Saako mies lyödä naista, jos nainen lyö ja käy päälle?

  • Viestiketjun aloittaja "Jaajo"
  • Ensimmäinen viesti
"teeri"
Omaa terveyttä ja henkeä saa puolustaa, itse en epäröisi hetkeäkään jos joku tulisi kimppuun. Voidaan sitten selvittää myöhemmin vaikka oikeussalissa asiat, kenenkään nyrkkeilysäkiksi en rupea.
 
  • Tykkää
Reactions: Äidin blogi
37M
Kyllä täytyy puolustautua, tarvittaessa voimaa käyttäen.
Exälle lauleskelin, kun se välillä kävi päälle tai heitti jollain tavaralla, omaa versiotani PMMP:n laulusta. -> "Jos lyöt vielä kerran niin mä jätän sut"

Viimeinen kerta oli, kun heitti siideripullolla päin.
 
"teeri"
Mielellään näkisin, että myöskään miestä ei lyödä ja aina niistä tilanteista ei niin vain lähdetä pois, vaan on pakko turvautua voimaan. Varsinkin jos joku nainen hyökkäisi minun päälle kättä pidemmän kanssa, niin katson että olen oikeutettu käyttämään niin paljon voimaa kuin pystyn.

Asia voidaan selvittää oikeussalissa, ei tuota minulle mitään ongelmaa, nainen on itse valintansa tehnyt siinä vaiheessa kun käy päälle ja saa siitä kantaa seuraukset.
 
Saa lyödä takas. Mutta pitää katsoa, ettei mene liioitteluksi. Jos satakiloinen mies lyö 50-kiloista naista täysillä turpaan, siinä voi käydä huonommin kuin että se 50-kiloinen lyö sitä satakiloista. Kenenkään ei pidä alistua lyötäväksi, aina saa puolustaa itseään. Oli kyseessä nainen taikka mies.
 
  • Tykkää
Reactions: Äidin blogi
[QUOTE="teeri";30342209]Mielellään näkisin, että myöskään miestä ei lyödä ja aina niistä tilanteista ei niin vain lähdetä pois, vaan on pakko turvautua voimaan. Varsinkin jos joku nainen hyökkäisi minun päälle kättä pidemmän kanssa, niin katson että olen oikeutettu käyttämään niin paljon voimaa kuin pystyn.

Asia voidaan selvittää oikeussalissa, ei tuota minulle mitään ongelmaa, nainen on itse valintansa tehnyt siinä vaiheessa kun käy päälle ja saa siitä kantaa seuraukset.[/QUOTE]

No ehdottomasti jos jollain vaikka vasaralla tms kimppuun käy niin sitten tietysti. Mutta ei tosiaankaan muuten.
 
Ent. Ksantippa S.
Sitten mies erottaa ne toisistaan ja tarvittaessa tyrkkäisee sen naisen pois jos ei muu auta mutta ei voimalla.
Muistaakseni täällä on aiemmissa keskusteluissa suorastaan glorifioitu niitä miehiä, jotka vaistonvaraisesti ja selkäytimestä tirvaisevat turpaan naisensa ahdistelijoita.

Tuli vaan mieleen, että voihan sitä pimeässä baariympäristössä vaikka erehtyä ja vetäistä turpaan tyttökaverinsa pyllyä puristelevaa lesboa.

Ja ennen kuin joku ottaa tosissaan, muistutetaan että vastustan kaikkea väkivaltaa.
 
Muistaakseni täällä on aiemmissa keskusteluissa suorastaan glorifioitu niitä miehiä, jotka vaistonvaraisesti ja selkäytimestä tirvaisevat turpaan naisensa ahdistelijoita.

Tuli vaan mieleen, että voihan sitä pimeässä baariympäristössä vaikka erehtyä ja vetäistä turpaan tyttökaverinsa pyllyä puristelevaa lesboa.

Ja ennen kuin joku ottaa tosissaan, muistutetaan että vastustan kaikkea väkivaltaa.
Wtf?! En tosiaankaan ole noin sanonut :D mies tottuu kyllä ahdistelijoihin ja harvemmin ne tulee silloin iskemään kun mies on vieressä.
 
tasa-arvoilija
Oli kimppuunkävijä nainen tai mies ja uhri nainen tai mies, niin uhrilla on oikeus suojautua ja puolustautua. Ensisijainen tapa hoitaa tilanne on kuitenkin paeta ja kutsua poliisi paikalle.
 
Et muuten sanonutkaan. Tarkka sanamuoto taisi olla "Mä haluan sellaisen miehen joka ei ole mikään nössykkä ja alistu tuollaisessa tilanteessa vaan pitää puoliaan". Baaritappeluista taisi olla puhe.
Juu, jos kyse on kaverin hengestä tai kenen tahansa viattoman tai jos vaara kohdistuu itseen. Jos voisin niin itsekin kävisin puolustamaan heikointa mutta varmaan sanomattakin selvää että turha toivo 55 kiloisena naisena.
 

Yhteistyössä