Laihdutusleikkaukset, kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja "Princess"
  • Ensimmäinen viesti
niin, mutta kun...
[QUOTE="ihmettelevä";30545029]Miksi treenaamista ei voi aloittaa ilman leikkausta? Miksei annoskokoja voisi pienentää ilman leikkausta? Lopputulos olisi sama ja ilman vaarallisia leikkauksen tuomia riskejä.[/QUOTE]

Tätä minäkin ihmettelen. Leikkauksen jälkeen syöminen on tosi hankalaa.
 
"ihmettelevä"
[QUOTE="Sassa";30545072]Jos luet edellisiä viestejä niin siellä tulee ilmi. Oon pistänyt tonneja Personal Traineriin, cm katos kropasta, vaatekoko tuli alas mutta paino ei odotetulla tavalla.[/QUOTE]

Sentit ovatkin tärkeämpiä kuin paino. Eli kohdallasi liikunta on auttanut. Jokainen osaa ilman personal trainereitakin käydä kävelemässä ja hölkkäämässä. Pelkästään ne riittävät liikunnaksi. Lisäksi netti on pullollaan hyviä lihaskuntotreenejä eli ei tarvitse edes kotoa poistua, jos haluaa kiinteyttä kroppaan.

Tärkeintä on kuitenkin ruokavalio, koska sen osuus laihdutuksessa on n. 80 %.
 
gbp2009
[QUOTE="Sassa";30545003]Kiva kuulla, että oot tyytyväinen. Nuo oksentelut yms on niin tapauskohtasia, toisille tulee, toisille ei, ruualla pystyt jo niitä välttää. Mutta on ne sen arvosia jos tulee. Töitähän tuossa pitää tehdä itsekkin, että kaikki ei mee pipariks mutta tottakai se auttaa paljon kun et jaksa syödä ni laihdut paremmin, tulee kylläiseks nopeesti, ei oo niitä mielitekoja.[/QUOTE]

Ne oksentelut tuli juurikin ruoasta. ;)
Tottakai on tapauskohtaisia ja kaikki ollut sen arvoista. Tiedän myös kokemuksesta, etten voi parhailla taidoillanikaan kuvailla sulle tapahtumia niin et ymmärtäisit. Toiset on tuskin lainkaan kipeitä ja toiset pidempään.

Mun piti annoskokojen lisäksi opetella koko syöminen uudestaan. En ikinä tiennyt miten vatsa ottaa ruoan vastaan. En uskaltanut "syödä jotain nopee" ennen lähtöä, joskus se lähtö meinaan jäi. ;) Varovasti kokeilemalla ja turvaruokia pikkuhiljaa löytämällä pääsin eteenpäin. Nykyään ei enää kipuja ole, mutta edelleen on ruokia joita en voi syödä.

Tsemppiä odotukseen. Kyllä se uuden elämän antaa se leikkaus, niin hyvässä ku pahassa.
 
"Sassa"
Sillon kun liikuin ja kiinteydyin ni oli mieliteot aika 0 " herkkuihin ". Ei mun oo tarkoitus mässätä, herkutella leikkauksen jälkeen, eihän siitä ois mitään apua jos ei tapojaan muuta kokonaan. Oon niin monen leikatunkaa jutellu ennen kuin päädyin tähän, niiltä kuullu ihan eri tarinaa ku toisilta. 6.desta ihmisestä 2 oli kokenu huonoo oloo, oksentelua, toisille ei mitään. Muutamalla ei ollu yhtään mielitekoja " herkkuihin ".
 
