Jaaha, ens vuonna alkaa rahan nosto automaatista olla maksullista.

• Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
noh.
Entäs kun minulle tuli Nordeasta verkkopankkiin joku viesti, että jatkossa LASKUN MAKSAMINEN (sekä verkkopankissa että maksuautomaatulla) maksaisi n. 2€ vuoden alusta alkaen? Ymmärsinkö sen asian jotenkin väärin vai onko noin ihan oikeesti? Helvetti mä mitään 2€ ala laskujen maksusta maksamaan! :O Tietääkö kukaan maksaako S-pankissa laskujen maksu? Olisi kiva jos joku vastaisi...

säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30439726:
Ei kaupassakäynti tällä hetkellä mitään maksa. Senkun kävelee ovesta sisään, ovet avautuvat automaattisesti. Vasta ostamisesta aiheutuu kuluja.

Kaikki palvelut huononevat, kun kuluttajat hyväksyvät kaiken ja mukauttavat elämänsä niihin huononnuksiin.
No tuohon nyt voisi vastata, ettei automaatilla käyminenkään mitään maksa, vain nostamisesta tai saldokyselystä aiheutuu kuluja. Tässä ei nyt taidettu kuitenkaan puhua fyysisestä piipahtamisesta, vaan peruspalvelujen käyttämisestä.

"..."
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30439453:
Kummallista, jos joku pankki ohjaa ihmisiä nostamaan rahaa konttorista. Yleensä suunta on ollut toinen. Vaihda pankkia? Ei ainakaan Nordeassa ole tuollaista.
Eivätköhän he vain ohjaa ihmisiä käyttämään korttia käteisen sijaan, mikä onkin ihan järkevää.
Aloittajalle sanoisin, että minkä ihmeen tähden edes on tarvetta käydä useammin kuin viisi kertaa kuussa automaatilla?
Eikö kerralla voi nostaa sen verran, kun esim. viikossa tarvitsee?

säpäle harmaana
[QUOTE="...";30439754]Eivätköhän he vain ohjaa ihmisiä käyttämään korttia käteisen sijaan, mikä onkin ihan järkevää.
Aloittajalle sanoisin, että minkä ihmeen tähden edes on tarvetta käydä useammin kuin viisi kertaa kuussa automaatilla?
Eikö kerralla voi nostaa sen verran, kun esim. viikossa tarvitsee?[/QUOTE]

Näin. Ihan oikeasti, miten monen elämä tästä nyt ihan kohtuuttomasti hankaloituu tai kallistuu? Tuleeko jollekulle esimerkiksi palkka useammin kuin kerran viikossa?

• Tykkää
Reactions: Björn
Entäs kun minulle tuli Nordeasta verkkopankkiin joku viesti, että jatkossa LASKUN MAKSAMINEN (sekä verkkopankissa että maksuautomaatulla) maksaisi n. 2€ vuoden alusta alkaen? Ymmärsinkö sen asian jotenkin väärin vai onko noin ihan oikeesti? Helvetti mä mitään 2€ ala laskujen maksusta maksamaan! :O Tietääkö kukaan maksaako S-pankissa laskujen maksu? Olisi kiva jos joku vastaisi...
No nyt olet keksinyt omiasi.

nissen
voiskin tehä niin että perustetaan oma pankki 5 miljoonaa startti rahaa :) tai sitten vaatia palkanmaksu suoraan kouraan pari kertaa kuussa! se että palkka menee suoraan pankkiin josta sitten velotetaan viellä alkaa olla jo liian paksua? Todellakin tykkään enempi käteisestä itse eipähän näy kauppiaille mistä tykkään ;D muutenkin korteilla on helpompaa tuhlata fyrkkaa! Mörkö oot oikees kaikki bonus kortit vaan nosti hintoja ylemmäs ! mutta bonus sana toimii suomessa aina porkkanana ?

vierass
Jos oikein muistan, niin ei siinä verkkopankista mitään puhuttu. Mutta maksuautomaattiin tuli maksu, jonka suuruus riippuu asiakkuuden laadusta, kun niitäkin on montaa eri tasoa. Ja tiskillä maksaminen on vielä kalliimpaa. Kannattaa varmaan käydä lukemassa se uudestaan.

