Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

Paino vissiin vähän sahaa, kun nyt se oli kilon vähemmän kuin eilen :D otin avuksi kiloklubin. Sinne saa asetuksen jossa haluaa pidätellä painoa esim. Raskausaikana. Raskaana oleva minun pituudella, painolla ja likuntatottumuksilla saa syödä 2300kcal lihomatta ylimääräistä. Päätin syödä 1800-2000kcal jotta oisin pienellä vajeella. Aika paljon siihen saa syödä, jos katsoo ettei rasvapommeja vedä. Onneksi ei ole mitään mielihaluja! Ainakaan vielä ;)

11+6 ja huomenna poksuu :)
 
SJ
Minäkin juttelen täällä on kun facessa oo :)

Painosta/turvotuksesta: DiiDi, mulla oli juuri noilla viikoilla aivan kammottavat mahan iltaturvotukset! Ne pikkuhiljaa hävisi ja tilalle tuli ihan selvä vauvamasu, joka sekin tosin iltasin turpoaa vähän ja aamuisin on pienempi. Painoin tuossa 9-10 viikolla jotain +3 kg lähtöpainosta ja oli pelko persiissä et mikä valas musta tulee mutta turvotuksen hävittyä paino on tippunut 2kg. Nyt siis lähtöpainosta noussut vaan kilon, mistä oon hirmu tyytyväinen. En tosin syö herkkuja juuri yhtään (muutenkaan), mitään ihmeellisiä mielitekoja ei ole eikä annoskoko ole noussut. Ruokailu on siis samaa mitä ennen raskautta. Oon tosiaan nyt 57/165, mikä tuntuu hullulta kun on tuo maha tuossa kuitenkin :D

SJ 12+2
 
SJ
Piti kirjoittaa että facessa en ole.

Laura: kiloklubi on tosi hyvä, käytön ite sitä joskus ihan vaan seuratakseni ruuan laatua. Vaikka iso työhän sinne on aina kirjoitella mut musta tuntuu et se kirjittelu tsemppaa syömään kasviksia kun ärsyttää jos ne on punasella ;)
 
  • Tykkää
Reactions: (Laura)
Onpa täällä paljon huonoja uutisia. Voimia kaikille. <3

Mullakin on aivan kauheaa turvotusta varsinkin iltaisin! Ihan kun olis ilmaa maha täynnä. Ei meinaa saada sängyssä hyvää asentoa kun kyljellä maatessa patja painaa mahaa liikaa.

Mun mielestä raskaus näkyy musta jo ihan selvästi mutta kukaan ei vielä ole uskaltanut kysyä. Onneksi, sillä meillä ei ole vielä mitään kiirettä kertoa.

Kovasti odottelen seuraavaa neuvolaa ja siihen on vielä yli kaksi viikkoa! Ultraan kolme! En millään jaksais odottaa niin kauaa. On niin epävarma olo kun raskausoireet ovat hieman vähentyneet, rinnat ei enää arista ollenkaan ja pahoinvointikin on ehkä hieman lievittynyt.

Milanen 9+4
 
Voisinpa minäkin viimein ilmoittautua ketjuun :)

Esikoinen on nyt 5 ja puoli kuukautta ja lähti alulle hoitojen myötä. Siksipä olikin aikamoinen ylläri, kun pari kuukautta sitten selvisi, että olen raskaana uudestaan. Toista olemmekin toivoneet, mutta luultiin ettei se luomusti ole mahdollista. Nyt ollaan totuteltu tulevaan pieneen ikäeroon, pitäisi tulla väliä 1v ja viikko tai pari siihen päälle. Eli aikamoista hulabaloota odotettavissa :D

Edellisen raskauden aikana painoa tuli 19kg, josta melkein puolet ehti lähteä. Nyt sitten painoa lähtenyt alusta vähän yli 3kg, kun ollut niin huono olo vaikken juurikaan ole oksennellut. Ei vaan pysty syömään juuri mitään.

Laitan terp myös yvtä tulemaan fb ryhmästä :)

Muruli / 32 / 2. / 10.5. / Hkistä jokin
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
muruli oon kuullu monta tarinaa kuinka hoidoista saatu esikoinen ja seuraava tullu yllärinä luomusti :) meillä odotetaan esikoista joka tuli luomuna meillä siis tuloksetta ollu käytössä kaikki clomeista ivf:ään ja nyt hoitotauolla sit oli ihmeitä tapahtunu meillä <3

Jonsku ja toukka 11+2 <3
 
Onnea kaikille, jotka olette ultrassa jo hyviä uutisia saaneet ja paljon halauksia ja jaksamista keskenmenon saaneille.

