The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Käynnistysvaikeuksia :D

Hämmästyttävän kummallinen päivänavaus, maanantaiksi. Ipanat nukkua tossasivat kaikki yhdeksään :O! Ja siinä sivussa sitten minäkin :snotty:...ja mitä ilmeisimmin olen nukkunut harvinaisen hyvin ja sikeästi ja aivan liian hyvin |O, kun olotila on sitten todella jäykänjähmeää :D

Ulkona on aivan liikaa pakkasta (mittareissa -20), joten meukaamme sisätiloissa. Toistaiseksi. Reinon käyn tossa jossain vaiheessa laittamassa piuhan päähän ettei ressukan tarttis ihan kylmiltään lähteä pörisemään, iltapäivän hujakoilla kun pitäs nenän irtoamisen uhallakin käydä vilauttamassa itteäni kylällä.

Tätä vuotta enää jäljellä pari päivää, jee :D!

Ei ole kokeiltu. Kävin lekurilla vuosia sitten. Sain venytysohjeita ja lääkkeitä. Ei mitään muuta.
Mut on jo siirretty kevyempään selkäni takia. Seuraava on varmaan se että sori, ei oo työtä tarjolla.
Noup, sitä ennen on käytävä kaikki pienetkin kikat ja konstit :hug:

Kyllä mä sua oisin napakasti tuuppaamassa lekurisedän pakeille, kerran viime katsonta- ja tutkimuskerrasta asian tiimoilta on jo pitempi tovi vierähtänyt. Varmasti ottavat asian tarkempaan tutkimukseen ja sieltä saisit päivitetymmät kipulääkkeet. Nyt, nainen, otapa itsesi sydämesi asiaksi :kiss:!

Noup, sitä ennen on käytävä kaikki pienetkin kikat ja konstit :hug:

Kyllä mä sua oisin napakasti tuuppaamassa lekurisedän pakeille, kerran viime katsonta- ja tutkimuskerrasta asian tiimoilta on jo pitempi tovi vierähtänyt. Varmasti ottavat asian tarkempaan tutkimukseen ja sieltä saisit päivitetymmät kipulääkkeet. Nyt, nainen, otapa itsesi sydämesi asiaksi :kiss:!
Riippuu siitä mitä työterveyshuollosta saa. En tiedä kustantaako työnantaja erikoislääkäreitä yms. hoitoja. Tuskin... Ja mitä järkeä on hoitaa lääkkeillä oireita mutta ei sairautta? Nääh, anti olla. Johan mä olen kestänyt 15v.

Viimeksi muokattu:
Riippuu siitä mitä työterveyshuollosta saa. En tiedä kustantaako työnantaja erikoislääkäreitä yms. hoitoja. Tuskin... Ja mitä järkeä on hoitaa lääkkeillä oireita mutta ei sairautta? Nääh, anti olla. Johan mä olen kestänyt 15v.
..kärsimys ei ainakaan terveemmäksi tee, mutta itseähän sinä ratkaisusi teet :hug:. Aika paljon työterveyshuollossakin tehdään, jotta ihmisen työkykyisyys pysyisi kunnossa, joten ihan heti en menisi tuota korttia kokeilematta haukkumaan. Jatkuvan sen kummemmin tutkimatta jätetyn kivun kanssa eläminen rupee syömään hitaasti mutta varman tehokkaasti ihan kaikista elämän osa- alueista voimia...ei suinkaan elämä ole sitä varten, että se kärsimällä kärsitään loppuun asti.

Jos olisin sua likempänä, niin tulisin ja kaappaisin sut napakasti kainalooni ja me mentäs yhdessä käymään lääkärissä :). Nyt rakkautta kehiin itteäs ajatellen!

..kärsimys ei ainakaan terveemmäksi tee, mutta itseähän sinä ratkaisusi teet :hug:. Aika paljon työterveyshuollossakin tehdään, jotta ihmisen työkykyisyys pysyisi kunnossa, joten ihan heti en menisi tuota korttia kokeilematta haukkumaan. Jatkuvan sen kummemmin tutkimatta jätetyn kivun kanssa eläminen rupee syömään hitaasti mutta varman tehokkaasti ihan kaikista elämän osa- alueista voimia...ei suinkaan elämä ole sitä varten, että se kärsimällä kärsitään loppuun asti.

Jos olisin sua likempänä, niin tulisin ja kaappaisin sut napakasti kainalooni ja me mentäs yhdessä käymään lääkärissä :). Nyt rakkautta kehiin itteäs ajatellen!
Riippuu vähän siitäkin mihin työnantajalla on varaa. Voimia on vienyt jo pitkän aikaa. Myös selkäkivut ja krooninen väsymys. En nyt rupee lekurilla juoksemaan. Kattoo sitten myöhmemin. Työterveyslääkäri on toisella paikkakunnalla.

työterveyshoidon tasot vaihtelee ja kaikki spesialiskot ei välttis siihen kuulu
Näinhän se valitettavasti menee tässä maassa, ja siinä on suuren epäkohdan paikka. Mutta niin kauan kun on edes käytettävissä ja siten käden ulottuvilla työterveyshuolto, niin kyllä sitä nyt mun mielestä kannattaa käyttää! Ensin käy heidän tarjoaman avun läpi - ja sitä maalaisjärkihuoltoakin eli pitää huolta perusterveydestään ja liikkuvuudestaan - ja sitten miettii uudemman kerran, mikäli kehoitetaan olemaan spesialisteihin yhteyksissä. Kaikkea kannattaa kokeilla, voi vaikka iloisesti yllättyä!

Tekosyitä ja selityksiä löytyy vaikka ja kuinka, mutta oma terveys on kuitenkin sen verran tärkeä asia, että siihen on panostettava. Ja mitä varhaisemmassa vaiheessa, niin sen parempi. Mutta - jokainen tehköön miten tehköön, itse sitä on vastuussa omasa elämisestään ja sen laadusta :hug:.

Ymmärrän että kaikkea kannattaa kokeilla. Mutta heti kun tulee eteen raha niin multa se loppuu siihen.
:hug:

Happihyppely ulkoilmassa sauvakävellen tekee pienellä sijoituksella suuresti ihmeitä. Mutta sitä ennen kannattaisi käydä sen lääkärin pakeilla näyttöllä, jotta tilanne esim. niska- hartiaseudussa on sellainen, että se ei ainakaan esim. tuon liikuntamuodon edessä hallaa aiheuta. Muutoinkin säännöllinen tuulettuminen ulkona tuo sisältöä siihen hetkittäinkin huonolta maistuvaan elämään.

...ja mun "saarnaamiset" loppuivat sitten tähän :D - pelkkää hyvää vaan tarkoitan kuitenkin :kiss:

• Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
:hug:

Happihyppely ulkoilmassa sauvakävellen tekee pienellä sijoituksella suuresti ihmeitä. Mutta sitä ennen kannattaisi käydä sen lääkärin pakeilla näyttöllä, jotta tilanne esim. niska- hartiaseudussa on sellainen, että se ei ainakaan esim. tuon liikuntamuodon edessä hallaa aiheuta. Muutoinkin säännöllinen tuulettuminen ulkona tuo sisältöä siihen hetkittäinkin huonolta maistuvaan elämään.

...ja mun "saarnaamiset" loppuivat sitten tähän :D - pelkkää hyvää vaan tarkoitan kuitenkin :kiss:
Ymmärrän. Sauvakävely voi onnistua kun ensin ostan sauvat. Mutta ulos meneminen on toinen juttu. Mua ei saa ulos jos ei ole esim. kaupassa käyntiä tai töihin meno. :snotty:

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä