Te jotka "tahdotte"

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tasa-arvoako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
AP:lla on pointti siinä, että kaikkien ihmisten veljeys tarkoitti aikoja sitten (1700-l) myös kosmista veljeyttä kaiken olevan kanssa. Jos lakialoite hyväksytään, pitäisi ainakin moniavioisuus aikuisten kesken ja transihmisten oikeudet myös hyväksyä, koska "täysin tasaista" aikuistenkaan kesken ei tule muuten.

En kannata enkä vastusta lakia vaan yritän nähdä molempien näkemysten vahvuudet ja heikkoudet.
 
Mä en käsitä millä perusteella homoseksuaalit ja uskovaiset on asetettava tässä vastakkain, kun

1. osa uskovaisista on homoseksuaaleja
2. osa uskovaisista kannattaa tasa-arvoista avioliittoa

muistin virkistykseksi:


hgin hiippakunnan piispa kannattaa sitä

Piispa Askola HS:ssa: Kannatan kansalaisaloitetta tasa-arvoisesta avioliittolaista – Kotimaa24


arkkipiispa tukee sitä

Arkkipiispa tukee tasa-arvoista avioliittolakia - Kotimaa - Uutiset - MTV.fi


papit tempaisevat videon tasa-arvoisen avioliiton puolesta

Papeilta video tasa-arvoisen avioliittolain puolesta – ”Jokainen on vähän homo” - Kotimaa - Uutiset - MTV.fi

Kyllä ne sen verran ovat vastakkain, että evankeliluterilaisen kirkon tunnustuskirjojen mukaan avioliitto on vain miehen ja naisen välinen. Jos tunnustuskirjoja ei muuteta, niin kirkon sisälle mahtaa tulla suuri hajoaminen. Niin suuret näkemyserot siellä nyt on.
 
[QUOTE="Mymy";30460810]Kyllä ne sen verran ovat vastakkain, että evankeliluterilaisen kirkon tunnustuskirjojen mukaan avioliitto on vain miehen ja naisen välinen. Jos tunnustuskirjoja ei muuteta, niin kirkon sisälle mahtaa tulla suuri hajoaminen. Niin suuret näkemyserot siellä nyt on.[/QUOTE]

Kuten näkyi jo legendaarisessa homoillassa ylellä niin kirkko on jakautunut asiassa kahteen leiriin.
 
[QUOTE="Mymy";30460810]Kyllä ne sen verran ovat vastakkain, että evankeliluterilaisen kirkon tunnustuskirjojen mukaan avioliitto on vain miehen ja naisen välinen. Jos tunnustuskirjoja ei muuteta, niin kirkon sisälle mahtaa tulla suuri hajoaminen. Niin suuret näkemyserot siellä nyt on.[/QUOTE]

en olis pahoillani jos näin kävisi, tällä hetkellä evlut kirkon maltillinen valtavirta suvaitsee ihan liikaa noita eriseuraisia hihhuleita

on lestaa ja on Nokian missioita ja luttersäätiötä ja mitä kaikkia niitä on
 
Joo, kirkossa on kielletty aika monta asiaa, jotka on sittemmin muutettu. Ei mitään uutta auringon alla. Vähään aikaan ei ole mitään näin isoa ollut, mutta ei tää ennen kuulumatonta ole.

Jeesus meni aika syrjittyjen, vihattujen ja vähemmistöjen luokse. Homot on niitä meidän päivinä. Usko toivo ja rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.

Tällä hetkellä uskontapainen tekee ihmisistä sokeita. Mutta suurin niistä on Rakkaus, menee uskonkin edelle.

Tämän enempää en raamattua tai kristillisyyttä tunne, enkä usko, että enempää tarvitsee tuntea.
 
Kaikki tietää mikä kampanja tuo on. Tasa-arvoinen avioliitto laki.

Kannattajat: kannatatteko myös moniavioista liittoa? liittoa eläimen tai esineen kanssa? liittoa lapsen kanssa?

Koska jos ette kannata kaikkea noita on turha tekopyhästi väittää kannattavansa tasa-arvoista avioliittoa. Oikeasti kannattaa vain sitä yhtä.

Tuo on sairasta että pidät näitä asioita yhteneväisinä.

