Olisitko pettynyt jos saisit mustan lapsen?

• Viestiketjun aloittaja n44
  • Ensimmäinen viesti
"onnellinen äiti"
Saaneet aivan ihanan lapsen ja kehtaavat sitten valittaa vielä asiasta oikeuteen. Ihan sama miten vakuuttavat rakastavansa lasta. Aikoivat kertoa tarinan lapselle. Itse lapsi ei ikinä muista siitä mitään muuta kuin että hän ei siis kelpaa perheelle, perheen mielestä hän on vähempi arvoinen ja hänessä on äidin mielestä vikaa.

Kaiken lisäksi lapsihan on tosi vaalea. Toinen vanhemmista voisi olla esim espanjalainen tai muuten tummahiuksinen. Olen itse adovanhempi ja mulle on niin käsittämätöntä miten ihonvärin vuoksi lapsi on vähemmän rakas :( Voisivat miettiä myös, että jos lapsi olisi vaikka ollutkin jotenkin sairas niin tuskin silloin taivastelisivat noin pientä asiaa. Rasistiset kommentit täällä kielivät että "rodunjalostusta" kannattaisi tosiaan tehdä. Mitenhän voisi seuloa tästä maailmasta valkoiset idiootit kusipäät. Joku geenitesti ja sterilointi?

sdsd
Katsoin tuota videota ja yksi kohta hämmästytti. Ymmärrän että yllätys ja järkytyskin on ollut suuri asina selvittyä mutta kun nainen perusteli asiaa siten että hänen puolisonsa olisi halunnut myös että lapsi muistuttaa ihonväriltään heitä molempia- logiikka ontuu pahasti, sillä käsittääkseni kyse oli naisparista :D Jos lapsi on liikenteessä yhdessä heidän kanssaan, ulkopuolisille lienee itsestään selvää, etteivät molemmat naiset voi olla lapsen biologisia äitejä.

bbierass
Olisin todella hämmentynyt ja varmaan myös pettynyt. Mut sopeutuisin. En aloittaisi oikeusjuttua, joka on merkki, että äiti ei ole hyväksynyt lastaan ja osoittaa koko yhteiskunnalle sen.

vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30314729:
Yleensä kai lahjasoluissa haetaan mahdollisimman samannäköinen luovuttaja, eli savolaisille maitonaamoille savolaisen maitonaaman spermaa ja sitä rataa - samanväriset silmät ja hiukset kuin vanhemmilla yms. Tämä tehdään siksi, että on ajateltu, että sitten kaikki puolituntemattomat tai tututkaan eivät ala tuijotella ja kysellä ja vanhempien ei tarvitse avautua hedelmöityshoidoistaan kaikille, joille asia ei kuulu. Eivät kaikki halua kertoa edes kaveripiirilleen käyttäneensä lahjasoluja.

Itsekin lähden siitä, että lahjasolujen suhteen täytyy päteä se, mitä on sovittu - joten olisin kyllä vihainen, jos klinikka olisi ollut huolimaton.
Mutta mites sitten adoptioperheet? Tai kahta eri rotua edustavat pariskunnat joissa lapsi ei nätä kummaltakaan vanhemmalta 100%? Minusta puolituttujen ja tuntemattomien tuijotuksilla ei ole mitään väliä ja heidän häpeänsä jos eivät ymmärrä että maailmassa on muitakin tapoja saada lapsi kuin heidän tapansa.

jaa, mä muistelin että se on sillee, että kaks ruskeasilmäistä voi saada sinisilmäisen, mutta ei toisinpäin.. ja täähän oli siis vitsi alunperin, mutta kiva että tulit heti tyhmänä pitämään <3[QUOTE="hohhoijaa";30315984]Jos yhtään ymmärtäisin perinnöllisyydestä, tietäisit että on hyvinkin mahdollista kahden sinisilmäisen saada ruskeasilmäinen lapsi.[/QUOTE]

jaa, mä muistelin että se on sillee, että kaks ruskeasilmäistä voi saada sinisilmäisen, mutta ei toisinpäin.. ja täähän oli siis vitsi alunperin, mutta kiva että tulit heti tyhmänä pitämään <3
Muistaakseni perinnöllisyysoppia opetettiin noin joskus ylä- asteella koulussa, vaikka jo silloin tiedettiin, ettei se itseasiassa pidä paikkaansa. Asia oli turhan yksinkertaistettu. Yleensä se menee niin, että sinisilmäisillä on sinisilmäisiä lapsia.

Yhteistyössä