S-pankissa ei laskujen maksu verkkopankissa ole ainakaan vielä maksanut mitään. Mutta jostain nostamaksuista kohistiin iltapäivälehdissä viime viikolla. En niitä tarkemmin katsellut, kun en tuolta tililtä mitään käteistä mistään nostele, paremminkin sinne saa laittaa lisää, että sillä voi s-ryhmän ostokset maksella, jolloin saa maksutapaetua.

säpäle harmaana
voiskin tehä niin että perustetaan oma pankki 5 miljoonaa startti rahaa :) tai sitten vaatia palkanmaksu suoraan kouraan pari kertaa kuussa! se että palkka menee suoraan pankkiin josta sitten velotetaan viellä alkaa olla jo liian paksua? Todellakin tykkään enempi käteisestä itse eipähän näy kauppiaille mistä tykkään ;D muutenkin korteilla on helpompaa tuhlata fyrkkaa! Mörkö oot oikees kaikki bonus kortit vaan nosti hintoja ylemmäs ! mutta bonus sana toimii suomessa aina porkkanana ?
Eikö porukka osaa lukea? :O Jos nostat sen palkan yhdessä tai kahdessa tai vaikka neljässä erässä, et maksa senttiäkään käteisen nostamisesta. Miten vaikeaksi voi elämä mennä, jos ei käteisautomaatille pääse viittä kertaa kuukaudessa tai jos joutuu tästä maksamaan huikeat 50 senttiä?

Ja uskooko väki tosiaan, ettei inflaatiota ja yleistä kustannusten nousua olisi, jos ei olisi bonuskortteja?

Mä käyn
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30439815:
Eikö porukka osaa lukea? :O Jos nostat sen palkan yhdessä tai kahdessa tai vaikka neljässä erässä, et maksa senttiäkään käteisen nostamisesta. Miten vaikeaksi voi elämä mennä, jos ei käteisautomaatille pääse viittä kertaa kuukaudessa tai jos joutuu tästä maksamaan huikeat 50 senttiä?

Ja uskooko väki tosiaan, ettei inflaatiota ja yleistä kustannusten nousua olisi, jos ei olisi bonuskortteja?
siellä useammin ja luin kyllä! mutta en pidä siitä että joku sanelee monta kertaa käyn siellä :) kyse o nperiaattessta tässä assiassa oli sentin tai 50! eläkä säpäle käännä sitä noin tosta bonus kortti hommasta se oli sun omaa tulkintaa! ihan sama kun mä sanoisin jos valtio omistaisi kaikki kaupat voisi se löydä hinnat lukkoon ja voitot jäisi valtiolle ja alvia ei tarvitsisi maksaa ruuasta! tippuisi ruuan hinta ales päin!

HippuTAR
Veronmaksaja ei käytä käteistä koska ei tarvitse piilottaa tilitapahtumia Kelan ja sossun valvonnasta. Tuet loppuu jos sossulle selviää että ap ostaa akvaariokaloja, blu-ray soittimia ja mässäilee jäätelöllä.
Mun rahankäyttöä ei valvo sen enempää sossu ku kelakaan.

