Jos omistaa auton, tuleeko siitä merkintä veropäätöksen erittelyosaan?

  • Viestiketjun aloittaja vero
  • Ensimmäinen viesti
vero
Siinäpä se kysymys tuli. Onko auto siis verotuksessa huomioon otettavaa varallisuutta?
Pitääkö auto laskea omaisuudeksi, jos se on rahoitusyhtiö omistuksessa yli 50%?

Tarvisin vastauksia ja en ehtinyt kysyä verotoimistosta.
 
ap...
Tarkoittaako tämä sitten, ettei auto ole varallisuutta, jos sitä ei edes verotuksessa lasketa varojen alle?
Mitä, jos kuitenkin autosta on velkaa, niin se näkee sit erittelyosassa?

Eli ei ole varoja, mutta on vain velkaa?
 
ap....
Eli jos pitää siis ilmoittaa varallisuus, niin ei sit tarvitse ilmoittaa autoa, koska sitä edes omista itse, vaan rahoitusyritys?
Mut sit kuitekin voi ilmoittaa, et velkoja on XX euroa, vaikka ei ole sitä vastaan mitään omaisuutta?
 
viera.s
Eli jos pitää siis ilmoittaa varallisuus, niin ei sit tarvitse ilmoittaa autoa, koska sitä edes omista itse, vaan rahoitusyritys?
Mut sit kuitekin voi ilmoittaa, et velkoja on XX euroa, vaikka ei ole sitä vastaan mitään omaisuutta?
Kulutusluoton korko ei ole vähennyskelpoinen joten kulutusluottoja ei myöskään ilmoiteta veroviranomaisille. Auto ei millään tavalla näy verotiedoissa.
 
sekoilet
[QUOTE="höpöhöpö";30297507]Kyllä näkyy ainakin ns luotollinen pankkitilikin,vaikka sekin on kulutusluotto jota ei toki saa vähentää korkomenoissa.[/QUOTE]

Veropäätöksessä ei ole mitään tilitietoja.
 
sekoilet
Alkuperäinen kirjoittaja höpsköps;30297525:
Veloissa näkyy kuten asuntolainat tai luotolliset tilitkin.
Veropäätöksessä ei näy mitään velkoja tai kulutusluottoja.

Asuntolainoista näkyy ainoastaan maksetut korot, ei lainamäärää.
 
Viera.
[QUOTE="Alashandra";30298038]Anteeks ny vaan, mutta kyllä siellä näkyy jopa Visan luotto ja maksetut korot, mutta vähennysosiossa niiden korkoja ei ole.[/QUOTE]

Minulla ei näy yhdenkään luottokortin tietoja.
 
[QUOTE="Alashandra";30298038]Anteeks ny vaan, mutta kyllä siellä näkyy jopa Visan luotto ja maksetut korot, mutta vähennysosiossa niiden korkoja ei ole.[/QUOTE]

Täh? Ei mulla oo ikinä Visa näkyny. Velat on asuntovelkoja ja niiden korot näkyy, mutta ei siis se että omistan ok talon tai auton tai mökin.
 
[QUOTE="Alashandra";30298038]Anteeks ny vaan, mutta kyllä siellä näkyy jopa Visan luotto ja maksetut korot, mutta vähennysosiossa niiden korkoja ei ole.[/QUOTE]

Mulla ei kyllä näy... ei todellakaan näy.
Millainenkohan veropäätös sulla oikein on?
 
ap...
Oletettavasti olet ostanut kulutusluotolla auton. Kumpaakaan ei tarvitse verottajalle ilmoittaa. No saa, mutta ei niitä mihinkään huomioida.


Mitä lukee aloitusviestin otsikossa?
Kysymyksessä lukee, että listaako verottaja auton varoihin verotuksessa. En ole verottajalle itse ilmoittamassa mitään.

Kysymys on siitä, että mun pitäisi listata varallisuus ja velat. Olen tyytyväinen, mikäli auto ei ole varallisuutta.
 
ap....
Täh? Ei mulla oo ikinä Visa näkyny. Velat on asuntovelkoja ja niiden korot näkyy, mutta ei siis se että omistan ok talon tai auton tai mökin.
No verottajan siellä erittelyosan "Varat"-kohdassa kyllä pitäisi näkyä omaisuus, esim juuri osakkeet ja kiinteistöt.

Velat-kohdassa kyllä pitäisi näkyä myös luottokorttivelat.

Mistä muualtakaan niistä sit voisi tarkistaa?
 

Yhteistyössä