Älä KOSKAAN kerro meneväsi ostoksille Ikeaan!

• Viestiketjun aloittaja lilycrush
  • Ensimmäinen viesti
lilycrush
Älä missään nimessä mainitse kenellekään meneväsi Ikeaan ostoksille! Saat heti "mukavan pikku ostoslistan" mukaasi - hei voisitko mitenkään tuoda mulle sieltä vessamattoa / tiskiharjaa / valaisinta, ihan vaan yks semmonen PIKKU juttu, voisitko mitenkään??

unohdin taas kerran tämän säännön ja kerroin töissä lähteväni vapaapäivänäni jouluostoksille ja poikkeavani samalla Ikeassa - välitön vastaus yhdeltä työkaverilta, hei olisitko niin ihana et toisit mulle semmoisen extrahyllyn, se ei maksa kuin vitosen ja vie tosi vähän tilaa. Eeeeeiiiihh.....

Voi vittu...! MIKSI?? Miks aina?! Ootteko törmänneet samaan?

- vieras -
Muistaakseni kaksi kertaa käyny sama juttu. Toisella kertaa lähdinkin kysyjän kanssa yhdessä,toisella kertaa totesin että mulla on omia ostoksia niin paljon etten pysty.

har maa na
joillakin ei vain ole käytöstapoja :(
Sama dilemma se on kuule jos kerrot olevasi menossa vaikka Tallinnassa käymään, voitko tuoda mulle pullon ja lootan ja sitä ja tätä annan kyllä rahan ja vähän juoksupalkkaa ei ne paljon tilaa vie.
Ei vie mutta kiva pilata reissu stressaten että muistat ne vitun tuomiset sille ja sille ja lopuksi huomaat auton olevan niin täynnä ettei autoon omat rojut mahdu kun piti jokiselle tuoda ihan vaan se ja se pikkujuttu ja vedetään koko hernepalko nenään jos et sitä tuo.

Tästä viisastuneena kerron käyneeni jälkikäteen ja sanon hetken milijohteesta sinne menneeni, joka kyllä yleensä tottakin, en näitä reissujani suunnittele oikeasteen koskaan muutamaa päivää etukäteen.

Toi pyytäminen olis ihan ok, jos sen tekisi oikeasti tiedustellen, että onko sulla paljon ostoksia vai jaksaisitko tuoda mulle sellasen jutun, voin vaikka maksaa vitosen jos tuot mut ymmärrän kyl jos et jaksa kun ikea on niin rasittava tai jotain.

Silloin saisi kieltäytyä eikä tulisi vaan velvoitetuksi, ja jos tekisi palveluksen mikä tuntuu rasitteelta niin toinen maksaisi jonkun pienen vaivanpalkan.

Nojaa
En ole ajatellutkaan että se olisi niin kauhean hankalaa. No, hyvä tietää ettei voi keltään pyytää jos itse ei pääse koskaan tuollaisiin paikkoihin.
Itseltä on työkaveri vain joskus aikoinaan pyytänyt tuomaan keltaisia herneitä haaparannasta, ja eipä tuosta vaivaa ollut.

"Huom!"
joillakin ei vain ole käytöstapoja :(
Sama dilemma se on kuule jos kerrot olevasi menossa vaikka Tallinnassa käymään, voitko tuoda mulle pullon ja lootan ja sitä ja tätä annan kyllä rahan ja vähän juoksupalkkaa ei ne paljon tilaa vie.
Ei vie mutta kiva pilata reissu stressaten että muistat ne vitun tuomiset sille ja sille ja lopuksi huomaat auton olevan niin täynnä ettei autoon omat rojut mahdu kun piti jokiselle tuoda ihan vaan se ja se pikkujuttu ja vedetään koko hernepalko nenään jos et sitä tuo.

