Saako mies lyödä naista, jos nainen lyö ja käy päälle?

  • Viestiketjun aloittaja "Jaajo"
  • Ensimmäinen viesti
"teeri"
Tämä naisten ihannointi väkivaltaa kohtaan on sairasta, tätä ihannointia harrastavat yleensä sellaiset ihmiset jotka eivät koskaan ole sitä kokeneet tai nähneet minkälaisia seurauksia väkivallasta on. Olen joskus miettinyt, että monien naistenkin olisi hyvä saada kerran elämässä kunnolla turpaansa, niin voisi loppua se väkivallan ihannointi kuin seinään, jokainen mies kun tässä maassa joutuu järjettömän väkivallan uhriksi, niin ainakin tietää miltä se tuntuu.

Robbe Helenius juuri kampanjoi videossaa katuväkivaltaa vastaan, toivoisin että naisetkin katsovat videon ja lopettavat sen väkivallan ihannoinnin, siinä kun ei ole mitään hienoa.
 
[QUOTE="teeri";30342303]Tämä naisten ihannointi väkivaltaa kohtaan on sairasta, tätä ihannointia harrastavat yleensä sellaiset ihmiset jotka eivät koskaan ole sitä kokeneet tai nähneet minkälaisia seurauksia väkivallasta on. Olen joskus miettinyt, että monien naistenkin olisi hyvä saada kerran elämässä kunnolla turpaansa, niin voisi loppua se väkivallan ihannointi kuin seinään, jokainen mies kun tässä maassa joutuu järjettömän väkivallan uhriksi, niin ainakin tietää miltä se tuntuu.

Robbe Helenius juuri kampanjoi videossaa katuväkivaltaa vastaan, toivoisin että naisetkin katsovat videon ja lopettavat sen väkivallan ihannoinnin, siinä kun ei ole mitään hienoa.[/QUOTE]

Missä tässä ihanoidaan väkivaltaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Ent. Ksantippa S.
Juu, jos kyse on kaverin hengestä tai kenen tahansa viattoman tai jos vaara kohdistuu itseen. Jos voisin niin itsekin kävisin puolustamaan heikointa mutta varmaan sanomattakin selvää että turha toivo 55 kiloisena naisena.
Näinhän se taisi olla. Tässä ja aiemmissa keskusteluissa olet tehnyt selväksi, että naista lyövä mies ei ole "mikään mies", eikä myöskään sellainen mies, joka ei tappele toista miestä vastaan.

Mitenkäs tällöin nämä trans-ihmiset tai ylipäätään ne, joista sukupuoli ei selviä ensi näkemältä? Saako lyödä vai ei?
 
Näinhän se taisi olla. Tässä ja aiemmissa keskusteluissa olet tehnyt selväksi, että naista lyövä mies ei ole "mikään mies", eikä myöskään sellainen mies, joka ei tappele toista miestä vastaan.

Mitenkäs tällöin nämä trans-ihmiset tai ylipäätään ne, joista sukupuoli ei selviä ensi näkemältä? Saako lyödä vai ei?
Tappele toista missään missä tilanteessa?? Jos toinen käy päälle ja oma turvallisuus on uhattuna - tietenkin mies saa toista miestä tällöin lyödä. Lopeta tuo keksiminen ja valehtelu mitä olen sanonut! Olen tasan tarkalleen sanonut, ettei miehet koe oikeudekseen lyödä naista missään tilanteessa, ja sä voit itse tehdä vastaavasta kyselyä oman lähipiirin miehiltä. Itseään/lähimmäisiään saa puolustaa, se on ihan juridisestikin näin.
 
Ent. Ksantippa S.
Tappele toista missään missä tilanteessa?? Jos toinen käy päälle ja oma turvallisuus on uhattuna - tietenkin mies saa toista miestä tällöin lyödä. Lopeta tuo keksiminen ja valehtelu mitä olen sanonut! Olen tasan tarkalleen sanonut, ettei miehet koe oikeudekseen lyödä naista missään tilanteessa, ja sä voit itse tehdä vastaavasta kyselyä oman lähipiirin miehiltä. Itseään/lähimmäisiään saa puolustaa, se on ihan juridisestikin näin.
En keksi enkä valehtele. Ketjun nimi on "Lyövää naista saa täräyttää nekkuun?" Siellä väität muun muassa, että takaisin lyöminen tasavertaisten miesten kesken vaikkapa baarissa on aivan normaali reaktio, eikä löydy yhtään miestä, joka "ei anna takas". Ai miksikö? "Koska testosteroni".

Ihmetytti se minuakin, siksi piti kaivaa esiin tuo ketju.

Mutta niin. Saako sitä transseksuaalia lyödä takaisin?
 
