Tasa-arvoinen avioliitto on silmänlumetemppu

• Viestiketjun aloittaja 6yhuddd
  • Ensimmäinen viesti
Nyt kun vallalla tämä julkinen jeesustelu tästä ”tasa-arvoisesta aviolittolaista”, niin ihan muutama pointti. Jokainen tuntuu toitottavan, että tämä on ihmisoikeuskysymys ja että ei se naimisiin meneminen edes kuulu kenellekään muulle kuin niille kahdelle henkilölle. Sanotaan että ei tässä muusta ole kyse, kuin että vain homoseksuaalitkin saavat mennä naimisiin. Piste.

Menkää naimisiin! Menkää avioliittoon ja se kuulukoot VAIN teille kahdelle. Se olkoot ihmisoikeuskysymys. Kutsukaa liittoanne avioliitoksi tai vaikka homotriangeliksi, ihan se ja sama. Mutta luvatkaat te homot yksi asia: pitäytykäät tuossa lupauksessanne että tämä koskee vain teitä kahta! Siellä jos näen vuoden parin päästä paskalööppejä siitä, miksi ”homojen avioliitto on eriarvoinen kuin heteroavioliitto adoptio-oikeuden suhteen” niin sehän tarkoittaa että teikäläiset on kusettaneet alusta pitäen. Nyt haetaan vain ”avio-oikeutta ja ihmisoikeutta”, mutta kun jokainen fiksu tajuaa että ette te sitä oikeasti aja. Vai sopiiko teille gaylordeille että kirjataan avio-oikeus, mutta vailla koskaan mahdollisuutta adoptioon? Ai että ei sovi vai? No mutta miten se perustelu, että se kuuluu vain teille kahdelle jne..
Mun mielestä voitaisiin kerralla tapella täysin samat oikeudet homoille kuin heteroillakin on niin vältyttäisiin tälläiseltä kirjoittamaltasi moskalta tulevaisuudessa. Mutta valitettavasti homma ei mene niin. Laki muuttuu vain kohta kerrallaan. Ja kyllä, sitten kun aletaan hakemaan homoille sitä adoptio-oikeutta niin mukana kannattamassa olen sitäkin. Ja sekös sinua ärsyttää... ;)

Mun mielestä voitaisiin kerralla tapella täysin samat oikeudet homoille kuin heteroillakin on niin vältyttäisiin tälläiseltä kirjoittamaltasi moskalta tulevaisuudessa. Mutta valitettavasti homma ei mene niin. Laki muuttuu vain kohta kerrallaan. Ja kyllä, sitten kun aletaan hakemaan homoille sitä adoptio-oikeutta niin mukana kannattamassa olen sitäkin. Ja sekös sinua ärsyttää... ;)
Aloittajalla 6yhuddd
on oikeus ilmaista mielipiteensä sen vuoksi, että jotkut ovat aikanaan olleet sitä mieltä, että sanan- ja mielipiteenvapaus kuuluu yhtäläisesti kaikille ja laatineet asiasta lain. Huolimatta siitä, että antiikin Kreikassa näin ei ollut ja siitä, että raamatussakin sanotaan toisin.

Kovin vähän hän tuntuu puolestaan käytyä taistelua arvostavan.

• Tykkää
Reactions: Blue
"Joopa"
Alkuperäinen kirjoittaja näin...;30468246:
Ennemmin tai myöhemmin voi käydä näin jos homoliitot hyväksytään https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg&app=desktop ja sitten sanotaan vielä että ei vaikuta millään lailla heteroihin.. just joo, kattokaa tämä video
Siis oikeasti! Herranen aika sentään!
En kestänyt katsoa kuin alun, se riitti.

Miksi ihmeessä pitää tuollaista vastakkainasettelua harrastaa? Ihan sama kuin rotuerottelu aikoinaan samassa maassa. Siitäkin on päästy eteenpäin, toivottavasti pääsevät tässäkin asiassa.
Jos paikalliset homot ovat aktiivisia omassa asiassaan se tarkoittaa vaan sitä että paikalliset heterot voivat tehdä samoin. En nyt ihan ymmärrä miksi pitäisi omaa seksuaalista suuntautumistaan niin mainostaa tai ylistää, ei kuulu minun tapoihin. Mutta jos kulttuuri on sellainen niin kaikki vaan ylistämään omaa erinomaisuuttaan. Ei kai siinä tarvii toista lytätä jos ei omaa sammaa suuntautumista? Ei lyttää homot eikä vastaavasti myöskään heterot.

En nyt ymmärrä tämän miehen ongelmaa tuossa videossa?

vieras4
Avioliiton voisi poistaa kokonaan lakiteksteistä ja jättää sen kirkolle. Se on sen verran latautunut termi.

Rekisteröity parisuhde olisi täysin riittävä kaikille. Jos jotain jää siitä uupumaan, niin siihen voisi tehdä muutoksia. Ehdotan siis että kaikki nykyiset avioliitot muutetaan samantein rekisteröidyiksi parisuhteiksi.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja

Yhteistyössä