"Sassa"
Mutta mää oon päättänyt mennä leikkaukseen, otan vastaan mitä tulee. Kyllä tässä elämässä on pahempaakin koettu kun mahakivut :) Tuun vaikka sit kertoileen vuoden päästä mitä kuuluu.
 
nieras
[QUOTE="Sassa";30545358]Mutta mää oon päättänyt mennä leikkaukseen, otan vastaan mitä tulee. Kyllä tässä elämässä on pahempaakin koettu kun mahakivut :) Tuun vaikka sit kertoileen vuoden päästä mitä kuuluu.[/QUOTE]

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :)
 
"Princess"
[QUOTE="ihmettelevä";30545029]Miksi treenaamista ei voi aloittaa ilman leikkausta? Miksei annoskokoja voisi pienentää ilman leikkausta? Lopputulos olisi sama ja ilman vaarallisia leikkauksen tuomia riskejä.[/QUOTE]

tässä päästään jälleen kerran kysymykseen: miks anorektikko ei lopeta kuihduttamistaan? miks bulimikko ei lakkaa oksentamasta? miks alkoholisti ei sulje pullonkorkkia? miks narkkari ei lakkaa käyttämästä huumeita?

Siksi koska ylensyönti ja ylipaino on ongelma ja leikkaus EI OLE taikakeino vaan viimeinen apukeino. Minäkin voisin kysyä epäilijöiltä että miksi te ette usko että leikkauksesta voi olla apua vaikka täälläkin on kerrottu omakohtaisia kokemuksia???
 
"Princess"
[QUOTE="Sassa";30545354]Sillon kun liikuin ja kiinteydyin ni oli mieliteot aika 0 " herkkuihin ". Ei mun oo tarkoitus mässätä, herkutella leikkauksen jälkeen, eihän siitä ois mitään apua jos ei tapojaan muuta kokonaan. Oon niin monen leikatunkaa jutellu ennen kuin päädyin tähän, niiltä kuullu ihan eri tarinaa ku toisilta. 6.desta ihmisestä 2 oli kokenu huonoo oloo, oksentelua, toisille ei mitään. Muutamalla ei ollu yhtään mielitekoja " herkkuihin ".[/QUOTE]

sama juttu, yleisesti ottaen kaikki epäonnistuneet leikkaukset (jossa paino on noussut jälkeenpäin takaisin) johtui siitä että ruokatottumukset muuttuneet vaan leikatut jatkoivat entisellä linjalla elämistään. He jopa myönsivät kuinka pizza ja olut maistui edelleen.
 
"Sassa"
Niimpä. Antaa päänaukojien jäädä omaan arvoon, pääasia, että itse tietää mihin ryhtyy ja on valmis :)

Sama se ku sanon tosiaan holistille, että lopeta se juominen, ei se siihen lopu :D
 
[QUOTE="Princess";30545650]tässä päästään jälleen kerran kysymykseen: miks anorektikko ei lopeta kuihduttamistaan? miks bulimikko ei lakkaa oksentamasta? miks alkoholisti ei sulje pullonkorkkia? miks narkkari ei lakkaa käyttämästä huumeita?

Siksi koska ylensyönti ja ylipaino on ongelma ja leikkaus EI OLE taikakeino vaan viimeinen apukeino. Minäkin voisin kysyä epäilijöiltä että miksi te ette usko että leikkauksesta voi olla apua vaikka täälläkin on kerrottu omakohtaisia kokemuksia???[/QUOTE]

Ne haluu vaa länkyttää länkyttämisen ilosta. Asiasta josta luultavasti eivät edes tiedä hlökohtaisesti. Toivotaan että teille operointiin meneville asiat sujuu ja saatte painon alas.
 
gbp2009
On sekin mielenkiintoista, et ihminen joka on niin varma asiastaan ei kykene ottamaan vastaan negatiivista tietoa. Ei edes niiltä, joilla kokemusta on. Jos kerrotaan et on ollut pahoinvointia, kipuja ja hankaluuksia ja ne ohitetaan jollain "toi on tosi harvinaista ja oikein syömällä tollasta ei ees tule"- kommentilla ja muutenki negatiiviset tosiasiat saa varpailleen herää kysymys, et onko taustalla kuitenkin epävarmuutta ja pelkoa?

