Onko oikein että mies ei herää KOSKAAN lasten kannssa aiemmin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yks vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yks vaan"

Vieras
Siinäpä se kysymys tulikin.Siis lapsia viisi,iältään 2-12v ja nuorimmat on aina heränneet aikaisin,n.6 pintaan ja minä "saan "herätä todellakin aina lasten kanssa.Olen siis kotiäiti ja mies on reissutyössä aina su ilta-to ilta..Ja minä nukutan myös lapset aina.Ja siis miestähän väsyttää mutta minua ei tietenkään voi väsyttää..

ja usein myös mies lepäilee sohvalla nuorimman päiväuniaikaan ja muutenkin heti kun "tilaisuus"kaatuu sohvalle.Joo sanoo mulle että senkun nukut päiväunet mutta en ole nukkunut koska silloin kaikki koneessa olevat pyykit,keittiön kaaos ym odottaisivat minua herättyäni ja siis mies nukkuisi taatusti myös..Ja minä olen sekopäinen koska minun mielestä esim keittiö siivotaan suunnilleen ruokailun jälkeen eikä tuntikausien päästä..meni nyt jo vähän ohi tuon heräämis asian tämä..

Juu ei oo normaalia, mut meillä on sama homma. Joskus ku mies on esim mun synttärinä herännyt ekana, ni mä herään kuitenkin. Eikä se sängyssä loikoaminen onnistu ku pitää mennä vessaan ja sithän se on tiedossa et äiti on herännyt! ;) joten en jaksa välittää. Riittää et mies hoitaa lapsia muuten ja jos oon kipee ni pyörittää koko homman itsekseen.

Mulle ois kun lottovoitto jos mies heräisi edes joskus mutta ei herää edes minun syntymäpäivänä tai äitienpäivänä.Ja myös jos olen sairaana niin silti minun on päääasiassa pyöritwettävä koko homma,siis myös herättävä ensimmäisenä lasten kanssa..

Ei tuo mulle ollut koskaan ongelma, herään joka tapauksessa aikaisin ja mies nukkuu pitkään. Vastaavasti jos piti jostain syystä valvoa lapsen kanssa myöhään, mä menin nukkumaan ja mies valvoi koska meillä on ihan erilaiset vuorokausirytmit

No se onko se oikein on teidän päätettävä. Ilmeisesti ei, koska asia vaivaa sinua.
Meillä ei herätä enää lapsen mukaan. Kyllä kaksivuotias sen verran pärjää isompien sisarusten kanssa että tarttis heti olla perässä. Lapset kyllä osaa tulla herättämään jos on jotain asiaa. Leikkiivät, katsoovat piirrettyjä, hakeevat keittiön pöydältä jotain pientä syömistä siihen asti kun äiti tai isä herää puuroa keittämään.

Meillä taas minä en saa itseäni sängystä ylös aamuisin. Ja vaikka saisinkin, ei aamu lähde millään käyntii. Mies tuntuu jaksavan muutaman tunnin yöunilla kuin mikäkin durasell. Pahin oli toisen odotus, jolloin ei mistään tullut mitään. Mies onneksi pyöritti arjen ja sain kerätä aamut voimia. Illalla jaksoi muutaman tunnin.

Meillä molemmat on olleet kotona vuorotellen (toki äiti pidempään imetyksen vuoksi) ja aina on vuoroteltu myös aamu nukkumiset. Eli kun minä olen kotona niin myös silloin saan viikonloppuna nukkua toisena aamuna. Kun molemmat on olleet kotona niin kumpikin tietää ettei se 3 lapsen kanssa ole helpompaa olla kotona. Nyt molemmat töissä, nuorin 1,5v ja taas nukutaan ja nukutetaan vuorotellen. Jos vain suinkin mahdollista niin suosittelen joskus vaihtamaan osia. Toki se ei kaikkien tilanteessa ole mahdollista rahan ja työn vuoksi. Luulen että olisi miehellesikin hyvä saada enemmän aikaa lasten kanssa. Vanhana saattaa harmittaa tuo passivisuus. Sinä saat palkaksi läheiset välit lapsiin. Voimia

