Mihin sijoitatte rahaa?

• Viestiketjun aloittaja "anne"
  • Ensimmäinen viesti
arvausta
Sori, sehän ei näkynyt enää, kun oli vanhentunut ilmoitus. Tämä näkyi vielä:
http://212.47.219.162/dynamic/pimg/5/f/5f7abeb94a467aa37419e529cfed0be1.jpg

Riippuu tietysti siitä - se tuotto - paljonko omalle työlle pitää saada tuottoa. Puu metsissä mätänee nyt pystyyn, kun tämä sukupolvi ei osaa tehdä niille mitään:-(

Minä olen ensisijaisesti asuntosijoittaja, lisäksi sijoitan myös jonkin verran osakkeisiin ja etf-rahastoihin. Sanoisin, että kovin pienillä kertasijoituksilla ei ehkä kannata lähteä sijoittamaan osakkeisiin kulujen vuoksi, mutta muutamilla kympeillä kuussa pääsee jo hyvin mukaan rahastoihin, itse suosin tosiaan etf-rahastoja.

arvausta
Sori, sehän ei näkynyt enää, kun oli vanhentunut ilmoitus. Tämä näkyi vielä:
http://212.47.219.162/dynamic/pimg/5/f/5f7abeb94a467aa37419e529cfed0be1.jpg

Riippuu tietysti siitä - se tuotto - paljonko omalle työlle pitää saada tuottoa. Puu metsissä mätänee nyt pystyyn, kun tämä sukupolvi ei osaa tehdä niille mitään:-(
Puun hintoja en tiedä, mutta maata saa halvalla ja puu kasvaa joka vuosi:
Metsätilat | Metsätilat.fi

Kalliota ei kukan ei voi omistaa, vaikka sen maan ja puut omistaisikin.

sijoittaja
Passiivisiin osakerahastoihin ja ETF:iin. Pienet kulut ja tuotto ollut tasaista. Jonkin verran on myös suoria osakesijoituksia. Suosittelen että perehdyt hieman sijoittamiseen, lue muutama kirja. Esim. Marko Erolan Paras Sijoitus on hyvä kirja aloittelijalle.

arvausta
Ari Ojapellon kirja Ahneuden aika on hyädyllistä lukea ensin.

Näet, että kaikki tahtoo vaan sun rahat:
http://ariojapelto.blogspot.fi/2010/05/finanssikriisin-ennustus-kirjassani.html
etkä välttämättä ikinä saa tietää,. mitä niillä on tehty. Ethän sinä niitä kaikkia voittoja saa...

Muumiastioihin :). Sen verran jo astioita että saa hyvällä bemarilla tai audilla ajaa jos myyn ne pois, osakeihin, rantatontit on seur. mihin haluan sijoittaa sekä asunnot, muutama jo tiedossa mihin laitan rahoja, myös kulta ja timantit. Oikeasti monta asiaa mihin sijoitan ja jotkut sijoitukset ovat myös harrastusta.

"Maarikka"
Muumiastioihin :). Sen verran jo astioita että saa hyvällä bemarilla tai audilla ajaa jos myyn ne pois, osakeihin, rantatontit on seur. mihin haluan sijoittaa sekä asunnot, muutama jo tiedossa mihin laitan rahoja, myös kulta ja timantit. Oikeasti monta asiaa mihin sijoitan ja jotkut sijoitukset ovat myös harrastusta.
No onhan se tietysti hauskaa ostella kaikkia kivaa kun ei tarvitse itse niitä rahoja tienata.

hmmmm
Minäkin sijoitan itseeni ja perheeseen :D Ei olla niin rikkaita, että rahaa jäis sijoitettavaksi osakkeisiin tai rahastoihin. Säästän kyllä, useammankin satasen kuukaudessa ihan pankkitilille, mutta eivät ne siellä tilillä koskaan vuotta kauempaa säily. Kun rahaa on tarpeeksi, rahat kuluvat remonttiin tai matkaan. Johonkin semmoiseen, mikä tuottaa hyvää oloa koko perheelle. Osakesijoitukset ovat kuitenkin hyvin riskialttiita, joten tässä elämäntilanteessa en halua sijoittaa niihin. Kokemusta niistäkin tosin löytyy, viimeksi esim. myin Nokiat 800 euron tappiolla rahapulassani, tuollakin 800 eurolla olisi saanut vaikka mitä kivaa kotiin, jos en olisi alunperin ostanut koko Nokiaa.

[QUOTE="Realisti";30350943]Kyllä sun "bisnekset" tiedetään, ne on harrastuksia miehen rahoilla.[/QUOTE]

Kun jauhat tätä sama vuodesta toiseen. Kerrotko mikä hullu mies olisi kestänyt sellaista harrastusta? Tai miten hullu ihminen voi olla että harrasta yrityksiä toisten rahoilla? :D Mikä iloa on palvela muista ja vielä maksa tästä? Voiko joku tosissaan saada iloa tuhlamalla ja palvelemalla muita?

vierasd
Suksi nyt jo kuuseen timantteinesi. Esität olevasi upporikas mutta olet todellisuudessa korkeintaan vähän varakas.

"Kärpänen"
Suomen johtavalta sijoituspalstalta olen saanut neuvot sijoittaa Saga furs, Fortum, HK, Marimekko ja Lake. Toki itseensä pitää sijoittaa eli minttukaakao ja vieraat naiset.

Jack C
[QUOTE="Kärpänen";30351004]Suomen johtavalta sijoituspalstalta olen saanut neuvot sijoittaa Saga furs, Fortum, HK, Marimekko ja Lake. Toki itseensä pitää sijoittaa eli minttukaakao ja vieraat naiset.[/QUOTE]

Ai sä olet lebakko!

Yhteistyössä