Lyhyesti täällä, et seulonnoissa käyty ja kaikki hyvin. Bebe vastasi viikkoja, joten rakenneultra sitten 19.12. Seuraava neuvola näyttäis olevan 30.10.

12+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna poksuu täälläkin. Mullakin tunne että nyt ois ilmestynyt se pieni vauvamaha vihdoin. Kun olen pitkähkö ja kohtu taaksepäin kallellaan ei kukaan ole vielä huomannut mitään. Esimiehen katseita vähän epäilin jo mutten lopulta usko, että sekään on huomannut mitään.

Ens viikolla syyslomaakin tiedossa ja aion viettää sen tiukasti liikkuen. Tarkoituksena on estää noita kiloja tulemastakaan. Onneksi noita mielihaluja ei ole...
Niin, Facessa olen mutten toistaiseksi vielä meidän ryhmässä. Aion sinne ehdottomasti liittyä mutten ihan vielä.

Sisko + pirpana 11+6
 
Hellurei tänne :)

Ikävistä uutisista halit edelleen kaikille niitä saaneille :hug:

Ja toisaalta taas ihanista ultrakuulumisista :heart:

).( Tänne ei sinällään mitään kummallista. Huomenna pitäis mennä verikokeille vaikkei YHTÄÄN huvittais. Pelkään ihan hullun tavalla, en niinkään sitä pistämistä vaan sitä että pyörryn :| Ei oo mikään kiva päivä tiedossa töissä nimittäin jos niin TAAS käy.

Oloja on ollut joo, enemmän muistaakseni mitä aiemmissa raskauksissa. Väsyttää ihan sikana, pahoinvointi on vähän sukkelaa kun voi olla pari päivää ihan järkyttävää ja sitten yhtäkkiä onkin muutaman päivän parempi olo, ja taas tulee paha olo :headwall:

Painoa on tullut vajaa kilo, mutta ei tarttis tulla. Eikä tulis jos söisin niinku pitäs syödä. Mutta nyt tää on ollu vähän semmosta sun tämmöstä koko syöminen ja oleminen :ashamed: Kaippa sekin tästä kun päästään siihen "energiseen ja ihanaan" keskiraskauteen :D

Hyviä vointeja kaikille, yritän käydä vähän useammin täälläkin jälkeä jättämässä :)

HanPi ja Muru 9+1
 
Piti kirjoittaa että facessa en ole.

Laura: kiloklubi on tosi hyvä, käytön ite sitä joskus ihan vaan seuratakseni ruuan laatua. Vaikka iso työhän sinne on aina kirjoitella mut musta tuntuu et se kirjittelu tsemppaa syömään kasviksia kun ärsyttää jos ne on punasella ;)
No joo, piti tehdä salaattia illaksi että sai vihreän kasvisosuuden. Mitään herkkua ei tule syötyä kun ei haluamerkata niitä ylös. Tulee niin voittaja fiilis kun pysyy kaloreissa ja pallukat ei ole punaisia.
 
Painosta, mun paino on noussut parisen kiloa. Toinen kilo on kylläkin tullut nyt viikonlopun aikana, olimme kyläilemässä ja istuimme ruokapöydässä lähes koko viikonlopun ajan! Nyt on olo sen mukainen ja ihan odotan normaaliin rytmiin palaamista. Maha on aivan kauhean turvonnut.. Koskahan sitä oppii syömään sopivia annoksia ja lopettamaan syömisen kun on täynnä? :D
 
Mulla on paino laskenut kaksi kiloa siitä mitä se suunnilleen oli ennen raskautta. Saattaapi olla että on nousussa kuitenkin, ainakin olen mättänyt ruokaa ihan kunnolla loppuviikolla. :D Jos ruoka on hyvää ja terveellistä sitä voi mun mielestä syödäkkin hyvällä omallatunnolla. Alotin tänään kiloklubin ihan syömistä seuratakseni (ja (laura):n innoittamana) ja selvästi olisi skarppaamisen varaa. :D Ainoa että rasvan määrä ja koostumus ja proteiinit oli kohdillaan, muut pallerot olivatkin punaisena. No, en liian tarkkaan aio ruveta syömisiä seuraamaan, ne kun on varsinkin arkipäivinä ihan hyvällä mallilla.

