Etninen katujengi hakkaa lapsia ja nuoria Itä-Helsingissä

  • Viestiketjun aloittaja pakolaiset asialla
  • Ensimmäinen viesti
Mustalaiset ovat vuosisatoja ja tuhansia olleet osa Euroopan väestöä. Heille sallitaan oma kulttuuri ja valtaväestöstä mahdollisesti poikeavaa käyttäytymistäkin siedetään. Mutta jos ketkä tahansa nuoret; valkolais- mustalais- tai vaikka maahanmuuttajanuoret alkavat riehua puukoin ja asein kymmenien henkilöiden ryhmissä ja pahoinpidellä sivullisia, kyllä siihen tulee puuttua ja toivottavasti puututaan aina raskaalla kädellä. Rikollisesta väkivallasta rankaiseminen ei tietenkään ole rasismia - ei vaikka tekijä olisi kuinka musta.
Minusta erityisiä vapauksia ei tarvitsisi antaa muille kulttuureille, mutta yksilöllisiä vapauksia kyllä. Positiivinen syrjintäkin voitaisiin lopettaa.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
"Jep jep"
HOHHOIJAA!!.. Tämmöset enskertalaiset kun lentää kaltereiden taakse niin siellä ne vasta verkostuu ja kun ulos pääsee niin hommat alkaa olemaan vähän niinkuin järjestäytyneen puolella..

KANNATTAAKO? Kysymykseen heidän osaltaan niin KANNATTAA!!!! Ennen ei ollut kuin lapsilisät jotka juoppo iskä joi, nyt reisun jälkeen olet jonkunlaisen arvon saanut siinä hierarkiassa mihin pääsit linnareisussa ja rahaa TULEE sen jälkeen. Kymppitonni? Viikossa? Ei arvon palstalaiset, tuollaiset summat alkaa tulemaan PÄIVÄSSÄ! Sen jälkeen ei ole mitään järjellä esitettyä syytä miksi haluaisit niistä piireistä pois.

Siis heidän mielessään. Parasta olisi että tehtäisiin enemmän työtä siellä ruohonjuuritasolla (ala-aste, yläaste) ettei tule nuoria joilla ei ole enään mitään menetettävää vaikka eivät ole täyttäneet kuin 15v.
Sillä ne ongelmat lähtee joopa joo.
 
"Helekutti"
Mulla on vähän ristiriitaiset tunteet tämän asian kanssa. Vaikka olen asiasta jo vuosia vauhkonnut, että toinen sukupolvi tulee radikalisoitumaan ja tämänkaltaiset ilmiöt yleistymään, niin tämä aikataulu on kyllä yllättänyt minutkin. Mitään ei ole tehtävissä. Kuljemme Ranskan, Norjan ja Ruotsin tietä. Tämän ei olisi tarvinnut mennä näin.

Jokainen pelastakoon itsensä. Älkää ostako asuntoa läheltäkään tulevaisuuden ghettoja (koko kehä3:n sisäpuoli, radanvarsi). Koittakaa saavuttaa sellainen taloudellinen tilanne, että voitte karistaa asuinpaikkanne pölyt jaloista mahdollisimman nopeasti jos siltä näyttää. Yrittäkää vaikuttaa paikallisella (kunnallisella) tasolla asioihin, koska valtio ei tule tekemään mitään muuta kuin pahentamaan tilannetta.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ex-jengilainen-rehtori-ei-pitanyt-naamastani-ajauduin-steissin-jengiin/4394860
Tottakai maahanmuuttajanuoria tulisi huomioida enemmän. Heidänhän tulisi saada aivan erityinen huomio suomalaisiin verrattuna ja heitä pitäisi ehdottomasti tukea enemmän, koska he vaan ovat niin paljon erityisempiä, kuin muut. Kyllä tähänkin pitää sijoittaa veronmaksajien markkoja vähän enemmän.

