Tulisiko teidän muiden miehet auttamaan jos auto lasahtais kesken ajon ja jäätte tien poskeen lasten kans?

• Viestiketjun aloittaja alkper ap
  • Ensimmäinen viesti
alkper ap
Olin siis hakemassa lapsia harrastuksesta ku auto vaan sammui kesken ajon. Soitin miehelleni et näin tapahtui ja ennenkuin ehdin pyytää et voisko soittaa jollekki autolliselle kaverilleen ja hakis meidät ni mies tokas "no yrittäkää päästä vaikka jollain bussilla sieltä".
Olin aivan :eek:

En saanut ketään muutakaan kiinni joten ei auttanu ku soittaa hinuri paikalle ja meille taksi. Kai sitä odotti liikaa herrasmiehen tekoja ku isäni olis rientäny pää kolmantena jalkana paikalle jos asuisi yhtään lähempänä :/

"hmmm"
Asutteko jossain vaikeassa paikassa, että se bussiehdotus oli niin paha. En minä varmaan kehtaisi alkaatuttuja tuollaiseen pyytämään jos kohtuulliset liikenneyhteydet. Jos sitten perheessä kaksi autoa ja mies ei töissä, niin odottaisin, että mies tulisi auttamaan.

alkper ap
[QUOTE="hmmm";30360502]Asutteko jossain vaikeassa paikassa, että se bussiehdotus oli niin paha. En minä varmaan kehtaisi alkaatuttuja tuollaiseen pyytämään jos kohtuulliset liikenneyhteydet. Jos sitten perheessä kaksi autoa ja mies ei töissä, niin odottaisin, että mies tulisi auttamaan.[/QUOTE]

Auto lasahti vaikeaan paikkaan (vaarallinen jalankulkijoille koska ei pyörätietä vieressä). Lähimpään bussipysäkkiin olisi ollut 1,5km kävelymatka eikä tietoakaan milloin seuraava bussi olisi tullut jos olisi tullut ollenkaan koska huonot liikenneyhteydet ja bussit kulkee ehkä kerran tunnissa.

.......
Olin siis hakemassa lapsia harrastuksesta ku auto vaan sammui kesken ajon. Soitin miehelleni et näin tapahtui ja ennenkuin ehdin pyytää et voisko soittaa jollekki autolliselle kaverilleen ja hakis meidät ni mies tokas "no yrittäkää päästä vaikka jollain bussilla sieltä".

En saanut ketään muutakaan kiinni joten ei auttanu ku soittaa hinuri paikalle ja meille taksi. Kai sitä odotti liikaa herrasmiehen tekoja ku isäni olis rientäny pää kolmantena jalkana paikalle jos asuisi yhtään lähempänä :/
Tietenkin! Ei tarvitsisi olla edes lasta mukana.

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
prosess
tulis välittömästi. osaan iteki korjata auton jos siihen tulee sellanen ongelma et saa tien päällä korjattuu, mut on mulla virta loppunu joskus automaattivaihteisesta ni mies kävi ostaa kaapelit matkalla ja tuli antaa virtaa :)

vieras...
Tulis heti ja lähtis jopa kesken töistä. On lähtenyt pienemmästäkin. Esim. vähän aikaa sitten lähdin lasten kanssa kävellen toisen lapsen puheterapiaan noin 3km päähän ja alkoikin sitten sataa kaatamalla kesken matkan. Kengät kastui kaikilta ja takaisin olisi pitänyt kävellä märissä kengissä tai mennä bussilla jota olisi saattanut odottaa tovin ja pysäkillekin matkaa. Lähti kesken päivän töistä ja haki meidät kotiin.

Meillä ei ole autoa, mutta kyllä tuollaisessa tilanteessa tulisi (ja itsekin tulisin hakemaan häntä). Mutta jos se ei olisi mahdollista (jos mies ei pääsisi), soittaisin kyllä ensisijaisesti itse omille kavereilleni tai lähisukulaisille eikä niin, että mies soittelisi omilleen. Mutta ei ketä tahansa kyllä kehtaisi vaivata, joten jos sieltä bussi tulee edes kerran tunnissa, niin hätätilassa sitten tulisin sellaisella.

"mimmi"
Varmasti tulisi ja on itse asiassa tullutkin joskus :) Mä vetäisin kyllä aika ison jyvän nenään, jos ei tulisi. Tai no, me nyt asutaan täällä perähikiällä, mihin ei edes bussilla pääsis :D

Yhteistyössä