Ei voi olla tottakaan, en tiedä menikö minulla lapsivedet vai laskinko alleni??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tampio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tampio

Vieras
Rv 38+0, mitään supistuksia ei ole ollut koko päivänä, enkä myöskään huomannut mitään lorahdusta, mutta äsken kun nousin sohvalta ylös, olikin housuni ihan märät. Miten voin olla näin tyhmä, etten tiedä laskinko alleni vai menikö vedet, ja miten en muka huomannut mitään? Jos lapsivedet meni niin jatkuuko vuoto?

[QUOTE="Wieras";30421425]Se lapsivesi tulee lorahdellen, ei siis kaikki kerralla mene. Eiköhän ne supistuksetkin kohta ala jos vedet meni.[/QUOTE]

Eli jos se oli lapsivettä niin vuoto jatkuu? Toivon niin kovin ettei ollut lapsivettä, en ole vielä todellakaan valmis synnyttämään enkä haluaisi että synnytys alkaisi vesien menolla kun olin suunnitellut koko homman niin, että olisin kotona mahdollisimman pitkään ja ammeessa. Vesien menon jälkeen tämän voi kai unohtaa?

[QUOTE="Wieras";30421425]Se lapsivesi tulee lorahdellen, ei siis kaikki kerralla mene. Eiköhän ne supistuksetkin kohta ala jos vedet meni.[/QUOTE]

Kyllä mulla meni kaikki ihan kerralla holahdellen.

Mutta sitä tuli niin paljon ettei ollut epäselvyyttä mistä oli kyse.

Tämä neste oli kyllä ihan väritöntä.. Toki sekin on aika järkyttävää ja vieläpä noloa jos olen tosissani laskenut alleni, mutta nyt jopa toivon, että kyse olisi ollut siitä..

Eli jos se oli lapsivettä niin vuoto jatkuu? Toivon niin kovin ettei ollut lapsivettä, en ole vielä todellakaan valmis synnyttämään enkä haluaisi että synnytys alkaisi vesien menolla kun olin suunnitellut koko homman niin, että olisin kotona mahdollisimman pitkään ja ammeessa. Vesien menon jälkeen tämän voi kai unohtaa?

Kyllä siellä kotona voi olla myös vesienmenon jälkeen niin kauan kuin pystyy olemaan.Amme synnytyskin onnistuu.

Kyllä, vuoto jatkuu. Kai sitä ammeessa voi olla vaikka vedet on mennytkin, eikai se este ole. Mulla alkoi synnytys vesien menolla, ja supistukset siitä vasta parin tunnin päästä.

No en mä kyllä huomannut lapsiveden valuttua, että se vaaleanpunaista olisi ollut. Ja sitä holahti just tuolleen, että jäi miettimään, että kusinko perhana housuun. Puolenpäivän aikaan alkoi, ja soitin neuvolaan, että mitäs nyt. Neuvoi, että pitää käydä äippäpolilla tarkistuttaa, ja sinne sitten jouduin jäämään, koska se oli lapsivettä.
Tasan klo 00 alkoi supistukset. Penska syntyi 10.42.

Edelleen täällä ollaan epätietoisena siitä mitä tapahtui.. En ole valunut lisää, eli se ilmeisesti kertoisi siitä, että ei ollut lapsivettä, mutta toisaalta tuon tapahtuman jälkeen oli vielä vessahätä, eli outoa sekin, että miten sitä pissaa sitten niin paljon riittäisi.. En voi uskoa, että kukaan voi olla näin tyhmä ettei oikeasti tällaista asiaa pysty selvittämään :(

Mulla lorahteli viimeisillä viikoilla todella runsaasti valkovuotoa - tosin yleensä kävellessä. Sitä usein epäilin lapsivedeksi, mutta ei ollut.

Vedet menivät yllättäen ilman supistuksia tai kipuja. Vesi oli väriltään kirkasta ja joukossa oli valkoisia kokkareita. Mulla vettä tuli niin paljon, ettei epäilystä jäänyt ja veden tulo jatkui suurina lorahduksiana vielä pitkään jälkeenpäin. Itse menin siis vasta 32 h myöhemmin käynnistykseen, kun synnytys ei alkanut. Siihen saakka lorahteli aina liikkuessa ihan reiluja määriä kirkasta tai vaaleanpunaista lapsivettä.