Ja mitä ihmettä? Koska yksi tyyppi ei tykännyt minusta, niin päätin jengiytyä, kun KAIKKI kohtelee mua niin väärin?
Mä voisin vaan todeta, että tämmöstä tä elämä on. Meiltä kaikilta menee joskus ovia kiinni, kun joku ei tykkää meistä. Ei se silti oikeuta olemaan uhrin asemassa tai pieksemään muita.
 
miksi näin?
Miksi media keskittyy ymmärtämään suomalaisia pahoinpiteleviä mamuja, mutta uhrit on jätetty oman onnensa nojaan, aivan kuin heidän kärsimyksellä ei olisi mitään arvoa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja miksi näin?;30334254:
Miksi media keskittyy ymmärtämään suomalaisia pahoinpiteleviä mamuja, mutta uhrit on jätetty oman onnensa nojaan, aivan kuin heidän kärsimyksellä ei olisi mitään arvoa?
Ainahan se on tehnyt sitä. Oli kyseessä skinit tai etniset.
 
L harmaana
Nyt täytyy kuitenkin muistaa, että nuorisorikollisuus on laskenut. Tämä on yksittäistapaus. Kouluissa ja päiväkodeissa tehdään huomattavasti enemmän lasten ja nuorten hyvinvoinnin eteen kuin aikaisemmin. On hyvä että asioista puhuttaisiin vieläkin enemmän mediassa. Muun muassa koulukiusaamis-ilta on puhuttanut ihmisiä kiitettävästi. Samalla tavoin syrjäytyneistä ja ongelmien kanssa painivista nuorista voitaisiin käydä keskustelua. MIES! kirjoitti mielestäni asiaa!
 
äänestämällä voi vaikuttaa
[QUOTE="Helekutti";30334213]Mulla on vähän ristiriitaiset tunteet tämän asian kanssa. Vaikka olen asiasta jo vuosia vauhkonnut, että toinen sukupolvi tulee radikalisoitumaan ja tämänkaltaiset ilmiöt yleistymään, niin tämä aikataulu on kyllä yllättänyt minutkin. Mitään ei ole tehtävissä. Kuljemme Ranskan, Norjan ja Ruotsin tietä. Tämän ei olisi tarvinnut mennä näin.

Jokainen pelastakoon itsensä. Älkää ostako asuntoa läheltäkään tulevaisuuden ghettoja (koko kehä3:n sisäpuoli, radanvarsi). Koittakaa saavuttaa sellainen taloudellinen tilanne, että voitte karistaa asuinpaikkanne pölyt jaloista mahdollisimman nopeasti jos siltä näyttää. Yrittäkää vaikuttaa paikallisella (kunnallisella) tasolla asioihin, koska valtio ei tule tekemään mitään muuta kuin pahentamaan tilannetta.[/QUOTE]

Äänestämällä perussuomalaisia ensi kevään eduskuntavaaleissa voi vaikuttaa huonon maahanmuuttopolitiikan muuttamiseksi hyväksi. Se on tosin viimeiset vaalit missä asiaan voi enää vaikuttaa, koska jos muutosta ei kohta tapahdu voi kaiken toivon heittää pois.
 
Nyt täytyy kuitenkin muistaa, että nuorisorikollisuus on laskenut. Tämä on yksittäistapaus. Kouluissa ja päiväkodeissa tehdään huomattavasti enemmän lasten ja nuorten hyvinvoinnin eteen kuin aikaisemmin. On hyvä että asioista puhuttaisiin vieläkin enemmän mediassa. Muun muassa koulukiusaamis-ilta on puhuttanut ihmisiä kiitettävästi. Samalla tavoin syrjäytyneistä ja ongelmien kanssa painivista nuorista voitaisiin käydä keskustelua. MIES! kirjoitti mielestäni asiaa!
Ja jatkan vielä kirjautuneena:

MIES!: "ettei tule nuoria joilla ei ole enään mitään menetettävää vaikka eivät ole täyttäneet kuin 15v."

Tuossa ollaan mielestäni asian ytimessä!

Kun ei ole mitään järkevää tekemistä, eikä vastuuta. Ollaan ajauduttu vääriin porukoihin. Nuori hakee sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta ja onnistumisen tunteita jostakin. Jotkut ajautuu vääriin porukoihin.
Mielestäni vanhemmilla on päävastuu lapsestaan. Llisäksi päiväkodit ja koulu tukee kasvua. Aikaa täytyy löytyä lapselle, ja jos kommunikaatio ei pelaa - se on yhtä kuin O-N-G-E-L-M-A, ongelmaan tulee hakea apua! Perheneuvolat, lastensuojelu, nuorisokeskukset yms. auttavat kyllä!
Itse olen viimeaikoina saanut nähdä läheltä miten nuori (lapsemme koulutoveri naapurista) on ongelmissa tuon tuosta, koska vanhempansa ovat kädettömiä, mitä lapseen tulee.
Vanhempien tulisi hakea herkemmin apua. Tuntuu että muun muassa lastensuojelu on monelle vanhemmalle iso mörkö. Näin ei saisi olla. Ja sitten vielä tämä suomalainen mentaliteetti päälle: kyllä me pärjätään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja miksi näin?;30334410:
Eihän tuossa mainittu sanallakaan skinejä.
Et taida ymmärtää lukemaasi. Ei edes tarvitsisi mainita suoraan heitä koska asia liittyy suoraan heihin, mutta silti tuolla mainitaan skinit puhuttaessa rasismin äärimuodosta.
 
Ja jatkan vielä kirjautuneena:

MIES!: "ettei tule nuoria joilla ei ole enään mitään menetettävää vaikka eivät ole täyttäneet kuin 15v."

Tuossa ollaan mielestäni asian ytimessä!

Kun ei ole mitään järkevää tekemistä, eikä vastuuta. Ollaan ajauduttu vääriin porukoihin. Nuori hakee sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta ja onnistumisen tunteita jostakin. Jotkut ajautuu vääriin porukoihin.
Mielestäni vanhemmilla on päävastuu lapsestaan. Llisäksi päiväkodit ja koulu tukee kasvua. Aikaa täytyy löytyä lapselle, ja jos kommunikaatio ei pelaa - se on yhtä kuin O-N-G-E-L-M-A, ongelmaan tulee hakea apua! Perheneuvolat, lastensuojelu, nuorisokeskukset yms. auttavat kyllä!
Itse olen viimeaikoina saanut nähdä läheltä miten nuori (lapsemme koulutoveri naapurista) on ongelmissa tuon tuosta, koska vanhempansa ovat kädettömiä, mitä lapseen tulee.
Vanhempien tulisi hakea herkemmin apua. Tuntuu että muun muassa lastensuojelu on monelle vanhemmalle iso mörkö. Näin ei saisi olla. Ja sitten vielä tämä suomalainen mentaliteetti päälle: kyllä me pärjätään!
Mun nuoruudessa oli myös niitä ongelmanuoria, jotka oli erityisen hyviä koulussa, niillä oli oikeasti ihanat perheet, mukavat sisarukset ja mahtavat vanhemmat ja silti ne oli aina ongelmissa.
Ei ne tosin käynyt pieksemässä kaduilla kulkijoita joukolla, mutta kaikenlaisia typeryyksiä ne muuten teki.
 
Mun nuoruudessa oli myös niitä ongelmanuoria, jotka oli erityisen hyviä koulussa, niillä oli oikeasti ihanat perheet, mukavat sisarukset ja mahtavat vanhemmat ja silti ne oli aina ongelmissa.
Ei ne tosin käynyt pieksemässä kaduilla kulkijoita joukolla, mutta kaikenlaisia typeryyksiä ne muuten teki.
Toki heitäkin on.
 
Toki heitäkin on.
Siksipä on mun mielestä hassua aina vedota siihen, että jollakin on ongelmalliset kotiolot, niin sillä on ikäänkuin oikeus käyttäytyä miten tahansa ja meidän pitää ymmärtää ja auttaa ja satsata loputon määrä energiaa niiden pinnalla pitämiseen.

Älkää ymmärtäkö väärin. Mun mielestä lapset on aina mahtavia. Mä toivon sydämeni pohjasta, että jokaista lasta autetaan, mikäli se on avun tarpeessa.
Mä en vaan ymmärrä, että miksi ihmeessä meidän pitää vartavasten hommata tänne lisää pinnalla pidettäviä ja kädestä talutettavia, kun me ei pystytä edes turvaamaan omiemme oloja? Suomen lapsista liian iso osa voi huonosti ja kukaan ei auta. Miksi ihmeessä kasvatamme autettavien määrää tietentahtoen, kun resurssit ei riitä?
Mitä muuta siitä seuraa, kuin ONGELMIA?
Ja ei, tämän pitäisi olla vanhempien ensisijainen huoli, mitä sitten, kun se ei ole? Kaikki on yhteiskunnan vastuulla... yhteiskuntaa syytetään. Kaikki on aina yhteiskunnan vika. Hittovie, pitäis lasten hankkiminenkin tehdä luvanvaraiseksi!
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Siksipä on mun mielestä hassua aina vedota siihen, että jollakin on ongelmalliset kotiolot, niin sillä on ikäänkuin oikeus käyttäytyä miten tahansa ja meidän pitää ymmärtää ja auttaa ja satsata loputon määrä energiaa niiden pinnalla pitämiseen.

Älkää ymmärtäkö väärin. Mun mielestä lapset on aina mahtavia. Mä toivon sydämeni pohjasta, että jokaista lasta autetaan, mikäli se on avun tarpeessa.
Mä en vaan ymmärrä, että miksi ihmeessä meidän pitää vartavasten hommata tänne lisää pinnalla pidettäviä ja kädestä talutettavia, kun me ei pystytä edes turvaamaan omiemme oloja? Suomen lapsista liian iso osa voi huonosti ja kukaan ei auta. Miksi ihmeessä kasvatamme autettavien määrää tietentahtoen, kun resurssit ei riitä?
Mitä muuta siitä seuraa, kuin ONGELMIA?
Ja ei, tämän pitäisi olla vanhempien ensisijainen huoli, mitä sitten, kun se ei ole? Kaikki on yhteiskunnan vastuulla... yhteiskuntaa syytetään. Kaikki on aina yhteiskunnan vika. Hittovie, pitäis lasten hankkiminenkin tehdä luvanvaraiseksi!
Joku "ajokortti" olis kyllä ihan asiallinen!:D
 
ei jaksa
Mustalaiset ovat vuosisatoja ja tuhansia olleet osa Euroopan väestöä. Heille sallitaan oma kulttuuri ja valtaväestöstä mahdollisesti poikeavaa käyttäytymistäkin siedetään. Mutta jos ketkä tahansa nuoret; valkolais- mustalais- tai vaikka maahanmuuttajanuoret alkavat riehua puukoin ja asein kymmenien henkilöiden ryhmissä ja pahoinpidellä sivullisia, kyllä siihen tulee puuttua ja toivottavasti puututaan aina raskaalla kädellä. Rikollisesta väkivallasta rankaiseminen ei tietenkään ole rasismia - ei vaikka tekijä olisi kuinka musta.
Mahdollisesti poikkeavaa käyttäytymistä?? otetaan vähän kaikenlaista maksamatta on ollut arkipäivää iät ja ajat. Koulu on pakollinen kaikille muille jne. lista on loputon. Kannattais ymmärtää että juuri noi antaa esimerkkiä että täällä voi elää välittämättä mistään säännöistä. Ihan faktaa on että tää ryhmä on ainoa jolla ei ole koskaan edes ollut halua olla mukana yhteiskunnassa. Jokainen jolla on noita ollut samassa koulussa ja naapureina tietää mistä mä puhun.
 

Yhteistyössä