huolehtiiko teidän lasten isät lasten neuvola aikojen varauksesta, käynneistä, vaatteet ajan tasalle, lapsen huomiointi?

• Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"väsynyt"
Alan olemaan väsynyt kun jos en itse huolehdi kyseisistä asioista niin ei niitä tee kukaan muukaan. Olisi mukava ettei itsestään selviä asioita tarvitse erikseen pyytää, ei kenenkään tarvitse mullekaan vinkata, kun omassa päässä sanoo että noin on tehtävä. Vaikka ihan yhdessä asumme ja tietääkseni samat velvollisuudet lapsia kohtaan.

Miehen asenne kaikkea noita kohtaan on kaikenlisäksi vielä välinpitämätön; neuvola ja esim päiväkodin lapseen liittyvät keskustelut ovat hänen mielestään turhia ja typeriä, vaatekaappi saa olla minkä näköinen vaan ja sisältää vaikka liian pieniä vaatteita ( kun lapsi sanoo että ei mahdu niin sitten ostaa), ei mene oma aloitteisesti leikkimään lapsen kanssa vaikka lapsi säännöllisesti pyytää..joudun suurimman osan kerroista itse patistamaan huomioimaan OMAA lastaan. Tekee lapsen kanssa vain sitä mitä itseä kiinnostaa, ei osaa heittäytyä.

Jos menee hoitamaan niin lähtee ärtyneenä eikä hoida asiaa mielenkiinnolla, vaan tekee sieltä mistä aita on matalin.ei juttele esim. päiväkodissa juurikaan keskustelussa lapsen asioista, vaan toivoo pääsevänsä pian pois.

Lapsikin näkee vähän väliä kotona että isä ei ei aidosti kiinnostunut. kiusottelee lasta leikillään (itselleen hauskaa), mutta lapsi nykyään ennemminkin ärtyy siitä kun ilostuu. Ei ole kiinnostunut lapsen tunteista niin että itse niistä juttelisi jos joku vaivaa...

no siis kyllä
skdiin kaa neuvolassa ite ja leikitään paljonkin puistoissa ja ulkosalla siellähän se on mukavampaa. noh tohon vaatehommaan sama että siinä puolessa olen heikko ja potutaa suoraan sanoen et mä joudun pukeen ja köäydä ostaas vaatteet ja sommitella niitä päälle sit ne on yleensä liian isoi kun ei toi shoppaaminen niin innostavaa ole mut nyt tykkään siitäkin jo ajan kanssa enemmän. se on se alottamisen vaikeus yleensä et tuntuu mälsälle. aika varauksissa olen kans vähän huolimaton :)

wwws
Oma-aloitteisesti ei varaa aikojen, tarvittaessa sopiiniistä ja huolehtii käynnistä ajallaan (toisinaan varattun ajan ajankohtaakin joutuu muistuttamaan).
Vaatteita huolehtii jonkun verran oma-aloitteisesti, vähemmän kuitenkin kuin minä.
Lasta huomioi melko hyvin.

kolmelle äiti
Minä olen aina varannut meillä lasten lääkärit yms, sillä olen itse halunnut päästä niihin mukaan ja koska teen hyvin epäsäännöllistä työtä, ei mies pystyisi aikoja oikein varaamaankaan. Vaateostotkin olen minä huolehtinut, sillä mies on hiukan kädetön lasten vaateasioissa, ei oikein osaa katsoa käytännöllisyyttä, hoito-ohjeita jne "sillä silmällä". Mutta leikkii ja touhuaa kyllä lasten kanssa ja haluaa tietää kaikesta, mikä lapsiin liittyy.

Nammi
Kyllä se meilläkin on minä (äiti) joka nämä huolehtii. Olen pois töistä ja järkkäilen omia aikatauluja. Sitten se ukon perkele viitsii valittaa, kun en käytä autoa huollossa/katsastuksessa tai vaihda sesonkiin sopivia renkaita tai tee mitään muutakaan "miesten juttuja". Vittu.