Treenatessa ja laihduttaessasi ei ollut mielitekoja. Kuitenkin koet ne haasteeksesi. Ja jos ne ei olisi, olisi luultavasti laihduttaminen iisimpää. Todistelet parin ihmisen tarinan perusteella, että mielitekoja ei ole. Ei ollut ekaan vuoteen joo, ku ei tehnyt mieli syödä mitään. Mutta näin 5v jälkeen on todettava, et mielitekoja tulee kyllä. Edelleen pitää rajoittaa itseään. Edelleen on keskityttävä ettei ruokailut mene hössömössöksi. Niillä lihoo kyllä vaikka olisi leikattu mitä. Napostelu on edelleen mahdollista, silläpä vasta lihookin jos niikseen tulee.

Tiedosta ongelmasi ja taistele niitä vastaan jo nyt. Äläkä hölmönä hoe opittua mantraa.
 
"Sassa"
Oon hyvin tietonen mitä hankaluuksia voi tulla mutta jos ajattelen koko ajan noin negatiivisesti ni eihän mun kannattais koko leikkaukseen mennä :D Kyllä mää kuuntelen lääkäreitä, leikattujen ryhmää kun luen netistä tarinoita.
 
"hei haloo"
[QUOTE="Sassa";30546387]Oon hyvin tietonen mitä hankaluuksia voi tulla mutta jos ajattelen koko ajan noin negatiivisesti ni eihän mun kannattais koko leikkaukseen mennä :D Kyllä mää kuuntelen lääkäreitä, leikattujen ryhmää kun luen netistä tarinoita.[/QUOTE]

Jos tiedostat tulevat hankaluudet, miksi kuitenkin haluat leikkausta. Et koko loppuelämäsi aikana voi syödä kunnolla. Voisit sen elämäntapa muutoksen tehdä ilman leikkaustakin.
 
"Princess"
[QUOTE="hei haloo";30546669]Jos tiedostat tulevat hankaluudet, miksi kuitenkin haluat leikkausta. Et koko loppuelämäsi aikana voi syödä kunnolla. Voisit sen elämäntapa muutoksen tehdä ilman leikkaustakin.[/QUOTE]

Ettekö te ollenkaan tutustu mihinkään lähteeseen ennenkuin avaatte tuon sanaisen arkkunne täällä??? Leikkauksen jälkeen voi syödä ihan normaalisti, ei heti mutta ajan kanssa kyllä, sensijaan leikkauksen jälkeen MÄSSÄÄMINEN jää suurimmalla osalla pois kokokaan koska vatsalaukku on niin pieni ettei siihen kykene. Kuten olen sanonut sen sata kertaa aiemmin, mene ja kehoita anorektikkoa tai bulimikkoa lopettamaan kehonsa rääkkäys ja katso paljonko länkytykselläsi on vaikutusta ko sairauksiin ja tule vasta sitten kertomaan ylensyöjille mikä on paras keino.
Katsos, sinä kaikki tietävä, me tiedämme mikä auttaa mutta emme voi tälle mitään...aivan kuten anorektikot tai bulimikot, alkoholistit tai narkomaanit eivät mahda itselleen mitään. Mikä tässä on niin hankala ymmärtää? Tai no joo, onhan ymmärtämättömyyskin asia jolle ei näköjään voi mitään.
 
vieras..
[QUOTE="Princess";30547572]Ettekö te ollenkaan tutustu mihinkään lähteeseen ennenkuin avaatte tuon sanaisen arkkunne täällä??? Leikkauksen jälkeen voi syödä ihan normaalisti, ei heti mutta ajan kanssa kyllä, sensijaan leikkauksen jälkeen MÄSSÄÄMINEN jää suurimmalla osalla pois kokokaan koska vatsalaukku on niin pieni ettei siihen kykene. Kuten olen sanonut sen sata kertaa aiemmin, mene ja kehoita anorektikkoa tai bulimikkoa lopettamaan kehonsa rääkkäys ja katso paljonko länkytykselläsi on vaikutusta ko sairauksiin ja tule vasta sitten kertomaan ylensyöjille mikä on paras keino.
Katsos, sinä kaikki tietävä, me tiedämme mikä auttaa mutta emme voi tälle mitään...aivan kuten anorektikot tai bulimikot, alkoholistit tai narkomaanit eivät mahda itselleen mitään. Mikä tässä on niin hankala ymmärtää? Tai no joo, onhan ymmärtämättömyyskin asia jolle ei näköjään voi mitään.[/QUOTE]

