Paljonko olette tuhlanneet lapsen / lasten lahjoihin?

• Viestiketjun aloittaja 3 lasta
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Miksi lapsilla pitäisi edes olla omat telkkarit tai läppärit?
Ei pidäkään ;)
Vastasin tuohon lusiverin vastaukseen, jossa hän kertoi menneen niin paljon kuin toiveiden hinta oli. Jos omat lapset saisivat toivoa "mitä tahansa" niin jokainen haluaisi nuo em. tuotteet :D Siksi meillä ei rahaa ole mennyt toiveiden mukaisesti vaan sen mukaan, mikä on järkevää ja mihin riittää rahat :)

"nyynä"
Varmaan joku 30€. Oon sattumalta saanut kirjoja yms, jotka sopivat lahjoiksi. Kirppikseltä ostin pari ponia ja rekvisiittaa niihin. Ei likka (4v) jaottele et mikä uutta tai käytettyä. Ja ku saa lahjoja kirpparilta jatkossakin niin eipä varmaan ala jaottelemaankaan. :) tärkeintä ei ole kulutus, vaan että yritän löytää mitä hän kaipaa ja tarvitsee. :)

vierasss
Max 50e sisältäen yhden hintavamman jutun ja pari pienempää toivetta. Ei meilläkään oo vara toteuttaa kaikkia toiveita.
Tästä sen huomaa miten erilaiset käsitykset ihmisillä on hintavasta. Mä en ymmärrän miten voi mennä 50€ useampaan lahjaan SISÄLTÄEN yhden hintavan. Kun mun mielestä peruslahja maksaa jo 40-50€. Hintava lahja on siinä 100€.
Meillä käytettiin n. 300€/lapsi. Lapsia 2.

Noin 500€ per lapsi. Lapsia kaksi. Jouluisin saavat mitä toivovat ja synttäreillä. Muuten ei ostella pitkin vuotta mitään muuta kuin vaatetta ym. Perustarpeita. Jos muutoin leluja ym.tahtovat niin säästävät ja ostavat omilla rahoilla.

040608
Liikaa... oikein taas harmittaa kun riistäyty taas käsistä lahjojen osto. Kolme lasta (6-10v) ja yhteensä mennyt varmaan 500€ tai jopa vähän yli. En ole ihan tarkkaan laskenut. Mutta mä tykkään ostaa lahjoja. Lahjoissa on mukana myös vaatteita, pussilakanasetit, yks matto (50€, joo saavat maton paketissa). Kaikki ei siis ole lelua tai pelejä.

Eikä meillä kyllä lapset saa joka kauppareissulla lelua, kuten joku sanoi tuolla yllä. Itse asiassa meillä ostetaan tosi harvoin leluja. Saavat niitä synttärinä ja jouluna eniten.

isojen äiti
Mulla on kolme isoa lasta tai nuorta aikuista. Jokaisen lahjoihin on mennyt varmaan sellaiset 100-150e. Mä en voi mitään kallista elektroniikkaa ostaa, sitä saavat toivoa isältään. Suuri osa lahjoista on tuon ikäisille käyttötavaraa, eli vaatetta, kosmetiikkaa jne. Nuorimmalle on yksi Wii peli ja muille kirjat.

Miksihankittelapsia
Surullista ajatella teidän lapsia kenen vastaus oli 10€,20€, ei ollenkaan... Meillä toteutettu kaikki toiveet. Tänä vuonna n. 350€ 1lapsi +ulkomaanmatka.

"vihreä"
[QUOTE="milli";30527202]kahelle lapselle yhteensä noin 30 eurolla, koska kaksi alle kaksi vuotiasta lasta. Minä oon sitä mieltä että mitä tuota turhaa ostelee, koska nykyajan lapset saa leluja melkee joka kauppareissu.. J
[/QUOTE]

Kenen lapsille ostetaan joka reissulla ja kenen lapsille ei osteta. Jouluna sen sijaan hemmottelen omia lapsia myös materialla, eikä se sulje muuten tunnelmallista yhdessä vietettyä joulua pois.

mummi ja mummipuoli
Ehkä noin 200 e per lapsi.

Meillä siis on uusioperheessämme neljä aikuista lasta. Heistä kahdella on perheet, lopuilla kahdella avopuolisot.

Näin olemme ajatelleet, että se on silti se sama summa per lapsi (perheineen), on sitten vaikka yhdellä lapsella neljä lasta, ja toisella ei yhtään. Ja jollain ehkä lapsia yksi tai kaksi.

