Nukutteko puolisosi kanssa alasti vai vaatteet päällä?

• Viestiketjun aloittaja sahrami.
  • Ensimmäinen viesti
vieras..
Ennen muinoin mies nukkui alasti, minä olen aina tahtonut pitää pikkarit ja topin nukkuessani, talven tullen vaate määrä lisääntyy, pyjamapöksyt ja villasukat, jotta tarkenee.

[QUOTE="eeva";30332173]Eskarilainen omaan huoneeseen.[/QUOTE]

Miksi eskarilainen ei saisi nukkua vieressä? Jotenkin outo ajattelu, että vanhempien keskinäinen läheisyys nukkuessakin on niin tärkeää, että sen vuoksi sivuutetaan täysin 6-vuotiaan läheisyyden tarve tai vaikka pelot yksin nukkuessa.

"eeva"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30332274:
Miksi eskarilainen ei saisi nukkua vieressä? Jotenkin outo ajattelu, että vanhempien keskinäinen läheisyys nukkuessakin on niin tärkeää, että sen vuoksi sivuutetaan täysin 6-vuotiaan läheisyyden tarve tai vaikka pelot yksin nukkuessa.
Terveellä 6-vuotiaalla ei ole sellaista läheisyyden tarvetta että ei pysty nukuumaan omassa huoneessaan.

Vierr
[QUOTE="eeva";30332280]Terveellä 6-vuotiaalla ei ole sellaista läheisyyden tarvetta että ei pysty nukuumaan omassa huoneessaan.[/QUOTE]

Terveellä ihmiselä on koko elämänsä ajan "läheisyyden tarve".
Mieleltään typisttyllä tai sairaalla ei ole.

• Tykkää
Reactions: LisaMarie
No jos oikeasti pelottaa, niin aika kurja vanhempi jos pitää sitten yksin nukkua ja miettiä milloin komerosta kömpii örkki ja syö suihinsa. Pelko ja möröt on kuusi vuotiaalle pienelle lapselle hyvin todellista. Esikoisella oli myös tuollainen kausi välillä että nukkui vieressä. Nyt on kolmasluokkalainen ja ei edes tahtoisi tulla viereen. Joskus kun on kipeenä, haluaa patjan samaan huoneeseen.

Alasti. Lapsille olen laittanut t-paidan tai yökkärin (paitsi esim helteellä) kun heillä ei nuo peitot pysy niin hyvin päällä. Nakuilen myös yöheräämisillä ja päivisinkin toisinaan, ei meillä häpeillä oman perheen kesken. Lapset on vielä vaippaikäisiä molemmat eli eivät kyllä osaa ihmetelläkään että miksi äidillä ei ole paitaa päällä. Mielestäni vaatteet päällä on inhottava nukkua, harvakseltaan täytyy olosuhteiden pakosta sitäkin harrastaa. Pysyy paikat terveenä kun ilmakylpyilee :)

[QUOTE="eeva";30332280]Terveellä 6-vuotiaalla ei ole sellaista läheisyyden tarvetta että ei pysty nukuumaan omassa huoneessaan.[/QUOTE]

Mä muistan hyvin nuorena alkaneeni haaveilla parisuhteesta, puolisosta, nimenomaan sksi, etä saisi nukkua jonkun kanssa. Ja tämä oli jo ennen teini-ikää.

Aijaa. Ja siksi kukaan eskarilainen ei saa nukkua vieressä, ettei hän leimaudu sairaaksi? Jos tuo kirjoittamasi pitäisi paikkansa, niin silloinhan se eskarilainen toki pitäisi päästää viereen, koska sehän ei ole sinun tulkintasi mukaan terve lapsi. Eivät sairaudet parane sillä, että lapsi laitetaan yksin omaan huoneeseen.

feminh
Miehellä bokserit jalassa ja talvella joskus villasukat, itse nukun muulloin alasti, paitsi menkkojen aikaan pidän pikkareita. Muutenkin tykkään oleilla kotona alasti/alusvaatteissa. :)

(*-*)
Kummatkin alasti nukutaan omassa kodissa tietenkin ja menkkojen aikana pidän pikkareita, muuten kyllä ihan nakuna, ihanaa oman miehen kainalossa iho ihoa vasten nukkua :) Kylässä sitten yökkärit molemmilla päällä, ei viitti ihan persuus paljaana sillo olla :D

"kieppi"
Eilen illalla vedin päälleni pitkät kalsarit ja niiden päälle vielä pyjamahousut, t-paidan ja villatakin sekä villasukat. Minua paleltaa iltaisin, en voisi kuvitellakaan käyväni nukkumaan alasti. Yöllä lämpenen ja riisun päällimmäisen kerroksen, mutta edes kesähelteillä en nuku alasti.

tjah
Talvella yöpaita ja joskus housut, villasukat. Kesällä alasti.

Mies nukkuu muuten alasti, joskus talvella t-paita. Jos nukutaan lusikassa niin sit sillä pitää olla housut koska muuten karvat kutittaa mun pehvaa ja saan ihottumaa.

"..."
Mulla pikkarit ja miehellä bokserit.. ei muuta :) kovilla pakkasilla mulla saattaa olla paita, leggingsit ja villasukat. En osaa nukkua alasti, eikä se tunnu sopivaltakaan, kun lapset tulee yöllä viereen.

mhyh
aina on jotain vaatteita, molemmilla. mulle tulee kylmä ajatuksestakin, että nukkuisin ilman vaatteita... hrrr..

Ja toi lasten viereen kipuaminen... Hassua, että ne pienet joutuu olemaan yksin aina. Aikuisilla on unikaveri, ja turva ja lämpö siinä vieressä. Kylmää touhua kieltää se lapselta silloin, kun sitä kaipaa :/

Mulla on aina vähintään toppi ja alushousut, talvella saattaa olla ns seksintappaja pyjama eli sellainen pitkä mummumekko. En ole ikinä osannut nukkua alasti, ei vaan uni tule. Mies nukkuu bokserit jalassa, jos oikein palelee niin laittaa t-paidan.

Sukkia mulla ei ole koskaan nukkuessa. Saatan laittaa illalla sänkyyn mennessä villasukat, mutta potkin ne heti pois kun jalat lämpiää.

Yhteistyössä