Mutta eihän se leikkaus estä mässäilemästä, aika nopeestikin se maha sieltä voi sinkua ihan samoihin mittoihin kuin ennenkin. Tiedäthän, että katkolla käynyt alkoholisti on edelleen alkoholisti. Mulle on se ja sama meetkö leikkaukseen vai et, ei perskarvoja kutkuta, mutta vierestä olen seurannut sairaanloisen liikalihavan ystävän painon pudotusta erinäköisillä kuureilla, tuloksestta, koska edelleenkään ei ole opittu syömään oikein, eikä liikkumaan olleskaan. Se, että napaan ei menekkään kerralla kuin pari ruokalusikallista, ei opeta syömään yhtään sen oikeammin kuin se että ottaa käyttöönsä pienemmän lautasen, johon sitä ruokaa ei enempää mahdu...
 
Mieti nyt vähän itekin
[QUOTE="Princess";30547572]Ettekö te ollenkaan tutustu mihinkään lähteeseen ennenkuin avaatte tuon sanaisen arkkunne täällä??? Leikkauksen jälkeen voi syödä ihan normaalisti, ei heti mutta ajan kanssa kyllä, sensijaan leikkauksen jälkeen MÄSSÄÄMINEN jää suurimmalla osalla pois kokokaan koska vatsalaukku on niin pieni ettei siihen kykene. Kuten olen sanonut sen sata kertaa aiemmin, mene ja kehoita anorektikkoa tai bulimikkoa lopettamaan kehonsa rääkkäys ja katso paljonko länkytykselläsi on vaikutusta ko sairauksiin ja tule vasta sitten kertomaan ylensyöjille mikä on paras keino.
Katsos, sinä kaikki tietävä, me tiedämme mikä auttaa mutta emme voi tälle mitään...aivan kuten anorektikot tai bulimikot, alkoholistit tai narkomaanit eivät mahda itselleen mitään. Mikä tässä on niin hankala ymmärtää? Tai no joo, onhan ymmärtämättömyyskin asia jolle ei näköjään voi mitään.[/QUOTE]

Mässääminen ei riipu vatsalaukun koosta, vaan ruuan laadusta.
Kylläisyys ei riipu vatsalaukun koosta, vaan ruuan laadusta.
Vaikka sulla olis hehtaarin kokoinen vatsalaukku, niin ruuan laadulla on merkitys, milloin stoppi tulee syömisessä eikä sen vatsalaukun koolla.
 
"Princess"
Mutta eihän se leikkaus estä mässäilemästä, aika nopeestikin se maha sieltä voi sinkua ihan samoihin mittoihin kuin ennenkin. Tiedäthän, että katkolla käynyt alkoholisti on edelleen alkoholisti. Mulle on se ja sama meetkö leikkaukseen vai et, ei perskarvoja kutkuta, mutta vierestä olen seurannut sairaanloisen liikalihavan ystävän painon pudotusta erinäköisillä kuureilla, tuloksestta, koska edelleenkään ei ole opittu syömään oikein, eikä liikkumaan olleskaan. Se, että napaan ei menekkään kerralla kuin pari ruokalusikallista, ei opeta syömään yhtään sen oikeammin kuin se että ottaa käyttöönsä pienemmän lautasen, johon sitä ruokaa ei enempää mahdu...
tavallaan olet oikeassa mutta jos tutustut esim youtuben kautta leikattujen vlogeihin niin huomaisit sellaisen asian että leikkauksen jälkeen pieni vatsalaukku antaa aikaa totutella pienempiin annoskokoihin ja sillä tavoin ihmisen on helpompi päästä siitä mässäämisen halusta eroon...näin ei ole silloin kun vatsalaukku on ylisuuri. Pienennetty vatsalaukku+motivaatio+liikunta heti kun mahdollista on tässä se ''ase'' meille jotka emme kykene muutoin laihduttamaan.
Kyse ei ole siitä että HALUAMME silpoa itseämme vaan siitä että tarvitsemme tämän avun.
 