Kannattaa soittaa synnärille ja kysyä lisäohjeita. Todennäköisesti joudut käymään joko nyt illalla tai aamulla näytillä, jos supparit ei ala.

omat vedet tuli tihkumalla.. aamulla kun nousin niin holahti sellanen kupillinen pöksyyn..mietin just että onko pissaa- ja ihmettelin kuinka en mitään tuntenut. soittelen kuitenkin polille ja pyysivät tulemaan päivystykseen, jos supistuksia ei ala kuulumaan ( en muista nyt kuinka moneen tuntiin) piti tarkistaa onko lapsivettä.. siinä on joku tulehdusriski, jos synnytys ei käynnisty vaikka vedet menee.. noh, oli se vettä, jollain tikulla tarkistivat..sitä oli sitten tikutellut pariin otteeseen siteeseen, jonka varuilta laitoin.. alkoi ne supistelutkin sitten ajallaan. ilmeisesti oli kalvoihin tullut pieni reikä, josta sopivan asennon tullen pääsi lirahtelemaan.. mutta soita polille ja kysy neuvoa. ne on sitävarten.

käydä näytillä! Ei tuo ole noloa! Ihan tosi, jos on noin reilusti housut kastuneet niin kuulostaa kyllä oudolta... Mene käymään näytillä,tekevät ns.vesitestin. Tikulla katsovat onko vettä vai ei.

Olen samaa mieltä edellisen kanssa; käy näytillä. Tekevät tikkutestin. Jos on lapsivettä, niin synnytyksen tulee käynnistyä vuorokauden sisään tai tarvitset antibiootit tai synnytys käynnistetään vuorokauden sisään. Lapsellasi on riski saada infektio, jos sikiökalvoissa on reikä, eikä synnytys käynnisty ajallaan.

Käyt polilla ja tekevät sen lapsivesitestin. Lapsivesi voi mennä tihkumalla ja sitä ei välttämättä tule enempää ihan lähiaikoina. Silti tulehdusriskin takia tärkeää tutkia.

Hei, ei mulla holahtanut kuin sen verran, etä housut kastui sen kerran. Sun täytyy käydä näytillä, niin tietää että oliko se lapsivettä. Ei siinä ole mitään noloa, vaikkei olisikaan. Todennäköisesti on. Mulla holahti viikoilla 38+4.

Korjaus tuohon yhteen kommenttiin, että ei ne nykyisin ainakaan kaikilla synnäreillä automaattisesti käynnistä 24h sisään vaikka vedet menis. Mulla oli viikkoja jo 41+ kun vedet meni ja kun supistukset eivät alkaneet, kävin 12 h välein käyrillä ja oli varmaan jotain testiäkin (en enää muista). Tosiaan puolitoista vuorokautta myöhemmin vasta ottivat sisään sairaalaan käynnistystä varten.

Antibiootit tosin sain sitten jälkeenpäin - mutta en tiedä mistä syystä, kun komplikaatioita oli muutenkin.

Samallatavalla kävi mullakin molemmilla kerroilla. Soitin synnärille ja pyysivät käymään tarkistuttamassa tilanne. Molemmilla kerroilla jäin sisään ekan kerran koska vauva oli pieni vaikka täysiaikainen, toisella kerralla alkoi supistukset kun paikalle pästiin ja kotiin olisi ollut liian pitkä matka lähteä takaisin.

mulla kävi just noin. Huomasin tuolilta ylös noustessani että märät housut, ja myös mietin mistä kyse. Silloin oli rv 37+5. Meni n vuorokausi ettei vettä tullut, kunnes hulahti oikein reilusti. Tän toisen, kunnon hulahduksen jälkeen alkoi voimakkaat supistukset ja lapsi syntyi nopeasti.
Sairaalassa tekivät lapsivesitestin pumpulipuikon näköisellä tikulla.

Mutta mistä ne sitten ottavat sen testin, kun sieltä ei enää tule mitään? Vai ihan emättimestä? Voihan itku.. Riittääköhän jos menen aamulla jos yön aikana ei ala tapahtumaan mitään?

Yhteistyössä