Miksi ihmise sanovat niin? (Toivottavasti olet viimeinen krt raskaana)?

[QUOTE="Sairaanhoitaja";30396190]Lapset hoitaa Milannan äiti kun molemmat vanhemmat tekee pitkiä päiviä. Mies on paljon poissa kotoa eikä aikaa perheelle ole. Todella mukavaa elämää lapsilla kun vanhemmilla ei ole aikaa heille kun pitää vain tehdä rahaa, että saa ostettua paljon tavaraa. Materia ei korvaa läsnäolevia vanhempia.[/QUOTE]

Ja nimen omaan sitä tavaraa eikä kyse ole edes siitä, että olisi katto pään päällä ja ruokaa kaapissa. Ei, vaan pitää saada ostaa tavaraa.
 
"Äiti x 4"
Ekasta lapsesta onnitellaan sydämellisesti, toisestakin vielä lämpimästi varsinkin jos ikäero on sopiva (2-3v). Kolmannesta ollaan jo hämmentyneitä ja aletaan vääntää mauttomia vitsejä "ei teidän nyt yksistään tarvi koko maata täyttää", "ai, on sitten kuitenkin pakko saada se poika kahden tytön jälkeen", "kyllä teidän pitäisi keksiä muitakin harrastuksia" jne. Neljännestä voidaan olla avoimen järkyttyneitä ja kommenteissaan ilkeitäkin. Jos enemmän lapsia erehtyy hankkimaan pidetään kai jo mielenterveyspotilaana.

Jos sun kaverit on lapsettomia niin varmaan neljä lasta kuulostaa paljolta.
 
Kksj
en sano muuta kun haha :D anteeksi mutta en vitsi kommentoida enää sama jaska. Kun en edellenkään muista missä sanoin ettei ole perhelle aika tai en halunnut lapsia, aina halunnut mä lapsia ja 4kpl tulin vaan tooodella nopeasti raskaaksi ja toisalta hyvää on, mitäs tässä odottaa. Ja juu olen työnarkomaani hyvällä tavalla ja sen eteen en tee muuta kun työt, mutta järkevällä tavalla, koska ilman vapaata ja ilman etten näe lapsia ikinä on hankala olla ja elää. En itkun kanssa vitsi töissä käydä, jos sulla sellaiset tuntemukset että harmittaa niin tee sä asioille jotain, älä käske mua tekemään jotain asioille, kun minua ei harmittaa tällä hetkellä yhtään mitään mun elämässä, onnellinen olen ja mun ympäristö.
Ei ole kovin montaa viikkoa siitä kun olit jättämässä miestäsi. Ei ole koskaan kotona eli ei myöskään ole koskaan lastensa kanssa. Kysymys kuuluukin miksi ihmeessä sun mies haluaa lisää lapsia, viisikymppinen kiireinen mies...
 
[QUOTE="Äiti x 4";30396371]Ekasta lapsesta onnitellaan sydämellisesti, toisestakin vielä lämpimästi varsinkin jos ikäero on sopiva (2-3v). Kolmannesta ollaan jo hämmentyneitä ja aletaan vääntää mauttomia vitsejä "ei teidän nyt yksistään tarvi koko maata täyttää", "ai, on sitten kuitenkin pakko saada se poika kahden tytön jälkeen", "kyllä teidän pitäisi keksiä muitakin harrastuksia" jne. Neljännestä voidaan olla avoimen järkyttyneitä ja kommenteissaan ilkeitäkin. Jos enemmän lapsia erehtyy hankkimaan pidetään kai jo mielenterveyspotilaana.

Jos sun kaverit on lapsettomia niin varmaan neljä lasta kuulostaa paljolta.[/QUOTE]

Juu kaverit lapsettomia tai on kenellä korkeintaan 2 lasta, mutta ei ne vitsi ihan noin sanoa. Lapsettomia juuri omituisia ovatkin. Tuntu vaan heidän opiskelu on se ykkös asiaa elämässä. Vaikka mä itse tai minusta tuntu että mun opiskelu ajat menivät jo aikoja sitten ja nyt perhe ja ura on a ja ö.
 
"jep"
[QUOTE="Vieraana";30396136]Miksei saisi mennä töihin ja miksi juuri äidin pitäisi olla pääasiallinen hoitaja? Mihin isä unohtui?[/QUOTE]

Eihän sen tarvitsekaan olla eikä ole. (Ainakaan meidän taloudessa) Mutta Milanna yäällä usein kertoo lähtevänsä alle kuukauden päästä töihin ja jättää lapset hoitajalle, ei isälle. Eriasia tietenkin jos jättäisi lapsen isälleen. Tosin äitiysloma on sen muutaman kuukauden jonka ajan olisi hyvä olla vauvan kanssa kotona. Vanhempainvapaa on sitten eri asia jonka aikana isä voi olla kotona niinkuin meillä oli. Lapsi oli melkein 2v kun meni sitten vieraalle hoitajalle.
 
