The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
:wave:

LOMAAA!!!!! =)
Meni kyllä tunnilla ylitöiks taas mutta nyt on se alkoi!
Mitäs kivaa nyt sitten:p
Oijoijoijoi - qué pases unas buenas vacasiones! Se on kuules lomanutturaa niskaan ja punaa huuliin ja pilkettä silmäkulmiin ja rentoa mieltä ja fiilistä :) :kiss:

Mitä ikinä teetkin tai olet lomallasi tekemättä, niin nauti, nauti ja nauti :heart:

• Tykkää
Reactions: tinkuliini
Oijoijoijoi - qué pases unas buenas vacasiones! Se on kuules lomanutturaa niskaan ja punaa huuliin ja pilkettä silmäkulmiin ja rentoa mieltä ja fiilistä :) :kiss:

Mitä ikinä teetkin tai olet lomallasi tekemättä, niin nauti, nauti ja nauti :heart:
Espanjaa TexWillerin lukijoille???

Nuttura ei kuulu joukkoon, koska lomalla nuttura avataan ja tukka lasketaan vapaaksi. Ja suttura päästetään irti. Niih!!!

"Mies.."
Mä en suosittele tota kellekään. Suomi on jo liian täynnä pohjaveden alle porattuja reikiä letkut täynnä juomakelvotonta myrkkyä. Kompuroiden elinikäkin tuppaa olemaan korkeintaan viistoista vuotta.

Lattialämmön kans toi toki teknisesti toimii, koska parketin alle ei kande työntää yli nelkytasteista vettä. Voipi mennä parketti pilalle ja se maalämmön hyötysuhde pakkasen puolelle. Kas, jos tarttee kuumaa vettä, niin ihan jokainen toistaiseksi keksitty maalämpöpumppu siirtyy suoraan sähköön het ja oitis.
Tä? Toimii kyllä ihan kiitettävästi patteriverkostossakin ja joo Suomessa on vieläkin käytössä maalämpövehkeitä joita on laitettu jo 90 luvulla.

Ja vaikka nyt joutuisi uusimaan kompuran vaikkapa sen 20v välein kustannukset tuolle 20v ovat melko pieniä.. Varsinkin kun tuo on tuollaisessa ajassa jos maksanut itsensä takaisin monta kertaa.

Moro ketjuun, mitäs tänne ?
Täällä kotitöitä ja taas leivotaan, tällä kertaa kaakaokahvikakku siskolle. Emmerdale ja telkkarin tuijotusta.

[QUOTE="Mies..";30369912]Tä? Toimii kyllä ihan kiitettävästi patteriverkostossakin ja joo Suomessa on vieläkin käytössä maalämpövehkeitä joita on laitettu jo 90 luvulla.

Ja vaikka nyt joutuisi uusimaan kompuran vaikkapa sen 20v välein kustannukset tuolle 20v ovat melko pieniä.. Varsinkin kun tuo on tuollaisessa ajassa jos maksanut itsensä takaisin monta kertaa.[/QUOTE]

Fakta ny vaan on se, et sä et mistään lämpöpumpusta saa kuumaa vettä ilman suoraa sähköä.

"Mies.."
Fakta ny vaan on se, et sä et mistään lämpöpumpusta saa kuumaa vettä ilman suoraa sähköä.
Totta, sattuu vaan maalämpö olemaan se edullisin lämmitysmuoto isoihin kohteisiin tätä et varmasti kiellä?
Esimerkkejä löytyy helvetisti, mm 2900€ öljylämmityskulut tippuivat 200m2 talossa 900€ vuodessa.

JOS ei oteta lukuun ihmisiä jotka saavat puut ilmaiseksi.

Maalämpö lämmitysmuotona on vielä oikeastaan ainut joka myyntihetkellä vaikuttaa suoraan positiivisesti myyntihintaan.

"Mies.."
Kiellän.

Ja jotenkin villisti veikkaan, et mä satun tietämään isojenkin talojen lämmitysjärjestelmistä ihan helvetisti enemmän kuin sä.
Mihin toi kieltäminen perustuu, tutkimuksiahan on tehty ihan hemmetisti kyseis3estä aiheesta, jossain vaiheessaha kaukolämpö oli ainut varteenotettava kilpailija maalämmölle
¨Ja hyvä jos tiedät mulla on vaan toisen käden tietoa näistä ;) Perusteluja vaan kaipaan, ja kyllä tiedän että maalä'mpö käyttää sähköä veden tulistamiseen-

mullakaan ei ole juuri tunteita ja aina vaan vähempi mitä vanhemmaks tulen

mulla on vitun kestävästä teräksestä valettu sydän

Miksi?

Olen kai sitten pumpulissa möyhennetty tai muuten vaan vajaa, mutta mun mielestä elämä on yksi ainutlaauinen tilaisuus mm. elää ja olla elossa.

Elämä tarjoaa vaikka mitä, jos vaan haluaa nähdä, kokea ja löytää.

Ratkaisukeskeisenä henkilönä, en vielä koskaan ole päättänyt luovuttaa tai edes olla heikko.
Olen mokannut monta kertaa ja sen tulen tekemään vielä useasti, mutta, olen ihminen, inhimillinen..

Varmaan jonkun mielestä on todella tyhmää istua meren äärellä ja katsoa, miten ihmeessä se meri tietää ja tuntee kallionsa, kun kivestä tulee sileä useiden vuosien saatossa, miten vuorovesi näkyy kivissä, miten ne linnut tulevat takaisin...

Kun lapsella on kädessä lunta, hiekkaa ja jokainen kivi on onnenkivi.

Olen halannut tänään kasan ihmisiä. Mummoja ja niiden perään olen lasten kanssa (työlapsien) suunnitellut näytelmää...
Ihan parasta on, että he kysyvät milloin tulen taas.

Jaa...eli sydämen pitäisi olla kova ja läpäisemätön.
Ei ole.
Minulla on tosi pehmeä sydän, eikä se ole vielä koskaan tehnyt minusta heikkoa tai voimatonta.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä