Harvinaisen hyvää pohdiskelua rahan merkityksestä, miten se eroaa miesten ja naisten välillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leewiil
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Keskimaaraisen keski-ikaistyvan vyotaronymparyksesta paatellen sita pleikkaa ehditaan pelaamaan ihan riittavasti. Korkeammin tienaavat ovat tainneet vaihtaa sen maastopyorailyyn tai polkujuoksuun. Jaksaa sitten niiden rahoista viehattyvien nuorten naisten perassa juosta.

277047-gina-rinehart-an-australian-mining-tycoon-has-leap-frogged-walmart-hei.jpg

Siinä sulle rikas nainen. En tiedä antaisiko pelata pleikkaa mutta kannattaa yrittää.

Pyöräilyä minäkin harrastan, ehkä tässä taas painaa joku stressi kun rupeaa kelailemaan ties mitä. Voi tää vuodenaika myös vaikuttaa. Joskus ihmiset ja kaikki tää nykymeno tuntuu niin helvetin pinnalliselta. Pitää olla se tietty elintaso ja kaikki hilavitkuttimet, rätit ja lumput, painetaan niitten eteen hommia joskus kun sekopäät. Kerkeekö noista asioista ikinä edes nauttimaan ja pääsekö tässä hengissä koskaan edes eläkkeelle.

No niin, heittakaa ne ikiaikaiset biologiset viehatykset hevon helvettiin. Ei ole ulkonakoa ja ikaakin on jo ja luonne on erittain kamala, mutta rahaa on, kun on omien lapsienkin perinto varastettu. Eiko sen pitaisi riittaa, kun se naisillekin kuulemma aina riittaa.

No niin, heittakaa ne ikiaikaiset biologiset viehatykset hevon helvettiin. Ei ole ulkonakoa ja ikaakin on jo ja luonne on erittain kamala, mutta rahaa on, kun on omien lapsienkin perinto varastettu. Eiko sen pitaisi riittaa, kun se naisillekin kuulemma aina riittaa.

En minä ole niin väittänyt, että se aina riittää. Jos luet mitä olen kirjoittanut, varmasti löydät niiden kirjoitusten punaisen langan.

Ite oon nuorena solminu rakkausavioliiton, ennekun mies oli edes valmistunu koulusta. Koska meillä on lapset nyt näin nuorena, puuttuu multa se korkeatasoinen koulutus. Mies sen sijaan on valmistunu ja saanu hyväpalkkasen työn. Ite oon yrittäjä, enkä ajatellu kouluttautua enempää.

Kumpi oli ensin, muna vai kana?

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
En minä mitään lakeja tai pakkoja halua. Jokainen menkööt naimisiin kenen kanssa huvittaa. Mutta oletteko ikinä miettineet mistä nämä meidän lähes omituiset asenteet johtuvat ja onko niissä oikeasti nykyaikana mitään järkeä.

Minusta on hauska pohdiskella tätä meidän ummehtunutta yhteiskuntaa, jossa vallitsee kivikautiset asenteet.
Kerro mulle yksikin nisäkäslaji, jossa naaras valitsee kilpakosijoistaan heikoimman uroksen.

Pyöräilyä minäkin harrastan, ehkä tässä taas painaa joku stressi kun rupeaa kelailemaan ties mitä. Voi tää vuodenaika myös vaikuttaa. Joskus ihmiset ja kaikki tää nykymeno tuntuu niin helvetin pinnalliselta. Pitää olla se tietty elintaso ja kaikki hilavitkuttimet, rätit ja lumput, painetaan niitten eteen hommia joskus kun sekopäät. Kerkeekö noista asioista ikinä edes nauttimaan ja pääsekö tässä hengissä koskaan edes eläkkeelle.
On kyllä ihan prikuulleen oma valinta, millaisen elintason haluaa ja miten paljon on valmis ponnistelemaan sen saadakseen. Jos sun eukkos vaatii sua tuupertumaan työsi ääreen, jotta hän pääsee shoppailemaan, niin mitäpä jos pitäisit vaikka sapattivapaan?