"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja kolmelle äiti;30334819:
Minä olen aina varannut meillä lasten lääkärit yms, sillä olen itse halunnut päästä niihin mukaan ja koska teen hyvin epäsäännöllistä työtä, ei mies pystyisi aikoja oikein varaamaankaan. Vaateostotkin olen minä huolehtinut, sillä mies on hiukan kädetön lasten vaateasioissa, ei oikein osaa katsoa käytännöllisyyttä, hoito-ohjeita jne "sillä silmällä". Mutta leikkii ja touhuaa kyllä lasten kanssa ja haluaa tietää kaikesta, mikä lapsiin liittyy.
Näin meilläkin. Mies hoitelee myös polkupyörien huollot yms. mitkä ei mua vois vähempää kiinnostaa ja mitä en ees osais.

Nohhh
Juu ei, eihän siitä mitään tulis. Vähän sama jos mun pitäs viedä auto huoltoon, vaihtaa siihen renkaat tms. Ei siitä mitään tulis, etenkin kun koen että naisena ei saa minkään valtakunnan palvelua autohuollossa.

Mies kyllä ottaa lasta mukaansa viikottain jos menee esim. vanhemmilleen tai kavereilleen.

vieras_
Mä yleensä varaan ajat, jollei erikseen ole muuta sovittu. Akuuteilla lääkärikäynneillä mies on kyllä käynyt ja yhden kerran kahdestaan lapsen kanssa neuvolassakin. Olivat tivanneet mun vointia ja ajankäyttöä niin monta kertaa, että sovittiin neuvolakäyntien olevan kuitenkin mun juttu. Ei ainakaan täällä ole neuvola valmis tällaiseen työnjakoon :D Vaateostokset on mun juttu, lasten jalkapalloharrastus miehen.

V i e r a s
Mä vastaan suurimman osan ajanvarauksista mitä meillä on aika paljon kun toinen lapsista en erityislapsi. Mies kyllä voi pyynnöstäni hoitaa jonkun ajan muuttamisen tms, mutta mä olen perheen "kalenteri" ja kokonaisuus paremmin hankassa.

Mies hoitaa ehkä puolet neuvoloista, lääkäreistä ja kuntoutuksissa käynneistä, mä teen paperityöt ja isommat palaverit mihin mies osallistuu mahdollisuuksien mukaan. Mies hoitaa lasten parturikäynnit ja käy näiden kanssa useammin hoplopeissa, uimassa jne. Vaatteista mä ostan suurimman osan ja olen paremmin kärryillä siitä mitä tarvitaan. Mies osaa kyllä löytää oikeat koot ja sopivat vaatteet, voi tuoda työreissulta tai ihan vaan kaupungilta tuliaisina. Samoin voin luottaa mieheen jos tarvii jotain pyytää hankkimaan.

Mies hoitaa suurimman osan harrastuksiin kuskailuista. Ruuanlaitot ja kotityöt menee 50-50, noin suurinpiirtein. Molemmat viettää lasten kanssa aikaa ja ottaa näitä mukaan omiin juttuihinsa.

"aito ammattivalittaja"
Mä kyllä hommaan lapselle lääkäri,neuvola yms ajat mutta mies tulee jos niissä täytyy molempien vanhempien olla siis esim neuvolassa,vasu-keskusteluissa ja vanhempainilloissa ollan yleensä yhdessä käyty mutta ajat varaan minä. Sitten kaikki synttärijutut ja vaatteet yms hommaan minä, mies tosin antaa rahaa että saa niitä ostaa. Ja kyllä se pärjää jos yksin joutuisi pärjäämään lapsen kanssa. Osaisi sen oikein vaatettaa yms.

kahden muksun äiti
Meillä minä varaan ajat ja myös menen esim. päiväkoti/koulupalavereihin, neuvolaan, puheterapiaan....mies joskus käyttää lapsia lääkärissä. Hän tekee päivätyötä ja mulla on vuorotyö, joten pystyn töiden puolesta hyvin sopimaan aikoja kaikkialle. Mies ei myöskään "osaa" ostaa lapsille sopivia vaatteita eikä osaa hahmottaa mitä milloinkin pitää ostaa. Joten hoidan sen itse ja rakastan kenkien/vaatteiden ostoa :) Mutta mies on silti hyvä isä ja touhuaa lastemme kanssa. Ei ole valittamista. Hän hoitaa kotia kyllä muuten ja ns. miesten työt päälle.

