Tiedän että et usko mutta se on taivaan ja ihan sama mulle. Minä tiedän mitä itse tekisin ja en tarvitse kenenkään suitsutusta siitä.Tosi paikan tullen kuule loikkisit itseki pakoon ja vauhdilla
Viimeksi muokattu:
Tiedän että et usko mutta se on taivaan ja ihan sama mulle. Minä tiedän mitä itse tekisin ja en tarvitse kenenkään suitsutusta siitä.Tosi paikan tullen kuule loikkisit itseki pakoon ja vauhdilla
En tajua tätä ajattelua. Nuoruusko vain on elämistä? Mä olen kohta nelikymppinen, enkä todellakaan ajattele "jo eläneeni". Ei sillä, luulen että aika moni siinä tilanteessa pelastaisi vaistomaisesti lapsen, vaikka tässä järjellä ajateltuna tuntuukin, että pelastautuisi itse. Mutta aika ällöttävää haukkua kylmäksi ihmisiä, jotka eivät halua uhrata henkeään vieraan ihmisen puolesta. Sillä ei ole mitään tekemistä "oman perseen" kanssa. Todella mauton kommentti!Siis juuri sehän hänestä tekee sen pelastettavan arvoisen: hän ei ole vielä elänyt, sinä ja minä olemme. Toisilla tosin aina on se oma perse tärkein.
En tajua tätä ajattelua. Nuoruusko vain on elämistä? Mä olen kohta nelikymppinen, enkä todellakaan ajattele "jo eläneeni". Ei sillä, luulen että aika moni siinä tilanteessa pelastaisi vaistomaisesti lapsen, vaikka tässä järjellä ajateltuna tuntuukin, että pelastautuisi itse. Mutta aika ällöttävää haukkua kylmäksi ihmisiä, jotka eivät halua uhrata henkeään vieraan ihmisen puolesta. Sillä ei ole mitään tekemistä "oman perseen" kanssa. Todella mauton kommentti!
Tottakai, kukas mun lapsestani sitten huolehtisi?Oikeasti, mitä vittua? Antaisitte lapsen kuolla?
Ei kukaan toivo nelivuotiaan kuolemaa, mutta rehellinen ihminen tunnustaa, että ihmiskunnan historia ei tuntisi niitä joukkopahuuksia joita nyt tuntee, jos ihminen olisi luonnostaan sellainen, että toimisi kaikissa akuuteissa stressitilanteissa äärimmäisen uhrautuvasti.Mutta tällaisessa valintatilanteessa on juuri kysymys valinnasta; antaisitko lapsen kuolla vai kuolisitko itse? Oma perse sinänsä liittyy tähän. Et ajattele "eläneesi" mutta ajattelet että 4v on jo elänyt tarpeeksi ja joutaa kuolla? Oikeasti, onko kaikki naiset näin kylmiä?????
Eli Israelilaiset oli oikeassa kun lakkauttivat vain naisista koostuvat yksiköt koska tekivät ihmisoikeusrikkomuksia ja tappoivat tunteettomasti kaikki.Tottakai, kukas mun lapsestani sitten huolehtisi?
Äiti ja isä selviää lapsen kuolemasta kyllä, mutta orvoksi ja mahdollisesti laitoskierteeseen tärkeiksi kasvuvuosiksi joutuva lapsi ei.
Mielummin yksi randomlapsi kuolleena, kuin yksi traumakasa (äitinsä menettänyt) lisää.
En tosin ajattele yleisestikään noin, että lapsen henki olisi automaattisesti arvokkaampi.
Jos mietitään vaikka viiden lapsen perhettä, niin mielummin joku lapsista kylmäksi, kuin jompikumpi vanhemmista.
Etenkin siinä tilanteessa, jossa perheessä on vain yksi vanhempi.
Rupee koomikoksi, sulla ois lahjoja.Eli Israelilaiset oli oikeassa kun lakkauttivat vain naisista koostuvat yksiköt koska tekivät ihmisoikeusrikkomuksia ja tappoivat tunteettomasti kaikki.
Ja.. en tiedä, olen vain surullinen.. Tietoisuus siitä että moraali maailmassa on pelkästään miesten vastuuna niin ei tee tästä maailmasta parempaa paikkaa yhtään kellekkään.
Onko äiti hylännyt tai vaimo jättänyt kun olet noin katkera naisia kohtaan?Eli Israelilaiset oli oikeassa kun lakkauttivat vain naisista koostuvat yksiköt koska tekivät ihmisoikeusrikkomuksia ja tappoivat tunteettomasti kaikki.
Ja.. en tiedä, olen vain surullinen.. Tietoisuus siitä että moraali maailmassa on pelkästään miesten vastuuna niin ei tee tästä maailmasta parempaa paikkaa yhtään kellekkään.
TämäEi mulla tietenkään olisi tunnesidettä siihen vieraaseen lapseen, eli itseni pelastaisin.
Ei ole lahjoja koomikoksi. Miten vaikeaa on tajuta että oli vain yksi kysymys tässä? Tappaisitko lapsen vai kuolisitko itse?Rupee koomikoksi, sulla ois lahjoja.
Rivienvälistälukija voisi myös olla osuva, sellanen joka näkee ja tulkitsee miten haluaa.
Äiti ei ole hylännyt, vaimo on jättänyt kyllä.Onko äiti hylännyt tai vaimo jättänyt kun olet noin katkera naisia kohtaan?
Vai muuten vaan naisia vihaava peräkammarin poika?
Miesten vastuuna.. JUST
Joo ja sä vedit hauskasti mukaan jonkun Israelin sotilaskokeilun ja moraalin universaalina käsitteenä.Ei ole lahjoja koomikoksi. Miten vaikeaa on tajuta että oli vain yksi kysymys tässä? Tappaisitko lapsen vai kuolisitko itse?
Tai siis antaisitko lapsen kuolla että itse pelastuisit?
Nuoret ovat usein kylmiä ja empatiakyvyttömiä.Ei mulla tietenkään olisi tunnesidettä siihen vieraaseen lapseen, eli itseni pelastaisin.
Eli ymmärrät että miehillä on korkeampi moraali kuin naisilla?JOS tosiaan miehet uhrautuvat keskimäärin tai jopa selkeästi helpommin toisen hengen vuoksi, niin voisin veikata syyksi ihan vaan biologiaa.
Miehiä on aina kuollut sodissa jne., miehet ovat toimineet fyysisesti vaarallisissa toimissa ja kykenevät siittämään lapsia huomattavasti pidempään, kuin naiset synnyttämään.
Harva siihen varmaan jää katsomaan, painaltaa pakoon senkun ehtii, kun tuollainen tilanne tulee eteen. Tai sitten jäykistyy paikalleen osaamatta tehdä yhtään mitään. Ehjä joku promille saattaa sen luodin eteen hypätä.Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä;30281031:Tuntui minustakin aika hurjilta kommentit, mutta toisaalta tällä palstalla kaikki mahdollista. Katsotaan vierestä kun pieni lapsi ammutaan, juuri näin mammat hieno homma! Ottakaa pienet Itsellenne..