Pääsisikö lapsesi kaverin synttäreille isänpäivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo kyllä pääsisi. Ehtii se iskän kanssa olla vaikka sen 2h oiskin jossain muualla. Mutta ymmärrän jos meille kutsutut eivät tulisi. Ennemmin se arki jos haluaa että mahd moni pääsee paikalle.

Jo on kumma joillain, että isänpäivä on pyhitetty sille, että pitää olla perheen kanssa. Isänpäivä voi olla vaikka 300 päivää vuodessa, jos niin haluaa pitää. Antakaa lasten mennä ystävien syntymäpäiville, kun kutsutaan ja olkaa tyytyväisiä, että kutsutaan.

Te jotka vähättelette isänpäivän merkitystä, mitä jos synttärit olisi äitienpäivänä?

varautuisin siihen että useimmissa perheissä isä ja papat nähdään rakkaina ihmisinä joita on tapana muistaa esimerkiksi isänpäivälounaalla. Joidenkin isovanhemmat asuu kaukana joten päivän aikana ei ehkä ehditä ihan joka paikkaan. Ehkä harvinaista palstan yh-poppoolle, mutta ei ole urbaani legenda. Itse äiti ja antaisin kyllä palautetta jos lapsi saisi kutsun tuollaisena päivänä. Eihän se lapsen vika olisi, saattaisin antaa mennäkin, mutta tiedän että suvun isät olisi pettyneitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ekaluokkalaisen äiti;30389042:
Tyttöni sai juuri kutsun synttäreille isänpäiväksi. En kovinkaan ilahtunut siitä että joku pitää synttärit isänpäivänä, mutta kyllä tyttöni sinne menee. Ne on yhdestä kolmeen. Periaatteessa siinä jää kuitenki aikaa aamulla ja illalla olla isänsä kanssa.

Niin ja vuoden kaikki muut 364 päivää :D

[QUOTE="xXx";30390186]Te jotka vähättelette isänpäivän merkitystä, mitä jos synttärit olisi äitienpäivänä?

varautuisin siihen että useimmissa perheissä isä ja papat nähdään rakkaina ihmisinä joita on tapana muistaa esimerkiksi isänpäivälounaalla. Joidenkin isovanhemmat asuu kaukana joten päivän aikana ei ehkä ehditä ihan joka paikkaan. Ehkä harvinaista palstan yh-poppoolle, mutta ei ole urbaani legenda. Itse äiti ja antaisin kyllä palautetta jos lapsi saisi kutsun tuollaisena päivänä. Eihän se lapsen vika olisi, saattaisin antaa mennäkin, mutta tiedän että suvun isät olisi pettyneitä.[/QUOTE]

Kyllä meilläkin isää muistetaan, niin lasteni isää kuin omaanikin, mutta ei se silti vangitse lapsia päiväksi kotiin.
Meillä on äitienpäivänä ja isänpäivänä aamut olleet perinteisiä sänkykekkereitä herkutteluaamiaisineen, haleineen ja lahjuksineen ja päivän ohjelma vaihdellut sitten päivän mukaan. Kyllä siihen yhdet kaverisynttärit mahtuisi, tuskin ne aamukasilta ovat :)

Meillä "suvun isät" ovat mukana normaalissa elämässämme ja ymmärtävät kyllä, että lapsilla voi olla muutakin menoa isänpäivänä eivätkä varmasti loukkaannu, jos lapset eivät liimaannu heidän seuraansa koko päiväksi. Kannattaisiko teidänkin pitää ne isät elämässänne muulloinkin kuin vain isänpäivänä?

Kyllä meilläkin isää muistetaan, niin lasteni isää kuin omaanikin, mutta ei se silti vangitse lapsia päiväksi kotiin.
Meillä on äitienpäivänä ja isänpäivänä aamut olleet perinteisiä sänkykekkereitä herkutteluaamiaisineen, haleineen ja lahjuksineen ja päivän ohjelma vaihdellut sitten päivän mukaan. Kyllä siihen yhdet kaverisynttärit mahtuisi, tuskin ne aamukasilta ovat :)

Meillä "suvun isät" ovat mukana normaalissa elämässämme ja ymmärtävät kyllä, että lapsilla voi olla muutakin menoa isänpäivänä eivätkä varmasti loukkaannu, jos lapset eivät liimaannu heidän seuraansa koko päiväksi. Kannattaisiko teidänkin pitää ne isät elämässänne muulloinkin kuin vain isänpäivänä?

