Jokos toppaa päälle ensi viikolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Villasukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Villasukka"

Vieras
Joko laitatte toppaa lapsille päälle päiväkotiin/eskariin/kouluun ensi viikolla? Itse aattelin laittaa lapsille toppatakkia ja sitten paksumpaa housua kun on alle nollan. Maanantaina ehkä vielä vk-vaatteilla kun on paksut välivaatteet ja lämpimämmät pipot.

Tätäkin on päivittäin jonkun kysyttävä!! Katso lämpömittaria ja kun tunnet oman lapsesi niin tiedät kyllä mitä hänelle puet. Riippumatta siitä mitä naapurin pertille puetaan.

Tätäkin on päivittäin jonkun kysyttävä!! Katso lämpömittaria ja kun tunnet oman lapsesi niin tiedät kyllä mitä hänelle puet. Riippumatta siitä mitä naapurin pertille puetaan.

Aapeehan ei varsinaisesti kysynyt neuvoa vaan kertoi ihan selvästi mitä itse aikoo lapsilleen pukea.

Meillä näyttää olevan 8 astetta lämmintä joten ei ainakaan tänään toppaa.

Eikö tämä palsta ole ihan sitä varten että voi kysellä näitä puoliturhia mitäs nyt- juttuja? Ja kun kaikki varmasti aamuisin pohtivat samaa niin ihan hyvä aihe on :)

Etelä-Suomessa tänään me mentiin fleecevuorellisella kurapuvulla, pelkät sisävaatteet alla, kun ulkona satoi. Oli just sopiva. Loppuviikosta ajattelin tarhaan laittaa 3 veelle toppaa päälle jos näyttää pysyvän pakkasen puolella iltapäiväulkoilussakin. Ovat kuitenkin ulkona sekä ap että ip tunnin-pari.

Entäs muut?

no meil laitto koululainen toppatakin, mut housuiks sit välikausi housut ja keskisuomessa ollaan.... niin ja jalassa oli viel lenkkarit. tarttis huomenna mennä kengät ostaan.

4-vuotiaalle laitoin viimevuotisen toppahaalarin ja vedenkestävät lenkkarit. Olis varmaan menny välikausivaatteilla vielä, mutta helpommalla pääsi, kun ei tarvinnut alle niin monta kerrosta. Pitäis vielä ostaa varrelliset vedenkestävät kengät joilla pärjää pakkasillakin.

Mä puetan 5 asteen välein eri tavalla. Olkaa hyvä :D :

+20 ja enemmän:saa kekkaloida vaikka t-paidassa ja shortseissa/hameessa
15-20: T-paita ja pitkähihainen, pitkät shortsit/housut
10-15: T-paita, pitkähihainen ja takki, verkkarit/ulkohousut
5-10: Fleece edellisten lisäksi. Vk-ulkohousut sisähousujen päälle.
0-5: Kevyttoppa tai toppa. Housut voi olla vielä vk-housut.
0-(-5): Toppaa ylä-ja alaosassa, alle halutessa fleece
-5 tai kylmempi:topan alle fleeceä tai villaa

Nollan kieppeillä alkaa t-paita vaihtua kerrastoksi, mut ei aina. Alle +10 asteessa tarttee ohuita hanskoja ja trikoomyssyä, jotka vaihtuu +5:ssä lämpimämpiin versioihin.

Noihin lukemiin vaikuttaa tuulisuus, ilmankosteus ja se onko lapsi kuumaverinen vai ei, kuinka paljon liikkuu. Kuravaatteita en jaksa luetella.
Aamuisin on kylmempää kuin iltapäivällä, sekin vaikuttaa.

Vastalauseita otetaan vastaan. :D

Viimeksi muokattu:
Mä laitoin tänään 3v:lle tollasen jo paljon käytetyn, littaantuneen toppahaalarin, ettei olisi liian lämmintä päälle. Huomisaamuksi luvattu -6, joten eiköhä laiteta iha uudet toppavaatteet ja talvikengät päälle.