Toi syyllistämis mainos inhottaa

sprse
[QUOTE="Hömelö";30544160]Eikö sun mieltä lämmitä yhtään ajatus siitä, että sillä avustuksella on saatu pelastettua edes yksi lapsi sodan keskeltä Syyriasta? Mä en nyt puhukaan siitä isosta kokonaiskuvasta tällä erää, vaan ihan yksittäisestä ihmiskohtalosta. Sille yhdelle ihmiselle se on ihan satumainen lahja, että pääsee pois sodan jaloista, saa ruokaa ja lääkitystä, eikä ainoo selviytymiskeino enää olekaan myydä itseään viisvuotiaana.[/QUOTE]

Sadalla eurolla saa kupillisen riisiä nälkää näkeville ja 99,95 euroa menee avustusjärjestön kuluihin...

"Hömelö"
Ja sitte jos ihan oikeesti kiinnostaa muidenkin ihmisten elämä, niin voi halutessaan vaikka yrittää tutustua tarkemmin siihen, miten globaalisti esimerkiks talouspolitiikka toimii. En nyt väitä ite tietäväni siitä juuri mitään, mutta kyllä se vaan niin menee, että piilossa yritetään tehdä todella paljon kyseenalaisia asioita. Aseteollisuus etunenässä. Ja ihan meidän sivistyneiden länsivaltioiden johdon luvalla. Kun se oma napa tulee ensin, niin ollaan parhaita kavereita vaikka Gaddafin kanssa, vaikka tiedetään miten se kohtelee omaa kansaansa. Jos ME, hyvinvoivien valtioiden tavalliset kansalaiset, kuvitellaan, että ei me asioille mitään voida ja vaikka voitaiskin, niin ei kiinnosta, niin isot pojat tekee tasan niinku niistä on hyvä, kertoo kansalle tasan sen, mitä huvittaa ja kerää ite taskut täyteen rahaa välittämättä paskan vertaa muista. Ihan kuulkaa täällä meillä Suomessakin, vaikka se ei niin röyhkeetä olekaan kuin tuolla maailmalla.

"Hömelö"
Sadalla eurolla saa kupillisen riisiä nälkää näkeville ja 99,95 euroa menee avustusjärjestön kuluihin...
Tottakai avustusjärjestöilläkin on omat kulunsa, valitettavasti, koska heidänkin työntekijöiden pitää jollain tavalla ansaita oma elantonsa ja ruokkia omat lapsensa. Mutta Unicefilla muistaakseni luokkaa 70% varoista menee suoraan hyväntekeväisyyteen. Korjatkaa te ketkä tiedätte mun muistikuvani vääräksi.

"Hömelö"
Ja ne ketkä puhui että avustusjärjestöjen työntekijät elelee hienoissa hotelleissa, niin mitenkäs ne hienoissa hotelleissa elelee alueella, missä tsunami, maanjäristys tai pommikone on jyränny kaiken mahollisen sileeks?

Mä olen lopettanut melkein kokonaan rahan antamisen hyväntekeväisyyteen. Tajusin tässä jokin aika sitten että jotkin asiat ei vaan muutu. Äidin äiti täytti 90 vuotta ja se on opettannut meidät laittamaan omistamme jotain hyvään tarkoitukseen samalla kun se on itse antanut omistaan huonompi osaisille.Toisin sanoen se on varmaan sellaiset 60 vuotta laittanut rahaa milloin millekin hädälle ja rahan tarve sen kuin jatkuu noissa tietyissa paikoissa.
Sulla on ollut suuret luulot jos kuvittelet että mikään hyväntekeväisyys voi pelastaa nälänhädästä kärsivät ja ehkäistä sodankäynnit yms. Periaatteessa meidän verovaroin annetut palvelut ja rahamenot eivät nekään lopu!:( Miksei veroilla korjata työttömyyttä, paranneta ihmisiä terveiksi ja järjestetä koulutus ilman rahallista panostusta kerta heitolla, vaan ei kun AINA palkasta lapioidaan rahaa tämän yhteiskunnan kaikille jäsenille jopa varakkaille. Ihminen hyvä herää todellisuuteen....