Kannattaa myös miettiä millaisen mallin antaa vanhemmuudesta lapsille. Tuo kierre olisi mielestäni hyvä saada katkeamaan että isä makaa kotona ja äiti hoitaa hommat. Meillä jo minun isä osallistui lasten hoitoon niin on vaikeaa kuvitella toista mallia. En itse kykenisi moiseen

Meillä mies nousee 99,5% aamuista kun on kotona, lasten kanssa. Näin ollut koko 10vuotisen liittomme ajan :) lucky me, koska olen todella aamu uninen....
Töissä ollaan molemmat nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;30531643:
Se on teidän akkain homma hoitaa kämppä ja pennut, joten turvat tukkoon

Ja miesten homma on maksaa lystit eron tullen. Halvemmaksi tulee kukkarolle vaan herätä kiltisti ja lopettaa se urputtaminen.

Meillä herätään joka toinen päivä jos työt sen sallii. Mutta aina saan kerran viikossa nukkua niin pitkään kuin haluan. Meillä mies herää useammin lasten kanssa koska ei tarvitse niin paljon unta kuin minä. Sama jako meillä on ollut riippumatta siitä olenko minä työelämässä, ollaan toimittu näin myös silloin kun mies oli kotona lasten kanssa ja minä töissä.

Jos vkl ei menoja niin mies nukkuu toisena päivänä ja minä toisena. Lapsenne yleensä kyllä nukkuvat 09 asti joten harvemmin tarvitsee nukkua pidempään. Jos heräävät aikaisemmin niin siirryn sohvalle lasten ja peiton kanssa katsomaan piirrettyjä, siinä voi hyvin vielä torkkua.

Ihan sopimuskysymyshän tuo on. Meillä mies nukkuu joka aamu 1-2h pidempään kuin minä, joka herään jo ennen lapsia klo 5-5.30, ihan vain saadakseni hetken omaa aikaa. Valmistan lapsille aamupalan ja heräilevät yksi kerrallaan 6.30-7.30 välisenä aikana. Mies heräilee arkena ja viikonloppuna klo 7-8. Lapsia 3, toisinaan 5. :) Vastaavasti mies joka ilta viimeisenä toimenaan siistii keittiön ja laittaa astianpesukoneen käyntiin sekä lataa kahvinkeittimen. Ihan reilua molempien mielestä.

[QUOTE="diipadaa";30531998]Ihan sopimuskysymyshän tuo on. Meillä mies nukkuu joka aamu 1-2h pidempään kuin minä, joka herään jo ennen lapsia klo 5-5.30, ihan vain saadakseni hetken omaa aikaa. Valmistan lapsille aamupalan ja heräilevät yksi kerrallaan 6.30-7.30 välisenä aikana. Mies heräilee arkena ja viikonloppuna klo 7-8. Lapsia 3, toisinaan 5. :) Vastaavasti mies joka ilta viimeisenä toimenaan siistii keittiön ja laittaa astianpesukoneen käyntiin sekä lataa kahvinkeittimen. Ihan reilua molempien mielestä.[/QUOTE]

mahtava mies kun laittaa astianpesukoneen käyntiin.

Vuoritellen nukutaan viikonloppuisin. Minä yleensä lauantaisin ja mies sunnuntaisin. Enkä todellakaan suostuisi muuhun järjestelyyn. Varsinkin sun tilanteess ajossa mies on poissa viikot niin kyllä toivoisin/vaatisin sitten että on lasten kanssa sen vähän ajan kun on kotona sen sijaan että nukkuu.

Kotitöistä olen sitä mieltä että todellakin se pöytä voi olla siivoamatta sen pari tuntia(ja usein onkin). Tässäkin korostan kyllä sitä että jos mies on noin vähän kotona niin olisi niiden lasten kanssa sitten ja kotityöt jää sitten vähemmälle. Laita mieluummin vaikka se 12v ja muita isompia pesemään pyykkiä ja siivoamaan pöytää.

Yhteistyössä