TÄSSÄ PALIKALLE YKSINKERTAISTUS: Kahden aikuisen välisessä liitossa on kyse kahdesta ihmisestä jotka molemmat HALUAVAT tätä samaa asiaa ja ovat vielä lisäksi kypsiä tällaisesta päättämään. Lapsi ei ole kypsä päättämään kenen kanssa haluaa naimisiin. Eläin ei voi itse ilmaista halukkuuttaan saatika ymmärtää mitä avioliitto tarkoittaa. Tästä syystä näitä asioita ei voi rinnastaa, joko meni perille?
 
[QUOTE="napu";30460797]
Kun täälä nyt jotkut populistit huutelee jostain lapsiin ja eläimiin sekaantumisesta: Te olette sairaita ihmisiä kun pidätte lapsiin sekaantuista samanarvoisena asiana kuin kahden aikuisen välistä rakkautta![/QUOTE]

Kyllä tällä pallolla on sellaisia kulttuureita, joissa lapsiavioliitto on hyväksyttävä ja tasa-arvoinen aikuisten välisen liiton kanssa. Jopa niin tasa-arvoinen, ettei sille ole olemassa mitään erillistä nimitystä. Huoli siitä, että liberaalius avioliittoasiassa johtaa myös lapsiliittojen laillistumiseen tai avioitumisiän alentamiseen, ei ole tuulesta temmattu. Tosin se esitetään usein todella raakasti ja väärästä vinkkelistä. Eläimiin sekaantuminen ei mielestäni liity keskusteluun todellakaan yhtään mitenkään.

P.S. Suomessakin solmitaan joka vuosi lapsiavioliittoja. Onneksi niitä ei ole toistaiseksi kukaan muu kuin kyseisen kulttuurin harjoittajat halukkaita laillistamaan.
 
[QUOTE="minää";30460823]Tuo on sairasta että pidät näitä asioita yhteneväisinä.

TÄSSÄ PALIKALLE YKSINKERTAISTUS: Kahden aikuisen välisessä liitossa on kyse kahdesta ihmisestä jotka molemmat HALUAVAT tätä samaa asiaa ja ovat vielä lisäksi kypsiä tällaisesta päättämään. Lapsi ei ole kypsä päättämään kenen kanssa haluaa naimisiin. Eläin ei voi itse ilmaista halukkuuttaan saatika ymmärtää mitä avioliitto tarkoittaa. Tästä syystä näitä asioita ei voi rinnastaa, joko meni perille?[/QUOTE]

onko lapsi kypsä päättämään haluaako itselleen sateenkaarivanhemmat?
 
Jos noi lapsiasiat kiinnostaa niin kannattaa varmaan lukea toi toinen "tahdon" ketju, vaikuttaa vähän hiljaisemmalta mutta varmaan siksi, että siellä puhutaan vähän painavampaa asiaa eikä huutelijat uskalla vastata.
 
en olis pahoillani jos näin kävisi, tällä hetkellä evlut kirkon maltillinen valtavirta suvaitsee ihan liikaa noita eriseuraisia hihhuleita

on lestaa ja on Nokian missioita ja luttersäätiötä ja mitä kaikkia niitä on

Mä liityin hiljattain ja vastoin edustamaani kirkkokriittistä kantaa takaisin kirkkoon juuri siksi, että vaikka en ole uskovainen ja kannatan ihmisoikeuksia, niin haluan tukea myös luterilaista kirkkoa tänä vaikeana aikana ja toivon että se selviää, vaikka yhteiskunta on kehittynyt moderniksi ja kirkko on modernisaation vastainen laitos.

Luterilaisessa kirkossa arvokkainta on nimenomaan se, että se antaa jäsentensä olla tapauskovaisia, se ei tunkeudu politiikkaan ja jäsentensä yksityiselämään kuten monen muun uskontosuuntauksen kirkot, vaan se pysyy meille lohdun paikkana ja hyväksyy erilaiset jäsenet.

Mä tykkään meidän kirkosta ja toivon, ettei sitä yritetä muuttaa radikaaliksi, koska se on harvinaisen hyvä kirkko. Sen sijaan ihmisoikeudet pitää taata oikeusvaltiossa lainsäädännöllä eikä se kysymys kuulu kirkolle.
 
