Gallup: Minkä ikäisenä rupsahditte?

• Viestiketjun aloittaja Pessimisti
  • Ensimmäinen viesti
On se haikeaa, ettei ole enää kuin nuorena.

Toisaalta, en halua olla kuin 2- kymppinen, haluan kyllä olla ihan ikäiseni näköinen.

Meillä näyttää olevan myös hyvät geenit, joita olen sitten auttanut mm. syömällä "puhdasta ruokaa" ( tämä tuli kyllä jälkeläisten massiiviallergioiden kanssa) ja liikkumalla. En rääkkää itseäni , rakastan itseäni.

Iho oli kimmoisampi..mutta ruuan mukana tuli nuoruutta, siis ajattelen että näytän paremmalta kuin esim. 15 vuotta sitten. hmm..no paino.. toisaalta en halua kytätä sitäkään.. no rinnat lakkasivat olemasta "ketunnenät" kun olen noita lapsiakin saanut..

Olen kyllä aika tyytyväinen itseeni..tähän tietysti on auttanut mittasuhteet, joita varsin oivallisesti on tarjonnut ystäväni kamppailu syövän kanssa. Ihan hyvä näin, jos näillä saan elää.

Naiset, ollaan me ihania, kaiken näköisinä ja kokoisina. Naisissa on paljon hiljaista voimaa ja vahvuutta mitä ei usein huomata. Naiset:heart: hyvä me:heart:;)

Mitä se rupsahtaminen tarkoittaa?

Esim. oma äitini näyttää oikein simpsakalta naiselta ryppyineen. En näe hänen koskaan rupsahtaneen millään tavalla, vaikka ikää onkin karttunut.

En itsekkään näytä samalle, kuin 16- vuotta sitten, mutta en mä siltikään koe rupsahtaneeni. Olen oikein tyytyväinen siihen, mitä peilistä näen.

"zxc"
Mä sain esikon vasta 42 vuotiaana ja yllätyksekseni toivuin raskaudesta ja synnytyksestä suhtkoht ennalleen. Mutta sitten lapsen ollessa vuoden ikäinen alkoikin yövalvomiset, joita kesti pari vuotta ja se kyllä näkyi äidin naamassa. Mustat renkaat silmien alla ja roikkuvat silmänluomet eivät ole kaunista katsottavaa,
Nyt näistä ajoista on jo viitisen vuotta ja tänä aikana en ole nuoremman näköiseksi tullut, mutta toisaalta en ole ihan hirveäasti vanhentunutkaan. Mustat renkaat on vähän vaalentuneet eikä ryppyjä ole tullut. Se täytyy myöntää, että leuka on repsahtanut ja kimmoisuus ihossa muutenkin vähentynyt.

"zxc"
Lisäyksen edelliseen vielä, että vaihdevuosimerkkejä ei vielä ole ilmassa ja uskonkin, että yksi syy kohtuulliseen säilymiseen johtuu siitä. Kun hormonitoiminta aikanaan muuttuu, se varmaankin tulee näkymään myös ihossa.

43 v
En ole vielä rupsahtanut ja ikää on 43 v. Kuva löytyy siitä yli 35 vuotiaiden kuvaketjusta.

No ok, kasvoista näkee, etten ole enää parikymppinen, vaikka vartalo menisikin vielä melkein täydestä. Ryppyjä alkoi tulemaan siinä 35 vuoden ikäisenä, mutta niistä huolimatta olen edelleen hehkeä, enkä suinkaan rupsahtanut.

yli nelikymppinen
Naisen "kauneuden" takana on pohjimmiltaan se, että hän on pantavan näköinen eli terveen ja hedelmällisessä iässä olevan näköinen. Moni mies voi ihan tietoisesti ajatella näin, mutta myös naiset alitajuisesti vertailevat itseään samalla asteikolla - "olenko pantavampi kuin Lissu". Ja tämä ihan riippumatta siitä, haluaako nainen seksiä tai onko miehiä edes lähimaillakaan.

