tiesitkö, että pojat rakastavat ehdoitta??

• Viestiketjun aloittaja iltislaatua
  • Ensimmäinen viesti
"viola"
Mutta on tuossa jotain perääkin, meidän esikoinen on tyttö eikä hälle taaperoiässä varmaan olisi tullut mieleenkään alkaa kaupassa kärryssä istuen "ampua" muita PUM-PUM tuorekurkulla..

[QUOTE="viola";30301896]Mutta on tuossa jotain perääkin, meidän esikoinen on tyttö eikä hälle taaperoiässä varmaan olisi tullut mieleenkään alkaa kaupassa kärryssä istuen "ampua" muita PUM-PUM tuorekurkulla..[/QUOTE]

Voiko oman lapsen perusteella yleistää kaikkiin maailman lapsiin? Esim. minun 2-vuotias poikani ei ole vielä koskaan leikkinyt ampuvansa ketään.

noh.
[QUOTE="Hilla";30301880]Kun tyttö tulee halaamaan, niin kohta kuuluu "äiti, olisiko/saisinko/voisiko/jne..."
Poika kun antaa halauksen on se vain halaus.[/QUOTE]

Pätee myös aikuisiin. Nainen ei osaa rakastaa ehdoitta vaan takaraivossa raksuttaa aina raha ja elatusmaksut. Vain mies voi olla aidosti lääpällään.

Olipa kyllä tosiaan typerä juttu. Ei sinänsä yllättävää, kun ottaa huomioon julkaisijan.

En tunnistanut jutusta ketään seitsemästä veljestäni lapsuudessa, en lähipiirin poikalapsia enkä oikeastaan ketään.
Toki joku poika voi tuollainen ollakin, en sitä kiellä.

ed.
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30301905:
Voiko oman lapsen perusteella yleistää kaikkiin maailman lapsiin? Esim. minun 2-vuotias poikani ei ole vielä koskaan leikkinyt ampuvansa ketään.
No taisi olla meidänkin poika hiukan vanhempi kuin kaksi, olisko ollut 3v. Olin kovasti pyssykielteinen eikä meillä ollut mitään lelupyssyjä tms. Mutta samaa kokemusta olen kuullut muilta, ei ollut huomio pelkästään omasta perheestä.

[QUOTE="Hilla";30301880]Kyllä mä olen huomannut eron.

Kun tyttö tulee halaamaan, niin kohta kuuluu "äiti, olisiko/saisinko/voisiko/jne..."
Poika kun antaa halauksen on se vain halaus.[/QUOTE]

Etkö ole antanut tytöllesi yhtä paljon ja vilpitöntä läheisyyttä, kun liittää läheisyyden siihen, että saa tahtomansa helpommin?
Oletko siis antanut hänelle pienestä pitäen läheisyyttä vain hyvitelläksesi jotain, pahoitellaksesi, suostutellaksesi jne.?

Tuntuu nimittäin kummalliselta.
Mun tyttö halii ja pusii joka päivä, mutta ei pyydä itselleen mitään juuri koskaan.
Häntä onkin halittu, pusittu ja hellitty aina, joka päivä ja monta kertaa.

"yks"
Ja tuo vaateasiakin sopii täysin meidän tyttö/poika perheeseen. Lapset jo teinejä, nyt yläasteella vasta alkaa poika jotenkin kiinnittää vaatteisiinsa huomiota, ettei välttämättä enää se paitapinkan päällimmäinen olekaan se, minkä pukee.

"Hilla"
Etkö ole antanut tytöllesi yhtä paljon ja vilpitöntä läheisyyttä, kun liittää läheisyyden siihen, että saa tahtomansa helpommin?
Oletko siis antanut hänelle pienestä pitäen läheisyyttä vain hyvitelläksesi jotain, pahoitellaksesi, suostutellaksesi jne.?

Tuntuu nimittäin kummalliselta.
Mun tyttö halii ja pusii joka päivä, mutta ei pyydä itselleen mitään juuri koskaan.
Häntä onkin halittu, pusittu ja hellitty aina, joka päivä ja monta kertaa.
On halittu, pusittu ja pidetty lähellä ihan kuin poikaakin. Tyttö oli vielä esikoinen, joten monen vuoden ajan oli ainoa hyvänä pidettävä.