Mä tykkään käyttää käteistäkin vaikka useimmiten maksankin kortilla. Yleensä toi 5 nostoa kuussa riittää mutta ei aina.
Ja ehkä toi nyt tuleva maksu ei niin paha ookkaan mutta ens vuonna voikin sit panna kaikki nostot maksulliseksi, seuraavana vuonna nostaa maksu euroon/kerta, sitä seuraavana 2€/kerta jne. Ja kohta varmaan kaupat alkaa velottaa kortilla maksamisesta ja sen jälkeen pankki alkaa velottaa korttimaksujen käsittelystä ja sit taas nostetaan käteisen nostamisen hintaa. Alkaa sit tuntua jo hyvätuloisenkin kukkarossa.

verot nousee
Paljonko sä hipputar saat yhteiskunnan tukia kaikkinensa kuukaudessa? saat työmarkkinatukea,asumistukea,kenties elarit yms tuleeko lapsistasi samanlaisia luusereita kuin äidistään?

Kyllä tuo 5 krt kuussa pitäs riittää, kuka ihme viittii automaatilla juosta monta kertaa viikossa pari kymppiä kerrallaan nostamassa?

Mutta yleisesti, ite pidän AINA käteistä mukana koska:

- Useammin kun 10 kertaa on linjat ruuhkautuneet niin ettei korttimaksut mene läpi
(kassajonossa on v-mäistä seistä kahden lapsen ja neljän kauppakassin kanssa ja miettiä mistä mä nyt kipitän sitä käteistä ja toimiikohan automaatitkaan...)
- Käyn kirppiksillä, toreilla, markkinoilla ja myyjäisissä joissa ei aina käy kortti.
- Muksulle on paljon helpompi opettaa rahan käyttöä konkreettisesti rahan kanssa kun opettaa ns. "höyläämään korttia"
- Joka viikko kun kippaa kolikot rahapussista purkkiin, sinne kertyy aika hyvä pahanpäivänvara ihan huomaamattaan.
(tosin meillä ne menee muksun säästöpossuun, mutta kuitenkin)

Korttimaksuissa on vielä nykyäänkin niin paljon ongelmia, ettei ainakaan Suomi ole valmis siihen että käteistä alettaisiin hivuttaa pois.
Mulla on turvatumpi olo kun on käteistä aina jonkin verran.
Jotenkin hirvittää että kaikki rahan siirtyminen olisi muovisen kortin ja täysin sähköisen systeemin varassa

säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Mä käyn;30439829:
siellä useammin ja luin kyllä! mutta en pidä siitä että joku sanelee monta kertaa käyn siellä :) kyse o nperiaattessta tässä assiassa oli sentin tai 50! eläkä säpäle käännä sitä noin tosta bonus kortti hommasta se oli sun omaa tulkintaa! ihan sama kun mä sanoisin jos valtio omistaisi kaikki kaupat voisi se löydä hinnat lukkoon ja voitot jäisi valtiolle ja alvia ei tarvitsisi maksaa ruuasta! tippuisi ruuan hinta ales päin!
En vain tajua, miksi kaikki mahdollinen hinnannousu laitetaan näiden mystisten bonuskorttien piikkiin. Eikö oikeasti kenellekään ole tullut mieleen, että esimerkiksi energian ja polttoaineiden hinnat ja erilaiset poliittiset päätökset vaikuttavat hintoihin eri portaissa. Mutta kun niitä pelottavia kortteja on joka paikassa, niin täytyyhän hintojen nousun tietysti johtua juuri niistä. :D

Ja periaate on tietysti periaate, sen ymmärrän. Mutta kyllähän pankeillakin on nyt vaikeita aikoja, eikös sielläkin ala yt:t painaa niskaan. Jos pankki tarjoaa jotain palveluja, kyllä minusta sillä on oikeus myös sanella, millä ehdoilla niitä palveluja käytetään. Pankit ovat liikeyrityksiä ihan yhtä lailla. Jos ruokakauppa nostaa leivän hintaa 50 sentillä, se hinta joko maksetaan tai sitten ostetaan vähemmän leipää tai toista leipää. Miksi pankissa pitäisi olla eri juttu?

