Vilkkuvat jouluvalot pitäisi kieltää

• Viestiketjun aloittaja En kestä...
  • Ensimmäinen viesti
En kestä...
Olenko ainoa jota ärsyttää kaikki vilkkuvat jouluvalot? Mielestäni joulu on tunnelmallista ja rauhallista aikaa, eikä siihen todellakaan sovi kaikissa sateenkaaren väreissä vilkkuvat diskovalot. Kaiken lisäksi nämä valot ripustetaan pihalle tai vähintäänkin ikkunaan, josta ne näkyvät naapuriin ja kaikille ohikulkijoille.

en tykkää
Nuo sirkusvalot on oikeasti aivan kauheita :x
Sitten kun nämä laittavat ne vilkkuvalot vielä lokakuun lopussa tai marraskuun ekana päivänä vilkkumaan niin :kieh:
Vielä sen jotenkuten aikoinaan kesti kun porukka laittoi ne vasta joulukuussa ja hyvällä tsägällä ne otettiin poiskin jo tammikuun alussa, nyt ne on suunnilleen juhannukseen asti :x

Ketä ärsyttää joululahjojen hankinta, ketä jouluvalot,
joitain joululaulut, toisia tylsät koristeet, toisia liian prameet,
joulu alotetaan liian aikasin tai liian myöhään, koristeet siivotaan pois liian aikasin tai annetaan nolosti olla liian kauan.
Hyi muovikuusi, isompi yäk aito kuusi neulasineen,
ja kohta alkaa valitus kassajonoista ja kauppahallien ruuhkista ja varsinkin nurisevista taikka liian äänekkäästi ilosista lapsista jne...

On se joulu ihanaa aikaa kun kaikkia alkaa v*tuttaan :D

Onneks kohta on kevät ja aukee miljoona koirankakka-ketjua!

"yx vaan"
Mulle on aivan sama vaikka ihmiset pitää kaamos/talvi/joulu-valoja ympäri vuoden mutta noi vilkkuvat on kyllä vihonviimeisiä!!! Juurikin migreenin ja epilepsian vuoksi. Parhaan kaverini täytyy pitää pimeällä pimennys verhot tiukasti kiinni olohuoneesta ja keittiöstä ettei naapurin vilkkuvalot näy sisälle ja aiheuta lapselle kohtausta :( Parvekkeet silleen kulmittain että varmasti välkkyy sisälle asti. On kyllä käynyt pyytämässä että poistais ne mut oli saanut pas*aset naurut päin naamaa :(

eh
joulu alotetaan liian aikasin tai liian myöhään, koristeet siivotaan pois liian aikasin tai annetaan nolosti olla liian kauan.
ja kohta alkaa valitus kassajonoista ja kauppahallien ruuhkista ja varsinkin nurisevista taikka liian äänekkäästi ilosista lapsista jne...

:D

Valittajat voisivat muuttaa johonkin mettää ja istuu siellä rauhassa pilkkopimeässä!

mä...

Ihan oikeastiko vertaat noita muita epilepsiakohtauksia ja migreeniä aiheuttaviin valoihin?

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30445669:
Ihan oikeastiko vertaat noita muita epilepsiakohtauksia ja migreeniä aiheuttaviin valoihin?
En.
Mutta alotusviestissä oli kyse ärsytyksestä kun aapeen mielestä "discovalot" ei sovi jouluun.

Migreeni ja epilepsia on perseestä, mun migreenin laukasee helposti kirkas aurinko talvella. Ja ukonilma. Epilepsia vielä kurjempi vaiva, on mulla ystävä joka sitä sairastaa, joten tiedän.

Mutta eihän nyt ihmisiä voi vaatia poistaan kaikkia vilkkuvia, sinisiä ja kirkkaita ledivaloja kotoonsa koska murto-osalle ihmisistä voi tulla ne sattumalta nähdessään kohtaus. :O

Yhteistyössä