Miten muuten, onko tää jotenkin epätasa-arvoista teistä?

Ei pidäkään ;)
Vastasin tuohon lusiverin vastaukseen, jossa hän kertoi menneen niin paljon kuin toiveiden hinta oli. Jos omat lapset saisivat toivoa "mitä tahansa" niin jokainen haluaisi nuo em. tuotteet :D Siksi meillä ei rahaa ole mennyt toiveiden mukaisesti vaan sen mukaan, mikä on järkevää ja mihin riittää rahat :)
Oletat sitten heti että lapsemme saavat kaiken mitä toivovat. Outoa.

vierasss
Ehkä noin 200 e per lapsi.

Meillä siis on uusioperheessämme neljä aikuista lasta. Heistä kahdella on perheet, lopuilla kahdella avopuolisot.

Näin olemme ajatelleet, että se on silti se sama summa per lapsi (perheineen), on sitten vaikka yhdellä lapsella neljä lasta, ja toisella ei yhtään. Ja jollain ehkä lapsia yksi tai kaksi.

Miten muuten, onko tää jotenkin epätasa-arvoista teistä?
Mä tekisin niin, että jokainen mun lapsi saa sen 200e ja sitten ne lastenlasten tai puolisoiden lahjat olisi erikseen. En näe mitä tasa-arvoa siinä on, että yksi lapsi "kärsii" eli saa vaikka 15e arvoisen lahjan vaan siitä syystä että hänellä sattuu olemaan lapsia ja puoliso. Ei ne lahjat kuitenkaan ole sillä tavoin koko perheen lahjoja että lapseton sitten kokisi että häntä syrjitään kun sisaruksen muksu saikin "ylimääräisen" nallekarhun.

joulupöperö
Muutama lahja jo ostettu: 4v noin 170 eurolla ja 2v noin 140 eurolla. Huomenna olisi tarkoitus mennä kunnolla ostoksille ja budjetti on yhteensä 500e. Tosin tässä on jujuna se että mun lasten isoisoisoisomummo halusi antaa muksuille lelurahaa tuon 500e jouluksi, eiköhän sillä hyvät lelut saa ;)

mummi ja mummipuoli
Mä tekisin niin, että jokainen mun lapsi saa sen 200e ja sitten ne lastenlasten tai puolisoiden lahjat olisi erikseen. En näe mitä tasa-arvoa siinä on, että yksi lapsi "kärsii" eli saa vaikka 15e arvoisen lahjan vaan siitä syystä että hänellä sattuu olemaan lapsia ja puoliso. Ei ne lahjat kuitenkaan ole sillä tavoin koko perheen lahjoja että lapseton sitten kokisi että häntä syrjitään kun sisaruksen muksu saikin "ylimääräisen" nallekarhun.

Jaa. No kun meidän rikkaus ei tästä ole kasvanut vaan päinvastoin vähentyy vuosi vuodelta kun tulonhankkimiskykykin vähentyy. Ja suku senkun kasvaa. Niin näin me ollaan ajateltu että kaksisataa se on per muksu. Ja se jaetaan sitten sen lapsen ja hänen perheen kesken. Niinpä opiskeleva tuloton vähän päälle kaksikymppinen saa tarpeisiinsa sopivan kahdensadan lahjan, ja yli kolmekymppinen tienaava vaimoineen ja lapsineen saa yhteensä kahdensadan euron edestä muistamisia. Soory.

Vierass
N. 250 euroa per lapsi on mennyt, mutta vanhempani maksavat minulle yhden lahjan hinnan (n. 80 eur), joten meidän osuudeksi jää 170 euroa. Meillä lapset eivät saa leluja pitkin vuotta, joskus jotain kirpparilta.

viiras
Surullista ajatella teidän lapsia kenen vastaus oli 10€,20€, ei ollenkaan... Meillä toteutettu kaikki toiveet. Tänä vuonna n. 350€ 1lapsi +ulkomaanmatka.
Jos meillä olisi toteutettu KAIKKI toiveet niin tyttö ei enää mahtuisi huoneeseensa. 8v ja lahjalista kaksi A4 pitkä :D tiedän ettei ole pettynyt vaikkei saakaan kuin murto osan. Sieltä on poimittu ne mitä oikeasti kovasti toivoo. Ei me olla itse käytetty kuin n. 40€/lapsi lahjoihin, mutta isovanhemmilta tulee sitten senkin edestä.... molemmat isovanhemmat ostaneet 150e/lapsi

Yhteistyössä