Meihin ei ole ikinä tarttunut täit tai kihomadot, aika outoa

• Viestiketjun aloittaja oodeole
  • Ensimmäinen viesti
oodeole
Lapset jo 11v ja 13v, minuunkaan ei nuorena tarttunut.

Joka vuosi koulussa ja aikoinaan päiväkodissa oli näitä tartuntoja ja ikinä ne ei ole tarttuneet, voiko hiuslaatu olla jotenkin sellainen, ettei täit vain tartu?

vierass
En tiedä, ei meillekään ole vielä tullut ja kuopus on 11 v. Lapset kuten itsekin kaipaamme tilaa ympärille, ei olla tukka kiinni toisissa. Eikä kokeilla muiden hattuja ja myssyjä.

Peyote
[QUOTE="a.p";30211278]ja aina kun tulee koulusta täi varoitus, en ota sitä oikein minään, koska jotenkin tiedän ettei ne kuitenkaan tule meille, koska ei ole tähänkään asti tullut.[/QUOTE]
Niin eli todellisuudessa et sitten tarkistelekaan niitä mutta oot kumminkin varma että niitä ei oo?

"a.p"
Niin eli todellisuudessa et sitten tarkistelekaan niitä mutta oot kumminkin varma että niitä ei oo?
No eikai kukaan sanonut etten tarkistele. En vain pidä niitä minään, koska ne eivät meihin näemmä tartu. Joka kerta on ollut aivan tyhjä pää

Kun itse olin ala-asteella, joutui jokainen vuorotellen terveydenhoitajan tarkistettavaksi, mikiköhän samaa systeemiä ei käytetä enää nykyään, takeita kun ei ole että kaikki vanhemmat päitä tarkistelee saati hoitaa. Oman lapseni luokalla on poika jolla on todella usein täitä, tuskin hoitavat koskaan kokonaan kuntoon

Peyote
[QUOTE="a.p";30211297]No eikai kukaan sanonut etten tarkistele. En vain pidä niitä minään, koska ne eivät meihin näemmä tartu. Joka kerta on ollut aivan tyhjä pää

Kun itse olin ala-asteella, joutui jokainen vuorotellen terveydenhoitajan tarkistettavaksi, mikiköhän samaa systeemiä ei käytetä enää nykyään, takeita kun ei ole että kaikki vanhemmat päitä tarkistelee saati hoitaa. Oman lapseni luokalla on poika jolla on todella usein täitä, tuskin hoitavat koskaan kokonaan kuntoon[/QUOTE]

Kato luokalla voi olla muitakin lapsia perheistä joihin "täit ei tartu" ja joille täivarotukset ei oo oikeen mitään.

xcv
Ei oo meillekään tarttunut, mutta ajattelisin sen johtuvan siitä, että perheet, joissa niitä on ollut, ovat ottaneet asian tosissaan. Ei ole siis sitä hoitamatonta tapausta lähipiirissä.

Peyote
[QUOTE="a.p";30211319]Ootko sä oikeasti noin tyhmä? Sano että esität vain[/QUOTE]

Musta ei tunnu että mä olisin tässä asiassa se tyhmä. Sä olet kun sä kuvittelet että teillä on näille täille ja kihomadoille jokin immuniteetti.

"a.p"
Musta ei tunnu että mä olisin tässä asiassa se tyhmä. Sä olet kun sä kuvittelet että teillä on näille täille ja kihomadoille jokin immuniteetti.
Oisko oikea asenne sitten "iiiiik, nyt meille voi tulla täitä"??

Sori, mutta mulla ei oikein voi olla tuollaista asennetta, koska kymmenet ja taas kymmenet kerrat vältytty tartunnoilta. Joten oma asenteeni on "ai taas täitä, jaaha. Tuskin aiheuttaa toimenpiteitä"

Ilmoitus tulee, tarkistetaan päät ja that`s it. Ei siitä osaa mitään hirveetä paniikkia tai stressiä ottaa kun ei ole ikinä koskenut meitä.

Kihomadoista en tiedä, ei ole ikinä osunu kohdalle, mutta täiden osalta luulin olevan mahdottomuus, että nitä on vaan osalla perheestä, mutta niin meillä vaan oli, että miehet ei sanu niitä ollenkaan vaikka luultavasti olivat rauhassa olleet noin 2 kk siinä vaiheessa kun huomattiin, eli samoja harjoja oli käytetty ja samoissa petivaatteissa nukuttu.

Peyote
Kihomadoista en tiedä, ei ole ikinä osunu kohdalle, mutta täiden osalta luulin olevan mahdottomuus, että nitä on vaan osalla perheestä, mutta niin meillä vaan oli, että miehet ei sanu niitä ollenkaan vaikka luultavasti olivat rauhassa olleet noin 2 kk siinä vaiheessa kun huomattiin, eli samoja harjoja oli käytetty ja samoissa petivaatteissa nukuttu.
Ei ne tykkää olla oikein lyhyessä tukassa.

Ei ne tykkää olla oikein lyhyessä tukassa.
Meillä on myös syyhypunkki, jonka luulin olevan kamalan tarttuva, ollu vaan atoopikolla (jolla se ehtikin olemaan kauan, ennen kuin tajuttiin, ettei se ole pahentunut ihottuma...) joten mä tosiaan uskon, että noi öttiäiset syystä tai toisista tykä toisista enemmän kuin toisista.
Mut joo, täiden osalta lienee selvää, että syy oli hiusten pituus -ja syyhypunkistakin terkkari sanoi, että atoopikko saa yleensä helpommin kaikia kiusoja ihonsa riesaksi ja koska se on tottunut kutinaan, ei niitä huomata.

äääk
täitä ja kihomatoja, sanoin viime keväänä. Meni kuukausi ja kappas vaan, nuorimmallani oli kihomatotartunta :( Päivähoidosta saatu. Vihastutti, kun tartuttajaperhe ei lääkehoitoa hyväksy, luomuhoidoilla menevät... Hirveä siivousrumba, jatkuvaa käsienpesua, lääkkeetkään eivät mitään edullisia ole. Toivottavasti ei ikinä enää tuollaista riesaa tule. Vaikka mulla on tunne, että jossain vaiheessa taas sama edessä. No, täitä ei vielä ole ollut, vaikka ennemmin ne ottaisin vierailemaan kuin kihomadot.

"a.p"
[QUOTE="Perunoidinpurija";30211767]Kihomadot eivät kaikilla oireile, joten te saatatte niitä siltikin kantaa ja levittää muihin...[/QUOTE]

Onks täällä oikeasti näin tyhmää sakkia?

Jos osaat lukea, voit tuosta yläpuolelta lukea, että päät on tarkastettu aina kun ilmoitus koululta tulee. Joten miten niitä voisi meidän päässämme olla

Peyote
[QUOTE="a.p";30211903]Onks täällä oikeasti näin tyhmää sakkia?

Jos osaat lukea, voit tuosta yläpuolelta lukea, että päät on tarkastettu aina kun ilmoitus koululta tulee. Joten miten niitä voisi meidän päässämme olla[/QUOTE]

No en tiedä kuka tässä on tyhmä, mutta etsit siis kihomatoja päästä ja kun et löydä, olet vakuuttunut ettei niitä ole...

Peyote
[QUOTE="a.p";30211984]No eikai kukaan nyt niin tyhmä ole että kihomatoja etsisi päästä :O

Paitsi sinä ehkä..[/QUOTE]
Juurihan itse vastasit kommenttiin jossa sanottiin ettei kihomadot kaikilla oireile, että olet tutkinut lasten päät. :D

Yhteistyössä