Hajusteeton, alumiiniton ja tehokas deodorantti? Mistä ja mikä?

• Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti
"kkkk"
Minua kiinnostaa kanssa. Kristalli ei ole minulla toiminut, hiki haisi ja Urtekramin dödö petti heti. Kookosöljy oli yksi vitsi. Normaalisti hölvään kainaloni kerran viikossa Absolut Torrilla ja laitan joka päivä jotakin Rexonaa. Silti joinakin päivinä dödö pettää. Olen vähän ahdistunut tästä, kun asiakaspalvelutyötä teen. Olen jopa botoxia miettinyt kainaloihini, kai sekin olisi alumiinia parempi vaihtoehto?

Mun kohdalla sellaista ei ole olemassakaan. Joko erittäin heikkotehoinen luonnondödö, tai sitten keskitehoinen keski"paha" dödö jossa on hajusteita ja jotain muuta, mutta ei alumiinia, tai sit supertehokas antiperspirantti mut kompromissina käytän tota keskitehokasta.

Jos pärjää noilla luonnonkosmetiikka dödöillä niin ei ole kovin hikoilevaa sorttia, kannattaa niitä kokeilla kun se voi riittää.
Etenkin jos on hormonaalinen ehkäisy käytössä niin voi pärjätä jopa ilman dödöä, kun keho ei tuota testosteronia. Se vähentää hikoilemista ja hienhajua valtavasti.

Kainalohiki
[QUOTE="eeva";30457826]Laihduta ja käy suihkussa niin et tarvitse dödöä laisinkaan.[/QUOTE]

Höpöhöpö, laihatkin hikoilevat ja vaikka suihkussa kävisi kahdesti päivässä niin deodorantille on tarvetta. On tietenkin eri asia jos ihminen on jossain autiomökissä eikä muita ihmisiä ole kuin peninkulman päässä.

vierass
Mineraalikivet eivat ole alumiinittomia eivatka liuenneessa muodossa edes "suurimolekyylisia", vaan jopa tehokkaammin ihoon imeytyvia kuin tavallisten dodojen alumiiniyhdisteet. Mineraalikiven alumiinia on palojen lisaksi myos joissakin luonnonkosmetiikkasarjojen deodoranteissa. Tehokkaita alumiinittomia ei ole olemassa ja monet desinfiointiin perustuvat tuotteetkin sisaltavat ikavia ainesosia. Jos ei aio alumiinia valttaa, niin taysin ilman muita haitta-aineita on Neutral merkin tuote. Teho on tosin vaan perusluokkaa.

"Mie"
Minulla voimakkaan hajuinen hiki, eikä Foreverin dödö kyllä toimi kuin hetken. Mineraalikiveäkin kokeilin, mutta herkkäihoisena kainalot meni rikki eikä hajusuojakaan ollut tehokas. Myöskään Bats ei toiminut. Mutta jokainen reagoi tavallaan, joten kokeilemalla selviää toimiiko itsellä.

"mie"
Oletteko tietoisia että kroppaa pitää myös totuttaa pois siitä alumiinista/muista myrkyistä? Eli menee jonku aikaa että tavallaan siedättyy sille neutraalimmalle dödölle. Itse käytön vuorotellen foreverin ja madaran dödöä. Molemmat pelittää..

"Minttu"
Minulla on elimistön puhdistuskuurimenossa. Ja kyllä kaikki '''askat tulee ulos. Mut eiköhän tämä helpota.
Suosin suomalaisia tuotteita niin pitkälle kun pystyn ja mahdollisinman puhtaita.
Tosin nyt ole dödönä kokeillu kookos/sooda seosta. Vielä ainakin kotioloissa on tehonnu mut saapa nähdä miten ku lähtee liikkeelle mualle.

vierass
Foreverin teho perustuu triklosaaniin, joka sekin on haitallista (estrogeenisesti toimiva aine) eika ymparistonkaan vuoksi suositella kaytettavaksi. Tahan ei ainakaan kanna vaihtaa.

Onks tää inkki "myrkyllinen"? Jos täällä on asiantuntevia paikalla :)

aqua, talc, squalene, caprylyl glycol, zinc ricinoleate, parfum, xanthan gum, acylates/C10-30 alkyl acrylate, crosspolymer, sodium malate, disodium EDTA

Saa mainita myös myrkyttömän dödön jos joku on sellaisen löytänyt ja jotenkin toimii

Yhteistyössä