Miten olette hyväksyneet oman vanhenemisenne?

• Viestiketjun aloittaja Haahka
  • Ensimmäinen viesti
Haa...ei kun joutsen (ap)
En kyllä aio kohdella muita ihmisiä huonosti. En vaikka itseä kuinka harmittaisi. Siinä voin sanoa olevani kaunis. Vaikka olenkin kateellinen jostain jollekin, pidän sen sisälläni. Sen ihmisen hyvä asia ei ole minulta mistään pois. Oikeastaan iloitsen toisen puolesta jos esim. joku on upeannäköinen vielä vaikka viisikymppisenä. Minusta se on hienoa ja kunnioitettavaa. Pidän ihmisistä aivan liikaa, että kohtelisin heitä huonosti.

"bbb"
Voi kun kaikki ihmiset jättäisivät turhasta murehtimisen tai ylipäänsä sellaisista asioista joille eivät voi mitään tai joihin tekevät jo parhaansa ja laittaisivat senkin energian jonnekin tarpeelliseen. Ihmisen aivotietokone on huonosti muokattu, kun tuonne turhuuslohkoon pakkautuu niin paljon kaikkea.

noup
Miehen silmin nainen on kaunis jos hän voi olla oma itsensä, jos on kiloja kanna ne murehtimatta, sillä liika huolehtiminen ulkonäöstä heijastuu muuhun olemukseen, jos omana itsenä ei kelpaa miehelle etsi toinen.
Ja tähän voisin omakohtaisesti lisätä, että se oman miehen ihailu sitä vähän ryppysempääkin kroppaa/silmäkulmaa kohtaan, tuo hurjasti itselleni semmosta oloa, että mähän olenkin kaunis ja haluttava! Oma mieheni jaksaa mua kehua ja ihailla, silloinkin kun olen tukka pystyssä vasta heränneenä, mutta onnellisena.. Kyllä se näkyy muillekin, jos saa kehuja ja haleja kotona(kin). Ja mulla ikä jo lähempänä 50..

Miehen silmin
Se olisi aikamoinen win-win-situation jos miehet ja naiset olisivat mukavan kohteliaita toisilleen. Viattomia, kauniita sanoja, ei mitään liian julkeita juttuja (tai niille joille ne sopivat). Jos joskus saan kuulla edes jotain positiivista niin se valaisee koko päiväni ja jaksan olla kuin kukkaan puhjennut ruusu sen päivän ajan. Vielä aamullakin herää hymy huulilla, koska on niin hyvä mieli. Kyllä itsekin kerron lähimmäisilleni/ystävilleni/työkavereilleni kuinka ihania he ovat. Voisivatko hekin kertoa minulle? ja keksiä jotain omaperäisempää kuin kaunis paita. Mieluummin jotain, että lämmin olemus tai säihkysilmät.
Minä tiedän tuon tunteen kohteliaisuudesta joka saa hyvälle mielelle, minulle se tulee kun juttelen erään naisen kanssa, tiedän hänestä vain etunimen, mutta törmäämme vastakkain viikottain, vaihdamme kuulumisia ja välillä kohteliaisuuksia, enkä aio pilata tätä ehdottelemalla mitään.

Voiko sitä olla hyväksymättä? Kaikki vanhenevat, siis ne, ketkä saavat (keillä ei matka katkea kesken). Niin on aina ollut ja uskon, että tulee aina olemaankin.

En tiedä, miksi alkaisin murehtia jotakin johon en itse voi mitenkään vaikuttaa. Tietysti se, että elän terveellisesti ja en tupakoi ja käytän alkoholia hyvin vähän auttaa. Mutta tuntuu oudolta pelätä ryppyjä, pelätä haurasta ihoani. Tuntuu kummallista että sitä pitäisi jotenkin hävetä. En osaa.

Minä tiedän tuon tunteen kohteliaisuudesta joka saa hyvälle mielelle, minulle se tulee kun juttelen erään naisen kanssa, tiedän hänestä vain etunimen, mutta törmäämme vastakkain viikottain, vaihdamme kuulumisia ja välillä kohteliaisuuksia, enkä aio pilata tätä ehdottelemalla mitään.
Kuulostaa ihanalta. Molemmat piristävät toistensa päivää, täysin kiltisti ja viattomasti. Mutta molemmille tulee hyvä mieli tuosta tapaamisesta. Kuulostaa ihanalta. Missä minä voisin törmätä sinuun?

