mangumilla viitataan yleisimmin joko 357 magnumiin tai sitte 44 magnumiinoon ampunu mangumilla santahaminassa olikos se revolveri
mangumilla viitataan yleisimmin joko 357 magnumiin tai sitte 44 magnumiinoon ampunu mangumilla santahaminassa olikos se revolveri
luultavasti se on sitten M1916 eli ukkomauseri koska niitä Suomessa on enitenhuh pistit pahan näin sen kun oli 13 v mut sissi upseeri se on et aitoon uskon. olihan isoisäni ennen sotia paini mestari : mut varma en oo täytyy kysyy
noh mä olin sen verata sekas kun oli tilanne päääl kertokoon se että menin ampumalinjalle kun moottorivenees ois pitäny mennä sille puoelle mis oli seinä eees suojan ni mä kyyristyin vapaalle ampualinjalle. oikeudessa muistin vaan sen et oli puoliautomaatti tai siis paperien mukaan.en puhu merkeistä vaan kaliiberistä
mut mikäs oli sit tää natsi saksan aikanen mausseri? samako?luultavasti se on sitten M1916 eli ukkomauseri koska niitä Suomessa on eniten
ihan OK peli sen aikaseksi vehkeeksi
onhan se sitte voinu ihan yhtä hyvin voinu olla 7,65mm tai .45 autonoh mä olin sen verata sekas kun oli tilanne päääl kertokoon se että menin ampumalinjalle kun moottorivenees ois pitäny mennä sille puoelle mis oli seinä eees suojan ni mä kyyristyin vapaalle ampualinjalle. oikeudessa muistin vaan sen et oli puoliautomaatti tai siis paperien mukaan.
sä voit olla oikees siit geissitä 13 vuotta.onhan se sitte voinu ihan yhtä hyvin voinu olla 7,65mm tai .45 auto
just se, sitä vaan sanottiin Suomessa ukkomauseriksimut mikäs oli sit tää natsi saksan aikanen mausseri? samako?
kiitoksia historia kiinnostaa aina mua.just se, sitä vaan sanottiin Suomessa ukkomauseriksi
samannäkönen mutta 7,65mm oli akkamauseri
eipä kestä, voisin puhua maailmansotien aikaisista torrakoista vaikka viikon syömättäkiitoksia historia kiinnostaa aina mua.
Mun tietääkseni on vaan kaks lähtökohtaa kaliiperille jos paksuudesta puhutaan. Toinen on kotoisasti tuttu millit, kuten just 9mm tai jokaiselle intin käyneelle tuttu 7,62 rynkky. Toinen sit on toisen pallonpuoliskon tapa käyttää tuuman sadasosia, kuten 22 pienoiskivääri tai 45 TexWillerin Colt.9mm = 9mm Luger = 9mm Parabellum= 9x19
mut semmosta ko 9mm magnum ei ole olemassakaan, .356 luodille on pesitettu vaan 38 browning, 9mm luger ja 38 auto
mä voisin kanssa puhuu ww2 vaik kuinka paljoneipä kestä, voisin puhua maailmansotien aikaisista torrakoista vaikka viikon syömättä
Hei mä ymmärsin edes yhden lauseen tästä!Mun tietääkseni on vaan kaks lähtökohtaa kaliiperille jos paksuudesta puhutaan. Toinen on kotoisasti tuttu millit, kuten just 9mm tai jokaiselle intin käyneelle tuttu 7,62 rynkky. Toinen sit on toisen pallonpuoliskon tapa käyttää tuuman sadasosia, kuten 22 pienoiskivääri tai 45 TexWillerin Colt.
Pituudella sit on merkitystä, koska patruunan taakse ladattu ruuti määrittää sen, miten pitkälle kuula voi lentää. Elokuvista tuttu suomikp on nimensä mukaisesti ase, joka ampuu lyhyttä pistoolinpatruunaa, eikä sillä voi ampua kovin tarkasti eikä kauas. 7.62 rynkyn siviiliversio taas on ihan yleisesti käytössä oleva hirvikivääri.
en oikeen pääse tosta jyvälle mitä yrität sanoo mutta 7,62x39 ei riitä Suomessa iskuenergian puolesta hirvenpyyntiin eikä sitä oikeastaan käytetä juuri lainkaan metsästykseen koska sen lentorata on liian kaareva latvalinnustukseenMun tietääkseni on vaan kaks lähtökohtaa kaliiperille jos paksuudesta puhutaan. Toinen on kotoisasti tuttu millit, kuten just 9mm tai jokaiselle intin käyneelle tuttu 7,62 rynkky. Toinen sit on toisen pallonpuoliskon tapa käyttää tuuman sadasosia, kuten 22 pienoiskivääri tai 45 TexWillerin Colt.