Mutta.. Pieni huoli vaivaa mieltä. Eilen oli kipeä vatsa ja tuntemuksia tuli ylipäätään päivän mittaan (illaksi helpotti ja yön sain nukkua ihan kivuttomasti), kun ennen en ollut kiinnittänyt mahaan mitään huomiota. Olen päässyt vähällä kipujen suhteen tähän asti. Voi olla että kiinnitin huomiota tuntemuksiin joita on aina ollut, mutta jotka on vaan pysynyt taka-alalla kun olen niihin suhtautunut maalaisjärjellä (jos niin voi sanoa). Vaikea selittää. Mitään vuotoa ei ole kuitenkaan ollut. Voi olla että paha stressi ja vähäinen syöminen vaikutti osaltaan asiaan (ja myös herkkyyteeni huomioida kehon merkkejä), koska tänään on olo ollut normaali ja hyvä. Harmittaa kun se nt-ultra on vasta 30.10, vaikka toisaalta ei siihen niin kauhean kauaa ole aikaa. Vähän arvon että soittaisinko huomenna neuvolatätille ja kysyisin voisiko jotain pikaista ultraa sillä kannettavalla koneella tehdä ennen sitä. Tai jos nt-ultraa voisi aikaistaa. Toki sydänääntenkin kuuntelu riittäisi, mutta pelottaa ettei ääniä kuulu ja sitten tulee vaan epävarmempi olo että eikö ne kuulunut koska sikiö oli huonossa paikassa vai.. :/

Mutta koitan pysyä positiivisilla fiiliksillä ja tsempata itseni ajattelemaan että kaikki on hyvin. :) Monesti huomannut että olen pelännyt ihan turhaan, toivottavasti nytkin olisi niin.

Kas, päiväkin vaihtui juuri, joten nyt on siis 11+3.
 
Itse uskaltauduin vaa´alle tuossa eilen, ja oli kyllä positiivinen yllätys ettei painoa ollutkaan kuin ehkä kilo enemmän kuin ennen plussaa :D Ärsyttävää ku neuvolan vaaka näyttää liikaa, sehän ei ole mahdollista että minun vaaka näyttäis liian vähän ;D Hehheh, miehellä sitä vastoin on painoa tullut, hassua tuo "valeraskaus" joka vissiin on aika tavallinen ongelma miehillä??

Huh, nyt suku tietää. Kai se on vain hyvä vaikka vähän ahdistikin mitä niiden päässä liikkuu (aha, opinnot jää, töissä ei tykätä --> joutuu pihalle, kuka sitä lasta hoitaa, talo on murju ja siivoton, koirat liian pieniä lapsiperheeseen jne jne), mutta kai tämä tästä. Eipä ainakaan suoraan päin naamaa mitään sanoneet :D

Itselleni on palannut tämä kahvinhimo, helposti se 3 mukia menee. Vaikka kuinka kittaan teetä niin sitä kahvihammasta vähän kolottaa.

carna ja toukka tasan 12 poks =)
 
Itse uskaltauduin vaa´alle tuossa eilen, ja oli kyllä positiivinen yllätys ettei painoa ollutkaan kuin ehkä kilo enemmän kuin ennen plussaa :D Ärsyttävää ku neuvolan vaaka näyttää liikaa, sehän ei ole mahdollista että minun vaaka näyttäis liian vähän ;D Hehheh, miehellä sitä vastoin on painoa tullut, hassua tuo "valeraskaus" joka vissiin on aika tavallinen ongelma miehillä??

Huh, nyt suku tietää. Kai se on vain hyvä vaikka vähän ahdistikin mitä niiden päässä liikkuu (aha, opinnot jää, töissä ei tykätä --> joutuu pihalle, kuka sitä lasta hoitaa, talo on murju ja siivoton, koirat liian pieniä lapsiperheeseen jne jne), mutta kai tämä tästä. Eipä ainakaan suoraan päin naamaa mitään sanoneet :D

Itselleni on palannut tämä kahvinhimo, helposti se 3 mukia menee. Vaikka kuinka kittaan teetä niin sitä kahvihammasta vähän kolottaa.

carna ja toukka tasan 12 poks =)
Minuakin tympii kun neuvolassa painaa kaksi kiloa enemmän kuin kotona. Nurisin siellä asiasta :LOL:
 
Jonsku88 mäkin olen kuullut näistä hoitojen jälkeen helposti luomusti -raskauksista, mutta eihän me aateltu, että juuri meitä voisi lykästää :D Mahtavaa, että teillä pienokainen saanut alkunsa hoitotauolla!

