttamat vieroitusoireet tai jotain sinne päin ihan selvällä suomen kielellä. Työnantaja päättää AINA saikkulapusta, maksaako palkkaa poissaolosta, ei lääkäri.
 
"ttty"
Yhteen palaveriin kyllä, tais olla laskuhumala kun niin kovasti maailma keinui :D Mutta se oli kyllä firman oma vika, kun oli piikki auki aamuyöhön asti (ja palaveri heti aamusta!). Enkä todellakaan ollut ainut :D

Mutta töihin en koskaan ole kännissä/krapulassa tullut.
 
puoliammattilainen
Joskus pahimpina päivinä en kehdannut mennä muiden kanssa samaan aikaan puoli kahden kahvitauolle, kun kädet vatkasi niin paljon yksinäänkin, että puolikuppia oli sekunnissa lattialla. Tähän jos olisi lisännyt sen tunteen, että käytöstäni tarkkaillaan, olisin varmaan murtunut henkisesti ja alkanut itkeä. Joskus kasvosuojaa pitäessä saatoin yhtäkkisesti syrjäsilmällä havaita, että joku seinään nojaava palkki kaatuu päälleni. Näitä sitten väistelin ja silminnäkijä nauraa, kun on ns. "säikyt" päällä. Selvänä näin ei koskaan käynyt. On tietysti hyvä olla aistit valppaina töissä, muttei kuitenkaan ihan saaliseläimenä (vauhkona) pitäisi säntäillä. Aikana, jolloin tupakkaakin vielä poltin, oli onni että työskentelin tavallisesti omassa rauhassa pihalla. Muutaman kerran oksensin kesken tupakin, kun niin herkkänä oli maha edellisillan koettelemuksista. Ja mitä tästä opimme: ei yhtikäs mitään, eli töitten jälkeen suoraan "maitokauppaan" ja 0,7 kuutiodesimetriä kossua mukaan, sekä muutama olut ja pari siideriä. Kerran tajusin vasta klo 11 kieppeillä olevani töissä, ihmettelin kovasti, että miten olin siihen asti tehtävistäni selvinnyt, rutiinilla varmaan. Nyt pakko vähän valistaa nuorempia: viisas oppii muiden virheistä, tyhmä omistaan ja idiootti ei mistään. Itse kuulun tuohon viim.mainittuun ryhmään, joten jos haluat tuhota ainoasi, ota oppia, jos et, ota opiksi. Toivottavasti viimein katkolla keksin itselleni korvaavaa toimintaa, muuten elinaikaa keskimäärin 13 vuotta jäljellä. Tosin lääkärin mukaan "puolet elää vähemmän aikaa, puolet pidemmän aikaa". Jos joku nyt tajuaa tämän kirjoitusvirheitä täynnä olevan, kännissä rustatun tekstini perusteella ruuvata korkin kiinni, ei elämäni mennyt täysin hukkaan, jos ei...
 
"kohtalotoveri"
Joskus pahimpina päivinä en kehdannut mennä muiden kanssa samaan aikaan puoli kahden kahvitauolle, kun kädet vatkasi niin paljon yksinäänkin, että puolikuppia oli sekunnissa lattialla. Tähän jos olisi lisännyt sen tunteen, että käytöstäni tarkkaillaan, olisin varmaan murtunut henkisesti ja alkanut itkeä. Joskus kasvosuojaa pitäessä saatoin yhtäkkisesti syrjäsilmällä havaita, että joku seinään nojaava palkki kaatuu päälleni. Näitä sitten väistelin ja silminnäkijä nauraa, kun on ns. "säikyt" päällä. Selvänä näin ei koskaan käynyt. On tietysti hyvä olla aistit valppaina töissä, muttei kuitenkaan ihan saaliseläimenä (vauhkona) pitäisi säntäillä. Aikana, jolloin tupakkaakin vielä poltin, oli onni että työskentelin tavallisesti omassa rauhassa pihalla. Muutaman kerran oksensin kesken tupakin, kun niin herkkänä oli maha edellisillan koettelemuksista. Ja mitä tästä opimme: ei yhtikäs mitään, eli töitten jälkeen suoraan "maitokauppaan" ja 0,7 kuutiodesimetriä kossua mukaan, sekä muutama olut ja pari siideriä. Kerran tajusin vasta klo 11 kieppeillä olevani töissä, ihmettelin kovasti, että miten olin siihen asti tehtävistäni selvinnyt, rutiinilla varmaan. Nyt pakko vähän valistaa nuorempia: viisas oppii muiden virheistä, tyhmä omistaan ja idiootti ei mistään. Itse kuulun tuohon viim.mainittuun ryhmään, joten jos haluat tuhota ainoasi, ota oppia, jos et, ota opiksi. Toivottavasti viimein katkolla keksin itselleni korvaavaa toimintaa, muuten elinaikaa keskimäärin 13 vuotta jäljellä. Tosin lääkärin mukaan "puolet elää vähemmän aikaa, puolet pidemmän aikaa". Jos joku nyt tajuaa tämän kirjoitusvirheitä täynnä olevan, kännissä rustatun tekstini perusteella ruuvata korkin kiinni, ei elämäni mennyt täysin hukkaan, jos ei...
Haluaisin kuulla lisää; kuinka kauan ollut ongelmaa, miten paljon juot ja kuinka usein, oletko nyt työelämässä, perheellinen, lapsia..? Minkä ikäinen ja millainen "terveyshistoria"?
 
"yyhoo"
On tullut "hurjassa nuoruudessa" sekin koettua. :ashamed: Nuorena tyttönä (kuitenkin täysi-ikäisenä) olin paikallisessa baarissa töissä ja jossain kohtaa jouduin hoitamaan sitten vkl:n aamusiivouksetkin. Eli itse illalla baareilemassa melkein tappiin ja sitten aamulla klo 6 omaan työpaikkaan siivoomaan toisten sotkuja... Tais muutaman kerran tulla laattaa itseltäkin siinä siivotessa niitä kusisia vessoja ja toisten yrjöjä... :x
 

Yhteistyössä