Pituudella sit on merkitystä, koska patruunan taakse ladattu ruuti määrittää sen, miten pitkälle kuula voi lentää. Elokuvista tuttu suomikp on nimensä mukaisesti ase, joka ampuu lyhyttä pistoolinpatruunaa, eikä sillä voi ampua kovin tarkasti eikä kauas. 7.62 rynkyn siviiliversio taas on ihan yleisesti käytössä oleva hirvikivääri.
hei mä annoin sen teille mut kato sillonkun lippaalinen tuli kohti niin voin sanoo et oli paskat housuissa suurin piirtein no okei olin kyl sekasin et en ees tajunnu hirveesti.Mun tietääkseni on vaan kaks lähtökohtaa kaliiperille jos paksuudesta puhutaan. Toinen on kotoisasti tuttu millit, kuten just 9mm tai jokaiselle intin käyneelle tuttu 7,62 rynkky. Toinen sit on toisen pallonpuoliskon tapa käyttää tuuman sadasosia, kuten 22 pienoiskivääri tai 45 TexWillerin Colt.
Sit käytetään viiskolmosta. Toi kalasnikovin kopio on maailmalla ihan yleisesti käytetty vehje.en oikeen pääse tosta jyvälle mitä yrität sanoo mutta 7,62x39 ei riitä Suomessa iskuenergian puolesta hirvenpyyntiin eikä sitä oikeastaan käytetä juuri lainkaan metsästykseen koska sen lentorata on liian kaareva latvalinnustukseen
tarkkuuskin on vähän hiinä ja hiinä
(empä miekään sen enempää..)Hei mä ymmärsin edes yhden lauseen tästä!
Hyvä että joku muukin on yhtä uuno aseiden kanssa . Mä ymmärrän jotain ehkä sex pistolseista, mutta siinäpä se :xmas:(empä miekään sen enempää..)
ai kalasnikov kaliiberissa 7,62x53r olis muka yleisesti käytössä Suomen hirvihommissa, 308 pulttilukkokivääriä täällä käytetäänSit käytetään viiskolmosta. Toi kalasnikovin kopio on maailmalla ihan yleisesti käytetty vehje.
Tarkkuus on tarpeeks hyvä käyttötarkoitukseensa. .
Yks äänimikko aikanaan sanoi, et isolla pärjää aina.Hei mä ymmärsin edes yhden lauseen tästä!
Riippuu vähän mistä puhutaan.Yks äänimikko aikanaan sanoi, et isolla pärjää aina.
(Pienellä vaan kotona)
Mulla on tummat ja niissä on punasia ja liiloja raitojaMulla on nyt ihan naturelli väri. En ole värjännyt pitkään aikaan. =)
Meinasiko Petraa AK tuohon hirvestykseen? Rynnäkkökiväärin tarkkuus riittää hyvin linnustukseenkin tuonne 150m asti, eri asia kannattaako mutta tarkkuus riittää. Pyyhkäisyalasta krut mainitsikin, kun rk tähtäimet 150 niin pahimmillaan siitä taaksepäin luoti käy tähtäysviivan yläpuolella n.12cm. Eli karkea käsitys etäisyydestä riittää.en oikeen pääse tosta jyvälle mitä yrität sanoo mutta 7,62x39 ei riitä Suomessa iskuenergian puolesta hirvenpyyntiin eikä sitä oikeastaan käytetä juuri lainkaan metsästykseen koska sen lentorata on liian kaareva latvalinnustukseen
tarkkuuskin on vähän hiinä ja hiinä
Niin ja ihan ampumahiihdossa ja pienoiskiväärillä pitää osua nykyisin käytössä olevaan kaatumatauluiseen suomalaiskeksintöön viidestäkymmenestä metristä 45 mm ja pystyltä 115 lätkään. Ja useimmat osuu.ai kalasnikov kaliiberissa 7,62x53r olis muka yleisesti käytössä Suomen hirvihommissa, 308 pulttilukkokivääriä täällä käytetään
latvalinnustuksessa pitää osua 2 kolikkoon