Jaaha, ens vuonna alkaa rahan nosto automaatista olla maksullista.

• Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
Vehnähöttö ei sovi köyhälle joka maksattaa terveydenhuollonsa julkisella. Jokainen sokerimittaus ja insuliinipiikki on pois peruskouluopetuksesta.
No just olin sokerirasituksessa (sori vaan, veronmaksajat). Sokeriarvot oli oikein hyvät että insuliinipiikkejä ei ole näköpiirissä.
Ja enhän mä itte sitä pullaa väittäny syöväni vaan tarjoisin tolle "verot nousee" tyypille.

verot nousee
Alkuperäinen kirjoittaja Säälittävää;30439968:
Veronmaksaja/verot nousee ts. Hiputtaren vainoaja voisi miettiä miten säälittävää on tuollainen puskista semi-anonyymi haukkuminen, kerää rohkeutesi (mikäli sitä on) ja mene sanomaan päin naamaa kun tuntuu olevan sanottavaa.

Muuten pidä turpa rullalla.
Mielelläni voisin nämä asiat sanoa hänelle suoraan päin naamaa.

"Realisti"
Hyvin vaikea nähdä, miten yli kerran viikkoon tehdyt automaattinostot olisi enää peruspalvelua. Käteistä kun tarvitsee yhä harvemmin, niin 5krt/kk nostot kyllä täyttää peruspalvelut ihan mainiosti. Ei se automaattien ylläpito ole pankeille ilmaista, joten on ihan oikein periä niistä kuluja käyttäjiltä. Joku sen maksaa kuitenkin, joten mieluummin ne, jotka niitä käyttävät. En ymmärrä, miten tuo voi olla jonkun mielestä kohtuutonta.

Monille näyttää olevan vaikea tajuta, että pankit ovat yrityksiä. Ei niiden tehtävä ole tarjota palveluksiaan ilmaiseksi.

HippuTAR
No, ennen pankit tarjosi palveluitaan ilmaiseksi ja pärjäsivät silti oikein hyvin. Eikä siitä kovin montaa vuotta ole kun laskujen maksaminenkin oli ilmaista, nyt taitaa tiskillä maksaa jotain vitosen ja pankin päätteelläkin pari euroa. Ja näin käy tällä suuntauksella myös rahan nostolle/korttimaksuille.
Ja tosiaan kun pankin palvelut on pakollisia, ei voi itse valita käyttääkö niitä vai ei. Kukaan työnantaja, kela tai mikään muukaan taho kun tuskin nykyään suostuu käteisellä maksamaan.

"Realisti"
Ennen oli kaupassakin muovipussit ilmaisia. Toisaalta ennen oli pakko mennä fyysisesti pankkiin, kun halusi maksaa laskuja tai nostaa rahaa. Maailma muuttuu. Jotkut asiat helpottuu, jotkut asiat muuttuu maksullisiksi. Tässä tapauksessa maksulliseksi on muuttumassa palvelu, jota hyvin harva enää tarvitsee. Miksi olisi reilua maksattaa se meillä muilla?

"M33"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30439629:
Tässä on hyvä esimerkki nöyrästä asenteesta - kaikki kuluttajan ja asiakkaan kannalta elämää hankaloittavat uudistukset hyväksytään mukisematta, kun "eihän mun mikään pakko ole tuota palvelua käyttää".
Minä hyväksyn tuon uudistuksen mukisematta, koska käteisen käyttäminen on kallista, ja on vain reilua, että sitä käyttävät myös peittävät arkaaisen tapansa aiheuttamat kustannukset. Viisi maksutonta nostoa kuussa on riittävästi kelle tahansa.

vvvvvvvvvv
No, ennen pankit tarjosi palveluitaan ilmaiseksi ja pärjäsivät silti oikein hyvin. Eikä siitä kovin montaa vuotta ole kun laskujen maksaminenkin oli ilmaista, nyt taitaa tiskillä maksaa jotain vitosen ja pankin päätteelläkin pari euroa. Ja näin käy tällä suuntauksella myös rahan nostolle/korttimaksuille.
Ja tosiaan kun pankin palvelut on pakollisia, ei voi itse valita käyttääkö niitä vai ei. Kukaan työnantaja, kela tai mikään muukaan taho kun tuskin nykyään suostuu käteisellä maksamaan.
Silloin "ennen" pankit ottivat palvelumaksut toisin: korkotaso oli kovempi (ja antolainaus pesi silloinkin ottolainauksen) ja marginaalit myös suuremmat. Luulisi, että kuluttajalle on vain hyvä asia nähdä, mistä palvelun hinta muodostuu, eikä sitä kätketä satunnaisten kulujen luokkaan.

Silloin "ennen" pankit ottivat palvelumaksut toisin: korkotaso oli kovempi (ja antolainaus pesi silloinkin ottolainauksen) ja marginaalit myös suuremmat. Luulisi, että kuluttajalle on vain hyvä asia nähdä, mistä palvelun hinta muodostuu, eikä sitä kätketä satunnaisten kulujen luokkaan.
asia on justiinsakkin nuin

mikään palvelu ei ole ilmaista, aina sen joku maksaa

"..."
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30439629:
Tässä on hyvä esimerkki nöyrästä asenteesta - kaikki kuluttajan ja asiakkaan kannalta elämää hankaloittavat uudistukset hyväksytään mukisematta, kun "eihän mun mikään pakko ole tuota palvelua käyttää". Ihan yhtä hyvin voisi kysyä, miksi kaupassakaan pitää käydä yli viittä kertaa kuussa - ehkä kaupassa käyntikin voisi muuttua maksulliseksi? Ihmiset ovat laittaneet omaa rahaansa pankkiin, mikä on pankkien intressien mukaista - kuuluu asiaan, että omaa rahaa saa sieltä nostaa maksutta!
Harvinaisen typerä kommentti.
Eiköhän tuo kortilla maksaminen nimen omaan ole yhteiskunnan yhteinen etu. Korttimaksaminen on huomattavasti turvallisempaa, ei tule rahanpaino- ja rahavarantojen ylläpitokustannuksia, myymälöiden ryöstöt vähenevät ja ennen kaikkea verojen kierto tulee vaikeammaksi. Eli kaikki voittavat.

"eeee"
Veronmaksaja ei käytä käteistä koska ei tarvitse piilottaa tilitapahtumia Kelan ja sossun valvonnasta. Tuet loppuu jos sossulle selviää että ap ostaa akvaariokaloja, blu-ray soittimia ja mässäilee jäätelöllä.
Eipä pidä paikkaansa. Maksan kaiken kortilla ja tilitapahtumissa näkee hyvinkin että meillä menee "hauskanpitoon" iso osa rahoista. Eipä siitä kukaan ole sossu koskaan napissut.

Yhteistyössä