  • Tykkää
Reactions: krut
onko lapsi kypsä päättämään haluaako itselleen sateenkaarivanhemmat?

En tiennytkään että lapsi saa päättää vanhempansa. No kyllähän se pressujen väliin tapettu pikkutyttökin varmaan ihan valitsemalla valitsi että kiduttaja murhaaja vanhemmat minä halusin. Miljoon kertaa mieluummin rakastavat homovanhemmat kuin tappajat - sinä lienet eri mieltä.

Tälläkin hetkellä naispari ja yksinelävä nainen saa hankkia lapsia, mitä mieltä olet siitä?
 
[QUOTE="minää";30460847]Miljoon kertaa mieluummin rakastavat homovanhemmat kuin tappajat - sinä lienet eri mieltä.[/QUOTE]

Olisi parempi panna kaikki vähemmistöt kerralla kuntoon jos jotain ollaan muuttamassa. Eli ainakin moniavioisuus ja transihmisten vanhemmuus - heissäkin on varmasti hyviä, toisia rakastavia ihmisiä joiden oikeudet on taattava.
 
mistä tätä fiksua populaa sikiää? en suinkaan vaan jos joku toinen "tassa-arvoinen" ihminen haluaa mennä sen lampaan kanssa naimisiin.

ja minähän en kannata tuota aloitetta joten en myöskään lammasliittoakaan. Mutta ne jotka niin kovasti mainostavat kannattavansa TASA-ARVOA, kannattaisivat sitten ihan oikeasti eikä leikisti :P

Tiedätkö, juuri tätä mietin kun luin tämän aloituksen ja miltei purskautin vedet näytölle kun repesin niin nauramaan aloituksen hölmöyden takia. :D
 
[QUOTE="minää";30460847]En tiennytkään että lapsi saa päättää vanhempansa. No kyllähän se pressujen väliin tapettu pikkutyttökin varmaan ihan valitsemalla valitsi että kiduttaja murhaaja vanhemmat minä halusin. Miljoon kertaa mieluummin rakastavat homovanhemmat kuin tappajat - sinä lienet eri mieltä.

Tälläkin hetkellä naispari ja yksinelävä nainen saa hankkia lapsia, mitä mieltä olet siitä?[/QUOTE]

Eikö homo voi olla kiduttaja, murhaaja tai psykopaatti? Käytöksen perusteella moni heistä ainakin vaikuttaa hieman epävakaalta.
 
Mä liityin hiljattain ja vastoin edustamaani kirkkokriittistä kantaa takaisin kirkkoon juuri siksi, että vaikka en ole uskovainen ja kannatan ihmisoikeuksia, niin haluan tukea myös luterilaista kirkkoa tänä vaikeana aikana ja toivon että se selviää, vaikka yhteiskunta on kehittynyt moderniksi ja kirkko on modernisaation vastainen laitos.

Luterilaisessa kirkossa arvokkainta on nimenomaan se, että se antaa jäsentensä olla tapauskovaisia, se ei tunkeudu politiikkaan ja jäsentensä yksityiselämään kuten monen muun uskontosuuntauksen kirkot, vaan se pysyy meille lohdun paikkana ja hyväksyy erilaiset jäsenet.

Mä tykkään meidän kirkosta ja toivon, ettei sitä yritetä muuttaa radikaaliksi, koska se on harvinaisen hyvä kirkko. Sen sijaan ihmisoikeudet pitää taata oikeusvaltiossa lainsäädännöllä eikä se kysymys kuulu kirkolle.

erittäin hyvin puhuttu ja vastaa aika pitkälle omaa maailmankuvaani
 
Eikö homo voi olla kiduttaja, murhaaja tai psykopaatti? Käytöksen perusteella moni heistä ainakin vaikuttaa hieman epävakaalta.

EN sanonut että kaikki homot ovat rakastavia. EN myöskään sanonut että kaikki heterot ovat murhaajia. Tässä oli kyse lapsen oikeudesta valita vanhempansa - SELLAISTA EI OLE! Tarkoitin että jos joku adoptioprosessissa hyväksi vanhemmaksi todettu homo saa lapsen, on se parempi vaihtoehto kuin että lapis joutuisi elämään pahoinpitelevän heterovanheman kanssa.

