Onko ketään, joka olisikin ollut raskaana, vaikka testit näytti negaa 3 päivää ennen kuukautisia?

• Viestiketjun aloittaja eikö vieläkään :(
  • Ensimmäinen viesti
eikö vieläkään :(
Kuukautisten pitäisi alkaa lauantaina ja tänään (keskiviikko) oon testannut kaikenlaisilla testeillä ( 10 ja 25 herkkyys) selkeät negat. Tuntuu kun lukee näitä palstoja, että lähes kaikilla sitten oikeasti raskaaana olleilla on joku testi näyttänyt haamuja tms jo muutamaa päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää.
Eli onko oikeasti ketään, jonka testi olisi näyttänyt plussaa vasta kuukautisten alkamispivänä tai sen jälkeen. Vai alanko vaan siirtää ajatuksia jo seuraavalle yrityskierrokselle???
Kierto on säännöllinen ja ovis tässä kuussa tikutettu, että ei hirveästi sekään heitä.

"Jooo"
Mä en ikinä oo testannut ennakkoon, silti oon saanut negan 2 päivää oletetun kk alkamispäivän jälkeen, vaikka onkin ollut plussa. Mutta miksi pitää testailla monia testeja 3päivää etukäteen?? Joko olet raskaana tai et, näet sen noin viikon sisällä. Aikanaan ei koskaan testattu ennen kun oltiin jo myöhässä, miksi siis nmyt pitää, kun se asia ei siitä muuksi muutu.

• Tykkää
Reactions: leijona76
vie ras
Mulla näytti testi negaa vielä, kun kuukautiset oli viikon myöhässä. Raskaana olin silti. Mutten minäkään ymmärrä, mikä kiire kaikilla on? Kyllä sä sitten näet alkaako ne menkat vai ei. Jos ei, tee testi vasta sitten. Miksi turhaan stressata ja tehdä monta testiä ennen kuin kuukautiset on edes myöhässä?

"joooo"
Mutta kun testaan ennakkoon, saat vaan stressiä ja tuskailet yhä kauemmin. Koita jatella niin, että jos olet raskaana, niin se plussa tulee sieltä. Noin aikaisin testaamalla lisäät vielä sitä tuskaa, että voit saada plussan ja sitten hyvin varhaisen kaskenmenon, josta et ilman testiä tietäisi mitään. Jos et ole raskaana, niin seuraavassa kierrossa yrittämään, jos olet niin jippii.

"heinekeeni"
Mulla tuli mega muistaakseni 2 päivää sen jälkeen kun kuukautisten piti alkaa. Seuraavan kesän testasin tästä 5 päivän kuluttua ja ihan haalea viiva tuli.

zurp
Kolme päivää ennen menkkoja ei näkynyt herkässä testissä mitään. Alkamispäivänä sain maailman haljuimman viivan, siis sellaisen että kun oikein tiiras ja käänteli niin pystyi uskottelemaan itselleen että ehkä? Heti perään tehty digitesti sanoi raskaana.

Kakkosesta ei mitkään testit näyttäneet muuta kuin negaa ennen päivää jolloin menkkojen olisi pitänyt alkaa, silloin vasta tuli plussa ja selvääkin selvempi sitten kerralla.
Tässä raskaudessa taas haamuilu alkoi muutamaa päivää ennen ja voimistui nopeasti.

"huoh"
Jos on kiire, niin osta yksi kunnon testi, älä useampaa halpispaskaa. Mulla 3 pv ennen menkkoja ovistestin kylkiäisenä saatu "megaherkkä" oli täysi nega, perään tehty digitesti raskaana 2-3. Nyt menossa rv 20. En ymmärrä, että miksi vitussa nää hätähousut ostaa noita tuhrutestejä kun digitesti on selkeä, eikä jätä varaa näille "kolmen tunnin jälkeen tikkuun tuli roskiksessa tuhru" -tulkinnoille.

