tuttuni saa lapsen miehelle joka on työtön, mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja voi jee
  • Ensimmäinen viesti
"henni"
Väittäisin että aika moni nainen ottaa mielummin hyvän osallistuvan kotona olevan työttömän miehen kuin täys kusipään joka painaa omilla menoillaan työpaikan saunailloissa eikä osallistu mihinkään kotona.

"Hiljaa"
-Tämän aloittaja puuttuu toisten asioihin
-Mitä mieltä aloittaja itse on? syyllistää? tuomitsee?
-Aloittajalla tekemisn puutetta, ei tosi lämän ongelmia koska jaksaa miettiä edes tällasia
-Työtänkin voi saada lapsen ja on oikeutettu siihen
-Työttömyyttä nykyään paljon, jase on hami
-Työtön voi olla hyvä vanhempi
-Ainakin lapsella on isä joka on läsnä <3

Ei se mies kuulemma vain saa töitä. Ties kuinka kauan ollut työttömänä. Onko oikein että ne molemmat on vain siellä kotona?
Sehän on helpompaa sitten pikkuvauvan kanssa, kun on toinen koko ajan siinä mukana ja auttamassa :) Monella äidillä alkaa esikoisen kanssa lanttu levitä, kun mökkihöperöityy yksin sinne vaippavuoren keskelle. Ainahan äidit puhuvat kuinka kaipasivat aikuista seuraa. Voi olla tosi hyväkin, että mies on työttömänä juuri vauva-aikana.

jggf
God dam.. Mä saan lapsen työttömän miehen kanssa! Olenko nyt täysin luuseri? Nii ja yksi lapsi hänen kanssaan jo entuudestaan.

Työtön ihminen ei siis saisi elää? Rahallisesti ei olla rikkaita,mutta pärjätään
Itsellä on vakityö johon voin aina palata.

Tälläiset aloitukset on jotenkin säälittäviä. Ja joltain kivikaudelta

• Tykkää
Reactions: Puhero
bbierass
[QUOTE="henni";30216601]Väittäisin että aika moni nainen ottaa mielummin hyvän osallistuvan kotona olevan työttömän miehen kuin täys kusipään joka painaa omilla menoillaan työpaikan saunailloissa eikä osallistu mihinkään kotona.[/QUOTE]

vika on kysymyksenasettelussasi. Se, että mies on työtön, ei takaaa, että hän olisi kultainen osallistuva eikä yhtään kusipää...se, että käy töissä, ei ole synonyymi saunailloille ja lusmuiluille kotitöistä. Päinvastoin, kyllä ne parhaat miehet on yleensä löyyäneet paikkansa työelämästä. En ottaisi työtöntä.

joplin
Niin sain itsekin lapsen työttömän miehen kanssa, mitä sitten. Ei mun ollut tarkoitu sen miehen kanssa kotia jakaa. Hyvä isä kuitenkin on ollut jo 12 vuotta lapselleen.

ps. Olen työtön itse

vika on kysymyksenasettelussasi. Se, että mies on työtön, ei takaaa, että hän olisi kultainen osallistuva eikä yhtään kusipää...se, että käy töissä, ei ole synonyymi saunailloille ja lusmuiluille kotitöistä. Päinvastoin, kyllä ne parhaat miehet on yleensä löyyäneet paikkansa työelämästä. En ottaisi työtöntä.
Ai. Mites sitten, jos otat miehen ja se jääkin työttömäksi, eikä saakkaan heti uutta duunia, jätätkö sen?
Mulla on sellanen käsitys, että tällä hetkellä duunipaikkoja ei ihan helpolla löydy ja kun joku tulee hakuun, siihen on jokunen muukin hakija.

• Tykkää
Reactions: Puhero
h.p
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30216975:
no sitä, että vaimo menee töihin ja mies hoitaa kotona lapset. suurimmassa osassa perheitähän on niin, että äiti makaa kotona lasten kanssa, ja mies elättää perheen. heillä se menee toisin päin
Mitä ihmettä? tottakai he molemmat jäävät kotiin. Kiitos teidän veronmaksajien jotka elätätte meitä, muistakaa tehdä kovasti töitä ja maksaa paljon veroja.

Ihana aloitus. :D

Minähän "tein" tän toisen miehen kanssa joka oli työttömänä melkein kaksi vuotta - kyllä, liiton rahoilla! *gasp* - itse kävin vuorotöissä ja pääsääntöisesti toimin elättäjänä kun sain tuplasti enemmän rahaa. Sitten tulin raskaaksi ja olinkin kotona melkein koko raskausajan terveydellisistä syistä - kyllä, työttömän mieheni kanssa, oi ei! - ja ihan jopa mietittiin että onpas kiva kun oltais kummatkin kotona vauvan kanssa, kun ei mies niitä töitä tosiaan ollut saanut niin pitkään aikaan.

Mutta sitten.

Miehelle tuli puhelu. Häntä oltiin suositeltu tuttujen toimesta erääseen firmaan ja ne halus sen. Lounaan lomassa tapahtuneen työhaastattelun jälkeen miehellä oli kuin olikin työpaikka, melkein kahden vuoden työttömyyden jälkeen, ja ajatella, vieläpä hurjan hyväpalkkainen, ihan puskista! Niin se sitten aloitti työt. Eikä ole enää työtön.

Vähän kyllä harmittaa. Olin niin innoissani työttömästä miehestäni ja äitiyslomastani. Nyt olen vain hyväpalkkaisen miehen vaimo, kotiäiti, vaikka tämä lapsi kyllä "tehtiin" siinä uskossa että kotona olisimme olleet kummatkin. :'(

(Ja selvennyksenä että olisimme pärjänneet ilman sossun tukea - kyllä, Kelan tuilla, joihin lapsen synnyttäneenä olen oikeutettu - vaikka mies ei olisikaan päätynyt yllätysvakipaikkaan tuosta noin.)

Ja siis sun tutustasi vielä, kivahan se on vauvalle ja äidille että se isä on kotona - vai onko joku vastasynnyttänyt äiti joskus ollut kovinkin isyyslomaa vastaan? Kyllä se on ihanaa jos siinä on kummatkin vanhemmat läsnä mahdollisimman paljon alusta asti. Ei se lapsi piittaa onko isi työtön vai ei. Jotkut vaan on työttömiä enemmän kuin toiset. Aivan kuten jotkut ovat työkyvyttömyyseläkkeellä tai mitälie.

Mitä tulee toimeentuloon, tuskinpa Suomen valtio kaatuu (vielä) yhteen lapseen, jonka kummatkin vanhemmat ovat kotona, toinen työttömänä ja toinen vanhempainvapaalla. Joten mitäs jos olisit vähemmän kateellisempi/oman sädekehän kiillottaja/yht'äkkisesti yhteiskunnallisesti huolestunut ja vaikka keskittyisit niihin oman arjen haasteisiin?

Yhteistyössä