[QUOTE="Hömelö";30544160]Eikö sun mieltä lämmitä yhtään ajatus siitä, että sillä avustuksella on saatu pelastettua edes yksi lapsi sodan keskeltä Syyriasta? Mä en nyt puhukaan siitä isosta kokonaiskuvasta tällä erää, vaan ihan yksittäisestä ihmiskohtalosta. Sille yhdelle ihmiselle se on ihan satumainen lahja, että pääsee pois sodan jaloista, saa ruokaa ja lääkitystä, eikä ainoo selviytymiskeino enää olekaan myydä itseään viisvuotiaana.[/QUOTE]

Jepu, tää on se auttamisen ydin. Se jos pystyy edes yhden ihmisen elämää kohentamaan on iso asia.
Itse olen auttanut Nepalin lapsia jotta heitä ei myytäisi prostituoiduiksi Intiaan, joka vuosi Intiaan päätyy n.100 000 tällaista lasta. Jos olen edes yhden lapsen elämän suunnan saanut käännettyä, niin se on enemmän kuin mitä saisin aikaan 5 vuodessa eläen tavallisen pulliaisen elämää.

Yhtä hyvin mä olisin voinut olla syntynyt lapsiprostituoiduksi tai kärpässilmäiseksi lapseksi, ja jos joku veisi mut pois siitä tilanteesta, niin olisin kiitollinen.
Kuolemaan jättäminen ei saa koskaan olla vaihtoehto.

Mutta samalla täytyy sanoa että ei tätä hommaa ole tehty kellekään auttajalle helpoksi, koska luottamus avun perillemenoon on mennyt. Kun homma pitäisi suunnitella niin, että kohdemaassa on yhteyshenkilö joka varmistaa avun perillemenon (vaikka aseellisen vartioinnin kera) ja kunkin auttajan rahat voisi laittaa ylös ja tiedottaa lahjoittajalle, että "tämä meni senjasen lapsen ateriaan, tämä avustustyöntekijöiden omaan ruokaan ja palkkaan, tämä koulutukseen jne".

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Sulla on ollut suuret luulot jos kuvittelet että mikään hyväntekeväisyys voi pelastaa nälänhädästä kärsivät ja ehkäistä sodankäynnit yms. Periaatteessa meidän verovaroin annetut palvelut ja rahamenot eivät nekään lopu!:( Miksei veroilla korjata työttömyyttä, paranneta ihmisiä terveiksi ja järjestetä koulutus ilman rahallista panostusta kerta heitolla, vaan ei kun AINA palkasta lapioidaan rahaa tämän yhteiskunnan kaikille jäsenille jopa varakkaille. Ihminen hyvä herää todellisuuteen....
Mun pointti on lähinnä siinä että mikään ei muutu. Sukupolvet vaan vaihtuu avun antajissa ja avun saajissa.

Sotia ja konflikteja näyttää myös piisaavan tällä pallolla siihen malliin että ne loppuu vasta sitten kun ihminen tuhoaa itsensä :|

Mun pointti on lähinnä siinä että mikään ei muutu. Sukupolvet vaan vaihtuu avun antajissa ja avun saajissa.

Sotia ja konflikteja näyttää myös piisaavan tällä pallolla siihen malliin että ne loppuu vasta sitten kun ihminen tuhoaa itsensä :|
Jep eikä muutu Suomessakaan, avuntarvitsijat ei näytä loppuvan ja heidän elättäjinään ollaan me tavan pulliaiset eli verenmaksajat. Afrikasta puuttuu se yhteiskunnan "tukiverkosto" joka ei ole ilmaista!!!!

"sipsi"
Hyvinvoinnin keskellä on helppoa ylenkatsoa hätää, minun mielestäni. Muistan omilta lukiovuosiltani Metusalemin aikaan, kuinka keskustelimme kolmannen maailman väestönkasvusta. Pohdimme sitäkin näkökulmaa, että monilapsisuus on varmasti eräänlaista sosiaaliturvaa - jos edes yksi lapsista eläisi niin vanhaksi että auttaisi sitten vanhempiaan.