.......
Kiirehtimisessä ei ole mitään järkeä senkään puolesta, että sitä on joka tapauksessa jo raskaana jos on ollakseen.

Tossa tulee turhia pettymyksiä ja toivonkipinöitä...

"pömpelö"
Kolmisen päivää ennen oletettua kuukautisten alkua herkkä verestä tehtävä testi oli negatiiinen, kuukautisten oletettuna alkamispäivänä digitesti positiivinen. En vieläkään ymmärää miten se oli mahdollista, verikokeen olisi laboratorio-ohjekirjankin mukaan pitänyt siinä vaiheessa näyttää lievästi koholla olevaa hcg-arvoa... :)

äiti äärirajoilla
Silloin aikanaan kauan sitten minulla oli kuukautiset myöhässä ja tein raskaustestin. Negatiivinen oli. Odotin viikon Kuukautisia ei vaan näkynyt. Tein uuden raskautestin. Näytti hyvin, hyvin haalea viivaa. Tämä hitaasti testiin tullut viiva on jo teini-ikäinen.

eikö vieläkään :(
Kiitokset vastaajille. Vanha totuus, että vasta kuukautisten alkamispäivänä kannattais testata pitää siis paikkansa edelleen, vaikka markkinoilla näitä superherkkiä.

.....
Alkuperäinen kirjoittaja eikö vieläkään :(;30294737:
Kiitokset vastaajille. Vanha totuus, että vasta kuukautisten alkamispäivänä kannattais testata pitää siis paikkansa edelleen, vaikka markkinoilla näitä superherkkiä.
Onhan se järkevämpi testata vasta silloin. Turhaa kuluttaa rahojaan testeihin aina ennen menkkoja.

Dddddss
Ehkä tuo perustuu siihen että ovulaatiosta, joka on hieman lh-hormonin huipun jälkeen. Lasketaan vaikka se 48 h eli kaksi vuorokautta. Tästä munasolu kiinnittyy kohtuun 5-8 vuorokauden kuluessa. Ja hgc hormonin nousua kun katsotaan niin pari päivää voisi riittää tarpeeksi suuren (yli 10) arvon saamiseksi.
Tästä oletettavasti tulee tuo 12. Periaatteessa joillain voi olla alhaisempi hgc taso jostain syystä, siis myös muista kuin myöhästyneestä ovulaatiosta.

Ilonpilaaja
Ehkä tuo perustuu siihen että ovulaatiosta, joka on hieman lh-hormonin huipun jälkeen. Lasketaan vaikka se 48 h eli kaksi vuorokautta. Tästä munasolu kiinnittyy kohtuun 5-8 vuorokauden kuluessa. Ja hgc hormonin nousua kun katsotaan niin pari päivää voisi riittää tarpeeksi suuren (yli 10) arvon saamiseksi.
Tästä oletettavasti tulee tuo 12. Periaatteessa joillain voi olla alhaisempi hgc taso jostain syystä, siis myös muista kuin myöhästyneestä ovulaatiosta.
Juurikin näin! Ne, joilla on alhainen hcg-taso ja silti normaali raskaus kuuluvat pieneen vähemmistöön. Samoin ne, joilla hormoni ei erity virtsaan riittävästi. Mutta ainahan sitä toivoa saa :)

Onhan se järkevämpi testata vasta silloin. Turhaa kuluttaa rahojaan testeihin aina ennen menkkoja.
näin on. Ja sanotaan se paketissakin että ennen menkkojen oletettua alkamispäivää saatu nega ei välttämättä ole oikea. Joten ei kannaa testailla etukäteen ja sen perusteella päätellä suuntaan tai toiseenkaan. En ymmärrä hätäilyä tässä asiassa, ite sain haalean + kun menkat oli myöhässä 5pv, oikea se oli ja onneksi en rynnännyt kokeilemaan jo ennen oletettua kierron alkua.

Yhteistyössä