Niin ja vaikka mä en ymmärrä kans mitä voi tehdä koulussa vielä 28 vuotiana, ymmärrän jos professoriksi halua mutta jotain perus ammattia, miksi pakko noin kauan opiskella :D. Mutta kun en mee sanomaan että hohhoija, miksi helvetissä olet vielä koulussa, hohhoija, miksi ei ole miestä, hohhoija etkö ikinä halua lapsia huhhuh....
 
"jep"
Juu kaverit lapsettomia tai on kenellä korkeintaan 2 lasta, mutta ei ne vitsi ihan noin sanoa. Lapsettomia juuri omituisia ovatkin. Tuntu vaan heidän opiskelu on se ykkös asiaa elämässä. Vaikka mä itse tai minusta tuntu että mun opiskelu ajat menivät jo aikoja sitten ja nyt perhe ja ura on a ja ö.
Olis sinunkin kannattanut niitä kouluja käydä niin ei tarvis miehen rahoilla elellä vaan olisi tasapuolisesti yhteinen talous. Niin ja se on a ja o, ei a ja ö... :D
 
[QUOTE="jep";30396502]Eihän sen tarvitsekaan olla eikä ole. (Ainakaan meidän taloudessa) Mutta Milanna yäällä usein kertoo lähtevänsä alle kuukauden päästä töihin ja jättää lapset hoitajalle, ei isälle. Eriasia tietenkin jos jättäisi lapsen isälleen. Tosin äitiysloma on sen muutaman kuukauden jonka ajan olisi hyvä olla vauvan kanssa kotona. Vanhempainvapaa on sitten eri asia jonka aikana isä voi olla kotona niinkuin meillä oli. Lapsi oli melkein 2v kun meni sitten vieraalle hoitajalle.[/QUOTE] Nyt pudotan pommin! Mä lähden kyllä heti aivan heti töihin kun synnytän, eikä se kenenkään peppua pitäisi kutiaa :). En voi yrittäjänä olla kuukauden pois töistä. Onneksi mun työt sellaiset että vauvankin näen melkein aina. Matkailu alkaa onneksi vast kevällä mun aikataulussa. Pitääkö mun edes selittää sen täällä, tuntu niin kuin olen jotain tilivelvollinen tai mun pakko elää muiden ehdoilla ;D.
 
[QUOTE="jep";30396521]Olis sinunkin kannattanut niitä kouluja käydä niin ei tarvis miehen rahoilla elellä vaan olisi tasapuolisesti yhteinen talous. Niin ja se on a ja o, ei a ja ö... :D[/QUOTE]

No auts, onneksi osaan sen verran tehdä rahoja etten tarvitse miehistä olla riippuvainen, en mä huviks töihin lähden, rahaa mua sinne vie ja rakkaus työntekoon. Mutta hupsista kävi minulle näköjään vielä niin että ei ihan p. a. mies ole lähellä vaan samanlainen kuin minä rakasta työt ja rahaa, kunnioittaa perhettä ja muita ihmisiä, ihminen joka ei lusmuile yhteiskunnan rahoilla vaan vitsi tuoda valtioille jotain ja palkata suomalaista työvoima että juuri raukkamaiset haukkujat saavat jotain tukea yhteiskunnalta ja joku työhalukas työt.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"Äiti x 4"
Juu kaverit lapsettomia tai on kenellä korkeintaan 2 lasta, mutta ei ne vitsi ihan noin sanoa. Lapsettomia juuri omituisia ovatkin. Tuntu vaan heidän opiskelu on se ykkös asiaa elämässä. Vaikka mä itse tai minusta tuntu että mun opiskelu ajat menivät jo aikoja sitten ja nyt perhe ja ura on a ja ö.
Neljä lasta on aika paljon ja kai heidän sitten on vaikea ymmärtää miksi joku haluaa niin paljon.

Mä kyllä enemmän ihmettelen heitä joiden on pakko tuoda noi ajatuksensa ääneen esille tilanteissa jotka edellyttäisivät lähinnä onnitteluja. Sitä en tajua. Enkä sitäkään miksi on niin vaikea tajuta että toisilla on erilaiset haaveet elämän suhteen.

Mä olen aina halunnut ison perheen ja olen onnellinen kun sain neljä lasta. Itseasiassa haaveillaan miehen kanssa kumpikin vielä iltatähdestä mutta taitaa käytännönsyistä jäädä hankkimatta. Mun paras ystävä on vela (41v eikä koskaan ole halunnut lapsia) eikä meillä kummallakaan ole tämän yli 20v ystävyyden aikana ollut tarvetta kyseenalaistaa toistemme lapsi-ajatuksia. Mä ymmärrän häntä ja hän mua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;30396552:
mistäs ap tietää kaikkien toisten palstailijoiden työtilanteen ja varallisuuden. :confused:
Mistä Päätön on niin hyvin tietoinen meidän asioista joka kerta? :confused: tai muut palstalaiset? Kun meillä palstan mukaan jopa koko talokin tyhjänä ja lapset lattioilla nukkuvat, kaikenlaista kiva täälltä saisi lukea :).