[QUOTE="Mymy";30386927]Ihmislajilla muuten luovuus voittaa hyvin usein miehen, jolla on kyllä lihasmassaa ja kuntoa, mutta ei luovuutta. Sori kun en jaksa kaivaa tutkimuksia nyt esiin.[/QUOTE]
Heikoin ei aina tarkoita fyysisesti heikointa. Luovuus on yksi ominaisuus, jolla ihminen paitsi selviää vaikeista tilanteista niin kuuluu myös niiden joukkoon, joilla on hyvät mahdollisuudet menestyä.

On täysin luonnollista valita paras vaihtoehto (ja jokaisella on omat valintakriteerinsä) eikä huonointa. Aina ei parasta saa eikä edes toiseksi parasta, mutta ei silloinkaan tyydy kaikista huonoimpaan. Ja jos joutuu tyytymään huonoimpiin, niin niistä huonoistakin pyrkii valitsemaan vähiten huonon. Tosin nykyisin moni nainen tulee toimeen omillaankin ja on mieluummin sinkku kuin tyytyy huonoihin vaihtoehtoihin.

Kokemukseni mukaan suurin osa miehistä toivoo naiselta samantasoisuutta myös älyllisessä mielessä. Miehet, jotka painottavat pelkästään ulkonäköä ja ovat valmiita ottamaan minkä tahansa debiilin kunhan vaan naama ja kroppa miellyttää, ovat mielestäni epäilyttäviä ja usein sovinistisia ajatusmaailmaltaan. Eli haluavat jonkun, jota on helppo alistaa.

Väittäisin, että älykkyys korreloi miehillä useammin menestyksen kanssa kuin naisilla. Naisten kapasiteetti jää usein alyhyödynnetyksi, koska naiset viettävät pidempiä aikoja perhevapailla ja muutoinkin panostavat enemmän lapsiin. Usein tuloero syntyy vasta pariutumisen jälkeen. Moni pari on tavannut opiskeluaikoina, ihan samantasoisessa koulutuksessa ja usein nainen menestyen tässä vaiheessa vielä paremmin. Mutta kun aletaan perustamaan perhettä, nainen jää vuosiksi kotiin ja tippuu urakehityksessä ja samalla tulotasossa kelkasta. Tämä on usein molemmille osapuolille ihan ok ja miten se mies voisikaan naista halveksua sen takia, että nainen on uhrannut lasten eteen enemmän miehen jatkaessa töissä uraohjuksena.

Saattaa tietysti olla, että naisille älykkyys ja menestys on keskimäärin tärkeämpää kuin miehille. Itse en ainakaan huolisi itseäni selvästi tyhmempää miestä. Tulotasolla ei sinänsä ole juurikaan merkitystä, mutta usein se tosiaan korreloi älykkyyden kanssa.

Poimittu usarin keskustelusta ja täytyy sanoa, että näinhän tämä asia hyvin pitkälti on. Poimitaan muutama hyvä kohta kommentista:

- Miehen pitää siis erottua joukosta, ja työt on yksi tapa erottua. Asiaa on tutkittu mm. OkCupidissa, jossa todetaan, että mitä enemmän mies listaa tuloikseen, sitä enemmän hän saa viestejä vastakkaiselta sukupuolelta. Mikä tässä sitten on väärin? No, naisen ei tarvitse tällä asialla päätään ikinä vaivata. Nainen voi olla täysin kouluttautumaton ja tehdä siivoojan töitä eläkkeeseen asti, ja silti kelvata miehelleen, saada lapsia, talon maksetuksi ja täyden elämän. Ei yksinkertaisesti ole mitään tarvetta innovoida tai tehdä mitään suurempaa, jos ei kiinnosta.

- Vaadimme siis, että miehille pitää sallia alemmat palkat, vain 70% naisen tuloista, ja silti olla sosiaalisesti hyväksyttävä ja ihan käypää valuuttaa treffeillä. Voitteki ostaa mulle se playstation kolmosen, niin pelaan sitä sitten, kun mä tuun aikaisemmin kotiin kun mulla on tää 6 tunnin työpäivä. ;)

Naisen euro saatava sataan senttiin — NelliBaran

80 centtiä myytti myös kumotaan aika lahjakkaasti keskustelussa, jos jaksatte lukea kommentit läpi.

Millaisten ihmisten maailmassa tämä on ongelma?
Onko heitä paljonkin? :D

Yhteistyössä