Vieraas
[QUOTE="yks";30301937]Ja tuo vaateasiakin sopii täysin meidän tyttö/poika perheeseen. Lapset jo teinejä, nyt yläasteella vasta alkaa poika jotenkin kiinnittää vaatteisiinsa huomiota, ettei välttämättä enää se paitapinkan päällimmäinen olekaan se, minkä pukee.[/QUOTE]

Meillä taas juuri päinvastoin:D. 8-vuotias poika tarkka siitä mitä laittaa päälleen, tyttö 10v ei vähempää voisi välittää.

"viola"
[QUOTE="yks";30301937]Ja tuo vaateasiakin sopii täysin meidän tyttö/poika perheeseen. Lapset jo teinejä, nyt yläasteella vasta alkaa poika jotenkin kiinnittää vaatteisiinsa huomiota, ettei välttämättä enää se paitapinkan päällimmäinen olekaan se, minkä pukee.[/QUOTE]

Sama meillä! Ja myös nuo pierujutut oli in joskus, isosisko oli raivon partaalla, kun pojat kavereineen pierivät yläkerrassa kilpaa ja nauroivat ihan pöljinä :D
Ja tuon pissa-asian tunnistan myös, vessanpöntöstä näkee, että poikia on talossa.

vierass
No ton ehdoitta rakastamiskohdan allekirjoitan siinä suhteessa, että meillä tytöt on alkaneet sen mököttämisen, ovien paiskomisen ja mielenosoitukselliset mulkoilut jo parin vuoden iässä. Luulin ennen, että ne tulee vasta murrosiässä ;) Tosin ei ole poikaa, niin paha sanoa, mutta veikkaan että tytöt sitä enemmän tekee. Tyttö rakastaa valikoiden ja kriittisesti, pojalle ei oman äidin ylittänyttä taida koskaan aikuisenakaan tulla. En silti pitäisi sitä poikien tapaa rakastaa parempana, ehkä päin vastoin...

Kilttien poikien äiti
Meillä 3,5-vuotias poika ei ole vielä ikinä leikkinyt minkäänlaista pyssyleikkiä. Rauhallinen lukutoukka. Myös 1,5-vuotias on kiltti ja rauhallinen.

Mutta sen kyllä tunnistan, että fyysisen läheisyyden nälkä on meidän molemmilla pojilla mahdoton. Ei vain vanhempiaan, vaan myös toisiaan kohtaan. Halivat, painivat, tanssivat poskivalssia, kunnes kaatuvat ja itkevät.

No taisi olla meidänkin poika hiukan vanhempi kuin kaksi, olisko ollut 3v. Olin kovasti pyssykielteinen eikä meillä ollut mitään lelupyssyjä tms. Mutta samaa kokemusta olen kuullut muilta, ei ollut huomio pelkästään omasta perheestä.
No jostain ne aseleikit kuitenkin on opittu. Ei kukaan lapsi ala leikkiä ampumista, jos ei tiedä aseiden olemassaoloa ja sitä, mitä niillä tehdään. Eivätkä kaikki pojat edes taaperoiän jälkeen ole mitään asehulluja. Esikoiseni päiväkotiryhmässäkään ei tainnut olla yhtään asehullua poikaa, tai ainakaan kukaan ei siellä leikkinyt mitään pyssyleikkejä. En tarkoita, etteivätkö ryhmän lapset koskaan saattaisi leikkisi niitä, mutta eivät varmaan kauhean intohimoisesti tai pakkomielteisesti, kun päiväkodissakin muut leikit menivät sotaleikkien edelle.

"Lissu"
Allekirjoittaisin vain tuon pissajutun ja fyysisyyden, eli 2/11, ihan kohdalleen osuu juu. :D Mun mielestä kyllä lapset ylipäänsä rakastavat ehdoitta, ei se ole mikään sukupuolisidonnainen juttu. Kyllä meillä tyttö yhtälailla tulee syliin ja halailee. :) Ja poika on vaatteistaan huomattavasti tarkempi kuin tyttö.

Yhteistyössä