hahahaha
Alkuperäinen kirjoittaja Mieti nyt vähän itekin;30547653:
Mässääminen ei riipu vatsalaukun koosta, vaan ruuan laadusta.
Kylläisyys ei riipu vatsalaukun koosta, vaan ruuan laadusta.
Vaikka sulla olis hehtaarin kokoinen vatsalaukku, niin ruuan laadulla on merkitys, milloin stoppi tulee syömisessä eikä sen vatsalaukun koolla.
ja sinä taas osoitit tyhmyytesi. väität siis ettei terveellisellä ruoalla voi mässätä? Mässääminen on hankalaa pienellä vatsalaukulla mutta helppoa suurella.
 
vieras..
[QUOTE="Princess";30547672]tavallaan olet oikeassa mutta jos tutustut esim youtuben kautta leikattujen vlogeihin niin huomaisit sellaisen asian että leikkauksen jälkeen pieni vatsalaukku antaa aikaa totutella pienempiin annoskokoihin ja sillä tavoin ihmisen on helpompi päästä siitä mässäämisen halusta eroon...näin ei ole silloin kun vatsalaukku on ylisuuri. Pienennetty vatsalaukku+motivaatio+liikunta heti kun mahdollista on tässä se ''ase'' meille jotka emme kykene muutoin laihduttamaan.
Kyse ei ole siitä että HALUAMME silpoa itseämme vaan siitä että tarvitsemme tämän avun.[/QUOTE]

Mutta ei tarkoita, että mässäilyhimosta pääsis eroon, eikä tarkoita, etteikö mahalaukku voi sinkua entisiin mittoihin. Itse aloittaisin nyt jo liikunnan ja oikeanlaisen ruokailutottumusten etsimisen, helpompi toipua leikkauksestakin.
 
"Princess"
Mutta ei tarkoita, että mässäilyhimosta pääsis eroon, eikä tarkoita, etteikö mahalaukku voi sinkua entisiin mittoihin. Itse aloittaisin nyt jo liikunnan ja oikeanlaisen ruokailutottumusten etsimisen, helpompi toipua leikkauksestakin.
ja missäs kohtaa olen sanonut ettei ruokavalioni ole jo kunnossa? Annoskootkin alkavat olemaan normaaleja, liikuntaa en voi harrastaa erittäin pahan nivelrikon vuoksi joka muuten alkoi nuorena jo kun olin lähempänä normaalipainoa mutta liikuin liikaa.
Olen kirjoittanut tähän ketjuun ruokavaliostani ja nivelrikostani jo muutamaankin kertaan. Voimistelen aina kun alaserkäsäryiltä ja nivelsäryiltä siihen kykenen. Syön särkylääkkeitä jatkuvasti ja nukun huonosti koska heti selällään maatessa tulee tukehtumisen tunne.
 
vieras..
[QUOTE="Princess";30547755]ja missäs kohtaa olen sanonut ettei ruokavalioni ole jo kunnossa? Annoskootkin alkavat olemaan normaaleja, liikuntaa en voi harrastaa erittäin pahan nivelrikon vuoksi joka muuten alkoi nuorena jo kun olin lähempänä normaalipainoa mutta liikuin liikaa.
Olen kirjoittanut tähän ketjuun ruokavaliostani ja nivelrikostani jo muutamaankin kertaan. Voimistelen aina kun alaserkäsäryiltä ja nivelsäryiltä siihen kykenen. Syön särkylääkkeitä jatkuvasti ja nukun huonosti koska heti selällään maatessa tulee tukehtumisen tunne.[/QUOTE]

Muistelisin, että jossain vaiheessa laitoit, että annoskoossa olisi edelleen parantamisen varaa, erityisesti jos et pysty liikkumaan. Liikuntaa silti lisäisin ja sitä annoskokoa tiirailisin, paperille merkkaisin syömiseni, jotta näkisi todellisen määrän, jotta siittä leikkauksesta toipuis helpommin. Vesiliikuntahan ei noita niveleitä rasita, joten altaaseen juoksemaan tai vaikka hydrospinnikiin.
 

Yhteistyössä