Vierasmiess
juridisesti tuskin tehdään eroa sukupuolen suhteen. Tasa-arvoa katsos. Jos hukku nainen hyökkää päälle --> lättyyn nyrkillä tai mikä nyt tehokkaimmalta puolustukselta tuntuukaan. Tasa-arvo.
 
En keksi enkä valehtele. Ketjun nimi on "Lyövää naista saa täräyttää nekkuun?" Siellä väität muun muassa, että takaisin lyöminen tasavertaisten miesten kesken vaikkapa baarissa on aivan normaali reaktio, eikä löydy yhtään miestä, joka "ei anna takas". Ai miksikö? "Koska testosteroni".

Ihmetytti se minuakin, siksi piti kaivaa esiin tuo ketju.

Mutta niin. Saako sitä transseksuaalia lyödä takaisin?
No niinhän se on. Enpä usko että kovin moni mies jää tumput suoriksi jos joku tulee syyttä suotta päälle ja ylittää koskemattomuuden rajan. No sinä voit väittää sitten ihan mitä muuta haluat, mutta siihen en osallistu.
Transseksuaali ei ole poikkeus, hänen uusi sukupuolensa on fyysisestikin se hänen sukupuolensa :)
 
Dahkis
Jos on niin typerä että käy isompansa kimppuun niin sietääkin saada selkäänsä. Meni sitten sukupuolet miten päin tahansa. Niin ja jokainenhan tietää että pienempiänsä ei kiusata.
 
"teeri"
Mun mielestä lyöminen on ihan vihoviimeinen keino. Luulisi isokokoisemman ja fyysisesti voimakkaamman miehen pääsevän tilanteesta pois muutenkin kuin nyrkillä. Saa ottaa kiinni, saa tönäistä kauemmas mutta lyöminen tuskin rauhoittaa tilannetta millään tavalla
Jokainen terve mies pystyy lyömään yhdellä iskulla naisen tajuttomaksi halutessaan, joten kyllä se kummasti rauhoittaa sitä riehumista. Olisikin hyvä ettei tälläiseen tarvitse kenenkään ryhtyä ja oikeasti mietitään mitä tehdään ja jos ei pysty ilman riehumista elämään menisi hakemaan apua ongelmiinsa.
 
"jep"
Tottakai saa puolustautua ja pitääkin, ihan sama onko kyseessä nainen vai mies. Kenenkään ei tarvitse alistua hakattavaksi. Mieluummin sitten vaikka nappasee naisen lukkoon tms tönäisee kumoon jos ei ihan lyödä viitsi. Tietenkin itsepuolustuksen rajoissa täytyy puolustautumisen tapahtua eikä niin että naiselta lyödään taju kankaalle. Ja mielellään virkavalta soitetaan heti paikalle jotta uhri voi tehdä rikosilmoituksen.
 
Vierasmiess
jos nainen riehuu kunnolla, kynsimällä, lyömällä tai jopa tavaroita heittelemällä niin taju kankaalle vaan. Miksi pitäisi ottaa riski että no name pöpipää saa pahaa aikaan?
 
lässyn lässyn
On taas täällä jutut. Kuka tahansa mies on mahdollista tappaa. Ihan turha tulla lässyttämään mies sitä ja mies tätä ihan kun ne ei vuotaisi verta eikä niillä olisi tuntoa. Aika harvoin isompi nainen viitsii pientä naista alkaa oikeasti turpaan vetämään. Luulisi ison miehen ymmärtävän saman. En mä oikein tajua miten se eroaa. Kommenttia saat muijaporukassakin jos hakkaat jonkun rääpäleen että tappele oman kokoisia vastaan.
 
[QUOTE="teeri";30342500]Jokainen terve mies pystyy lyömään yhdellä iskulla naisen tajuttomaksi halutessaan, joten kyllä se kummasti rauhoittaa sitä riehumista. Olisikin hyvä ettei tälläiseen tarvitse kenenkään ryhtyä ja oikeasti mietitään mitä tehdään ja jos ei pysty ilman riehumista elämään menisi hakemaan apua ongelmiinsa.[/QUOTE]

Tolla periaatteella myös lyövän lapsen saa kojauttaa tajuttomaksi jos ei se sanomista usko mutta harva siihen kumminkaan ryhtyy. Mä elän kumminkin niin pumpulissa, että väkivalta kaikin puolin on mulle vierasta. Itse en hakkaa miehiä enkä lapsia eikä miehet tai lapset hakkaa minua. Jos kadulla joku random käy kimppuun puolustan toki itseäni mutta en ekaksi lyö takasin
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
"teeri"
Onneksi suomalaisten harvoin tarvitsee pelätä väkivaltaa tai että joku tappaisi, jos ei satu olemaan rapajuoppo. Näissä ryyppyringeissä tapahtuvat tapot ja muu väkivalta on suomalaisen väkivallan ominaispiirre, muissa piireissä hyvin harvinaista.