Vatsakivuista Aurel, itse ensimmäisen kanssa olin huolissani silloin tällöin ihan suht kovistakin/kestävistä kivuista, mutta kaikki oli hyvin ja taisi liittyä vain kohdun kasvamiseen. Tilaa, kun jostain täytyy sillekin ottaa. Nyt kun ollut harvoin samanlaisia tuntemuksia niin osannut ottaa jo rauhassa. Toivottavasti kaikki on hyvin ja kyse vain normikivuista!
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Muruli :) Joo varmasti oli suuri ylläri niinku meilläki ku en uskonu ei hoidotkaan ollu tuottanu tulosta niin miten muka vois luomusti tulla :D keskiviikkona on sit nt ultra sit pääsee toukkaa taas näkemään ja toivottavasti kaikki on kehittynyt niin ku pitää :)

Jonsku ja toukka 11+3 <3
 
Kävin labrassa antamassa loput näytteet ja olipa vähän ajattelematon näytteenottaja kun mulla oli nuorempi lapsi mukana, niin tämä tuumaa hälle et onko kiva kun saat leikkikaverin äidin massusta? Onneksi ehdittiin pari päivää sitten kertoa lapsille, niin ei labran henkilö päässyt olemaan ensimmäinen uutisten kertoja..

12+0 poksahti tänään.
 
Mulla on kanssa tuollainen ilmapallo iltapalaksi olo. Illalla maha on selvästi turvonnut ja olotila sen mukainen. Kauheesti en ole jaksanut liikua ja sekös vaan pahentaa asiaa. Nyt alkaa vähän energiat lisääntymään, joten koetan saada liikuntaa taas mukaan kuvioihin. Painoa lienee tullut 3 kiloa plussasta. Siinä on kolme liikaa, kun lähtöpainoakin on aikas reilusti. Saa nähdä mitä neuvolassa sanotaan. Ja vaikka ei sanottaisi mitään, niin itse tiedän, ettei tuollainen painon nousu lupaa mitään hyvää. Mulla olis loppuraskaudessa niin komeat painot, ettei mun liikkumisesta tulisi yhtään mitään.

Mun pitäisi nyt opetella syömään pienempiä annoksia. Vähän olen ollut sellainen isot annokset ja vähän harvemmin -tyyppinen ruokailija. Nyt on pala kurkussa tosi helposti ja huono olo sen seurauksena. Annoskokoa on pakko pienentää. Mä olen kanssa koettanut ottaa vähän välipalaa mukaan töihin. Ei sitten iske nälkä, kun on syönyt vähän vähemmän. Aina voi napata välipalan suurimpaan nälätykseen. Siten jos sais noita ruokamääriä vähän kerralla pienemmäksi.

Mulla on keskiviikkona neuvolassa lääkäri ja käydään verikokeiden tulokset läpi. Vähän jännittää, että mitä sieltä tulee. Kauheasti en ole ajatellut mitä teen, jos tulokset olisivat jotenkin huolestuttavia. Kai sitten täytyisi miehen kanssa jutella vakavasti ja pohtia kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja.

linkkari 12 + 3
 
VOI EI MIKÄ URPO !!! Mä olin ihan hämilläni plussasta seuraavana päivänä ku menin apteekkiin hakemaan lisää tyroxiinia kun lääkäri oli e reseptillä laittanu 0,25 normi annoksen lisäks ku farmaseutti onnitteli :) kotona ymmärsin et miks onnitteli ku annostus tarrassa luki et lisänä raskaana ollessa :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on kaikenlaista tapahtunut, en oo melkein viikkoon kerennyt käymään. Ja ensimmäisenä voimia niille jotka on keskenmenon kokenut. :( Ja onnea muille, oli paljon luettavaa, oli kiva lukea, tuli ihan itku lukiessani noita tekstejä. :`) Itsellä ultra vasta 13.11. enkä millään jaksaisi odottaa sinne asti, hihi.. On tässä pahoivointi hävinnyt oikeastaan kokonaan ja nyt kun sitä ei ole, niin jotenkin on hieman.. En tie onko ees epäilevä olo, koska väsymys on jotain aivan omaa luokkaansa ja rinnat aristaa ihan mukavasti. Ja tuolta luin, että muillakin on hieman hankaluuksia löytää oikeeta asentoa. Ja itse mietin, että voiko itellä vielä olla hankaluuksia sen kanssa, kun menen vasta viikolla 9. On siis hankaluuksia, mutta tuntuu, että ku olen niin alussa vasta, että voiko olla. Ja pientä päänsärkyä on ollut havaittavissa, lienee normaalia?? Mut en sit tiedä... :) Mut taas lisä lukemista odotellessa. :)