"Pippuriina"
Meillä työaikajärjestely on sellainen, että lastenhoito menee puoliksi. Puoliksi menee myös lasten henkinen huomiointi. Samoin suunnilleen puoliksi menevät lahjojen, urheiluvarusteiden ym. osto.

Sitten on asioita, joita toinen tekee. Minä varaan neuvolat, mutta lasten isä käy neuvolassa, koska siellä hän saa aina parempaa palvelua ;) Lasten isä leikkaa aina kynnet ja kylvettää. Minä en osaa.

Minä hoidan vaateostokset, koska miehellä on jokin sellainen hahmotushäiriö, ettei hän erota vaatetta toisesta. Eikä vain mun mielestä, vaan myös omastaan. Viime viikolla hän huomasi oma-aloitteisesti että kuopus tarvitsi uusia kurahanskoja, ja kävi lasten kanssa ostamassa sellaiset. Seuraavana päivänä hän sitten kiskoi kuopukselle esikoisen ihan toisenvärisiä ja -merkkisiä hanskoja käteen ja ihmetteli, että tulikin ostettua liian suuret. Voin vaan kuvitella, millainen vaatevarasto meillä olisi, jos mies olisi päävastuussa ostoksista.

5n äiti
Minä olen hoitanut tuollaiset viimeiset kymmenen vuotta. Siis pyörittänyt kodin, jopa ne autojen katsastukset ja huollot. Nyt aloitin opiskelun ja täällä on kamala kaaos. Mies siis tekee kaikkea ja minäkin teen, mutta aikansa näköjään ottaa ennen kuin saadaan uusi arki rullaamaan. Tuntuu vaan, että aika ei enää riitä kaikkeen.

Nohhh
Alkuperäinen kirjoittaja Liekkiö;30335014:
Ettei nainen saa palvelua automaailmassa.
No se on minun henkilökohtainen kokemukseni asiasta, jonka vuoksi en mieluusti siellä asioi. On sulla itselläskin melkoinen asenne, jos meinaat että voit tuon perusteella päätellä jotain minun yleisestä asenteestani tai sen vammasta.

Huh.

"..."
Alkuperäinen kirjoittaja Liekkiö;30335071:
Kommentoin vain tuota autopalvelua, en yleistä.
Ihanaa hämärtyvän sateista syysiltaa!
Kyllä tuo asennevamma on siellä autokorjaamoissa ja -liikkeissä. Ihan toivotonta, kun menee naisena autohuoltoon tai yrittää saada myyjän huomion autoa ostaessa.
Ilmeisesti autoalalle hakeutuu melko vanhanaikaista ja jähmeää porukkaa, koska eivät kyllä ole lainkaan pysyneet muun yhteiskunnan tasa-arvoistumisen mukana.

Liekkiö
[QUOTE="...";30335075]Kyllä tuo asennevamma on siellä autokorjaamoissa ja -liikkeissä. Ihan toivotonta, kun menee naisena autohuoltoon tai yrittää saada myyjän huomion autoa ostaessa.
Ilmeisesti autoalalle hakeutuu melko vanhanaikaista ja jähmeää porukkaa, koska eivät kyllä ole lainkaan pysyneet muun yhteiskunnan tasa-arvoistumisen mukana.[/QUOTE]Ilmeisesti asioin oikeissa liikkeissä, koskaan ei ole ollut ongelmaa saada asiallista palvelua.

Yhteistyössä