Onneksi en ole itse rapajuoppo, enkä hengaile spurgujen kanssa, niin voin huoletta elää eläämäni ilman pelkoa väkivallasta, samoin kuin muutkin voivat elää jos ovat suht normaaleja ja hengailevat suht normaalien ihmisten kanssa.
 
Ent. Ksantippa S.
No niinhän se on. Enpä usko että kovin moni mies jää tumput suoriksi jos joku tulee syyttä suotta päälle ja ylittää koskemattomuuden rajan. No sinä voit väittää sitten ihan mitä muuta haluat, mutta siihen en osallistu.
Transseksuaali ei ole poikkeus, hänen uusi sukupuolensa on fyysisestikin se hänen sukupuolensa :)
Kaikki transsukupuoliset eivät halua korjausleikkausta, ja vaikka haluaisivat, ei sukupuoli ehkä selviä ulkopuolisille yhdellä vilkaisulla. Monet myös määrittelevät itsensä "kolmanteen" sukupuoleen.

Minun pointtini tässä ja siinä edellisessäkin keskustelussa on, että jos kunnon mies tirvaisee miespuolista tirvaisijaa takaisin "koska testosteroni", saattaa hän tirvaista riittävästi suuttuessaan naistakin, "koska testosteroni".

Siksi on mielestäni parempi pitää lähtökohtana, että kaikki väkivalta on väärin, ja heikompaan kohdistuva eritoten, tekemättä asiasta sukupuolikysymystä.
 
iu
jos nainen riehuu kunnolla, kynsimällä, lyömällä tai jopa tavaroita heittelemällä niin taju kankaalle vaan. Miksi pitäisi ottaa riski että no name pöpipää saa pahaa aikaan?
Millaisten naisten kanssa sä oikein elät? Sun maailmassa muijat raiskaa miehiä kotona ja Kaisaniemen pöheiköissä, riehuu, tappelee, kynsii ja heittelee tavaroita? Wuuuut? Mä en oo törmännyt yhteenkään tommoseen vielä ikinä.
 
"teeri"
Ja ennenkuin joku tulee jeesustelemaan, niin totean että mielenterveyssyistä ja ties mistä syistä johtuvaa väkivaltaa ei saada koskaan kokonaan loppumaan, ihmismieli kun on mitä on. Sellaista onnelaa ja utopiaa ei tule syntymään tai olemaan missään jossa ei olisi ikinä yhtään väkivaltaa. Suomi on kuitenkin aika lähellä tälläistä onnelaa, jos ei huomioida juoppojen sekoamista tai muita satunnaisia väkivallantekoja, vertaapa Suomea mihin hyvänsä muuhun maahan.

Toki säröjä tähänkin onnelaan on viimeaikoina tullut joidenkin jengien riehumisten johdosta, mutta ihan turha mihinkään paniikkiin ryhtyä ja toivottavasti tälläisiinkin ongelmiin puututaan päättäväisesti.
 
Kaikki transsukupuoliset eivät halua korjausleikkausta, ja vaikka haluaisivat, ei sukupuoli ehkä selviä ulkopuolisille yhdellä vilkaisulla. Monet myös määrittelevät itsensä "kolmanteen" sukupuoleen.

Minun pointtini tässä ja siinä edellisessäkin keskustelussa on, että jos kunnon mies tirvaisee miespuolista tirvaisijaa takaisin "koska testosteroni", saattaa hän tirvaista riittävästi suuttuessaan naistakin, "koska testosteroni".

Siksi on mielestäni parempi pitää lähtökohtana, että kaikki väkivalta on väärin, ja heikompaan kohdistuva eritoten, tekemättä asiasta sukupuolikysymystä.
Ei ei ja vielä kerran EI. Normaali (suomalainen) mies ei lyö naista. Se on selvä asia. En enempää käy keskustelua näin itsestäänselvästä asiasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Goldie
Ent. Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja lässyn lässyn;30342640:
Kommenttia saat muijaporukassakin jos hakkaat jonkun rääpäleen että tappele oman kokoisia vastaan.
Varmaan riippuu aika lailla muijaporukasta. Jos joku ystävättäreni hakkaisi kenet tahansa, olisin syvästi huolissani hänen elämänhallinnastaan, en niinkään matsin tasapuolisuudesta.
 
"teeri"
Ei ei ja vielä kerran EI. Normaali (suomalainen) mies ei lyö naista. Se on selvä asia. En enempää käy keskustelua näin itsestäänselvästä asiasta.
Normaali nainen ei myöskään lyö miehiä, naisia, eläimiä tai lapsia. Tämäkin on täysin itsestäänselvää täysjärkisille ihmisille. Oikeasti, jos tekee mieli vaikka hakata viattomia lapsia tai viattomia luontokappaleita jotka eivät pysty puolustautumaan, niin menkää hakemaan apua, ette ole terveitä.
 

Yhteistyössä