Kikiii92 ja maha-asukki 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Soitin tänään neuvolaan, kun halusin tietää onko kaikki masuasukilla hyvin. Ihana neuvolantäti antoi ajan heti kahden tunnin päähän. Hetken aikaa etsiskeltiin sydänääniä ja alkoi paniikki nostaa päätään, mutta sitten ne löytyi. <3 Itkuhan siinä tuli, mieskin soitti heti ja meinasi kuulemma pyörtyä kun sanoin että sydänäänet löytyi. :) Taisi pieni helpouksen itku tulla häneltäkin. Ihana huomata miten mieskin on täysillä mukana tässä odotuksessa ja jakaa kaikki ilot ja huoletkin mitä käyn läpi. Miten voikaan rakastaa toista ihmistä näin paljon ja sitä pientä ihmettä joka sisälläni kasvaa. :) Nyt on hyvä jatkaa suursiivousta yhdessä. :)

Niin ja täytyy sanoa että aivan ihana lueskella teidän kuulumisia, kiva kun moni on aktivoitunut. :) Itse en ole vielä uskaltautunut liittyä fb-ryhmään, jänskättää että jos siellä onkin tuttuja. :D Ei olla vielä kerrottu raskaudesta kuin lähimmille ystäville ja äideillemme.
 
Heippa :)
Pitkästä aikaa kirjottelen, kun kerrankin on jotain kirjoitettavaa. Täälläkin on iltaisin ihan kauhea turvotus, lähinnä vatsan seudulla ja närästyskin vaivaa. Nukkumisasentoa on tosiaan vaikeaa löytää ja näytän siltä kun olisin lähdössä synnyttämään viikon päästä! Päänsärkykin on tuttu vieras täällä. :-/
Mutta jotta jotain positiivistakin, niin tänään on jo toinen päivä putkeen, etten ole oksentanut kertaakaan! :D Voinko päästä tässä raskaudessa näin helpolla pahoinvoinnin suhteen??? :O
Tänään oli ensimmäinen neuvola, jossa ei sinäänsä mitään uutta mulle tullut. Tuttuja juttuja aiemmilta raskauksilta. Ensin neuvolantäti oli sitä mieltä että sydänääniä ei kannata vielä ensimäisellä kerralla kuunnella, mutta kun tajusi että mullahan tulee jo 11 viikkoa täyteen, niin sanoi että koitetaan jos kuuluu.
Muutaman kerran sai kuuluviin 175 tikittävän <3 :n. :)
Mun pitäis soittaa huomenna sairaalasta nt ultra-aikaa, kun muuten en sitä ehdi saamaan 12 viikolle. Normaalisti siis neuvola laittaa lähetteen ja sairaala postittaa ultra ajan kotiin.
Varattiin seuraava neuvola-aika 5viikon päähän ja lääkäriajan sain joulukuun 17. päivälle.
Täällä mulla ei siis ole kuin yksi lääkäri neuvolassa, mikä on minusta kyllä ihan ok. Onhan sitten kuitenkin sairaalassa ultrat x2 ja sitte vielä synnytystapa-arvio kun on kaks ei-normaalia synnytystä takana. Ja neuvola aikojakin näytti olevan melko harvakseltaan, n.4-6 viikon välein.
Mutta näillä mennään! :)
Onnellista odotusta kaikille <3

Ainiin, lisäyksenä: painoa tullut 2kg plussauksesta... :-/

FanttiMöhkönen 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Huhhui no teillä on tullut vähän painoa mun 4,5kg verrattuna :LOL:
Noh enpä mä oo paljon stressiä ottanut tosta syömisestä. Minulla ei kyllä liiemmin ylimääräistä ole, joten jos joku kilo synnytyksen jälkeen jäisikin niin tervetuloa! :D

Tilasin muuten kotidopplerin! Ei ollut uutena loppujen lopuks kamalan suuri sijoitus (n. 30e)! Pääsee sitten ihastelemaan miehen kanssa sydänääniä :heart: Ja juu tiedän mahdollisuuden, ettei sieltä aina ääniä löydykään mutta tuntui kivalta tuo ostaa! Onko muilla kotona dopplereita tai aikeissa ostaa?

P.s vihdoin nt-ultran jälkeen on voinut henkäistä helpotuksesta. Kyllähän siellä vauva on, niin eiköhän se ole vielä jatkossakin kunnes ulos päättää ;)

Matu 12+6 (nt-ultrassa vaihtui la 29.4 mutta eipä tuo nyt niin päivän päälle ole mitä täällä tiedoissa lukee)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä