Miesystäväni exä saa heidän lapsensa täysin sekaisin!! Mielipiteitä/esimerkkejä kaipaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirrrrrrre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pirrrrrrre

Vieras
Tilanne on hankala, myönnän, mieheni siirtyi suoraan suhteesta toiseen ja tämä hänen exänsä on jätetty osapuoli. Heillä on yhteisiä lapsia, iältään 9-14v. Naisen käyttäytyminen on sairasta! Hän puhuu lapsille aikuisten asioita, esimerkiksi heti kun jotain saa päähänsä, niin puhuu niistä lapsille. Esim. milloin muutto 800km päähän, milloin 300km päähän, milloin hän uhkailee lapsia huostaanotolla, koska ei jaksa lasten käytöstä (mikä on ihan hirveää). Nainen ottaa illat pitkät alkoholia, ei kai hirveää känniä, mutta tissuttelee jatkuvasti. Milloin lapset laittavat isälleen viestiä, että äiti on varmaan humalassa eikä auta läksyissä tai äiti on taas outo yms. Lapset käyttävät kamalaa kieltä äidilleen kun riitelevät, esim lehmä, läski, olet tyhmä, ihmekään kun olet vain kaupan kassalla töissä (tämä ei mielestäni ole normaalia 9v lapsen suusta...) jne. Äiti ei tee koskaan lasten kanssa mitään, lapset 9-11v kulkevat illat pitkät kaupungilla, milloin eivät ole menneet kouluun (äiti on antanut luvan olla pois) ja pyörivät keskenään kauppakeskuksessa päivän. Vanhin 14v lapsi puhuu isälleen kuin aikuinen, ihan kuin äitinsä suusta asioita.
Lapset ovat varmasti peloissaan ja tuntevat turvattomuutta. Voiko tähän puuttua? Onko tässä mielestänne syytä olla yhteydessä johonkin? Vai ylireagoinko minä?? Itse kun olen mielestäni hoitanut pari vuotta sitten oman eroni aivan erillä tavalla. Ei meillä lapset tienneet, eivätkä tiedä edelleenkään, aikuisten ongelmista mitään. Ovat saaneet kasvaa eron jälkeenkin vanhempien hyvien välien keskellä ja heistä ei kyllä voi juurikaan sanoa, että ovat kärsineet suuremmin.
Onko kenelläkään esimerkkiä vastaavasta kuinka lapsille lopulta on käynyt? Kasvoiko heistä ihan tasapainoisia ihmisiä? Olen ihan huolesta soikeana, vaikka asia ei tavallaan minulle kuulukaan...

Lapset kuulostaa siltä että oireilevat erosta, en ihan kaikkea suorana totuutena ottaisi mitä suustaan päästävät.

Ja itse olen siis se äitipuoli jo kymmenettä vuotta ja ymmärrän tilanteen vaikeuden omien kokemusten kautta :)

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
tottakai lapset oireilee. Mutta lähinnä tuota naisen käytöstä tässä mietin. ja ei kuulu ei, mutta kai kenellä tahansa aikuisella on vastuu jos näkee että lapset kärsii? olenko pahasti väärässä??

Tottakai asia kuuluu myös sinulle, ihan niin kuin vaikka naapurin Penalle, jos tiedät että lapsia laiminlyödään. Äitihän laiminlyö mm lasten koulunkäynnin, eikä muutenkaan tunnu huolehtivan lasten perusasioista! Mitä mieltä mies on? Se on aika olellista tässä ensin!

tottakai lapset oireilee. Mutta lähinnä tuota naisen käytöstä tässä mietin. ja ei kuulu ei, mutta kai kenellä tahansa aikuisella on vastuu jos näkee että lapset kärsii? olenko pahasti väärässä??

Miten se naisen käytös sulle näkyy? Suoraan vai lasten kautta? Ja edelleen, mitä mieltä mies on? Jos ne lapset todella on tuollaisia kuin kerrot, niin ongelmat on alkaneet jo kauan ennen eroa. Miten mies on silloin suhtautunut asiaan?

Ja joo, totta kai jokainen aikuinen on vastuussa. Lapsilla on kuitenkin biologiset vanhemmat, jotka ensisijaisesti siinä vastuussa ovat. Ja jos teidän suhde on kovin tuore, et välttämättä ole ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä vielä perillä.

[QUOTE="Mie";30460263]Tottakai asia kuuluu myös sinulle, ihan niin kuin vaikka naapurin Penalle, jos tiedät että lapsia laiminlyödään. Äitihän laiminlyö mm lasten koulunkäynnin, eikä muutenkaan tunnu huolehtivan lasten perusasioista! Mitä mieltä mies on? Se on aika olellista tässä ensin![/QUOTE]

Niin - tuntuu jotenkin oudolta, jos äitipuoli on sitä mieltä että lapset on pulassa, mutta heidän isänsä ei näe tilanteessa mitään outoa. Siksipä tätä kysyin jo ekassa viestissä.

Ja tosiaan, vastuu kuuluu kaikille, mutta en nyt suorilta lähtisi exää syyttelemään laiminlyönnistä, kun en tiedä mitä kautta nuo tiedot tulee ja kuinka yksipuolisen kuvan ne antaa. Aikamoisia eroja olen lähipiirissäkin seurannut...

No mies on samaa mieltä kuin minäkin. Mutta jos yrittää sanoa naiselle jotain, niin vastaus aina, että vika on miehen kun hän halusi erota. Ja kyllä siellä ne ongelmat oli vuosia ennen eroa, mutta mies nyt sai vaan tehtyä päätöksen ennen naista. Mutta siltikään mies ei mielestäni puutu tarpeeksi. Enemmänkin keskinäisiin tappeluihin, ei niinkään lasten pahaan oloon. Ja siksipä en ole oikein voinutkaan puuttua kovinkaan paljon asioihin. Tietysti olen antanut neuvoja ja sanonut, että asiat pitäisi hoitaa paremmin.

No mies on samaa mieltä kuin minäkin. Mutta jos yrittää sanoa naiselle jotain, niin vastaus aina, että vika on miehen kun hän halusi erota. Ja kyllä siellä ne ongelmat oli vuosia ennen eroa, mutta mies nyt sai vaan tehtyä päätöksen ennen naista. Mutta siltikään mies ei mielestäni puutu tarpeeksi. Enemmänkin keskinäisiin tappeluihin, ei niinkään lasten pahaan oloon. Ja siksipä en ole oikein voinutkaan puuttua kovinkaan paljon asioihin. Tietysti olen antanut neuvoja ja sanonut, että asiat pitäisi hoitaa paremmin.

Tarkoitin lasten ongelmia - ei tommonen haistattelu ja lintsaaminen hetkessä tule. Mutta jos mies ei ole valmis puuttumaan asiaan, sulla ei hirveästi ole vaihtoehtoja jollet halua ottaa yhteyttä joko exään ja/tai lastensuojeluun.

Yhteistyössä