The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Onkohan iso synti jättää yksi lapsi kastamatta jos kaksi muuta sai nimensä kasteessa?? Kun kehtuuttaa liittyä vain sen yhden kasteen takia kirkkoon takaisin....

Rehellinen mielipide, thaaaaaaank juuuu..

Onkohan iso synti jättää yksi lapsi kastamatta jos kaksi muuta sai nimensä kasteessa?? Kun kehtuuttaa liittyä vain sen yhden kasteen takia kirkkoon takaisin....

Rehellinen mielipide, thaaaaaaank juuuu..
Ei ole, mutta ymmärrän että mietityttää.

ja sitten ooteetä:

Mä tulen aina jälkijunassa näköjään.
Nyt vasta ihan viimettäin huomasin miten monet ovat eronneet kirkosta.
Kun minä olin koulussa, luokasta (30 oppilasta) 2 oli eeteessä.
Nyt omien lasten ollessa koulussa n. 30:stä oppilaasta 10 on uskonnossa.:O

Mä en ees ymmärrä miks me kuulutaan kirkkoon.:ashamed:
Lapset on kastettu kirkossa ja juhlatkin järjestettiin paikanpäällä.
Yhden kokkikerhon ovat käyneet. Siinäpä kaikki palvelut mitä ollaan käytetty.
Ei tekis mieli tavan takia maksaa.

Pienemmillä lapsilla ei vielä ole hirveesti syvennytty uskonnossa.
Vanhimmalle olen kertonut että itse kannatan tuota tieteellistä puolta maailman synnystä, mutta ihan kivoja tarinoita ne jeesusjututkin on, ja että usko on jokaisen oma asia, uskoo ken haluaa.
Tää mietityttää.

Mitä teillä muilla puhutaan uskonnosta lapsille? Jos ette usko jeesusjuttuihin etc.

Meillä on tarkotus kertoa uskonnoista niin että ev.lut. on yksi uskonto muiden joukossa, kuten hindulaisuus jne.

Ihmiset uskoo eri asioihin ja kenekään uskoa ei pidä väheksyä.
Suomessa ev.lut. on ollut valtaväen uskontona kauan, ja siksi kirkko on niin suuri osa suomalaista kulttuuria, esim. suvivirsi, joulukirkko yms.
Mutta asiat voisivat olla toisinkin ja vaikkapa luonnonuskonnot olla suurimmassa roolissa täällä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Tarantula
ja lisään jokainen diggaa omasta jutusta mut mulla räpin saralla painaa tupacin sana joka kertoo kyöhyydestä nousemista ja pelkojen voittamisesta siks elastisen kuinka bikini muijaa painetaan ei kolahda :)

Meillä on tarkotus kertoa uskonnoista niin että ev.lut. on yksi uskonto muiden joukossa, kuten hindulaisuus jne.

Ihmiset uskoo eri asioihin ja kenekään uskoa ei pidä väheksyä.
Suomessa ev.lut. on ollut valtaväen uskontona kauan, ja siksi kirkko on niin suuri osa suomalaista kulttuuria, esim. suvivirsi, joulukirkko yms.
Mutta asiat voisivat olla toisinkin ja vaikkapa luonnonuskonnot olla suurimmassa roolissa täällä.
Aivan aivan.
Ehkä lähinnä ajattelin tuota, että miksi kuulutaan kirkkoon kun ei uskota jeesukseen etc.
(vähän huonosti kirjoitin). Miten sen selittää lapsille?

ja kaikille hyvää iltaa en enään kehtaa sanoo itsenäisyys päivää kun ylin valta on brusselissä :(
Iltaa 9MM?:O

Iso h lienee samaa mieltä.
Onhan se vähän niinkin joo.

Oli muuten jotenkin herkkää luettavaa, nuo veteraanien terveiset uusille sukupolville.

Onks täällä nyt vielä muita nikkejä joita en oo hiffannu?
Onko Tweet ihan uusi, vaiko joku vanha?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä