Mitäs nyt, rasistit? :D

  • Viestiketjun aloittaja hkhk
  • Ensimmäinen viesti
"olli"
Enkä minä ole maahanmuuttoa vastaan, kyllä tänne mahtuu tähän yhteiskuntaan sopivia ihmisiä vaikka kuinka paljon. Minullakin on maahanmuuttajataustaisia ystäviä, meissä on jotain yhteistä, me jaamme saman oikeuskäsityksen, kaikki ovat saaneet länsimaalaisien kasvatuksen, sivistyksen, käymme töissä.

Ihan perussettiä, tavallisia, normaaleja ihmisiä.

Silti mielestäni monikulttuurisuus on epäonnstunut, se ei toimi. Syy siihen on muutamat etniset ryhmät, jotka eivät halua olla osa tätä yhteiskuntaa, eivät halua kunnioittaa lakia, eivät virkavaltaa, eivät kanssaihmisiä, eivät yhtään mitään. Töistä puhumattakaan.

Nykyinen maahanmuuttopolitiikka on tuhon tie.
 
"Tipitii"
???? Okei, eli muiden maiden virheistä ei kannata ottaa oppia, koska sehän ei tietenkään todista sitä, etteikö monikulttuurisuus toimisi? Mikä ihme sun mielestä sitten todistaa?
Maat, joissa on paljon pakolaisia, ovat totaalisen kusessa. Katsoppa vaikka Englantia, Ranskaa tai Ruotsia. Väitätkö, että nämä maat eivät toimi esimerkkeinä siinä, miten monikulttuurisuus ei todellakaan toimi? Se ei toimi jenkeissäkään.
Tsot tsot, nyt menee taas termit sekaisin. Monikulttuurisuus ja monien kulttuurien edustajat ei ole yhtä kuin pakolaiset.

Mainitsemissasi maissa on elänyt monia eri kulttuureja rinta rinnan vuosikymmeniä.
Nykyiset levottomuudet, ksenofobia ja vastaavasti joidenkin uusimpien maahanmuuttajien aiheuttamat levottomuudet eivät tarkoita sitä, ettei suurin osa ihmisistä kykenisi elämään keskenään.

Oletko käynyt muuten näissä maissa ja katsonut, miten niissä eletään? Terroristit ovat oma lukunsa, tämä uusin järjestö huolettaa ja pelottaa ihmisiä kaikkialla Euroopassa, myös muslimitaustaisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
"Tipitii"
[QUOTE="olli";30335164]Enkä minä ole maahanmuuttoa vastaan, kyllä tänne mahtuu tähän yhteiskuntaan sopivia ihmisiä vaikka kuinka paljon. Minullakin on maahanmuuttajataustaisia ystäviä, meissä on jotain yhteistä, me jaamme saman oikeuskäsityksen, kaikki ovat saaneet länsimaalaisien kasvatuksen, sivistyksen, käymme töissä.

Ihan perussettiä, tavallisia, normaaleja ihmisiä.

Silti mielestäni monikulttuurisuus on epäonnstunut, se ei toimi. Syy siihen on muutamat etniset ryhmät, jotka eivät halua olla osa tätä yhteiskuntaa, eivät halua kunnioittaa lakia, eivät virkavaltaa, eivät kanssaihmisiä, eivät yhtään mitään. Töistä puhumattakaan.

Nykyinen maahanmuuttopolitiikka on tuhon tie.[/QUOTE]

Mitä nämä mainitsemasi etniset ryhmät ovat?
 
Täh, en todellakaan. :O

Mutta sulla ei siis ole esimerkkejä niistä "monokulttuurionneloista"?
Kuten monesti aiemmin ja tässäkin ketjussa olen todennut, olen sitä mieltä, että pakolaispolitiikka ei toimi. Ne ihmiset, jotka pakolaisina tänne tulevat ovat suurimmilta osin täysin sopeutumattomia.

Minulla ei ole mitään työperäistä/ vapaaehtoista maahanmuuttoa vastaan.

En siis ole vastaan ulkomaalaisia enkä kannata monokulttuuria.

Pakolaisten siirtely pakotettuna, täysin erialaiseen kulttuuriin, ei toimi. Se ei vaan toimi.
 
"Tipitii"
[QUOTE="olli";30335140]Sinä näet mitä sinä haluat nähdä. Kuplassa eläminen ei poista monikulttuurisuuden tuomia ongelmia.[/QUOTE]

No näen sen mitä näen ja seuraan kyllä maailman tapahtumia. Vastaavasti voitaisiin sanoa, että sinä näet mitä näet :)
 
[QUOTE="Tipitii";30335165]Tsot tsot, nyt menee taas termit sekaisin. Monikulttuurisuus ja monien kulttuurien edustajat ei ole yhtä kuin pakolaiset.

Mainitsemissasi maissa on elänyt monia eri kulttuureja rinta rinnan vuosikymmeniä.
Nykyiset levottomuudet, ksenofobia ja vastaavasti joidenkin uusimpien maahanmuuttajien aiheuttamat levottomuudet eivät tarkoita sitä, ettei suurin osa ihmisistä kykenisi elämään keskenään.

Oletko käynyt muuten näissä maissa ja katsonut, miten niissä eletään? Terroristit ovat oma lukunsa, tämä uusin järjestö huolettaa ja pelottaa ihmisiä kaikkialla Euroopassa, myös muslimitaustaisia.[/QUOTE]

Täällä nyt on puhuttu jo viisi sivua pakolaisista. Jos sä hyppäät kesken keskustelun kelkkaan mukaan, niin et sä voi olettaa, että sulle selitetään juurtajaksin kaikki taas alusta. Mun nähdäkseni juuri kellään täällä ei ole ollut mitään työperäistä maahanmuuttoa vastaan, vaan on teodettu, että tämä pakolaisten vastaanottaminen ei toimi.

Mun mielestä olen tehnyt kantaani selväksi aika moneen otteeseen tässäkin keskustelussa.

Työskentelen itse monikulttuuriseessa ympäristössä ja tämä toimii ihan hyvin ja harmonisesti. Monikulttuurisuus ei siis varsinaisesti ole ollut ongelma minulle missään vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
xnxn
[QUOTE="olli";30335164]
Silti mielestäni monikulttuurisuus on epäonnstunut, se ei toimi.
[/QUOTE]

Okei, missä vaiheessa hommat lähtivät sun mielestäsi menemään pieleen? Myöhäisempien kansainvaellusten aikaan (siis n. 350-450 jaa)? Vaiko Ristiretkien aikaan? Vai vallitsiko onnen tila aina siihen toiseksi viimeisimpään globalisaatioaaltoon saakka, jonka 1. maailmansota katkaisi?
 
[QUOTE="Tipitii";30335183]Tästä ovat varmasti kanssasi samaa mieltä ne lukuisat pakolaiset, jotka ovat paenneet julmaa Isis-terrorijärjestöä ja asuvat pakolaisleireillä esimerkiksi Turkissa.[/QUOTE]

???
Kyllä minäkin edelleen haluan auttaa niitä isistä paenneita. Kyse ei ole missään vaiheessa ollut siitä. Mun mielestä sen paremmin heitä, kuin meitäkään ei auta se, että heitä roudataan kultuuriin, johon heistä 99% ei tule koskaan sopeutumaan.
 
xnxn
[QUOTE="olli";30335189]Niimpä niin, siinäpä pala purtavaksi.[/QUOTE]

Sulla ei siis ole näkemystä asiaan?

No, aika monien täällä kirjoittavien totaalisen historiattoman näkemyksen mukaan hommat alkoivat kusta suurin piirtein siinä kymmenen vuotta sitten. Ja tällaisten kanssa sitä pitäisi sitten keskustella... :D
 
Okei, missä vaiheessa hommat lähtivät sun mielestäsi menemään pieleen? Myöhäisempien kansainvaellusten aikaan (siis n. 350-450 jaa)? Vaiko Ristiretkien aikaan? Vai vallitsiko onnen tila aina siihen toiseksi viimeisimpään globalisaatioaaltoon saakka, jonka 1. maailmansota katkaisi?
Kansallisvaltiot eivät oikein toimi nykyaikana. Nyt täytyisi etsiä uusi ratkaisu.
 
xnxn
???
Kyllä minäkin edelleen haluan auttaa niitä isistä paenneita. Kyse ei ole missään vaiheessa ollut siitä. Mun mielestä sen paremmin heitä, kuin meitäkään ei auta se, että heitä roudataan kultuuriin, johon heistä 99% ei tule koskaan sopeutumaan.
En ole missään muualla nähnyt kulttuurin käsitettä raiskattavan niin monimuotoisesti, kuin näiden "maahanmuuttokriittisten" purkauksissa. :D
 
Mutta monikulttuurisuus siellä toimii.
Ei täällä kukaan ole oikeastaan tuntunut olevan monikulttuurisuutta vastaan missään vaiheessa vaan vallitsevaa pakolaispolitiikkaa vastaan on oltu sitäkin enemmän. Olisit ymmärtänyt varmaan asian, jos olisit edes vaivautunut lukemaan tai silmäilemään kirjoitettuja tekstejä alusta. Sensijaan sä tuut nyt viiden sivun jälkeen taas pätemään.
 
"Tipitii"
Täällä nyt on puhuttu jo viisi sivua pakolaisista. Jos sä hyppäät kesken keskustelun kelkkaan mukaan, niin et sä voi olettaa, että sulle selitetään juurtajaksin kaikki taas alusta. Mun nähdäkseni juuri kellään täällä ei ole ollut mitään työperäistä maahanmuuttoa vastaan, vaan on teodettu, että tämä pakolaisten vastaanottaminen ei toimi.

Mun mielestä olen tehnyt kantaani selväksi aika moneen otteeseen tässäkin keskustelussa.

Työskentelen itse monikulttuuriseessa ympäristössä ja tämä toimii ihan hyvin ja harmonisesti. Monikulttuurisuus ei siis varsinaisesti ole ollut ongelma minulle missään vaiheessa.
Piti oikein selata taaksepäin ketjua ja vasta kolmannelta sivulta törmäsin sinun kirjoittamanasi sanaan "pakolaiset". Tämän ketjunhan aihe oli näiden nuorisojoukkojen väkivaltateot. Lisäksi olen kyllä aika alusta ollut mukana keskustelussa.

Mutta nyt sen sanoit, pakolaisten vastaanottaminen ei toimi, etkä siis tarkoittanut monikulttuurisuutta. :)
 
???
Kyllä minäkin edelleen haluan auttaa niitä isistä paenneita. Kyse ei ole missään vaiheessa ollut siitä. Mun mielestä sen paremmin heitä, kuin meitäkään ei auta se, että heitä roudataan kultuuriin, johon heistä 99% ei tule koskaan sopeutumaan.
Totta.

Lisäksi meidän täytyy miettiä mikä on kustannustehokkain tapa auttaa. Kyse ei ole siitä autetaanko vai ei, vaan miten autetaan. Ikävä kyllä politiikan takia on tärkeämpää miltä auttaminen näyttää eikä se mikä on tehokkainta.
 
xnxn
Kansallisvaltiot eivät oikein toimi nykyaikana. Nyt täytyisi etsiä uusi ratkaisu.
Täsmälleen samaa mieltä. Kansallisvaltioiden rajat ovat jo menettäneet suurimman osan merkityksestään talouden alueella ja politiikka tulee hyvää vauhtia perässä (osin pakotettuna tosin). Kansallisvaltioiden rajat elävät tällä hetkellä kaikkien vahvimpana yksittäisten ihmisten mielikuvissa.
 
Venäläiset kommunistit keksivät tai ainakin popularisoivat "rasistin" Neuvostoliiton alkuaikoina. Joidenkin tahojen mukaan se viittasi tällöin slaavikommunistien välisiin erimielisyyksiin kommunismin toteuttamisesta slaavimaiden välillä.

Joka tapauksessa olisi aika purkaa Suomen epätasa-arvoinen sananvapauslaki, joka on sekä suoraan (suomalaisia saa arvostella, mutta voimakkaampia ryhmiä ei) sekä epäsuoralla tavalla (tekijän hipiä ratkaisee teon rikollisuuden poliisin kannanottojen perusteella) syrjivä eli joidenkin tulkintojen mukaan rasistinen.

Tasa-arvoinen sananvapauslaki Suomeen - Adressit.com

Sinäkin voit olla poliisin mielestä rikollinen näistä asioista keskustellessasi, joten turvaa selustasi ja käytä hetki aloitteen allekirjoittamiseen.
 

Yhteistyössä