Mä olen muuten aina ihmetellyt, mistä tämä puurokammo useimmille lapsille jossain vaiheessa tulee?
Voisiko ainakin joissakin perheissä johtua siitä, että perheen aikuiset eivät itse syö puuroa, vaan jotain muuta, Jota sitten lapsetkin mieluummin söisivät?
Meillä lapset (1-12v) syövät joka ikinen aamu puuroa. Kaurapuuro on suurinta herkkua (en kyllä tajua, että miksi??), mutta kyllä muutkin puurot alas uppoaa. Puuron joukkoon on aina tarjolla erilaisia marjoja, mutta hilloa tms. emme juurikaan käytä. Raejuustoakin tulee välillä puuron joukkoon lisättyä, mutta osa syö puuronsa ihan sellaisenaan.
Säännöllisen epäsäännöllisesti myös me vanhemmat syömme aamupuuroa. Mä yleensä kyllä skippaan aamupalan kokonaan väliin, mutta jos syön aamupalaa, saatan syödä hyvinkin sitä puuroa. Mies syö aamupalan joka aamu ja ehkä noin 40% kerroista hänkin syö puuroa.
Eikä meillä ole muuta vaihtoehtoa aamupalalla, kuin se puuro. Jos ei puuro maistu, niin sitten ollaan syömättä. Olen hyvin jyrkkä tämän(kin) asian suhteen, mutta olen jo sen tuhannen kertaa todennut, että se kannattaa aikalailla jokaisessa asiassa.
Puuron lisäksi saattaa kyllä olla muutakin, mutta sitä en saa ennen, kuin puuro on popsittu. Ihan sama pätee myös päivällisaikaan tarjottavalla jälkiruoalla...sitä ei tipu, jos ei sitä ennen ole syöty ruokaa. Ja koska sääntö on ehdoton, ei asiasta jouduta oikeastaan koskaan edes keskustelemaan. Ne keskustelut kun on käyty jo aikapäivää sitten.
Ap:n kysymykseen en osaa vastata.