Tulisiko teidän muiden miehet auttamaan jos auto lasahtais kesken ajon ja jäätte tien poskeen lasten kans?

• Viestiketjun aloittaja alkper ap
  • Ensimmäinen viesti
Mun mieheni ei osaa tehdä autolle mitään, joten hänestä ei olisi mitään hyötyä tuollaisessa tilanteessa. Meillä on yksi auto, joten jos se ainoa sippaisi tien poskeen, ei ole toista jolla hän lähtisi hakemaan. Toisin sanoen, mä soittaisin joko isälleni (joka tulisi hakemaan meidät mistä vaan) tai jos olisimme sivistyksen parissa, soittaisin mulle ja lapselle taksin tai ottaisin bussin, ja soittaisin sukulaismiehelle, että soittaa hinurin ja hinauttaa auton korjaamolle, jossa hän työskentelee.

Muoks: ja siis jos meillä olis kaksi autoa, niin ilman muuta lähtis hakemaan meitä mistä ja milloin vaan.

"pirkko"
Millä se tulisi? Jos perheessä on kaksi autoa, niin joo. Tai jos sattuisi saamaan jonkun kaverin autoa lainaan tai kuskiksi. Mutta muuten varmaan varmistaisi, että päästäisiin sujuvasti kotiin joko bussilla tai taksilla.

ssssss
Riipuu tilanteesta. Tulisi varmasti jos olisi lähellä, toisaalta voisi hyvinkin ehdottaa taksia (ja hinausautoa) koska ajattelisi sen olevan nopeampi, järkevämpi tapa toimia.

Mun lähipiirissä ei ole yhtään miestä joka ei tulisi. Mies tulisi. Poika tulisi. Tytärten poikaystävät tulisi. Isä tulisi. Veljet tulisi. Joka ikinen naapuri ja kaveri tulisi. Viime kädessä jopa naispuolisten kavereiden miehet tulisi

Kyllä tulisi jos vain pystyisi. Töissä ei esim saa puhelinta pitää niin siellä ollessa ei voisi edes vastata. Jos mies ei pääse niin soittaisin isille, äiskälle, kerran appi heitti minut töihin kun meidän auto ei startannutkaan pihasta.

alkper ap
[QUOTE="pirkko";30360708]Millä se tulisi? Jos perheessä on kaksi autoa, niin joo. Tai jos sattuisi saamaan jonkun kaverin autoa lainaan tai kuskiksi. Mutta muuten varmaan varmistaisi, että päästäisiin sujuvasti kotiin joko bussilla tai taksilla.[/QUOTE]

Pyytäisi vaikka naapurin autoa lainaan, soittaisi kavereilleen tai vaikka sen taksin.
Vedin herneen nokkaan koska ei osoittanut yhtään miehisiä herrasmiestapoja eikä niinsanottua suojeluvaistoa perheestään vaan jätti meidät oman onnensa nojaan.
Itselläni ei ole lähipiirissä kovin paljoa autollisia kavereita, en saanut kiinni suurinta osaa ja jotku ei päässy omien ymmärrettävien menojen vuoksi. Miehellä on taas ystävissään mm taksiyrittäjä.

Pyytäisi vaikka naapurin autoa lainaan, soittaisi kavereilleen tai vaikka sen taksin.
Vedin herneen nokkaan koska ei osoittanut yhtään miehisiä herrasmiestapoja eikä niinsanottua suojeluvaistoa perheestään vaan jätti meidät oman onnensa nojaan.
Itselläni ei ole lähipiirissä kovin paljoa autollisia kavereita, en saanut kiinni suurinta osaa ja jotku ei päässy omien ymmärrettävien menojen vuoksi. Miehellä on taas ystävissään mm taksiyrittäjä.
Miten niin oman onnensa nojaan? Mä en tajua kuviota, että nainen tarvitsee kyytiä ja soittaa miehelle jotta tämä soittaisi taksin. Kyllä itsekin ensimmäisenä soittaisin miehelle tyyliin "arvaa mitä kävi, tää helvetin auto levisi tänne hevonkuuseen, millä perkeleellä täältäkin korvesta pääsee pois". Mutta jos miehellä ei sattuisi itsellään olemaan autoa käytössä, niin nopeitenhan sieltä korvesta pääsee pois kun purkaussoiton jälkeen soittaa itse taksin paikalle. Ihan epäkäytännöllistä, että mies alkaa siellä soitella omia tuttujaan läpi tai tilaamaan taksia paikkaan, jonka tarkkaa sijaintia ei ehkä edes tiedä. Siinä ajassa, kun selvitellään kuka miehen kavereista tai serkkujen kavereista olisi vapaalla ja pääsisi ajamaan, olisi jo soittanut taksin, joka olisi jo hyvää vauhtia tulossa hakemaan. Ja jos kerran itsellänikin on puhelin, en varmaan tarvitse miestä avuksi soittamaan kyytiä. Eri asia, jos olisi akku tosi lopussa tms.

