Toppahaalarit äidille

• Viestiketjun aloittaja -vieras
  • Ensimmäinen viesti
"joku"
Jos ap et tarkoitakaan haalarilla henkselillisiä toppahousuja onkohan ap mahdollisesti joku viimeksi 90-luvulla toppapukua käyttänyt tapaus? Silloin, kun toppapuvut olivat momesti juurikin haalareita.

"Isükki"
Reimakaupasta isointa kokoa. Vielä kun ostaa ReimaTekkiä, niin pitää vettä. Heijastimiakin on (tosin yllättävän vähän). Tuollainen olis "trendikäs", ostaisin ellen olisi ~90 kg mies. Olen siis lähes tosissani. Piru kun piti kasvaa vähän liian pitkäksi ja salillakin on tullut käytyä liikaa.

vvvieras
Mulla on ohut toppahaalari, rautakaupasta ostettu (vähän niin kuin työhaalari mutta kevyesti topattu) ja sen päälle puen vielä laskettelupuvun :D Laskettelutakkiin olen vielä ommellut mummoni vanhasta takista turkiskarvareunuksen huppuun. Huppu päässä karvareuhka kehystää kasvot jolloin naama ei jäädy.

Käsiin Ruskovillan tumput ja lumilautailurukkaset, kaulassa myös silkkivillakauluri, päässä wanha VillaWoolin pipo.

Jalkoihin en ole keksinyt takuulämmintä ratkaisua, kelistä ja maastosta riippuen jalassa Riekenin lampaanvillavuoriset talvikengät (alumiinilangalla vahvistetut villasukat) tai huopikkaat. Lapsena paleltuneet varpaat hyytyvät joka tapauksessa, vaikkei jalat varsinaisesti kylmiltä tunnukaan.

Mulla on ohut toppahaalari, rautakaupasta ostettu (vähän niin kuin työhaalari mutta kevyesti topattu) ja sen päälle puen vielä laskettelupuvun :D Laskettelutakkiin olen vielä ommellut mummoni vanhasta takista turkiskarvareunuksen huppuun. Huppu päässä karvareuhka kehystää kasvot jolloin naama ei jäädy.
Öö... mikset vaan hommaa canada goosen takkia?

vvvieras
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30544889:
Öö... mikset vaan hommaa canada goosen takkia?
Koska työhaalari maksoi 30e ja laskettelupuku alennuksessa 150e. CG takki maksaa halvimmillaan 600e.

Lisäksi kerrospukeutuminen on osoittautunut erittäin käteväksi ratkaisuksi minun tarpeisiin - ei varmastikaan kaikille sovi, mutta mulle passaa oikein hyvin :)

Haalari on jännää materiaalia, sellaista aika notkeaa eikä juuri kahise. Ihan helvetin ruma kylläkin mutta en mä parin kympin pakkasilla ajattele tyyliä :D

*Äippä
Stormbergiltä saa oikein käytännöllisen naisten toppahaalarin ja se toimii lasten kanssa kunnon talvikeleillä. Suosittelen.

http://www.stormberg.com/fi/ute-toppahaalari-naiset.html?gclid=CPaxn-mA6cICFczMtAodggkACw#21061

Yhteistyössä