Ikääntyvä nainen voi olla huoliteltu ja hyväkuntoinen, mutta hänen hedelmällisyytensä katoaminen iän myötä nakertaa pantavuutta. Siksi kaikki vihjeet siitä, että nainen näyttää ikäistään nuoremmalta, ovat silkkiä korville.
Jos tämä on mittari, niin sitten rupsahtamisesta ei ole tietoakaan. Alle parikymppiset kollit eläkepapparaisiin asti kuolaavat perääni ja seksi kelpaisi. Olen sitä myös harrastellut aika paljon viime aikoina monen eri ikäisen miehen kanssa ja kivaa on ollut molemminpuolisesti. Perään ovat jääneet vielä vinkumaan, mutta minä en halua mitään elämää suurempia sitoumuksia tehdä. Muutama vakkarityyppi riittää. Kehuja ulkonäöstä riittää.

Pessimisti
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30201012:
Nyt kiinnostaisi tietää mikä sen kollegasi näkemys oli
No hänen näkemyksensä oli, että hän on kohta 27 vuotiaana parhaat vuotensa elänyt ja valitti kuinka epäreilua on, että miehet vanhenee kuin viini ja naiset kuin juusto :D Käytti esimerkkejä George Clooneysta ja Sean Connerysta jne. Varmaan huono päivä hänellä.

Mutta kyllähän se taitaa hidas kuolema olla jokaisen kohtalo riippumatta sukupuolesta. Itselläkin on jo solujen jakaantuminen hidastunut ja kohta alkaa tippumaan hormoniarvot. Sitten sitä huomaakin, että uusi sukupolvi on nopeampi, vahvempi ja parempi.

Että memento mori vaan.

No hänen näkemyksensä oli, että hän on kohta 27 vuotiaana parhaat vuotensa elänyt ja valitti kuinka epäreilua on, että miehet vanhenee kuin viini ja naiset kuin juusto :D Käytti esimerkkejä George Clooneysta ja Sean Connerysta jne. Varmaan huono päivä hänellä.

Mutta kyllähän se taitaa hidas kuolema olla jokaisen kohtalo riippumatta sukupuolesta. Itselläkin on jo solujen jakaantuminen hidastunut ja kohta alkaa tippumaan hormoniarvot. Sitten sitä huomaakin, että uusi sukupolvi on nopeampi, vahvempi ja parempi.

Että memento mori vaan.
Pyh. Itse luulin samoin tuon ikäisenä. 30 lähestyi uhkaavasti ja mulla oli kriisi.
Nyt lähemmäs nelikymppisenä huomaan, että toi oli ihan turhaa. Elämä on kivaa ja toisekseen, miehet tuntuu hullaantuvan musta vielä enemmän nyt, kuin nuorena. Tai sitten musta erittyy vaan jotain "viiminen tsäänssi" hormonia.

Rupsis
Olen hääkuvissani vielä kuin tyttönen, olin 36 vuotias. Jostakin syystä minulla alkoi vaihdevuosioireet samoihin aikoihin kun menimme naimisiin ja se näkyi ihossa jo parin vuoden kuluttua. Eli 38 vuotiaana aloin ihmettelemään peilikuvaani kun iho rypistyi ja naama oli venynyt ja aina oli väsyneen näköinen. Se tuntui aivan kamalalta enkä voinut asialle mitään. Vasta 4-kymppisenä aloitin estrogeenikorvaushoidot. Se auttoi vähän, rupsahtaminen ei edennyt aivan yhtä nopeasti. Silloin aloin myös käyttämään kaikenlaisia hoitoja, mm laserhoitoja, kalliita voiteita jne. Satsasin kasvojen hoitamiseen.
Nyt 10 vuotta myöhemmin voin sanoa että olen erinäköinen kyllä mutta nuoremman näköinen kuin 38-vuotiaana. Ihoni on paemmassa kunnossa ja olen terveemmän näköinen. Välissä on toki ollut yksi raskauskin ja se antoi vauhtia hormonitoiminnalle :)