Teillä ilmeisesti isät ja isoisät asuvat samalla paikkakunnalla kuin teidän perheenne, kaikilla ei näin ole. Silloin ei piipahda pikaisesti vaan aikaa menee koko viikonloppu.

Kukaan äiti tuskin järjestäisi koko luokan synttäreitä äitienpäiväksi, mutta isänpäiväksi kyllä.... miksi?

Teillä ilmeisesti isät ja isoisät asuvat samalla paikkakunnalla kuin teidän perheenne, kaikilla ei näin ole. Silloin ei piipahda pikaisesti vaan aikaa menee koko viikonloppu.

Kukaan äiti tuskin järjestäisi koko luokan synttäreitä äitienpäiväksi, mutta isänpäiväksi kyllä.... miksi?

Aha.
Kyllä minä olen järjestänyt joskus olosuhteiden pakosta oman lapsen synttärit äitienpäiväksi kun ei vaan ole muille sopinut päivät ja en ole niitä ihmisiä ketkä juhliii sankaria 6kk sen jälkeen, enkä voinut silloin oikein haarojanikaan kiini pitää kun lapsi aikoinaan äitienpäivänä maailmaan tuli ;)
Tokihan aina kuten kommenteistakin näkee maailmaan mahtuu näitä keiden mielestä isän tai äitienpäivänä pitää istua kädet ristissä soffalla kun heille aikuisille ihmisille ei näköjään riitä se että onnitellaan ja annetaan se kortti.
Moni perhe käy kyllä syömässäkin mutta ei sinne syömäänkään jäädä kokopäiväksi.

Ei meilläkään lapsia vangita kotiin isänpäiväksi, mutta kyläilemme muualla. Molemmilla isovanhemmilla, lisäksi sinne tulee omat sisaruksemme ja muita sukulaisia, joista osa asuu kaukana ja näemme harvoin, eli ei ole mikään tunnin tai kahdenkaan visiitti. Näiden lisäksi käymme koko perheen kanssa yhdessä ulkona syömässä.
Isä ja papat on kyllä meidän elämässämme muulloinkin kuin isänpäivänä, kiitos vaan typerästä ehdotuksesta, mutta isän- ja äitienpäivinä meillä nyt vain on tämmöinen tapa kokoontua. Tuskin kukaan loukkaantuu jos joku ei pääse tulemaan, mutta en edes kehtaisi ilmoittaa, että lapsi menee kaverinsa synttäreille joten emme tule. Mutta me teemme näin, meidän tärkeysjärjestys on tämä, olkoon muilla mikä on.
Hyvä että ap valitsi juhlapäiväksi arki-illan, varmasti useampi pääsee osallistumaan. Mukavia juhlia teille!

Mua taas alkoi häiritsemään tuo ajatus, että kutsutaan niin paljon vieraita, että ei väliä jos jotkut peruu. Öö, meillä ainakin juhliin kutsutaan ne rakkaimmat ystävät ja kaverit, ja toivotaan todella, että kaikki pääsee. Toki aina joku jää tulematta esim. päälekkäisen menon vuoksi, mutta jo alkujaan ajatus, että ei haittaa, vaikka kaikki ei tule, vieraita on niin paljon.... hmm.

Aloittaja tässä, tuo ettei haittaa jos kaikki ei pääse, tarkoittaa sitä että lapsi haluaa kutsua koko luokan+muitakin kavereita oman luokan ulkopuolelta. Itse on jäänyt ulkopuolelle kohtalaisen hyvän luokkakaverin synttäreiltä nyt syksyllä, ja silloin itkun kanssa kysyi et saahan varmasti itse kutsua kaikki ja luvattiin et saa.
Mutta tilanne ei siis ole se, että vain muutama vieras olisi kutsuttu ja et jos he ei pääse, on lapsi ilman vieraita omissa juhlissaan. Lapselle itselleen on tärkeää et kaikki pääsisi, mutta on eri asia et niitä kavereita on se parikymmentä ja vaikka kahdeksan ei pääse, kuin et niitä vieraita olisi viisi ja max. yksi pääsisi.