Tästä viisastuneena kerron käyneeni jälkikäteen ja sanon hetken milijohteesta sinne menneeni, joka kyllä yleensä tottakin, en näitä reissujani suunnittele oikeasteen koskaan muutamaa päivää etukäteen.
Tuommoinen tilanne ei ole dilemma.

vvvbb
Toi pyytäminen olis ihan ok, jos sen tekisi oikeasti tiedustellen, että onko sulla paljon ostoksia vai jaksaisitko tuoda mulle sellasen jutun, voin vaikka maksaa vitosen jos tuot mut ymmärrän kyl jos et jaksa kun ikea on niin rasittava tai jotain.

Silloin saisi kieltäytyä eikä tulisi vaan velvoitetuksi, ja jos tekisi palveluksen mikä tuntuu rasitteelta niin toinen maksaisi jonkun pienen vaivanpalkan.
Minun ostosten määrä ei kuulu muille. Miten edes osaisin vastata kun en tiedä mitä kaikkea innostun ostamaan.
Jos ostan ihan vaan vähän jotain pientä, nii silloin vielä todennäköisemmin toisin sinulle yhtää mitää, koska en silloin haluaisi kantaa yhtää mitää ylimääräistä.
Ja vaikka menisin pakettiautolla, niin en välttämättä kehtais pyytää miestä odottamaan yhtään sekunttia pidempään sun vessanmaton takia.
:)

"Heli"
www.ikea.fi

Sinne pääsee ihan koska vaan ja ihan kuka vaan shoppailemaan. Että vinkatkaa vaikka niille "tuotko mulle"-tyypeille ;)
Tai sitten "unohdatte" ostaa ne muiden pyytelemät tavarat.

Minun ostosten määrä ei kuulu muille. Miten edes osaisin vastata kun en tiedä mitä kaikkea innostun ostamaan.
Jos ostan ihan vaan vähän jotain pientä, nii silloin vielä todennäköisemmin toisin sinulle yhtää mitää, koska en silloin haluaisi kantaa yhtää mitää ylimääräistä.
Ja vaikka menisin pakettiautolla, niin en välttämättä kehtais pyytää miestä odottamaan yhtään sekunttia pidempään sun vessanmaton takia.
:)
Mulle ei tarvitse kuule ikinä tuoda yhtään mitään Ikeasta eikä tulisi mieleeni kysyäkään :D

Viestini oli esimerkki siitä, millainen pyyntö olisi komentelua kohteliaampi siksi, että siitä olisi helpompi myös kieltäytyä. Ap kun ei onnistunut kieltäytymään siitä, miten häneltä kysyttiin.

Mjaa, ei mua haittaa kunhan ei isoa tartte raahata ja rahat saan.
Juur äiti toi mulle Ikeassa käydessään vauvojen kuolalappuja ja verhot, viimeks toin siskolle päiväpeiton ja juomalaseja :D

Eikä mulle ole ongelma sanoa, että sori ei tällä kertaa jos omia ostoksia on niin paljon.

huokauss
Eipä ole ihme kun palstalllakin saa jatkuvasti lukea kuinka perheet on yksin ilman tukiverkkoja kun joku pikkujutun tuominenkin koetaan hankalaksi. Eikö se nyt samoilla bensoilla tulisi jos sinne kerran on toinen menossa?
Mihin on kadonnut niinkin arkipäiväinen asia kuin normaali "naapurin apu" ?

Eipä ole ihme kun palstalllakin saa jatkuvasti lukea kuinka perheet on yksin ilman tukiverkkoja kun joku pikkujutun tuominenkin koetaan hankalaksi. Eikö se nyt samoilla bensoilla tulisi jos sinne kerran on toinen menossa?
Mihin on kadonnut niinkin arkipäiväinen asia kuin normaali "naapurin apu" ?
Aika monella on stressiä niin paljon, että jokin pikkuvelvollisuus lisää siihen, mitä pitää tehdä, voi tuntua ärsyttävältä ja rasittavalta. Kaikkia tämä ei tietenkään koske :)

Joillain on myös periaatteita, esim. että mies ei saa odottaa yhtään sekuntia vessamatonhakuaikaa :--D

Yhteistyössä