Pessimisti
Pyh. Itse luulin samoin tuon ikäisenä. 30 lähestyi uhkaavasti ja mulla oli kriisi.
Nyt lähemmäs nelikymppisenä huomaan, että toi oli ihan turhaa. Elämä on kivaa ja toisekseen, miehet tuntuu hullaantuvan musta vielä enemmän nyt, kuin nuorena. Tai sitten musta erittyy vaan jotain "viiminen tsäänssi" hormonia.
:LOL:

Ainakin kännisiä kotiinheittävillä taksikuskeilla erittyy kuulemma paljon tuota hormonia.

kjhg
Sitähän tässä ihmettelen kun ikää on jo 47 mutta rupsahdusta ei (kiitos luojan)näy..en grillaa itseäni auringossa enkä tupakoi, olen aina myös käyttänyt ryppyvoiteita.

35
Minä kuulun niihin onnekkaisiin, joille sanottiin teini-iässä, että kun sinulla on nyt rasvainen akneiho, et tule saamaan kovin nuorena tulevaisuudessa ryppyjä. Tämä pitää paikkansa ja ihoni on edelleen 35-vuotiaana hehkeä ja sileä. Rupsahtamiset ovta tapahtuneet vain lihomisten myötä, mutta aina laihduttuani on olemukseni muuttunut useita vuosia nuoremmaksi. Muutenkin koen itseni ihan suht nuorekkaan näköiseksi, vaikka en miksikään parikymppiseksi. Oma arvio iästäni olisi ulkonäön perusteella joku 28v.

Minä kuulun niihin onnekkaisiin, joille sanottiin teini-iässä, että kun sinulla on nyt rasvainen akneiho, et tule saamaan kovin nuorena tulevaisuudessa ryppyjä. Tämä pitää paikkansa ja ihoni on edelleen 35-vuotiaana hehkeä ja sileä. Rupsahtamiset ovta tapahtuneet vain lihomisten myötä, mutta aina laihduttuani on olemukseni muuttunut useita vuosia nuoremmaksi. Muutenkin koen itseni ihan suht nuorekkaan näköiseksi, vaikka en miksikään parikymppiseksi. Oma arvio iästäni olisi ulkonäön perusteella joku 28v.
Mulla on aina ollut tosi kuiva iho, eikä edelleenkään ryppyjä.
Toisekseen... omaa ikää ei kannata yrittää arvioida. Suurin osa ihmisistä luulee itseään nuoremman näköiseksi, kuin onkaan...

Naisen "kauneuden" takana on pohjimmiltaan se, että hän on pantavan näköinen eli terveen ja hedelmällisessä iässä olevan näköinen. Moni mies voi ihan tietoisesti ajatella näin, mutta myös naiset alitajuisesti vertailevat itseään samalla asteikolla - "olenko pantavampi kuin Lissu". Ja tämä ihan riippumatta siitä, haluaako nainen seksiä tai onko miehiä edes lähimaillakaan.

Ikääntyvä nainen voi olla huoliteltu ja hyväkuntoinen, mutta hänen hedelmällisyytensä katoaminen iän myötä nakertaa pantavuutta. Siksi kaikki vihjeet siitä, että nainen näyttää ikäistään nuoremmalta, ovat silkkiä korville.

VÄÄRIN ( ollan eri mieltä HUOM! :D )

Naisesta tekee epäseksikkään estot. Pelko tai muut negatiiviset tunteet.

Väitän että seksikkyys, on energiaa ensin ja kaikkea muuta sen jälkeen.

Esimerkki miehestä: epävarma mies, huono ryhti, hintelä, hygienia, asenne ja tyyli lähestyä, vaikuttavat seksikkyyteen. Seksikkyys voi olla myös peliä.

Itse koen olevani seksikäs siksi, että osaan pelata kehonkielellä, en ole nuori kauris, mutta olen lämminverinen nainen, tulta ja tappuraa, kesy ja hillitty. Teen mitä haluan ja kuuntelen mitä halutaan. Osaan olla ujo, mutta voin ottaa myös mitä haluan.

Olen vapaa valitsemaan.

kun itse valitsen, voin valita antautumisen.

Seksikkyys ei ole vain keho, se on mieli.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä