Olenko ihan idiootti jos kävelen pankkiin verotuspäätösten kanssa kysymään paljonkon voitaisiin saada lainaa?

• Viestiketjun aloittaja "epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti
"epätoivoinen"
Ajateltiin hakea pankista järjestelylainaa, tämä alkaa olla nyt viimeinen oljenkorsi. Vuositulot yhteensä n. 50 000, lainaa tarkoitus hakea 15 000, josta 13t menee velkoihin ja 2000 auton remonttiin ja muihin hankintoihin. En kaipaa saarnaa enkä v*ttuilua, tarvin neuvoja mistä aloitan. Varaanko vain ajan pankkiin ja menen sinne avautumaan?

HippuTAR
Mikään pankki ei taida myöntää vakuudetonta lainaa.

Toki voit mennä keskustelemaan pankkiin. Sielähän se selviää ja pankista osaavat kertoa kaikki eri takaus vaihtoehdot.

vierass
Verotuspäätös on parempi kuin nippu palkkakuitteja. Lainaa saat jos luottotiedot ovat kunnossa ja teillä on reaaliomaisuutta 15000 edestä lainan vakuudeksi.
Ai miten niin? Jos mulla on ollut viime vuonna hyvä palkka niin tarkoittaako se että mulla on nytkin hyvä lainanmaksukyky?! Juu ei, tilanteet muuttuu. Pankki haluaa tietää onko lainanottajalla vakituinen vai määräaikainen työsuhde ja nykyiset tulot. Ei paljon auta jos on vuosi sitten tienannut mutta rahat on jo shoppailtu ja jäljellä on vain velkaa.

Ai miten niin? Jos mulla on ollut viime vuonna hyvä palkka niin tarkoittaako se että mulla on nytkin hyvä lainanmaksukyky?! Juu ei, tilanteet muuttuu. Pankki haluaa tietää onko lainanottajalla vakituinen vai määräaikainen työsuhde ja nykyiset tulot. Ei paljon auta jos on vuosi sitten tienannut mutta rahat on jo shoppailtu ja jäljellä on vain velkaa.
Joo, pankkia kiinnostaa onko vakituinen työ, mutta ihan samalla tavalla vaikka sulla olis 3 k:n palkkakuitit tilanteet muuttuu. Kyllä ne meiltä ainakin nimenomaan niitä verotuspäätöksiä ja yrittäjältä myös veroilmoituksia aina kyselee.

noh.
Pankille riittää viime vuoden verotustiedot jos työnantaja on säilynyt samana. Yhden kuun palkkakuitin riittää jos työnantaja on vaihtunut. Pankit eivät tarkista että lainanhakijhan työsuhde on voimassa ja lainaa voi saada vaikka on saanut potkut eilen tai aikoo ottaa lopputulin huomenna.

vierass
Toi oli uutta. Asuntolainaa varten muistaakseni meiltä pyydettiin kyllä palkkakuitti (näkyy työsuhteen kesto ja palkka) mutta saatettiin pyytää verotuspäätöskin.

Ota mukaan sekä verotuspäätös että palkkalaskelma. Kumpiakin ne varmaan sitten kysyy.

"viera"
Olen hakenut useita lainatarjouksia ja edellisen verotuspäätös on aina riittänyt. Puhtaat luottotiedot ja todiste 12 kk vakituisesta työstä riittää vallan hyvin.

vierass
Mä luulen että riippuu myös mistä pankista hakee. Jos omasta, niin pankki näkee onko säännöllisiä palkkatuloja eikä tositteita välttämättä tarvita. Uudesta pankista haettaessa tositteita tarvitsee ehkä enemmän.

Soita pankkiin ja kysy mitä tietoja tarvitsevat niin osaat varautua käyntiin.

Yhteistyössä