[QUOTE="xXx";30390186]Te jotka vähättelette isänpäivän merkitystä, mitä jos synttärit olisi äitienpäivänä?

varautuisin siihen että useimmissa perheissä isä ja papat nähdään rakkaina ihmisinä joita on tapana muistaa esimerkiksi isänpäivälounaalla. Joidenkin isovanhemmat asuu kaukana joten päivän aikana ei ehkä ehditä ihan joka paikkaan. Ehkä harvinaista palstan yh-poppoolle, mutta ei ole urbaani legenda. Itse äiti ja antaisin kyllä palautetta jos lapsi saisi kutsun tuollaisena päivänä. Eihän se lapsen vika olisi, saattaisin antaa mennäkin, mutta tiedän että suvun isät olisi pettyneitä.[/QUOTE]

Ei se ole vähättelyä. Ihmisillä on todella erilaisia elämäntilanteita ja asuinpaikkoja. jos ei ole mahdollista mennä esim sukulaisiin, miksi pitäs lapsen jumia kotona kokopäivä? mitä se 2h sillon haittaa jossian kohtaa jos juhlat on vaikka joskus iltapäivällä kun lounaat on jo syöty. Tokikaan sillon ei pääsisi jos oltaisiin menossa kyläpaikkoihin. Kyl se vois päästä myös äitienpäivänä, en oleta että lapsi on kokopäivän tässä kanssani.

Ei ole tarvetta järjestää lasten synttärijuhlia äitienpäivänä, kun eivät ole synttärit siinä lähellä, mutta itselläni on välillä syntymäpäiväjuhlat äitienpäivänä (olen syntynyt 11.5.), meillä nimppareita ja synttäreitä juhlitaan aina "oikeana" päivänä. Ehkä sitten 50-v synttärit täytyy siirtää sopivaan ajankohtaan (viikonloppuun).

[QUOTE="xXx";30390186]

Kauheata :O Mihin kategoriaan minä sitten putoan ydinperheeni kanssa kun meillä ei ole pappoja elossa, eli niin minun kuin mieheni isät on kuolleet samoin niin minun kuin mieheni isovanhemmatkin ja ikää meillä on 30-35v Että ei siis ikäloppuja -- kai :laugh:

Jo on kumma joillain, että isänpäivä on pyhitetty sille, että pitää olla perheen kanssa. Isänpäivä voi olla vaikka 300 päivää vuodessa, jos niin haluaa pitää. Antakaa lasten mennä ystävien syntymäpäiville, kun kutsutaan ja olkaa tyytyväisiä, että kutsutaan.

Voihan jouluakin juhlia monta päivää, mutta en silloinkaan lähettäisi lastani kaverin synttäreille.

Ei se ole vähättelyä. Ihmisillä on todella erilaisia elämäntilanteita ja asuinpaikkoja. jos ei ole mahdollista mennä esim sukulaisiin, miksi pitäs lapsen jumia kotona kokopäivä? mitä se 2h sillon haittaa jossian kohtaa jos juhlat on vaikka joskus iltapäivällä kun lounaat on jo syöty. Tokikaan sillon ei pääsisi jos oltaisiin menossa kyläpaikkoihin. Kyl se vois päästä myös äitienpäivänä, en oleta että lapsi on kokopäivän tässä kanssani.

Eikö teidän isä osaa tehdä lasten kanssa muuta kuin jumittaa kotona?
Kehoita heitä joskus tekemään jotain hauskaa kodin ulkopuolella, saattavat yllättyä iloisesti.

En päästäis koska ensin aamulla juhlitaan lapsen isää, sitten mennään minun isälle ja sen jälkeen miehen isälle joka asuu toisella paikkakunnalla johon matkaa noin 80km joten koko päivä menee kyläilyn merkeissä.

Yhteistyössä