Miehen silmin
Kuulostaa ihanalta. Molemmat piristävät toistensa päivää, täysin kiltisti ja viattomasti. Mutta molemmille tulee hyvä mieli tuosta tapaamisesta. Kuulostaa ihanalta. Missä minä voisin törmätä sinuun?
Minuun törmää Vantaalla isossa kauppakeskuksessa jossa teen ruokaostokseni ja käyn kahvilla, siellä minä myös törmään tähän naiseen (siis en kahvilassa) muuten melkein kaikki aikani menee töissä.

Minuun törmää Vantaalla isossa kauppakeskuksessa jossa teen ruokaostokseni ja käyn kahvilla, siellä minä myös törmään tähän naiseen (siis en kahvilassa) muuten melkein kaikki aikani menee töissä.
Olet sitten aika kaukana. No täällä palstallahan sinuun voi törmätä. Antaisitko minulle muutaman vinkin, että vaikutan livenäkin joutsenelta? Kannattaako iloinen hymy ja kohteliaisuus aina? Silloinkin kun tiedän olevani se vaatimattomimman näköinen ulkomuodoltani? Ajatteleeko mies naislauman keskellä, että tuo pyörein/tavallisin ulkomuodoltaan on naurettava kun yrittää tuossa kerjätä jotain huomiota? Näissä tilanteissa minä jään aina varjoon.

Minä...
Ketjun otsikko on harhaanjohtava. Aloittaja kun tuntuu olevan enemmän huolissaan vastakkaisen sukupuolen huomioimattomuudesta kuin vanhentumisesta. Hyppäät varmaan ensimmäisen vastaantulijan matkaan kunhan tämä kehuu ulkonäköäsi?

Alkuperäinen kirjoittaja Minä...;30422350:
Ketjun otsikko on harhaanjohtava. Aloittaja kun tuntuu olevan enemmän huolissaan vastakkaisen sukupuolen huomioimattomuudesta kuin vanhentumisesta. Hyppäät varmaan ensimmäisen vastaantulijan matkaan kunhan tämä kehuu ulkonäköäsi?
No huh, en kyllä tosiaan ole hyppäämässä kenenkään kanssa yhtään mihinkään. Tässä ketjussa on kyse itsetunnosta, vanhenemisesta, rupsahtamisesa. On mielenkiintoista kuulla ihmisten kommentteja asioihin. Voi saada hyviä vinkkejä. Ja jotkut vastaukset voivat ilahduttaa suuresti!!

Miehen silmin
Olet sitten aika kaukana. No täällä palstallahan sinuun voi törmätä. Antaisitko minulle muutaman vinkin, että vaikutan livenäkin joutsenelta? Kannattaako iloinen hymy ja kohteliaisuus aina? Silloinkin kun tiedän olevani se vaatimattomimman näköinen ulkomuodoltani? Ajatteleeko mies naislauman keskellä, että tuo pyörein/tavallisin ulkomuodoltaan on naurettava kun yrittää tuossa kerjätä jotain huomiota? Näissä tilanteissa minä jään aina varjoon.
Älä yritä kilpailla toisten kanssa, kun olet oma itsesi niin sinut kyllä huomataan ja ylikohtelias ei saa olla, se näkyy heti. Käyn kaupassa samassa paikkaa aina ja osasyy on kohteliaat kassat jotka jaksavat hymyillä (ei väkinäistä irvistystä), vaan hymy joka ulottuu silmiin asti ja muista sinulla on asiat silloin hyvin jos saat kohteliaisuuksia omalta mieheltäsi.
Hyvää yötä sinulle ja palstan muille naisille.

Älä yritä kilpailla toisten kanssa, kun olet oma itsesi niin sinut kyllä huomataan ja ylikohtelias ei saa olla, se näkyy heti. Käyn kaupassa samassa paikkaa aina ja osasyy on kohteliaat kassat jotka jaksavat hymyillä (ei väkinäistä irvistystä), vaan hymy joka ulottuu silmiin asti ja muista sinulla on asiat silloin hyvin jos saat kohteliaisuuksia omalta mieheltäsi.
Hyvää yötä sinulle ja palstan muille naisille.
Kiitos sinulle sanoistasi ja hyvää yötä. Olen omalle miehelle sanonut useaan otteeseen, että kaipaisin ulkonäkökehuja. Valitettavasti niitä tulee kovin harvoin (tuskin lainkaan)... sen vuoksi niiden puute on suuren suuri.

Yhteistyössä