otan ton sun ekan
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30439870:
En vain tajua, miksi kaikki mahdollinen hinnannousu laitetaan näiden mystisten bonuskorttien piikkiin. Eikö oikeasti kenellekään ole tullut mieleen, että esimerkiksi energian ja polttoaineiden hinnat ja erilaiset poliittiset päätökset vaikuttavat hintoihin eri portaissa. Mutta kun niitä pelottavia kortteja on joka paikassa, niin täytyyhän hintojen nousun tietysti johtua juuri niistä. :D

Ja periaate on tietysti periaate, sen ymmärrän. Mutta kyllähän pankeillakin on nyt vaikeita aikoja, eikös sielläkin ala yt:t painaa niskaan. Jos pankki tarjoaa jotain palveluja, kyllä minusta sillä on oikeus myös sanella, millä ehdoilla niitä palveluja käytetään. Pankit ovat liikeyrityksiä ihan yhtä lailla. Jos ruokakauppa nostaa leivän hintaa 50 sentillä, se hinta joko maksetaan tai sitten ostetaan vähemmän leipää tai toista leipää. Miksi pankissa pitäisi olla eri juttu?
lauseen ollaan siitä samaa mieltä! enkä oo sanonukkaan että kaikki olisi bonus korttien syytä tietenkään :) ollaan omimilla alalla .

Mut sä et ymmärrä tosi seikkaa että minä rahoitan pankin palkallani josta joku muu päätti tuhat vuotta sitten?
katsos kun palkkaa ei makseta käteen enään?

siis se on pakko palvelu?

tiesitkös muuten säpäle että kun pankki saa palkkani menee se pankin sijoitus toimintaan siksi aikaa kunnes nostan rahaa ? raha seteli on fyysistä kun taas kortti ostos on virtuaalista jossa ei liiku oikea raha?

siispä jos kaikki palkansaajat nostaisivat palkan just nyt menisi joka ikinen pankki konkkaan sillä uhalla voitaisiin sitten neuvotella esim parempaa korkoa rahoilemme siellä pankeissa ja parempaa palvelua kerran olemme pakotettuja käyttämään pankkeja ?

säpäle harmaana
lauseen ollaan siitä samaa mieltä! enkä oo sanonukkaan että kaikki olisi bonus korttien syytä tietenkään :) ollaan omimilla alalla .

Mut sä et ymmärrä tosi seikkaa että minä rahoitan pankin palkallani josta joku muu päätti tuhat vuotta sitten?
katsos kun palkkaa ei makseta käteen enään?

siis se on pakko palvelu?

tiesitkös muuten säpäle että kun pankki saa palkkani menee se pankin sijoitus toimintaan siksi aikaa kunnes nostan rahaa ? raha seteli on fyysistä kun taas kortti ostos on virtuaalista jossa ei liiku oikea raha?

siispä jos kaikki palkansaajat nostaisivat palkan just nyt menisi joka ikinen pankki konkkaan sillä uhalla voitaisiin sitten neuvotella esim parempaa korkoa rahoilemme siellä pankeissa ja parempaa palvelua kerran olemme pakotettuja käyttämään pankkeja ?
No joo totta kyllä, enpäs ajatellutkaan tätä. Mutta kuten joku muu nimimerkki tuossa aiemmin sanoi, tarkoitus on ehkä ohjata pikemminkin luopumaan käteisen käytöstä. Aika harva taitaa nykyään pelkästään käteisellä asioida.

Minusta tätä 50 sentin palvelumaksua törkeämpää on pankkitiskillä asioimisen rajoittaminen ja otto-automaattien vähentäminen, koska ne oikeasti hankaloittavat monen ihmisen elämää.

Säälittävää
Veronmaksaja/verot nousee ts. Hiputtaren vainoaja voisi miettiä miten säälittävää on tuollainen puskista semi-anonyymi haukkuminen, kerää rohkeutesi (mikäli sitä on) ja mene sanomaan päin naamaa kun tuntuu olevan sanottavaa.

Muuten pidä turpa rullalla.

Yhteistyössä