hhhhh
Tulisi tottakai, ei ehkä päällimäisenä minua hakemaan vaan katsomaan sitä autoa. En minäkään noin vaan sitä autoa siihen jättäisi ja lähtisi jatkamaan matkaa. Vika voisi hyvinkin olla sellainen jonka voi helposti korjata siinä itsekkin. Jos ei, hinattais auto siitä pihaan jossa tutkiminen jatkuisi. Vakuutukseen kuuluu hinauspalvelu, mutta ei kävis kovin heti mielessä mitään sellaista soittaa.

pelimies
Rehellinen vastaus on että tulisin auttamaan tuntematonta naista mutta haluaisin 200 euroa korvausta.
Toinen vaihtoehto olisi että nainen maksaisi avustani ns. luonnossa, ilman kondomia.

Olen katkerasti nähnyt miten paljon helpommalla akat pääsee, silmiä räpyttämällä osaavat pummia kaikkea ja kerjäämässä apua. Pimpulaa sittne harvemmin annetaan hyvää hyvyyttä tällasilel tavismiehille.

Apua tulee, mutta ei ilmatteeksi !

Ymmärrän:heart:

Tulisi, jos olisi samalla paikkakunnalla. Mikä olisi todella epätodennäköistä.
Ja tuossa tapauksessa en edes soittaisi hänelle asiasta vaan soittaisin veljelleni ( jos tietäisin hänen olevan vapaalla) ja pyytäisin hakemaan lapset ja suoraan autokorjaamoon josta tulisi hinaaja hakemaan auton ja minut. Minulla on autolleni vakuutus, joka korvaa hinauksen ilman omavastuuta.

Viimeksi muokattu:
Olisin lähinnä surullinen, ettei mieheni tuntisi huolta meistä.

Jos ei itse pääse paikalle, varmaan riittävä siirto ap:n mielestä olisi ollut soitto sille taksikaverille..

Kauan sitten miehen veli oli mukanani ultrassa..ei ollut syystä tai toisesta autoa käytössä( korpi jossa asumme, tyhjä bussi kulkee edes takaisin kerran vuodessa, jos niinkään usein)
Oli siellä mukana kun mieheni ei päässyt. Kätilö hieraisi silmiään kyllä..ja olihan se hauska tilanne selitellä..eihän ole lapsen isä, vaan isän veli...(oli muuten kuvaamassa miehelleni ultrasta videota, jota en itse oikein pystynyt..)
Hauska reissu, joka meitä vieläkin huvittaa.

Viimeksi muokattu:
"123"
Todellakin tulisi. Ja jos hän olisi jotenkin estynyt, niin onneksi on noita muita miespuolisia tuttuja (työkavereita, kavereita, äidin ja siskon miehet jne.) jotka myös tulisi viivana apuun. Samaten mieskin varmaan soittaisi jonkun oman kaverin hätiin.

Ihan hirveää jos ei kukaan haluaisi auttaa :( Vielä jos on lapset kyydissä, ja ei mikään kesäkeli enää.

"123"
Niin, ja siis miespuolisista henkilöistä puhun sen takia että se autohan siinä olisi ns. tärkein. Kyllähän minä ja lapset tosiaan taksillakin päästäis pois, mutta meilläpäin on tapana että se autokin joko korjataan tai viedään köydellä pois sieltä tienposkesta. Itse en tunne naisia jotka hirveästi tietäisi autoista yhtään sen enempää kuin minä itsekään :)

Liekkiö
Näistä nykyautoista kun ei itse vikaa yleensä voi korjata itse, soittaisin hinurin ja taksin. Mies tulisi tottakai hakemaan, mutta mikä järki siinäkin olisi että hän kävisi kääntymässä paikalla? Lapset taksilla isänsä luo ja auto hinurilla korjaamolle.

vieruus
Tietysti, tuli kesken työpäivää käymässä kotona kun hevonen oli piehtaroinut itsensä karsinan nurkkaan niin ettei päässyt ylös ja yksin en saanut. Oli kyse meistä tai eläimistä niin tulee jos ei ole kaukana asennuksilla tai soittaa jollekkin joka tulee apuun.

"jkl"
Tulisi, jos olisi samalla paikkakunnalla. Mikä olisi todella epätodennäköistä.
Ja tuossa tapauksessa en edes soittaisi hänelle asiasta vaan soittaisin veljelleni ( jos tietäisin hänen olevan vapaalla) ja pyytäisin hakemaan lapset ja suoraan autokorjaamoon josta tulisi hinaaja hakemaan auton ja minut. Minulla on autolleni vakuutus, joka korvaa hinauksen ilman omavastuuta.
Mikä tossa sun avattaressa on?

Yhteistyössä