Tämä tunne on ihan perseestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wakkari harmaana

Vieras
Olen huolehtinut aina lapset hoitoon, heidän neuvolansa ym menot. Koska mies on ollut töissä.
Nyt mies on kotona myöskin ja kuljettaa lapsia hoitoon ja hakee.
Pitäisi olla onnellinen, mutta mitä minä teen?!?!??!?!? Olen kärttyinen. Kiukuttelen ja tunnen että reviirilleni on astuttu.
Kauanko vie tottua, ettei pyöritä kaikkea yksin vaan meita on nyt kaksi?

En voi mennä töihin tällä hetkellä.

Itsellesi joku harrastus?
Osallistuminen lapsen/lasten harrastuksiin?
Vapaaehtoistyö jossakin?
Opiskelu vaikka osa-aikaisesti jostakin kiinnostavasta aiheesta?

Tai sitten viimeisenä se että yrität vain olla iloinen kun mies tekee jotakin ja jos et ole, niin luet täältä muistutukseksi ne 1000x viestiketjut joissa se sika ei ikinä tee mitään kotona :-)
Vielä lohdutukseksi tulevaisuuteen. Sitten kun yhdellä lapsella on harkat 4-5 kertaa viikossa + pelit päälle ja niitä lapsia on useampia niin tulet kaipaamaan aikaa jossa molemmat teki mielellään ja aikaa jäi yli miettiä reviirejä. Tuossa vaiheessa mitään reviirejä ei enää ole, koska se vie joka ehtii ja tilanne jossa molemmilla olisi aikaa on jo harvinainen.

:hug:

Mitäs jos vaikka purkaisit sen kärttyisyyden vaikka pullataikinaan, tulis muuten todella hyväsitkoista taikinaa :).

Mä kyllä hyvin tiedän, missä olotilassa olet, sillä itsekin sitä olen saanut maistella - eli mies on arjesta paljon pois mutta sitten kun on "erehtyy" kotona olemaan pitemmän aikaa, niin - no, onhan siinä ihan selvää sopeutumisvaikeutta ihan meillä jokaisella :D. Me muut ihmetellään että kuka kumma toi mies on ja hän puolestaan yrittää silloin paikkailla sitä läsnäolemisensa puutetta olemalla sitten todellakin läsnä.

Yritä vain sietää sitä, että sut "syrjäytetään" hetkeksi ja koeta säätää ajattelu- ja toimintatapasi nyt vain sille "nyt nautitaan"- asennolle. Hellität ja huokaiset syvään ja olet onnellinen siitä, ettei nyt tarvitse sun olla pää kolmantena jalkana joka paikkaan juoksemassa ja vastuuta kantamassa. Sillä sieltä se kiireinen arki kuitenkin kuikuilee, jolloin olet taas menossa - joko itseksesi tai sitten yhdessä miehesi kanssa.

Nauti päivistäsi koko perheesi kanssa :)!

Yhteistyössä