Mutta jokainen tekee tietenkin tavallaan. Maksamiani veroja en voi jyvittää enkä kohdentaa haluamaani tarkoitukseen, mutta vilpittömän mielelläni tuen kehitysmaiden tyttöjen koulunkäyntiä. Avustustyöntekijäksi minusta tuskin valitettavasti olisi, vaikka koulutuksen puolesta ei varmaan esteitä lähtöön olisikaan. Hattua niille nostan, jotka siellä valistus- ja avustustyötä tekevät.

vierasd
Miksi ei voisi olla?
Itse en kylläkään lapsia ja nuoria auta, oli ne sitten afrikkalaisia tahi suomalaisia. Mutta annan kyllä rahaa niille tahoille joille a) itse haluan ja b) käyttävät edes suurimman osan niistä rahoista siihen mihin väittävät.
Eli itse lahjoitan rahaa ja tavaraa pienille rescue-ryhmille ja oman paikkakuntani eläinsuojeluyhdistykselle.
Mitkään WWF:t, Petat tai Greenpeacet ei todellakaan saa lanttiakaan koska niistä rahoista suurin osa menee kuitenkin johonkin ihan muuhun kuin mitä noissa mainoksissa väitetään.
Ja sama on noiden punaisten ristien ja uniceffien kanssa. Ne johtajat siellä tahkoaa ihan järjettömiä summia omaan pussiin, ja ne rahat jotka sieltä firman sisältä lähtee maailmalle menee sitten heimojohtajille ym jotka sitten taas antavat pienen prosentin niille nälkäänäkeville. Toki, kyllä sillä 20 sentilläkin ehkä kupin riisiä saa, mutta silti mielestäni on vain naurettavaa että loput 19,80 menee ihan kaikkialle muualle, esimerkiksi noihin ärsyttäviin mainoksiin. Pelkkää bisnestä tuo on, eikä ne johtajatkaan siellä ajattele niitä kärpässilmälapsia, vaan ihan vain omaa napaansa.
Hyvin kirjoitettu, mutta sitähän tuo Häpygirl ei tietenkään ymmärrä. Lapsella on vielä maailma niiiiin mustavalkoinen.

Mun äidilleni on sanottu pienenä että pitää syödä lautanen tyhjäksi kun Afrikassa lapset näkee nälkää. Äiti on ollut lapsi 40-luvulla. Mulle, 70-luvun lapselle on toitotettu samaa. Itse en ole 90-luvun lapsilleni viitsinyt sitä sanoa koska en millään ymmärtänyt pienenä enkä ymmärrä vieläkään miten mun lautasen tyhjennys auttaa afrikkalaisia.

Apua on syydetty 1940-2010 -luvuilla ja edelleen Afrikan lapset näkee nälkää. Suomessa on otettu opiksi oman nälkäajan tapahtumista, Afrikassa ilmeisesti ei. Apu menee siis kuin pohjattomaan kaivoon...tai avustusjärjestöjen kassaan. 70 vuoteen mahtuu kolme sukupolvea ja jos ne kaikki tekee samat virheet, koulutus ja opetus on jollain tapaa virheellistä.

Väestöräjähdys
Afrikkalaisia on nyt miljardin verran ja vuosisadan lopussa heitä arvioidaan olevan neljä miljardia (4.000.000.000), joten autettavia tulee riittämään enemmän kuin tarpeeksi ja jokunen sata miljoonaa afrikkalaista muuttaa Eurooppaan rikastuttamaan maanosamme kulttuuria.

joo no
Apua on syydetty 1940-2010 -luvuilla ja edelleen Afrikan lapset näkee nälkää. Suomessa on otettu opiksi oman nälkäajan tapahtumista, Afrikassa ilmeisesti ei.
Toki tähänkin on monia syitä. Olosuhteet, kuten kuivuus. Tai se, kuka niistä maanosan rikkauksista hyödyn ottaa ja kuinka tavallista kansaa kohdellaan. Tässäkin ketjussa joidenkin asenne Afrikkalaisia kohtaan on samantyyppinen kuin aikain saatossa orjuuttajilla. Sellaisesta tilanteesta on varmasti vaikea ponnistaa.

sprse
[QUOTE="Hömelö";30544184]Ja ne ketkä puhui että avustusjärjestöjen työntekijät elelee hienoissa hotelleissa, niin mitenkäs ne hienoissa hotelleissa elelee alueella, missä tsunami, maanjäristys tai pommikone on jyränny kaiken mahollisen sileeks?[/QUOTE]

