Itse pidän ranskalaisesta yhdistelmästä kuria/auktoriteetteja ja lapsenmielisyyttä. En minäkään pidä suomalaisesta lapsenmielisyyspelosta (se on muuten aikuisten asenteissakin tunteetonta), mutten syleile myöskään jenkkiläistä näkemystä pehmeydestä elämäntapana mahdollisimman vähin vakavin auktoriteetein. Hyvä tasapaino on Ranskassa.Tässä vielä aiheeseen vähän yleisemmin liittyvää asiaa, ei juuri tähän kauppajuttuun kun emme siitä voi tarkemmin tietää.
Vain Suomessa vihataan lapsia - Lapset - Matka - Helsingin Sanomat
Luulen, että ko mies on nähnyt maailmaa ja erilaisia kulttuureita enemmän kuin kukaan meistä.
Saman havaitsin jo lennolla tänne Jenkkeihin kun muutimme väliaikaisesti. Se ero oli niin suuri, että havahduin ihan siihen. Sen huomasi jo kun lento vaihtui. Ensin oli kone täynnä suomalaisia ja muutama turisti matkalla pois, vaihdon jälkeen taisimme olla ainoita. En ollut tajunnut sitä niin selkeästi ennen koska olin jo tottunut ja positiivisena korostelin mielessäni niitä hyviä kokemuksiani. Täältä saisi vastaavia tarinoita mitä innoissani Suomessa selitin, päivittäin.
Se tunne kun on niin tervetullut joka paikkaan lasten kanssa on mieletön. Voisipa vain klikkailla hyviä asioita mukaan Suomeen kun sinne kuitenkin haluan takaisin. Ei täällä vanhemmatkaan ole niin stressaantuneen oloisia eikä ihmekään. Olkaa vaan ilosia siitä lapsiystävällisyyden määrästä jos sellaisen tittelin Suomi kerran ansaitsee.
Ei ole mitään kokemusta Ranskasta joten voi hyvinkin olla, pitääpä perehtyä. Tuossa vertasin nyt vain näitä kahta.Itse pidän ranskalaisesta yhdistelmästä kuria/auktoriteetteja ja lapsenmielisyyttä. En minäkään pidä suomalaisesta lapsenmielisyyspelosta (se on muuten aikuisten asenteissakin tunteetonta), mutten syleile myöskään jenkkiläistä näkemystä pehmeydestä elämäntapana mahdollisimman vähin vakavin auktoriteetein. Hyvä tasapaino on Ranskassa.
Niin ja tissiä raflassa, mutta en pöydällä vaan pöydässäAlkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30360066:Annan lapselle huutia kaupassa jos se alkaa huutaa..
Minulla oli sellaisena viisivuotiaana niin massiivinen raivokausi meneillään, että oksat pois. Jos en saanut tahtoani läpi, niin hermot meni välittömästi. Osan näistä raivokohtauksista muistan elävästi ja siksi en todellakaan voi tuomita tuota Citymarketissa raivonnutta lasta.Mihin on hävinnyt ihmisiltä ymmärrys lapsuutta kohtaan? Kuinka moni ei koskaan ole saanut lapsena kiukkukohtausta, kuinka monen lapsi ei ikinä koskaan ole kiukutellut?
PeesiItse ainakin lähden jos lapsi huuta liika. Vaikka meillä on opitettu jo niin ettei kiukutella, kun tietävät he mitä tästä tulee ja tulee se että lähdemme pois. Samoin olen tätä mieltä että imetys hyvissä ravintoloissa on inhottava ja vaikka itsellä on neljäs tulossa, niin on ällöä katsoa samalla kun syö toisten tissejä.
Tiukka tuomio kaupassa kiukutteleville lapsille: Ulos vain!
Niin on pissiminen ja kakkiminenkinAlkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30357020:Mä en edelleenkään jaksa ymmärtää tätä inhoa vauvan imetystä kohtaan. Sehän on maailman luonnollisin asia
Ja SINÄKÖ sen määräät?Entä jos ei ole miestä? Imetys ei vain kuulu ruokapöytään julkisilla paikoilla. Kotona voi tehdä mitä haluaa.
ei ainakaan missään sidukkapullon etiketissä ole mielestäni. Vaikka olis ehkä hyvä olla.Missä Etiketissä lukee, että imetys on sallittu vain piilossa kotona tai ravintolan vessassa?
Yksikään ravintola ei voi kieltää rintamaidon syöttämistä sylivauvalle Eli ihan jatkossakin aion imettää lastani myös ravintolassa, sinä voit siitä vapaasti ajatella ihan mitä tahansa taikka vaikka pullauttaa silmäs ulos järkytyksestäVoitte siellä teillä imettää ihan vapaasti, mutta ravintoloissa ei ole hyvien tapojen mukaista syödä tai syöttää muillekaan omia eväitä =)