Palkkanauhassa epäselvyyttä. PAM. Sodexo

• Viestiketjun aloittaja Osaaatteko tulkkata?
  • Ensimmäinen viesti
Osaaatteko tulkkata?
Katsoin uusinta palkkanauhaa. Normaalisti joka tiliin tulee noin yli 700e mutta tällä kertaa alle 600e, joten aloin tutkia nauhaa tarkemmin.
Lokakuussa pidin lakisääteiset kaksi päivää vuosilomaa ja näyttäisi siltä, että palkastani on niinkuin vähennetty rahallinen summa. En kyllä oikein ymmärrä näitä juttuja mutta siis vuosilomastakin vähennetään palkkaa? Outoa kyllä

"Wtf"
Miksi kaikki pitää kysyä tältä palstalta?

Miksei asiassa voi ottaa yhteyttä tahoon joka tietää, on vastuussa ja voi korjata virheet jos on?

Oikeasti tekee pahaa ihmisten idiotismi. Oksettaa.

säpäle harmaana
Tuossahan on merkitty lomapalkan oikaisu, eikä lomapalkka. Siinä voi olla esimerkiksi kirjausvirhe tai sitten sinulle on aiemmin maksettu liikaa lomapäiviä. Jos tosiaan olet pitänyt kaksi päivää lomaa ja aiemmin maksetut ovat olleet ihan oikein, veikkaan, että on kyse kirjausvirheestä. Ota yhteys palkanlaskentaan.

[QUOTE="Wtf";30412026]Miksi kaikki pitää kysyä tältä palstalta?

Miksei asiassa voi ottaa yhteyttä tahoon joka tietää, on vastuussa ja voi korjata virheet jos on?

Oikeasti tekee pahaa ihmisten idiotismi. Oksettaa.[/QUOTE]

Tätä mäkin usein ihmettelen... Joskus tosin voi olla ihan järkevääkin kysellä kokemuksia jos ei itse tiedä mitään asiasta... Mutta eiköhän tämä ole aika selvää pässinlihaa..? Palkanlaskija osaa kertoa miksi, milloin ja miten... Maanantaina sinne siis yhteyttä.

aaapp
[QUOTE="Wtf";30412026]Miksi kaikki pitää kysyä tältä palstalta?

Oikeasti tekee pahaa ihmisten idiotismi. Oksettaa.[/QUOTE]

Pääsen vasta nyt vastailee.
Tarkoitus on, että huomenna kysyn esimieheltä mikä on homman nimi, mutta koska tämä on aika uutta minulle niin ihan vaan kyselisin jotta voisin vähän paremmin valmistautua vastaväittelemään jos pomon vastaus ei tyydytä. Tarvittaessa tietysti otan yhteyttä myöskin liittoon.
Eli tosiaan olen aloittanut työt tässä nykyisessä firmassa maaliskuusta alkaen. Ts. olen kerryttänyt kaksi päivää lomaa jotka pidin lokakuun aikana. Onhan niitä lomapäiviä enemmänkin mutta siis ne kaksi päivää oli jotka sain pitää, loput tulee loppupalkassa(soppari loppuu joulukuun aikana).

vierass
Tarkoitus on, että huomenna kysyn esimieheltä mikä on homman nimi, mutta koska tämä on aika uutta minulle niin ihan vaan kyselisin jotta voisin vähän paremmin valmistautua vastaväittelemään jos pomon vastaus ei tyydytä.
Toimiiko pomosi myös palkanlaskijana? Jos ei, niin ota ensin yhteys siihen oikeaan palkanlaskijaan. Harva pomo osaa noita juttuja, hän vain pitää huolen, että tiedot työssäkäynnistäsi ja pitämistäsi lomista menee palkanlaskijalle. Jos palkanlaskijan jälkeen epäselvyyttä (esim lomia ei ole merkitty oikein laskentaa varten tms), niin sen jälkeen kannattaa vasta pomolta kysellä.

Yhteistyössä