MIKSI kaikki pitää vääntää ympäri?!?!?
 
[QUOTE="minää";30460876]EN sanonut että kaikki homot ovat rakastavia. EN myöskään sanonut että kaikki heterot ovat murhaajia. Tässä oli kyse lapsen oikeudesta valita vanhempansa - SELLAISTA EI OLE! Tarkoitin että jos joku adoptioprosessissa hyväksi vanhemmaksi todettu homo saa lapsen, on se parempi vaihtoehto kuin että lapis joutuisi elämään pahoinpitelevän heterovanheman kanssa.

MIKSI kaikki pitää vääntää ympäri?!?!?[/QUOTE]

Onko meillä esimerkiksi näyttöä, että homoperheiden lapsia ei kiusata enempää kuin heteroperheiden? Ihmiset murehtinevat lain käytännön seurauksia. Jos vanhempien seksuaalisuudella ei ole väliä asiassa niin sittenhän asia on ok.
 
[QUOTE="minää";30460876]EN sanonut että kaikki homot ovat rakastavia. EN myöskään sanonut että kaikki heterot ovat murhaajia. Tässä oli kyse lapsen oikeudesta valita vanhempansa - SELLAISTA EI OLE! Tarkoitin että jos joku adoptioprosessissa hyväksi vanhemmaksi todettu homo saa lapsen, on se parempi vaihtoehto kuin että lapis joutuisi elämään pahoinpitelevän heterovanheman kanssa.

MIKSI kaikki pitää vääntää ympäri?!?!?[/QUOTE]

Hetero - paha
Homo - hyvä
 
Kaikki tietää mikä kampanja tuo on. Tasa-arvoinen avioliitto laki.

Kannattajat: kannatatteko myös moniavioista liittoa? liittoa eläimen tai esineen kanssa? liittoa lapsen kanssa?

Koska jos ette kannata kaikkea noita on turha tekopyhästi väittää kannattavansa tasa-arvoista avioliittoa. Oikeasti kannattaa vain sitä yhtä.

Tyhmä ihminen.

Kaksi aikuista ovat tasa-arvoisia toisiinsa nähden. Aikuinen ja lapsi taas ei ole.
 
Onko meillä esimerkiksi näyttöä, että homoperheiden lapsia ei kiusata enempää kuin heteroperheiden? Ihmiset murehtinevat lain käytännön seurauksia. Jos vanhempien seksuaalisuudella ei ole väliä asiassa niin sittenhän asia on ok.

en jaksa enää. Ei tästä näkäöjään voi keskustella. Maailmassa on erilaisia ihmisiä. Kukaan ei vaivautunut sanomaan mitään siihen että miksi he hyväksyvät yksinelävän naisen tai naisparin oikeuden lapseen, mutta kahden miehen oikeutta ei hyväksytä.

Joku tuolla ylempänä kysyi että onko lapsi kypsä valitsemaan sateenkaarivanhemmat - muistutin vain siitä että lapsi ei voi valita vanhempiaan. Nyt kuitenkin minun kirjoitukset on väännetty niin että oisin sitä mieltä että heterot ovat psykopaatteja. Joten ein osallistu enää tähän. Olkaa mitä mieltä olette - ei tuollaisten ihmisten mieltä mikään muuta.
 
[QUOTE="minää";30460912]en jaksa enää. Ei tästä näkäöjään voi keskustella. Maailmassa on erilaisia ihmisiä. Kukaan ei vaivautunut sanomaan mitään siihen että miksi he hyväksyvät yksinelävän naisen tai naisparin oikeuden lapseen, mutta kahden miehen oikeutta ei hyväksytä.

Joku tuolla ylempänä kysyi että onko lapsi kypsä valitsemaan sateenkaarivanhemmat - muistutin vain siitä että lapsi ei voi valita vanhempiaan. Nyt kuitenkin minun kirjoitukset on väännetty niin että oisin sitä mieltä että heterot ovat psykopaatteja. Joten ein osallistu enää tähän. Olkaa mitä mieltä olette - ei tuollaisten ihmisten mieltä mikään muuta.[/QUOTE]

Meni itkupotkuraivaroinniksi. Asiantuntijanäkemykset ovat normaali osa lainsäädäntöä.
 

Yhteistyössä