Hiljattain tuli telkusta dokumentti siitä, mihin Haitin luonnonkatastofin hoitoon lahjoitetut varat hävisivät ahneiden avustusjärjestöjen järjettömiin kuluihin. Vain hyvin pieni osa avusta meni oikeasti perille ja sekin kohdistettiin huonosti. Paikalliset ihmettelivät kun itellä ei ollut majapaikkaa eikä ruokaa, mutta avustustyöntekijät oilivat joka-ilta hienossa ravintolassa.

http://www.informationclearinghouse.info/article30754.htm

joo no
En pysty nyt noita videoita kuuntelemaan, mutta muistelen Punaisen ristin osalta ainakin olleen epäselvyyksiä rahojen ohjautumisesta. Unicefistä en moisia kohuja muista, mutta korjatkaa toki jos olen vääärässä.

"sädekehä"
En pysty nyt noita videoita kuuntelemaan, mutta muistelen Punaisen ristin osalta ainakin olleen epäselvyyksiä rahojen ohjautumisesta. Unicefistä en moisia kohuja muista, mutta korjatkaa toki jos olen vääärässä.
Punaisessa ristissä on tosiaan esiintynyt törkeää oman edun tavoittelua ja sama koskee myös muita vastaavanlaisia järjestöjä.

Nämä hyväntekeväisyysjärjestöt ovat erinomainen tapa tienata hyvin rahaa ja siinä ohessa saada sädekehä pään päälle, olla silleen niinku tosi hyvä ihminen.

joo no
[QUOTE="sädekehä";30544729]Punaisessa ristissä on tosiaan esiintynyt törkeää oman edun tavoittelua ja sama koskee myös muita vastaavanlaisia järjestöjä.
[/QUOTE]

En tiedä millä hakusanoilla googlaisin jotta löytyisi, mutta laittakaa linkkejä väärinkäytöksistä kun kerran sellaisia tiedätte.

Toki tähänkin on monia syitä. Olosuhteet, kuten kuivuus. Tai se, kuka niistä maanosan rikkauksista hyödyn ottaa ja kuinka tavallista kansaa kohdellaan. Tässäkin ketjussa joidenkin asenne Afrikkalaisia kohtaan on samantyyppinen kuin aikain saatossa orjuuttajilla. Sellaisesta tilanteesta on varmasti vaikea ponnistaa.
Luulisi että teknologian kehittyessä noihin ongelmiin olisi keksitty ratkaisu vuosikymmenien aikana, jos avun saajat todella haluaisivat päästä omilleen. Onko sitten liian helppo vaan ojentaa kättä ja ottaa kaikki valmiina?

En muuten väheksy apua tarvitsevia, koen vaan etten itse tule heittämään rahaa tyhjään kun ei kerran kehitystä tapahdu

Eikö sekin ole kehitystä, että ympäri maailmaa lasten kuolleisuutta tauteihin on saatu vähennettyä rokotusten yleistymisen kautta?
Tottakai se on kehitystä. Kuten myös koulut. Mutta ylikansoittuminen tietyissä paikoissa ei ole kehittynyt kuin huonompaan suuntaan kuten myös siitä johtuva nälänhätä ja taudit. Rokotukset saattaa ehkäistä lapsikuolemia mutta perälauta vuotaa silti pahasti.

Minulla ei ole ratkaisua, ammattini ja koulutukseni on ihan toiselta alalta kuin terveys tai kehitysyhteistyö. En myöskään kehota ketään olemaan auttamatta jos se jollekin hyvää mieltä tuo. Itse en koe, että apuni tuohon suuntaan auttaa enempää kuin pisara meressä, joten suuntaan sekä taloudellisen että toiminnallisen tukeni taholle jossa siitä on konkreettista hyötyä

joo no
Muotoilen kysymykseni toisin. Mitä esim. Unicefin pitäisi mielestäsi saada/olla saanut aikaan, jotta se olisi sinusta avustamisen arvoinen järjestö, joka tekee mielestäsi tarpeeksi hyvää työtä?

Yhteistyössä