Jos et kestää joka kerta mitä sanon niin miksi pakko tai kuka sua pakota joka kerta mun keskusteluissa olla ja samoja asioita käsitellä? Tiedätkö sanonta että kohtelet toisia niin kuin haluat sinua kohdeltavan, älä puhuu paska jos et asioista tiedä, saa mitä tilaa. Niin kauan kun vitsit provosoida saat minulta takaisin saman kohtelun, niin kauan kun minulla aika täällä olla leikkiä teidän kanssa. On minulla vielä muutama min, sitten lähden tekemään illallinen miehen kanssa ja katson jos lähden jopa vielä synnyttämään kun ei supistukset loppuneet :)
 
"jep"
Mistä Päätön on niin hyvin tietoinen meidän asioista joka kerta? :confused: tai muut palstalaiset? Kun meillä palstan mukaan jopa koko talokin tyhjänä ja lapset lattioilla nukkuvat, kaikenlaista kiva täälltä saisi lukea :).

Jos et kestää joka kerta mitä sanon niin miksi pakko tai kuka sua pakota joka kerta mun keskusteluissa olla ja samoja asioita käsitellä? Tiedätkö sanonta että kohtelet toisia niin kuin haluat sinua kohdeltavan, älä puhuu paska jos et asioista tiedä, saa mitä tilaa. Niin kauan kun vitsit provosoida saat minulta takaisin saman kohtelun, niin kauan kun minulla aika täällä olla leikkiä teidän kanssa. On minulla vielä muutama min, sitten lähden tekemään illallinen miehen kanssa ja katson jos lähden jopa vielä synnyttämään kun ei supistukset loppuneet :)
Itsehänsä niitä asioita täällä jaat. Muistan hyvin sen ketjun jossa oli teidän talo myynnissä. Eikä siellä kyllä paljon tavaroita näkynyt... Sen puoleen en ihmettele jos joku on sanonut että lapset nukkuu lattialla.

En tajua sitäkään miksi provosoidut jostain keskustelupalstasta... :D

Itse olet elämäs valinnut, asias täällä jakanut ja niistä valitettavasti joudut näköjään kärsimään joten turha valittaa.

Ihmeellinen yrittäjä olet jos ei ole varaa palkata henkilökuntaa muutamaksi kuukaudeksi... Eriasia jotkut sellaiset yrittäjät joilla esim koirankoulutus yritys tms johon ei voi sijaista palkata.
 
Mistä Päätön on niin hyvin tietoinen meidän asioista joka kerta? :confused: tai muut palstalaiset? Kun meillä palstan mukaan jopa koko talokin tyhjänä ja lapset lattioilla nukkuvat, kaikenlaista kiva täälltä saisi lukea :).

Jos et kestää joka kerta mitä sanon niin miksi pakko tai kuka sua pakota joka kerta mun keskusteluissa olla ja samoja asioita käsitellä? Tiedätkö sanonta että kohtelet toisia niin kuin haluat sinua kohdeltavan, älä puhuu paska jos et asioista tiedä, saa mitä tilaa. Niin kauan kun vitsit provosoida saat minulta takaisin saman kohtelun, niin kauan kun minulla aika täällä olla leikkiä teidän kanssa. On minulla vielä muutama min, sitten lähden tekemään illallinen miehen kanssa ja katson jos lähden jopa vielä synnyttämään kun ei supistukset loppuneet :)
en ole koskaan sun asumiseen, olemiseen tai töihin puuttunut mitenkään. näytä jos olen väärässä.
muistuttelen vaan siitä mitä olet aikasemmin kirjotellut.
 
tsippadai
mä ainakin aion olla lasten kanssa kotona siihen, että nuorin on 2 vuotta ja ihan niillä itse maksamillani verorahoilla :D Siis tätä vartenhan mä olen niitä maksanut ja maksan edelleen? Vai??
 
Suomalaiset antavat itsestään sen verran alentavan kuvan että voin sanoa että kaikki halut lähti lähettää ja tehdä 10lle suomalais perhelle joululahjoja mitä ajattelimme mun synnytyksen jälkeen vääntämään lasten kanssa.

Se kyllä menee mutta aivan toiseen maahaan, ihmisille jotka oikeasti apua tarvitsevat, täällä tuntu ihmiset tarvitsevat jotain muuta apua kun rahallista ja mulle riittää että hakkan omalla ,, (palstan?) paskalla duunilla,, tänne veroja. Palstalla kun tosielämässä en saa kovin järkevän kuvan enää suomalaisita, sääli :).
 

Yhteistyössä